Deze had ik bijna gemist. Ik heb maar twee voorbeelden van afwijzing of verlating genoemd, namelijk een ex-klasgenote en mijn grote succesvolle neef met zijn stoere baan bij een grote Nederlandse baan. Maar ik heb echt tientallen mensen verloren afgelopen 15 jaren, mensen die mij bewust vermijden of actief negeren omdat ze verhalen hebben gehoord via via of dat ik rare of ongepaste berichten hebben gestuurd. Dit waren niet alleen kennissen of mensen die ik nooit als echte vrienden heb kunnen beschouwen. Sommige van deze mensen ken ik vanaf mijn derde levensjaar en sommige zijn exen of scharrels waar ik in het verleden seks mee heb gehad en heel verliefd op mij waren totdat ze mij psychose van dichtbij hebben ervaren of anders de wanhopigheid en uitzichtloze ellende die ik uitstraalde met mijn houding en gedrag kort na een psychose waarvan ik nog moest herstellen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 20:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Ehm … in de TT al?!
[..]
Je bent vernederd?
In welke vorm dan?
Ik lees dat nergens, hoe dan?
Nee sorry eigenlijk kan ik dat niet inzien of snappenquote:Op donderdag 18 mei 2023 14:10 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Deze had ik bijna gemist. Ik heb maar twee voorbeelden van afwijzing of verlating genoemd, namelijk een ex-klasgenote en mijn grote succesvolle neef met zijn stoere baan bij een grote Nederlandse baan. Maar ik heb echt tientallen mensen verloren afgelopen 15 jaren, mensen die mij bewust vermijden of actief negeren omdat ze verhalen hebben gehoord via via of dat ik rare of ongepaste berichten hebben gestuurd. Dit waren niet alleen kennissen of mensen die ik nooit als echte vrienden heb kunnen beschouwen. Sommige van deze mensen ken ik vanaf mijn derde levensjaar en sommige zijn exen of scharrels waar ik in het verleden seks mee heb gehad en heel verliefd op mij waren totdat ze mij psychose van dichtbij hebben ervaren of anders de wanhopigheid en uitzichtloze ellende die ik uitstraalde met mijn houding en gedrag kort na een psychose waarvan ik nog moest herstellen.
En ik ben zeker vernederd, met directe pesterijen en persoonlijke aanvallen, vooral door die jeugdvijand die mij voor de rechter had gesleept, die zij letterlijk in mijn gezicht dat hij voor mij schaamde en dat iedereen haat bij zou hebben als ik zelfmoord zou plegen inclusief mijn moeder want dan kan ze ook verder met haar leven zonder schuldgevoelens, enz… en veel meer heftige en nare shit meegemaakt de afgelopen 15 of 16 jaar sinds mijn eerste psychose zich openbaarde eind 2007. Toen was ik 19 en net een jaartje woonachtig in Nederland 🇳🇱. Ik werd op straat gepakt en in handboeien gezet terwijl ik helemaal verward was en niet kon uitleggen dat ik in het grote gebouw voor mij woonde van de studentencampus hier in Utrecht en naar de politiecel werd gebracht om te overnachten. Daarna werd ik naar de WA-huis gestuurd op de Lange Nieuwstraat, waar de officiële instelling van Altrecht is bevestigd en nog ik letterlijk een aantal dagen in de isoleercel op een neer ijsberen en schijten in een hoek omdat ze maar 2 keer per dag mij naar buiten liet of zoiets. Ik word op dat moment zwaar getreiterd door enge hallucinaties en krankzinnige waanideeën waardoor ik letterlijk dacht dat ik dood was en al in de hel zat, volgepropt met zware antipsychotica en andere medicijnen met vervelende bijwerkingen zoals ernstige nekkrampen alsof mijn wervelkolom zichzelf in een knoop probeerde te zetten… als na een aantal weken mijn familie eindelijk heeft kunnen achterhalen waar ik was verdwenen, zie ik mijn moeder voor het eerst in meer dan een jaar bij het kleine raampje bovenaan de deur van isoleercel waar ik voor de zoveelste keer inzat. Eindelijk als ik rustig genoeg ben spreek ik de psychiater en legt doodleuk en lief uit dat er een vergissing was, ik werd meegenomen door de politie de eerste nacht omdat geen van hun dachten dat een bruine Antilliaan met een zware accent zoals ik ook student kon zijn die daar op de Uithof woonde 😵💫😵💫. Lekker grappige stuk racisme en vooroordelen erbij die op dat moment tegen mij gebruikte.
En de punt die ik wil maken met dit topic, is dat ik tot de dag van vandaag geen medelijden of geduld krijgt van mijn Antilliaanse cultuurgenoten en de meesten van mijn jeugdvrienden en familieleden hoor. Als ik een poging waagt om dit verhaal alles hierover te bespreken met bijvoorbeeld mijn vader en mijn tantes en ooms, dan zeggen ze dat ik moet ophouden met zeiken en dat het allemaal in het verleden is gebeurd, dus waarom begin ik er nu opeens over, ik kom zo zwak en zielig over als ik het vertel, ik zou me moeten schamen en je hoort niet om over dat soort dingen te praten, enz. Vooral veel verwijten dat ik te zwak en overgevoelig ben, en dat ze al genoeg over mij schaamden en raar vinden… ik ben de jongste of één na jongste van mijn moeder’s kant en altijd de zwarte schaap en meest onbegrepen van mijn familie geweest (moeders kant dan). Wel hele lieve gezellige familie hoor, ze kunnen heel goed BBQen en mijn nichten zijn heel mooi 🙄.
🥱Oké, ik ben klaar met zeiken nu. Hoop dat het verhaal wat ik hier heb geschreven en wat duidelijkere en heldere beeld voor je schetst? Kan je snappen of inzien waarom ik nu of soms zo verbitterd en gefrustreerd overkom 😪?
Tot later 👋🏿
Nee. Er is nooit een reden om zo te reageren naar anderen, want die kunnen er niets aan doen wat jou overkomt.quote:Op donderdag 18 mei 2023 14:10 schreef Keep_Walking het volgende:
Kan je snappen of inzien waarom ik nu of soms zo verbitterd en gefrustreerd overkom
Dat jij uiteindelijk jezelf ten gronde richt als je je zo opstelt naar anderen.quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ben benieuwd wat jullie gaan zeggen daarop![]()
![]()
?
Schaamte? Dat is voor neurotypsiche mensen, geen gediagnosticeerde psychopaten zoals ikquote:Op donderdag 18 mei 2023 13:07 schreef Scorpie het volgende:
TS is echt een intens sneu persoon, zo over andermans vrouw pratenschaam je kapot joh.
Ah, daar is de "ik kan er niets aan doen"-kaart weer.quote:Op donderdag 18 mei 2023 14:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Schaamte? Dat is voor neurotypsiche mensen, geen gediagnosticeerde psychopaten zoals ik
Met het ook al bekende scheutje bravoure.quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah, daar is de "ik kan er niets aan doen"-kaart weer.
Maar ondertussen met stoom uit de oren achter de computer zitten omdat mensen op fok niets geloven van al zijn bullshit buiten de psychoses om.quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met het ook al bekende scheutje bravoure.
Tja, de diagnose schizo-affectieve stoornis heeft hij niet zomaar gekregen. Denken in kronkels is nou juist wat er gebeurt.quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bijzonder wel, hoe iemand in kronkels kan denken.
Deze post kon ik echt wel waarderen, Pabst! Echt, je hebt er echt moeite ingestoken op een manier dat ik niet aangevallen voelde maar toch heel duidelijk werd gemaakt dat ik echt mijn houding en gedrag moet veranderen als ik oprecht mededogen en begrip wil hebben van anderen.quote:Op donderdag 18 mei 2023 14:37 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dat jij uiteindelijk jezelf ten gronde richt als je je zo opstelt naar anderen.
Je kan mensen niet verwijten dat ze niet betrokken zijn met jou, want als dat het geval zou zijn, zou er überhaupt niet eens in jouw topics gepost worden.
Jij wilt dat mensen met jou meedenken mbt jouw problemen en dat gebeurt ook: mensen denken actief met jou mee. Dat jij moeite hebt om het te kunnen begrijpen, is reeds duidelijk. In het algemeen haken mensen dan af en reageren ze niet meer op iemand die niet begrijpt wat zij willen duidelijk maken. Echter in jouw geval kunnen mensen nog extra geduld opbrengen, omdat zij het oprecht rot vinden voor jou als ze zich voorstellen hoe frustrerend en machteloos het voor jou zou kunnen zijn. Mensen doen echt heel veel moeite voor jou. En het slot van het liedje is dat jij jouw zelfbeheersing verliest en kinderachtig gaat schelden tegen met name degenen die het goed met jou voorhebben.
Dat ze niet de reacties posten waar jij je prettig bij voelt, is omdat het jou niet gaat helpen als mensen jou alleen naar de mond praten. Dan blijf je namelijk in hetzelfde patroon hangen als altijd, verandert er niks in jouw leven en word je steeds ongelukkiger. De confrontatie met de dingen die jij moet veranderen om op langere termijn gelukkiger te kunnen worden, kan weliswaar pijnlijk en vernederend aanvoelen, echter het is wel nodig voor jezelf om te kunnen begrijpen waardoor het elke keer fout gaat.
Als je in plaats daarvan elke keer defensief op mensen reageert en ze uiteindelijk gaat uitschelden en belachelijk maken, omdat jij wilt denken dat ze tegen jou zijn, terwijl het omgekeerde waarheid is, dan gaan ze zich door jou belazerd voelen. Ook als uiteindelijk zou blijken dat jij inderdaad zit te trollen, ook dan ben jij uiteindelijk zelf degene die de grootste klappen krijgt van jouw eigen gedrag.
Wat je van CoolGuy vindt, moet je zelf weten. Hou er wel rekening mee dat als je hem probeert te provoceren met die infantiele beledigingen over zijn vrouw, je ook daarmee consequenties over jezelf kunt afroepen waardoor jij je nog meer klote gaat voelen. Het enige wat je ermee bereikt, is dat je des te meer aanleidingen creëert waarop hij jou kan terugpakken. En als je degene belachelijk maakt met wie hij is getrouwd, zit de kans er wel in dat hij de pik op jou krijgt. En aangezien je zo negatief naar iedereen doet, heeft de rest dan ook schijt aan jou.
Dus het lijkt me zinnig dat je gaat proberen wat te veranderen in jouw gedrag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |