Maar zijn hersenen waarmee hij geboren is en de ervaringen die hij daarna heeft opgedaan maken het misschien wel heel moeilijk voor hem om excuses aan te bieden. Waarom kan je iemand pas vergeven nadat hij om vergeving vraagt?quote:Op maandag 15 mei 2023 10:13 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hij heeft nooit voor vergeving gevraagd of zijn excuses aangeboden. Als hij dat zou doen, zou ik hem wel vergeven.
Nee hoor, het was echt een Whatsappje te veel met dat ex-klasgenote van mijn HBO. Wil je dat ik de dreigmail van haar advocaat kopieert en hier plakt? Ik zal wel alle namen verwijderen zodat het niet te achterhalen is wie alle betrokkenen zijn in het echt. Maar in die dreigmail van de advocaat staat toch echt dat het gaat om ‘belagende’ berichten in 2020, één gemiste oproep van mij op haar telefoon op 27 maart van dit jaar en dat ik haar indirect heb gestalkt door haar vader een vriendschap verzoek te sturen op Facebook jaren geleden ook in 2020. Geloof je mij niet? Zeg het maar, en dan kopieer en plak ik de e-mail van haar advocaat in dit topic met alle namen en andere persoonlijke informatie verwijderdquote:Op maandag 15 mei 2023 10:33 schreef -Sigaartje het volgende:
En tja, als je vertrouwelijke zaken op internet gooit, vind je het dan echt zo vreemd dat iemand niets meer met je te maken wil hebben? En als ik lees dat iemand een advocaat op je afstuurt, dan lijkt mij dat er iets meer aan de hand is dan een whatsappje teveel.
In de eerste plaats: achter je laten, ook de mensen die niet meer op je zitten te wachten. Het is gebeurd, klaar. Je kunt er niets meer aan veranderen. Dus laat het zitten en kijk vooruit.quote:Op maandag 15 mei 2023 02:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit alweer😪! Madam-April, ik zie echt wel in dat (in sommige gevallen) leed heb gedaan ✅. Ik ga je niet uitschelden nu, maar ik wil toch weten waarom je het idee hebt dat ik dat niet ziet of erken? Ik snap best dat ik bijvoorbeeld die ex-klasgenoten kennelijk heel angstig heb laten voelen met mijn berichten in 2020, ook al zat ik in psychose. En nu? Wat kan ik eraan doen? Hoe moet ik het goed maken of rechtzetten?
Denk je echt dat ik zo debiel of kortzichtig ben, dat ik het alleen van mijn kant kan bekijken en niet kan inleven of begrijpen dat anderen schade hebben gehad of last hebben gehad mijn psychoses? Dat begreep ik al vanaf het begin, madam-april. Ik schaamde me ook kapot en voelde mij zwaar schuldig daarover.
En nu? Nogmaals, wat moet ik of kan ik daaraan doen? Sepukku plegen? Harakiri? Misschien moet mezelf volledig isoleren en mezelf laten opsluiten in een zwaar bewaakte inrichting ver weg van de gewone samenleving waar niemand ooit meer last van mij zou kunnen hebben of rekening moet houden met mijn psychoses. Dat deden ze toch ook vroeger in de middeleeuwen met mensen die leper hadden? Dus ja, mensen met schizoaffectieve stoornis of schizofrenie zoals ik moeten massaal weggevoerd worden in sterk geïsoleerde concentratiekampen diep in de verre Noordoosten van Siberië. Vind je dat de beste oplossing, madam-april?
Waarom zou je het uberhaupt doen. Kom op zeg kerel.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee hoor, het was echt een Whatsappje te veel met dat ex-klasgenote van mijn HBO. Wil je dat ik de dreigmail van haar advocaat kopieert en hier plakt? Ik zal wel alle namen verwijderen zodat het niet te achterhalen is wie alle betrokkenen zijn in het echt. Maar in die dreigmail van de advocaat staat toch echt dat het gaat om ‘belagende’ berichten in 2020, één gemiste oproep van mij op haar telefoon op 27 maart van dit jaar en dat ik haar indirect heb gestalkt door haar vader een vriendschap verzoek te sturen op Facebook jaren geleden ook in 2020. Geloof je mij niet? Zeg het maar, en dan kopieer en plak ik de e-mail van haar advocaat in dit topic met alle namen en andere persoonlijke informatie verwijderd.
Zal ik het doen of niet?
Nee.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee hoor, het was echt een Whatsappje te veel met dat ex-klasgenote van mijn HBO. Wil je dat ik de dreigmail van haar advocaat kopieert en hier plakt? Ik zal wel alle namen verwijderen zodat het niet te achterhalen is wie alle betrokkenen zijn in het echt. Maar in die dreigmail van de advocaat staat toch echt dat het gaat om ‘belagende’ berichten in 2020, één gemiste oproep van mij op haar telefoon op 27 maart van dit jaar en dat ik haar indirect heb gestalkt door haar vader een vriendschap verzoek te sturen op Facebook jaren geleden ook in 2020. Geloof je mij niet? Zeg het maar, en dan kopieer en plak ik de e-mail van haar advocaat in dit topic met alle namen en andere persoonlijke informatie verwijderd.
Zal ik het doen of niet?
Oké, ik zal daarop letten. Bedankt 🙏🏾quote:Op maandag 15 mei 2023 11:07 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
In de eerste plaats: achter je laten, ook de mensen die niet meer op je zitten te wachten. Het is gebeurd, klaar. Je kunt er niets meer aan veranderen. Dus laat het zitten en kijk vooruit.
Mooi bruggetje naar: Kijk eens hoe je reageert, je reactie die ik quote. Lees die eens goed door. Vind je zelf ook niet dat je onsympathiek overkomt? Een discussie gaat niet de kant op zoals je wilt en je begint gelijk weer te schoppen. Zo investeer je ook niet echt in een leuke sociale toekomst.
En ten derde, is eerder gezegd hier, je schrijft in het forum in meerdere topics alleen over jezelf. Zo schep je een bepaald beeld, dat je niet geïnteresseerd bent in anderen.
Graag gedaanquote:Op maandag 15 mei 2023 11:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Oké, ik zal daarop letten. Bedankt 🙏🏾
Ik heb het prima geaccepteerd en ga ook nooit meer contact zoeken. Ik hoef geen empathie of begrip te hebben voor hoe zij het heeft ervaren, zeker niet als ze mij niet zelf wil uitleggen door bij voorbeeld via e-mail met mij te berichten over de hele situatie. Ik mag het kinderachtig en kleinzerig van haar kant voelen, ik mag boos zijn en het oneerlijk vinden.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zou je het uberhaupt doen. Kom op zeg kerel.
Je toont hier niet aan dat je het zelf verwerkt hebt. Je zit er blijkbaar enorm mee dat je tegen alles en iedereen moet bewijzen dat JIJ een goed persoon bent.
Je toont hier niet aan dat je enigszins empathisch vermogen hebt. Zij wil duidelijk geen contact met je. Je mag haar manier van laten weten (via een advocaat) fors vinden maar het is een signaal. Aan jou om hier goed om mee te gaan. Haar signaal is; neem geen contact meer op met mij en met mijn familie. Dan hoef jij hier op FOK! niet te gaan bewijzen dat jij echt geen kwade bedoelingen hebt. Volstrekt irrelevant. Zij wil geen contact met je en dat heb jij te accepteren.
Het is weer eens alleen maar ik, ik, ik. Nee, het gaat nu om haar, niet om jou.
Ook al klopt het wat je allemaal zegt, die mensen zijn niet allemaal gek. Als je op jouw naam zoekt kom je ook op jouw profiel op dit forum uit. Hier lezen ze vervolgens zulke gestoorde dingen wat het heel terecht maakt dat ze een beetje bang voor je zijn.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zal ik het doen of niet?
Die rancuneuze en wraakzuchtige kant van je is dus precies waarom mensen bang zijn voor je.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb het prima geaccepteerd en ga ook nooit meer contact zoeken. Ik hoef geen empathie of begrip te hebben voor hoe zij het heeft ervaren, zeker niet als ze mij niet zelf wil uitleggen door bij voorbeeld via e-mail met mij te berichten over de hele situatie. Ik mag het kinderachtig en kleinzerig van haar kant voelen, ik mag boos zijn en het oneerlijk vinden.
Als ik haar verder met rust laat en ze geen last meer van mij heeft, is het prima als ik haar een bitch vindt een geen medelijden met haar heb. Want ze heeft ook geen enkele medelijden met mij toch? Ze weet trouwens dondersgoed dat ik aan psychoses leed en dat ik opgenomen was in Altrecht toen ik die berichten stuurde in 2020.
Waarom ben ik een slecht persoon als ik haar gewoon niet zielig vindt en gewoon rancuneuze gevoelens hebt nadat ze mij heeft laten bedreigen door haar advocaat? Het is echt niet zo dat ik niet schuldig voelde of schaamde voor mijn berichten in 2020, ik vond het verschrikkelijk en mede daardoor wou het zelf liefs zelfmoord plegen of euthanasie krijgen.
Nogmaals, moet ik nu sepukku of harikiri plegen om mijn eer te herstellen en sympathieker gevonden te worden door jullie en mijn eer te herstellen? Ik ga idd gewoon door met mijn leven hoor, maar ik vergeet niet meer wie mij vernederde of in de steek liet toen ik op mijn zwakst en meest kwetsbaar was. Waarom maakt dat mij een slecht persoon dan? Tja, misschien niet heel christelijk van mij…🤷🏾♂
Niet alleen op fok...quote:Op maandag 15 mei 2023 08:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Oké, ik begrijp het. Ik ben een eikel op fok, en daardoor zullen mensen contact met mij mijden. Dank voor je toelichting, CoolGuy
Nee, want je bent er continue over bezig, je wil continue genoegdoening en daar heb je het post na post over, dus nee, het lijkt er absoluut niet op dat je het geaccepteerd hebt.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb het prima geaccepteerd en ga ook nooit meer contact zoeken. Ik hoef geen empathie of begrip te hebben voor hoe zij het heeft ervaren, zeker niet als ze mij niet zelf wil uitleggen door bij voorbeeld via e-mail met mij te berichten over de hele situatie. Ik mag het kinderachtig en kleinzerig van haar kant voelen, ik mag boos zijn en het oneerlijk vinden.
Als ik haar verder met rust laat en ze geen last meer van mij heeft, is het prima als ik haar een bitch vindt een geen medelijden met haar heb. Want ze heeft ook geen enkele medelijden met mij toch? Ze weet trouwens dondersgoed dat ik aan psychoses leed en dat ik opgenomen was in Altrecht toen ik die berichten stuurde in 2020.
Waarom ben ik een slecht persoon als ik haar gewoon niet zielig vindt en gewoon rancuneuze gevoelens hebt nadat ze mij heeft laten bedreigen door haar advocaat? Het is echt niet zo dat ik niet schuldig voelde of schaamde voor mijn berichten in 2020, ik vond het verschrikkelijk en mede daardoor wou het zelf liefs zelfmoord plegen of euthanasie krijgen.
Nogmaals, moet ik nu sepukku of harikiri plegen om mijn eer te herstellen en sympathieker gevonden te worden door jullie en mijn eer te herstellen? Ik ga idd gewoon door met mijn leven hoor, maar ik vergeet niet meer wie mij vernederde of in de steek liet toen ik op mijn zwakst en meest kwetsbaar was. Waarom maakt dat mij een slecht persoon dan? Tja, misschien niet heel christelijk van mij…🤷🏾♂
Net zoals jij wat van haar mag vinden, mag zij dat van jou. En kennelijk vindt ze zoveel van je dat ze een advocaat moest inschakelen om jou op afstand te houden. En zoals je je op dit forum profileert, volkomen terecht. Er is echt maar een persoon in de hele wereld waar je empathie voor voelt. Jijzelf.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat (en hoe!) was die reactie dan?quote:Op maandag 15 mei 2023 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:
hij zei dat hij geen geld had voor sigaretten en ik reageerde daarop, dat is de laatste keer dat ik hem heb gesproken of wat van hem heb gehoord.
Dit strookt niet echt met ...quote:Op maandag 15 mei 2023 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Net als bijvoorbeeld als op de middelbare schoolperiode wilt Liesje die al onzeker is niet samenwerken met de rare nerd omdat ze niet geassocieerd wil worden met deze autistische sociaal jongen omdat ze denkt dat ze dan daalt in de sociale rangorde van haar klas, willen heel veel mensen niet met mij meer omgaan of gezien worden omdat ze het gevoel hebben dat ik ze dan naar beneden trekt of achterhoudt als een blok aan hun been. Snap je wat ik probeer te zeggen?
Ik heb dan, objectief gezien, deze mensen niks aangedaan. Ik ben dan gewoon niet leuk genoeg meer of anders sociaal te onaantrekkelijk en ze kiezen voor hun zelf-behoud door mij af te kappen uit hun leven.
Oftewel, je spreekt jezelf tegen, net zoals het je uitkomt, om je geschop NU te vergoelijken.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je over praat en je kent mij niet, gozer. Ik word juist gezien bij de vele andere psychosegevoelige mensen die ik ken en mijn sociale netwerk die nauw verbonden is met de GGZ wereld als een positieve rolemodel en leider figuur hier in Utrecht. Ik draag juist bij aan het destigmatizeren van de GGZ en psychiatrische patiënten en heb concrete achievements waarmee ik kan opscheppen als ik wil en op mijn C.V. zetten. Ik verdien ook geld als mental health activist en advocate, maat. Wat heb jij gedaan met je leven de laatste tijd behalve angstig thuis zitten en geld gestort krijgen van de belastingbetaler? Donder op
Ik weet niet meer, beetje lomp en onbeschoft misschien, maar nooit uitgescholden of ernstige verwijten gemaakt. Ik heb iets gezegd over dat hij rijk is, weet niet niet wat. Mijn neef heeft een hele hoge goedbetaalde functie bij de Rabobank en heeft zijn masters economie gehaald bij de vrije universiteit in Amsterdam, zijn huis is een grote vrijstaande villa met een grote tuin en hij heeft drie auto’s inclusief de allernieuwste Tesla en Porsche. Hij woont daar met zijn blonde trophy vrouw en drie kinderen, en als er een definitie was van “het Nederlandse droom” in vergelijking met “the American Dream”, dan leeft mijn neef echt het “Nederlandse Droom”. Hij is hier geboren en opgegroeid en zijn moeder is een bruine Curaçaose dame (mijn tante) en zijn vader is een vriendelijke Nederlandse man die architect was geweest voordat hij met pensioen ging.quote:Op maandag 15 mei 2023 13:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat (en hoe!) was die reactie dan?
Niet onbelangrijk detail.
Laat me raden. Jij vroeg hem om sigaretten?quote:Op maandag 15 mei 2023 13:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet niet meer, beetje lomp en onbeschoft misschien, maar nooit uitgescholden of ernstige verwijten gemaakt. Ik heb iets gezegd over dat hij rijk is, weet niet niet wat. Mijn neef heeft een hele hoge goedbetaalde functie bij de Rabobank en heeft zijn masters economie gehaald bij de vrije universiteit in Amsterdam, zijn huis is een grote vrijstaande villa met een grote tuin en hij heeft drie auto’s inclusief de allernieuwste Tesla en Porsche. Hij woont daar met zijn blonde trophy vrouw en drie kinderen, en als er een definitie was van “het Nederlandse droom” in vergelijking met “the American Dream”, dan leeft mijn neef echt het “Nederlandse Droom”. Hij is hier geboren en opgegroeid en zijn moeder is een bruine Curaçaose dame (mijn tante) en zijn vader is een vriendelijke Nederlandse man die architect was geweest voordat hij met pensioen ging.
Voordat hij mij ghostte vond ik hem heel stoer en keek ik naar hem op als mijn rolemodel, maar nu hij drie jaren mij bewust negeer zonder uitleg en ondanks dat ik hem indirect heb proberen te bereiken via mijn tante, oom en zin broertje kan ik echt geen medelijden en begrip opwekken voor wat zijn kant van het verhaal zou kunnen zijn over onze breuk. Ik vind wat ik allemaal heb moeten meemaken en doorstaan echt veel zieliger en ellendiger voor mezelf, dan dak misschien met mijn laatste bericht zijn ego heb gekrenkt door iets over zijn rijkdom en succes te hebben ik gezegd in mijn laatste bericht.
Fuck hem, echt
Gefeliciteerd. Jouw UI geeft kennelijk echt een impressie van hoe jij denkt en doet IRL. Dus deze tip van @-Sigaartje heb je terecht niet opgevolgd.quote:
Wacht, ik heb het al gevonden, jij vroeg hem om geld voor sigaretten. Zijn droge antwoord vind ik wel humor. Humor die jij niet snapt, en je ging daarna tegen hem tekeer. Dat is niet netjes.quote:Op maandag 15 mei 2023 13:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet niet meer, beetje lomp en onbeschoft misschien, maar nooit uitgescholden of ernstige verwijten gemaakt. Ik heb iets gezegd over dat hij rijk is, weet niet niet wat. Mijn neef heeft een hele hoge goedbetaalde functie bij de Rabobank en heeft zijn masters economie gehaald bij de vrije universiteit in Amsterdam, zijn huis is een grote vrijstaande villa met een grote tuin en hij heeft drie auto’s inclusief de allernieuwste Tesla en Porsche. Hij woont daar met zijn blonde trophy vrouw en drie kinderen, en als er een definitie was van “het Nederlandse droom” in vergelijking met “the American Dream”, dan leeft mijn neef echt het “Nederlandse Droom”. Hij is hier geboren en opgegroeid en zijn moeder is een bruine Curaçaose dame (mijn tante) en zijn vader is een vriendelijke Nederlandse man die architect was geweest voordat hij met pensioen ging.
Voordat hij mij ghostte vond ik hem heel stoer en keek ik naar hem op als mijn rolemodel, maar nu hij drie jaren mij bewust negeer zonder uitleg en ondanks dat ik hem indirect heb proberen te bereiken via mijn tante, oom en zin broertje kan ik echt geen medelijden en begrip opwekken voor wat zijn kant van het verhaal zou kunnen zijn over onze breuk. Ik vind wat ik allemaal heb moeten meemaken en doorstaan echt veel zieliger en ellendiger voor mezelf, dan dak misschien met mijn laatste bericht zijn ego heb gekrenkt door iets over zijn rijkdom en succes te hebben ik gezegd in mijn laatste bericht.
Fuck hem, echt
Wat ik daarboven zeg is dat ik tijdens een psychose of langslepende herstelperiode daar wat minstens een jaar doet voordat ik een beetje normaal kan meedraaien met de samenleving, ben ik gewoon niet heel leuk om mee om gaan, ofwel sociaal te onaantrekkelijk voor de meeste mensen om structureel en intensief contact te onderhouden. Snap je wat ik bedoel nu? In mijn psychose ben ik wild en onvoorspelbaar, ik zeg veel ongepaste dingen en ken geen grenzen meer met mijn gedrag tegenover anderen. Maar ook als de medicatie gaan werken en ik inmiddels stabiel genoeg ben om uit de kliniek ontslagen te worden, ben ik minstens een jaar lang uitzichtloos depressief en negatief, ik slaap dan de hele dag door en voor de rest wil ik alleen roken op de bank. Dat stoot mensen af en dat begrijp ik ook.quote:Op maandag 15 mei 2023 13:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Dit strookt niet echt met ...
[..]
Oftewel, je spreekt jezelf tegen, net zoals het je uitkomt, om je geschop NU te vergoelijken.
Ik heb jouw reactie gemist. Wat zei je precies? Ik ga even teruglezen, er zijn heel veel lange reacties en ik heb niet de tijd om alles te lezen en te reageren.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik stop maar met reageren, want het interesseert TS kennelijk geen reet wat ik zeg, ondanks die bewering van een paar dagen terug dat hij mijn respect wel terug zou willen winnen.
Als ik lees waar TS wel op reageert (en hoe) denk ik dat ik er wel klaar mee ben.
De lengte van jouw reacties vestigen een record hoor. Daar heb je wel tijd voor.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:36 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb jouw reactie gemist. Wat zei je precies? Ik ga even teruglezen, er zijn heel veel lange reacties en ik heb niet de tijd om alles te lezen en te reageren.
Ik heb hem niet ‘uitgekafferd’? En nogmaals, je vergeet dat ik een psychose zit op dat moment, iets wat hij ook weet en van dichtbij heeft gezien bij mij. Hij weet wat ik allemaal meemaak en dat ik niet toerekeningsvatbaar ben in zo’n psychotische staat, dus als hij een bericht van mij krijgt die ondankbaar overkomt, lijkt het me dat mij volledig ghosten en verbannen uit zijn leven best harteloos en hard is ongeacht wat ik heb geschreven in mijn bericht, of zie ik dat verkeerd? Hij had ook een paar weken later nadat ik voldoende hersteld was even met mij kunnen bespreken dat hij mijn laatste sms niet netjes vond en dan had ik ook meteen mijn excuses aangeboden, als het überhaupt dat laatste sms’je de reden is waarom hij mij heeft afgeschreven.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:12 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wacht, ik heb het al gevonden, jij vroeg hem om geld voor sigaretten. Zijn droge antwoord vind ik wel humor. Humor die jij niet snapt, en je ging daarna tegen hem tekeer. Dat is niet netjes.
Maar dit weet ik ook nog van jou:
Ik heb een moeilijke HBo studie succesvol afgerond in die periode (...) . Gelukkig heeft Nederland een goede sociale vangnet en de familie waar ik vandaan kom heeft ook een redelijk grote spaarrekening en reservepotje, waardoor ik rustig mijn tijd kan nemen om te herstellen en weer meedoen met deze dynamische en competitieve arbeidsmarkt. Ik heb geluk dat mijn moeders kant van de familie bij tot de Hoge middenklasse of zelfs upperclass van de samenleving hoort, zeker voor een rasechte Antilliaan zoals ik die geboren en getogen is op Curaçao 🇨🇼.
Geweldig. En dan je neef uitkafferen die een klaploper geen sigaretten kan geven.
Oh, dus hij moet eerst in actie nadat jij te ver was gegaan? Ik kan me hem helemaal voorstellen. Waarom zou hij geld voorschieten aan een ongezonde verslaving terwijl jouw moeder zwemt in het geld en je dijk van een diploma in je zak hebt. Dan zou ik ook zeggen: zoek het maar uit met je pafferij.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb hem niet ‘uitgekafferd’? En nogmaals, je vergeet dat ik een psychose zit op dat moment, iets wat hij ook weet en van dichtbij heeft gezien bij mij. Hij weet wat ik allemaal meemaak en dat ik niet toerekeningsvatbaar ben in zo’n psychotische staat, dus als hij een bericht van mij krijgt die ondankbaar overkomt, lijkt het me dat mij volledig ghosten en verbannen uit zijn leven best harteloos en hard is ongeacht wat ik heb geschreven in mijn bericht, of zie ik dat verkeerd? Hij had ook een paar weken later nadat ik voldoende hersteld was even met mij kunnen bespreken dat hij mijn laatste sms niet netjes vond en dan had ik ook meteen mijn excuses aangeboden, als het überhaupt dat laatste sms’je de reden is waarom hij mij heeft afgeschreven.
Jij doet alsof dat laatste smsje DE reden was om je te verbannen uit zijn leven. Wat nou als dat laatste smsje de laatste druppel was die de emmer, die al langer overvol was n.a.v. eventuele eerder gedoe, deed overlopen. Jij gooit het op 1 smsje, maar ik denk dat daar wel wat meer aan vooraf is gegaan.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb hem niet ‘uitgekafferd’? En nogmaals, je vergeet dat ik een psychose zit op dat moment, iets wat hij ook weet en van dichtbij heeft gezien bij mij. Hij weet wat ik allemaal meemaak en dat ik niet toerekeningsvatbaar ben in zo’n psychotische staat, dus als hij een bericht van mij krijgt die ondankbaar overkomt, lijkt het me dat mij volledig ghosten en verbannen uit zijn leven best harteloos en hard is ongeacht wat ik heb geschreven in mijn bericht, of zie ik dat verkeerd? Hij had ook een paar weken later nadat ik voldoende hersteld was even met mij kunnen bespreken dat hij mijn laatste sms niet netjes vond en dan had ik ook meteen mijn excuses aangeboden, als het überhaupt dat laatste sms’je de reden is waarom hij mij heeft afgeschreven.
Dit blijkt duidelijk als je posts. En ondanks dat ik het oprecht heel rot voor je vind dat je psychosegevoelig bent en dat je pad bepaald niet gemakkelijker heeft gemaakt, is zelfmedelijden in zo ontzettend veel opzichten een negatieve, onaantrekkelijke eigenschap, dat ik best snap dat mensen geen contact (meer) met je willen.quote:Op maandag 15 mei 2023 13:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik vind wat ik allemaal heb moeten meemaken en doorstaan echt veel zieliger en ellendiger voor mezelf,
Mijn rancuneuze en wraakzuchtige kant is iets wat ik heb ontwikkeld na alles wat ik heb meegemaakt en is geen symptom van mijn psychose. In een psychose ben ik ook niet in staat om rationeel wraak te nemen, ik zou niet op 9292 kunnen uitzoeken hoe ik vanaf mijn huis in Utrecht met de OV naar mijn beef’s grote villa kan reizen die ergens in de buurt van Amersfoort is en vervolgens google maps gebruiken om naar zijn huis te lopen en dan met verklaarde wil en opzet revanche te nemen op hem. Nogmaals, in mijn psychose ben ik krankzinnig en onvoorspelbaar, alles wat ik zeg en doe in mijn psychose is niet uit te leggen vanuit redelijkheid of rationele logica.quote:Op maandag 15 mei 2023 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die rancuneuze en wraakzuchtige kant van je is dus precies waarom mensen bang zijn voor je.
Want het is daardoor absoluut niet uit te sluiten dat je bij een volgende psychose over de grens gaat en met kwade bedoelingen bij iemand op de stoep staat.
Nou, niet alleen dat. Kijk als iemand con-ti-nue zit te sippen, dan ga je na verloop van tijd bij jezelf denken 'ja, dit verhaal kennen we nou wel, ik kan mijn energie wel leuker besteden dan hier aan'.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit blijkt duidelijk als je posts. En ondanks dat ik het oprecht heel rot voor je vind dat je psychosegevoelig bent en dat je pad bepaald niet gemakkelijker heeft gemaakt, is zelfmedelijden in zo ontzettend veel opzichten een negatieve, onaantrekkelijke eigenschap, dat ik best snap dat mensen geen contact (meer) met je willen.
En de afgunst, zoals naar de neef.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, niet alleen dat. Kijk als iemand con-ti-nue zit te sippen, dan ga je na verloop van tijd bij jezelf denken 'ja, dit verhaal kennen we nou wel, ik kan mijn energie wel leuker besteden dan hier aan'.
Maar dit gaat verder. Dit is niet alleen sippen, dit is ook woede, rancune, manipulatie, 2 gezichten (sorry vs nou dan fuck you en dan kom je ook niet op mijn bruiloft, bv) en daarnaast nog de onberekenbaarheid tijdens psychoses die zich op elk willekeurig moment kunnen manifesteren.
Dan snap ik wel dat mensen afstand nemen.
Ja, maar dat zit dan weer verweven met die manipulatie he. Want wat hij hier schrijft over die neef, dat is wat hij daadwerkelijk denkt. Maar dát kun je niet zeggen als je iets van iemand gedaan wil krijgen he. Je kunt niet appen van joh opgeblazen paddenek, met je bakken met geld kun je wel even een pakkie peuken voor me betalen joh.quote:
Waarom kan je nooit snappen wat ik heb gezegd en altijd mijn bedoelingen moet verdraaien zodat je een reden heb om mij af te kraken, CoolGuy? Let op:quote:Op maandag 15 mei 2023 14:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij doet alsof dat laatste smsje DE reden was om je te verbannen uit zijn leven. Wat nou als dat laatste smsje de laatste druppel was die de emmer, die al langer overvol was n.a.v. eventuele eerder gedoe, deed overlopen. Jij gooit het op 1 smsje, maar ik denk dat daar wel wat meer aan vooraf is gegaan.
Daarnaast, als ik dan zie wat je schrijft over hem, zijn vrouw, zijn huis, etc, alsof dat er allemaal toe doet. In realiteit doet dat er niet toe, maar in jouw versie van het verhaal wel, want dan kun je meer gewicht in de schaal gooien over waarom het belachelijk is dat hij geen sigaretten voor jou kocht.
Hij hoeft geen sigaretten voor jou te kopen omdat hij jou niks verschuldigd is. Belachelijk dat je doet dat hij dat verplicht is omdat hij geld heeft. En die onderbouwing geef je terwijl je NIET psychotisch bent momenteel, dus dat is gewoon hoe jij denkt. De hele wereld is jou iets verschuldigd als die hele wereld het op wat voor gebied dan ook beter heeft dan jij.
Ik denk zomaar (maar jij gaat uiteraard zeggen dat dat niet klopt) dat omdat dat jouw beeld toch al is bij hem, jij daar ook wel iets over hebt geroepen richting hem toen het wat minder goed met je ging, en ik denk zomaar dat dat er onder andere toe heeft bijgedragen dat hij het contact heeft verbroken.
Maar ik kan het uiteraard volledig mis hebben.
quote:Op maandag 15 mei 2023 15:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Waarom kan je nooit snappen wat ik heb gezegd en altijd mijn bedoelingen moet verdraaien zodat je een reden heb om mij af te kraken, CoolGuy? Let op:
-Ik heb nooit gezegd dat hij sigaretten voor mij moest kopen, dat heb ik NERGENS beweerd. Ik weet dat hij niet verplicht is om mij geld te geven en ik ben ook nooit boos op hem geweest dat hij weigerde om mij te matsen met geld voor sigaretten toen. Hij is degene die boos werd omdat ik hem überhaupt DURFDE te vragen voor geld om sigaretten te kopen, ik bleef rustig aan de telefoon en hij was aan het schreeuwen tegen mij alsof ik een kleine kind was.
-Ik heb nergens beweerd dat mijn laatste sms’je was waardoor hij mij nu negeert al meer dan drie jaren sinds 2020, ik WEET NIET waarom hij mij niet meer wilt spreken. Tot de dag van vandaag heb ik geen reden of uitleg gekregen, hij wordt boos op zijn familieleden als die het aan hem vragen. Ik denk niet eens dat het volledig aan mij ligt, ik denk dat hij met andere issues moet dealen binnen zijn familie en werk, en ik ben dan vooral een zwakke schakel in zijn leven die niks kan toevoegen of bijdragen aan zijn levensgeluk. Hij heeft mij niet nodig en hij vond mij niet leuk meer om mee om te gaan tijdens mijn laatste psychoses, ook al zei hij constant dat ik zijn lievelingsneefje was van zijn favoriete tante en dat ik altijd op hem zou kunnen rekenen want ik ben zijn familie. Ik trapte erin ook nog 🙄.
-Het gaat mij helemaal niet om zijn geld en het is niet vanwege geld dat ik boos ben dat hij mij heeft verbannen en afgestoten uit zijn leven. Ik wil zijn geld niet en ik heb zijn geld helemaal niet nodig, ik wil zijn liefde en steun, en het gevoel hebben dat ik altijd op hem en al mijn familieleden kan rekenen zou ik het nodig hebben, en ik had het ook nodig tijdens mijn psychoses in 2020 en de lange periode van herstel daarna. Ik heb echt geknokt om te staan waar ik nu sta in het leven, en ik had graag met trots en liefde aan hem willen laten zien hoe sterk mijn veerkracht en doorzettingsvermogen is. Nu dat ik een salaris krijg, zou ik graag hem en zijn kinderen willen trakteren op een maaltijd en zijn adviezen en wijze levensinzichten willen horen en gewoon het gevoel hebben dat ik nooit alleen ben en altijd kan rekenen op familie. Maar ja, hij reageert niet meer en kennelijk schaamt hij zich voor mij of vind hij dat ik een blok aan zijn been ben die hem alleen naar beneden haalt vanwege mijn psychoses? Ik weet het niet, wat denk jij?
In ieder geval, CoolGuy, je lijkt echt heel dom te zijn of je wilt mij bewust niet begrijpen of mijn woorden te verdraaien zoals je moreel superieur kan doen en neerkijken of op mij. Waarom heb je dat nodig? Maak ik je onzeker of zoiets?
Jij hebt een ziekte en ben ook arbeidsongeschikt toch? CPTSS, geloof ik en iets anders.quote:Op maandag 15 mei 2023 15:23 schreef Purrito het volgende:
Maar als iemand je continue geestelijk vermoeit wil je hem toch ook uit jouw leven?
Is het niet langzaamaan tijd voor een slotje? Dit gaat eigenlijk nergens (nieuw) meer heen en dreigt alleen een moddersmijten te wordenquote:Op maandag 15 mei 2023 15:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]![]()
Mja, ja, dát zal het zijn inderdaad.
Maar dan even zonder dollen; nee, ik slik je bullshit gewoon niet zonder meer. En als door die bullshit heen wordt geprikt, dan wordt jij heel kriegel, want jij kunt er niet mee omgaan als mensen niet reageren zoals jij wil.
Een dan krijg je opmerkingen als 'je lijkt heel dom te zijn'. Lekker wild om je heen blijven slaan en mensen laten zien hoe je écht in elkaar zit K_W, daar zal je leven vást wél beter van worden.
Ik vind dit zo'n egocentrische opmerking.quote:Op maandag 15 mei 2023 15:11 schreef Keep_Walking het volgende:
ik wil zijn liefde en steun, en het gevoel hebben dat ik altijd op hem en al mijn familieleden kan rekenen
Weet je, als ik het allemaal zo lees denk ik dat het er eigenlijk niet om gaat dat je ervan baalt dat die mensen niet (meer) met je willen omgaan. Nee, jij voelt je door hen gekrenkt en wilt graag dat die "vernedering" zoals je het zelf noemt ongedaan gemaakt of gewroken wordt. Hetzij doordat ze bereid zijn weer op oude voet met je om te gaan, hetzij door ze met een soort van vermeende gelijke munt terug te betalen door ze niet uit te nodigen op je feestje ofzo. Daarom ook reageer je hier zo fel op onwelvallige reacties, want je zoekt hier de erkenning die je in het echt niet kunt vinden, maar al wat je oogst is meer kritiek.quote:Op maandag 15 mei 2023 15:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Weet je nog hoe boos je op mij werd toen ik tekeer tegen je ging omdat ik zei je dat je een luie uitkeringtrekkende parasiet was of zoiets? Ik heb respect daarvoor, ik begreep het en je had ook recht om boos te worden. Ik heb ook recht nu om boos te worden op mijn neef en anderen die mij pijn hebben gedaan of vernederen, ook al kan ik ook inzien en snappen waarom zij zo gedroegen tegenover mij. Ik mag, en moet, mezelf op een geven moment op nummer één zetten, want dat doen zij ook voor hunzelf.
[x] psychopaatquote:Op maandag 15 mei 2023 15:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Jij hebt een ziekte en ben ook arbeidsongeschikt toch? CPTSS, geloof ik en iets anders.
Als je vriendje je nu dumpt en al je vrienden en familieleden contact verbreekt en jou in de steek laat over die ziektes en stoornissen, ga je bij iedereen empathie en begrip hebben ook al blijft het continu gebeuren jarenlang? Je doet toch je best om het beste ervan te maken ondanks je ziektes en gebreken, je hebt er niet voor gekozen toch? Je hebt veel andere positieve eigenschappen en je hebt vaker bewezen dat je veel te bieden hebt los van je kwellen? Op een gegeven moment kan je jezelf niet meer kwalijk nemen en schaamte en schuld voelen voor je aandoeningen waar je zelf niet voor heb gekozen en die al moeilijk genoeg zijn om mee te leven zonder dat de mensen waarvan je houdt en vertrouwt jou onder een bus gooien en jou behandelen alsof je een dode besmettelijke virus bent.
Weet je nog hoe boos je op mij werd toen ik tekeer tegen je ging omdat ik zei je dat je een luie uitkeringtrekkende parasiet was of zoiets? Ik heb respect daarvoor, ik begreep het en je had ook recht om boos te worden. Ik heb ook recht nu om boos te worden op mijn neef en anderen die mij pijn hebben gedaan of vernederen, ook al kan ik ook inzien en snappen waarom zij zo gedroegen tegenover mij. Ik mag, en moet, mezelf op een geven moment op nummer één zetten, want dat doen zij ook voor hunzelf.
Eens of oneens?
Oosterling gespot.quote:
Je hebt het heel simpel omschreven, maar in grote lijnen klopt het wat je zegt😿. Daarom ook schizoaffectieve stoornis ontwikkeltquote:Op maandag 15 mei 2023 18:48 schreef Reeymond het volgende:
Je bent geboren in een koude, afstandelijke, vooraanstaande omgeving/familie. Mensen zonder scrupules, jij bent een last voor ze en ze willen niet geassocieerd met je omdat het hun beeld van perfectie schaadt.
Zalig zijn de simpele van geest....quote:Op maandag 15 mei 2023 19:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je hebt het heel simpel omschreven, maar in grote lijnen klopt het wat je zegt😿. Daarom ook schizoaffectieve stoornis ontwikkelt. Maakt niet uit verder, iedere familie heeft z’n issues toch
?
Ach wat intens jammer nou, dat je geheugen je zo selectief in de steek laatquote:Op maandag 15 mei 2023 13:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet niet meer, beetje lomp en onbeschoft misschien, maar nooit uitgescholden of ernstige verwijten gemaakt. Ik heb iets gezegd over dat hij rijk is, weet niet niet wat.
Lekker belangrijk allemaal.quote:Mijn neef heeft een hele hoge goedbetaalde functie bij de Rabobank en heeft zijn masters economie gehaald bij de vrije universiteit in Amsterdam, zijn huis is een grote vrijstaande villa met een grote tuin en hij heeft drie auto’s inclusief de allernieuwste Tesla en Porsche. Hij woont daar met zijn blonde trophy vrouw en drie kinderen, en als er een definitie was van “het Nederlandse droom” in vergelijking met “the American Dream”, dan leeft mijn neef echt het “Nederlandse Droom”. Hij is hier geboren en opgegroeid en zijn moeder is een bruine Curaçaose dame (mijn tante) en zijn vader is een vriendelijke Nederlandse man die architect was geweest voordat hij met pensioen ging.
Zwelg vooral verder in zelfmedelijden.quote:Ik vind wat ik allemaal heb moeten meemaken en doorstaan echt veel zieliger en ellendiger voor mezelf,
Ja nee, dat stelde niks voor, futiliteitje, belachelijk dat mensen daar geraakt door worden want "je hebt hem immers niet uitgescholden" dus dan is het oke want wat jij allemaal hebt moeten meemaken en doorstaan is duizendmaal erger en het is onbegrijpelijk dat alleen jij dat zo voelt en je neef en iedereen hier op Fok! niet want je zat immers in een psychose maar daarna word je gewoon uiteindelijk een heel tof en aimabel persoon die het verdient om vergeven te worden want je hebt het heel erg zwaar gehad en dat wil maar niemand begrijpen en daarom voor al die mensen ......quote:dan dak misschien met mijn laatste bericht zijn ego heb gekrenkt door iets over zijn rijkdom en succes te hebben ik gezegd in mijn laatste bericht.
Je echt joh!quote:Fuck hem, echt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:
Nee, allerminst.quote:Is dat duidelijk zo?
Nee, geen vragen meer.quote:Of heb je nog vragen 🧐?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |