abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 14:26:29 #76
5428 crew  miss_sly
pi_209119436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb nooit beweerd dat ik een heilige ben verder, en nogmaals deze specifieke jeugdvijand is de enige waar ik oprecht zoiets zou doen. Verder hoef ik me niet te verantwoorden of verdedigen, ik ben in principe ook een wraakzuchtige persoon en rancuneus aangelegd. Ik heb ook veel andere kwaliteiten en eigenschappen in mijn persoonlijkheid en karakter die wel heel positief/sympathiek/aantrekkelijk zijn of wat dan ook, daarom heb ik een liefdesrelatie met een bloedmooie Surinaamse dame die al 11 jaar verliefd op mij is en nog steeds heel veel vrienden die mij waarderen en respect voor mij hebben. Helaas ben ik ook verhardt van binnen en conflicten ga ik normaalgesproken niet uit de weg als ik uitgedaagd word, voor mij is dat gewoon een kwestie van eer. Dat is deels gerelateerd aan mijn Curaçaose roots denk ik, je hoeft het ook niet te begrijpen of ermee eens te zijn.
Uiterlijkheden, totaal onbelangrijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 mei 2023 @ 14:37:54 #77
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_209119537
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:33 schreef Purrito het volgende:
Ik ben psychiatrisch patient ( CPTSD en GAS) en ik heb goede vriendschappen en een gezonde relatie. Natuurlijk is angst een graad minder erg dan een psychose, maar je kiest er zelf voor om je als een hufter te gedragen. Of om drugs te gebruiken, je medicijnen niet te nemen en om je heen te schoppen. Niemand haat je omdat je een psychose hebt maar om hoe je je daarbuiten gedraagt.

Ik kan nu ook niet werken maar ik ben nooit in aanraking gekomen met politie, netjes mijn opleiding afgemaakt en me altijd gedragen. Ik word een beetje boos van mensen zoals TS die door hun gedrag bijdragen aan het stigma geestesziek=drama en gevaarlijk.
Dit vind ik discutabel. Als in jouw verstoorde realiteit de overtuiging is dat het beter is die medicatie niet te nemen, hebben we het dan nog over een echte keuze? Of is zo'n besluit ingegeven door het ziektebeeld?
  vrijdag 12 mei 2023 @ 14:44:44 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209119607
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:21 schreef Purrito het volgende:
Ik heb nog niet eens een uitkering, en richt me op zsm beter worden. Ondertussen maak jij met iedereen ruzie, sad.
Je hebt zelf ook problemen met de erkenning van je problemen. Het maakt jou ook onsympathiek als je TS op deze manier wegzet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209119668
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:06 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
En de aap komt uit de mouw…
Gaat hij later weer sorry voor zeggen want hij meende het niet zo en dan is álles weer goed *;

Denkt TS, maar, zoals diverse users hem duidelijk proberen te maken, werkt dat niet zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 12 mei 2023 @ 14:50:47 #80
33189 RM-rf
1/998001
pi_209119681
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:37 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Dit vind ik discutabel. Als in jouw verstoorde realiteit de overtuiging is dat het beter is die medicatie niet te nemen, hebben we het dan nog over een echte keuze? Of is zo'n besluit ingegeven door het ziektebeeld?
Een kenis van me die aan een zware manische depressie leid en ook diverse malen een psychose doorgemaakt heeft en ook een gedwongen opname, legde ooit eens uit dat ze eigenlijk ook altijd doorhad dat bepaalde invloeden van buitenaf kwamen en dat het onjuist was.

Maar ze gaf aan dat het ook enorm zwaar is om er continue weerstand tegen te bieden en soms het ook een 'opluchtend' gevoel bood, een keertje te zondigen...
zie het al iets dat ook veel 'normale' mensen merken als ze aan een streng dieet moeten voldoen, of proberen het roken op te geven, dat het soms bijna onmogelijk is, nooit te 'zondigen' tegen die discpline..
Alhoewel dat voor iedereen anders kan zijn, vond ik dat een zeer verhelderende uitleg, en interssante vergelijking.

Zeker bv anti-psychotica met ongekende zware persoonlijke en lichamelijke effecten is ook een medicatie waar vrijwel alle patienten een sterke 'afkeer' van hebben en altijd een 'wens' bestaat er vanaf te kunnen komen..
Vrijwel niemand met een psychotische achtergrond is bereid te accepteren dat ze _altijd_ van deze medicatie afhankelijk zijn...
en een heleboel hebben een enorme behoefte te stellen dat deze 'fase' dan achter hen ligt en ze 'nu' alles onder controle hebben'....
Bijna niemand wil toegeven dat ze vermoedelijk hooguit 'tussen psychoses inzitten'. (zeker TS zelf lijkt alles te willen doen dat te ontkennen, al lijkt de realiteit telkens een streep erdoorheen te zetten)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209119684
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je hebt zelf ook problemen met de erkenning van je problemen. Het maakt jou ook onsympathiek als je TS op deze manier wegzet.
Ik post nergens dat het oneerlijk is
Purr.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 14:53:39 #82
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209119717
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:51 schreef Purrito het volgende:

[..]
Maar je bent duidelijk wel boos op de wereld en ik zie je reactie op TS veel meer in dat licht dan de bittere pil die TS moet slikken die mensen die bekender met TS zijn dan met jou ervan maken.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 14:56:05 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209119738
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:51 schreef Purrito het volgende:

[..]
Is dat het enige waar je TS op aanspreekt?

Ik zie iemand die ook in de shit zit (qua psychiatrische problematiek) en probeert zich beter te voelen door neer te kijken op iemand die nog veel dieper in de shit zit.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 15:04:52 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209119814
Eerlijk gezegd TS, ik weet ook niet of ik weer de vriendschap zou oppakken met iemand die mij in het verleden bedreigd zou hebben of ik weet niet wat gebeurd is wat over de schreef ging. En veel mensen hebben ook hun eigen problemen, die hebben misschien geen zin in potentiële nieuwe problemen, zeker als die problemen niet eenmalig waren maar vaker voorkwamen in het verleden. Maakt dan misschien niet veel uit of die problemen dan kwamen door welk psychiatrisch diagnose dan ook.
pi_209119883
Wat me wel van het hart moet TS, is dat ik het zeer waardeer dat je nog gewoon onder je eigen account post. Je bent een eerlijke jongen. Je ziet maar al te vaak bij users die het verbruien, dat ze een nieuw account aanmaken zonder dat anderen het doorhebben wie het was.

Een compliment voor jou!
(tip: verander je UI).
pi_209119898
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Is dat het enige waar je TS op aanspreekt?

Ik zie iemand die ook in de shit zit (qua psychiatrische problematiek) en probeert zich beter te voelen door neer te kijken op iemand die nog veel dieper in de shit zit.
Ik zie gewoon iemand die zijn slachtoffers niet met rust wil laten en dat werkt triggerend.
Purr.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 15:15:00 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209119908
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 15:13 schreef Purrito het volgende:

[..]
Ik zie gewoon iemand die zijn slachtoffers niet met rust wil laten en dat werkt triggerend.
Blijf dan weg uit zijn topics.
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 15:19:16 #88
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209119949
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 15:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Exact.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209120569
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 11:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Veel van hen willen mij die kans gewoon niet geven, laat staan mijn excuses accepteren en mij een tweede kans geven.
Willen zij dat niet? Kunnen zij dat (nog) niet? Of willen zij dat niet op jouw voorwaarden? Geef het in elk geval tijd. Je kunt niet verwachten dat jij 'sorry' zegt en dat daarmee de situatie weer wordt zoals die ooit was. Als dat al kan, dan kost dat heel veel tijd. En het vraagt vooral van jou dat jij laat zien dat jij nu een ander mens bent. Bijvoorbeeld door mensen die hebben aangeven (nog) geen contact (meer) met je te willen verder met rust te laten. Hoe verdrietig je dat misschien ook maakt. Het is uit. Tot die tijd is het advies van @Lienekien volgens mij zo slecht nog niet. Bouw een nieuw leven op. Richt je op het nu en op wie er nu voor je is.

Ik zou exen en oud-klasgenoten met rust laten. Geen excuses. Klaar. Bij familie zie ik dat anders. Die zou je met Kerstmis één kaartje kunnen sturen waarop je schrijft hoe 2023 er voor jou uit zag. Zet jouw adres op de achterzijde van de enveloppe. Dan is het aan hen om wél of niet te reageren. Je laat daarmee zien dat jij open staat om het contact te herstellen. Maar ook dat je begrijpt dat hen aan hen is om te beslissen of dat gebeurt.
pi_209120716
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 12:40 schreef Keep_Walking het volgende:
ik heb berouw getoond en aangeboden om met geld goed te maken.
Jij snapt het echt niet he.
pi_209120785
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 15:04 schreef Momo het volgende:
Eerlijk gezegd TS, ik weet ook niet of ik weer de vriendschap zou oppakken met iemand die mij in het verleden bedreigd zou hebben of ik weet niet wat gebeurd is wat over de schreef ging. En veel mensen hebben ook hun eigen problemen, die hebben misschien geen zin in potentiële nieuwe problemen, zeker als die problemen niet eenmalig waren maar vaker voorkwamen in het verleden. Maakt dan misschien niet veel uit of die problemen dan kwamen door welk psychiatrisch diagnose dan ook.
Ik heb vrijwilligers werk gedaan, contact onderhouden met een man van 63 uit zuid-afrika die ook psychoses had..
Dan kwam ik eens langs en hoorde ik dat ie opgenomen was, had ie heel zijn huis verbouwd, wist ie niets van.

Zo'n superlieve man, had echt helemaal geen familie, geld of inboedel.
Ik trok dat mentaal echt heel slecht, niet het geweld maar het aangezicht van zo sneu leven.

In zo geval zou je niet eens over vergeven kunnen praten, want die man kon het zich niet eens herrineren..
De zorg is gewoon kapot of de ziekte te ernstig.

Dus met een zwaar hart heb ik het contact verbroken.

Als ie nou ook nog een rotkarakter had gehad, dan was ik na de 2e keer denk al opgestapt.
Hell To The Liars
  vrijdag 12 mei 2023 @ 16:32:19 #92
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_209120805
TS, wanneer je zegt 'Er is geen begrip voor mensen met een psychotische gevoeligheid en men weet er te weinig vanaf.' heb je gelijk. Psychotische gevoeligheid is een ernstige mentale ziekte waarbij de hersenen niet werken zoals bij 'gezonde' mensen en de meeste mensen kunnen zich niet voorstellen hoe het is om te leven in een andere werkelijkheid, ik zie ook in dit topic uitspraken die een enorm gebrek aan kennis laten zien. Verder ben ik het wel eens met de stelling dat de mensen in jouw omgeving alle reden hebben om hun grens aan te geven. Natuurlijk is het verdrietig en oneerlijk dat de gevolgen van jouw ziekte zijn dat je mensen verliest, maar de woede die je laat zien richting die mensen is wmb onterecht: zij zijn ook slachtoffer, ook al is dat nooit jouw bedoeling geweest. Zij moeten ook een weg vinden in alles wat er gebeurd is, het is niet aan jou om te bepalen hoe dat proces van een ander eruit moet zien en binnen welk tijdbestek ze dat moeten doorlopen. Het beste wat je voor de ander en voor jezelf kan doen is je verlies nemen en de ander de ruimte gunnen. Heb je door dat je hun proces verstoort door aan te dringen? Dat kan toch niet jouw wens zijn? Je hebt spijt betuigd, time to move on.

Wat ik me verder nog afvroeg:

- Is er tijdens al je opnames/behandelingen geen ondersteuning geweest vanuit hulpverleners als het gaat om de contacten met je familie? Ik werk zelf in de GGZ en bij ons is familieparticipatie iets waar we veel moeite voor doen, ik vraag me af in hoeverre dat gedurende jouw behandeling aan bod is gekomen?
- In hoeverre word je nu nog opgevolgd door een psychiater of een spv'er of iets dergelijks?
pi_209120945

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2023 18:12:45 ]
pi_209122101
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 15:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hij post ook bij mij. Bovendieb wordt ik uitgemaakt voor profiteur en lui terwijl dit mijn eerste uitkering in 34 jaar wordt en ik het liefst gewoon was door blijven werken. Daarnaast heb ik geen slachtoffers, strafblad of mensen die ik moet OMKOPEN met geld. Je kan wel zeggen dat ik tegen zwakkeren aanschop, maar ik schop tegen narcisten aan die een spoor van vernieling achterlaten, anderen mishandelen/stalken, en dan gaan lopen eisen dat de wereld ze iets verschuldigd is.

Ik vraag niks van de wereld behalve rust, een goede behandeling en een uitkering waar ik aan heb bijgedragen met 40 uur werken.
Purr.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 18:20:06 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209122366
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 17:57 schreef Purrito het volgende:

[..]
Hij post ook bij mij. Bovendieb wordt ik uitgemaakt voor profiteur en lui terwijl dit mijn eerste uitkering in 34 jaar wordt en ik het liefst gewoon was door blijven werken. Daarnaast heb ik geen slachtoffers, strafblad of mensen die ik moet OMKOPEN met geld. Je kan wel zeggen dat ik tegen zwakkeren aanschop, maar ik schop tegen narcisten aan die een spoor van vernieling achterlaten, anderen mishandelen/stalken, en dan gaan lopen eisen dat de wereld ze iets verschuldigd is.

Ik vraag niks van de wereld behalve rust, een goede behandeling en een uitkering waar ik aan heb bijgedragen met 40 uur werken.
Gewoon niet schoppen.
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 19:03:39 #96
16180 crew  CoolGuy
pi_209122934
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 17:57 schreef Purrito het volgende:

[..]

jamaarmeesterhijbegon. Blijf gewoon weg als je enige doel is om te schoppen. Klaar.
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 19:05:08 #97
16180 crew  CoolGuy
pi_209122952
TS heeft een ban. Schijnbaar kan dit topic niet open blijven zonder dat mensen belachelijk reageren. Dan gaat er een slotje op tot TS weer kan posten.
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 16:53:26 #98
16180 crew  CoolGuy
pi_209132690
Heropend omdat TS terug is.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 16:57:28 #99
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209132743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Je hebt geen idee waar je over praat en je kent mij niet, gozer. Ik word juist gezien bij de vele andere psychosegevoelige mensen die ik ken en mijn sociale netwerk die nauw verbonden is met de GGZ wereld als een positieve rolemodel en leider figuur hier in Utrecht. Ik draag juist bij aan het destigmatizeren van de GGZ en psychiatrische patiënten en heb concrete achievements waarmee ik kan opscheppen als ik wil en op mijn C.V. zetten. Ik verdien ook geld als mental health activist en advocate, maat. Wat heb jij gedaan met je leven de laatste tijd behalve angstig thuis zitten en geld gestort krijgen van de belastingbetaler? Donder op :(
Ik heb liever dat jij weggaat dan purrito, dat is een prima user, jij bent een uitermate onprettig persoon.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209132884
Ik lees heel veel IK IK IK.
Daar gaat het fout, mensen trekken je gedrag niet, je komt er zelfs voor bij de rechter, en toch blijf je maar proberen om t goed te maken met personen die overduidelijk daar niet op zitten te wachten.

Daar zou ik als 1e mee stoppen, die brieven enzo stuur je 1 keer, krijg je geen reactie heb je het in ieder geval van je af geschreven, daarmee is het voor jouw over, en die persoon zul je dus gewoon moeten vergeten.
Komt er eventueel wel een positieve reactie is dat mooi, is de reactie negatief of is er geen reactie laat t dan rusten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')