abonnement Unibet Coolblue
pi_209115791
Ik kijk het nu terug en ik begrijp niet hoe het uberhaupt mogelijk is om een enorm pand voor 50K te koop te zetten en uiteindelijk voor de helft vd prijs te verkopen.
Hier in de Randstad heb je garageboxen waar voor je al meer betaald dan 25K

Of moet je het zo zien dat je het pand huurt of zo en alleen de inventaris koopt?

Het lijkt mij simpel hier: Zij heeft het verkocht en voor een idioot lage prijs dan moet je dat betalen ook.

Het blijkt maar weer: dat je zakelijk contact altijd zakelijk moet houden en niet voor een vriendenprijsje moet gaan verkopen.

Edit: ok ik lees nu hier terug dat het dus niet om het pand gaat maar om de inventaris en ze het pand huren.
Ok dat klinkt logischer.

https://twitter.com/ViktorBr/status/1656744639414644737?s=20

Victor legt het ook nog even uit.

Maar alsnog moeten ze zich aan de verkoop afspraak houden vind ik

Wordt zoiets niet van te voren eerst gekeurd, zoals je ook doet als je een huis koopt?

[ Bericht 8% gewijzigd door ZanneG op 12-05-2023 09:36:06 ]
pi_209115898
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 23:30 schreef superpro het volgende:
Dat komt nog wel, is pas failliet he
Wat lul je dan over 3.5 ton als er geen bron is.
U MAD?
pi_209115930
Ik weet niet of dit zo verstandig was van Sacha om op deze manier in het nieuws te komen. Als ik de reviews op google zie dan is het echt overwegend positief, dus ze doet op de een of andere manier wel iets goed met haar vegan restaurant. Deze aflevering kan alleen maar tegen haar gaan werken, denk bijvoorbeeld aan een mindere gunfactor van mensen uit het dorp etc. Niet een bijster snuggere beslissing van haar/hun om zich zo te profileren.
U MAD?
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:16:27 #29
245288 superpro
Maastricht
pi_209116725
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Wat lul je dan over 3.5 ton als er geen bron is.
Laten we zeggen dat ik heeeeel dicht op de bron zit😉
pi_209117024
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:16 schreef superpro het volgende:

[..]
Laten we zeggen dat ik heeeeel dicht op de bron zit😉
Hallo Sacha
U MAD?
  vrijdag 12 mei 2023 @ 11:20:12 #31
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_209117318
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:20 schreef de_boswachter het volgende:
Ik weet niet of dit zo verstandig was van Sacha om op deze manier in het nieuws te komen. Als ik de reviews op google zie dan is het echt overwegend positief, dus ze doet op de een of andere manier wel iets goed met haar vegan restaurant. Deze aflevering kan alleen maar tegen haar gaan werken, denk bijvoorbeeld aan een mindere gunfactor van mensen uit het dorp etc. Niet een bijster snuggere beslissing van haar/hun om zich zo te profileren.
Mwah, onderschat ook niet de groep mensen die medelijden heeft met haar tranen en juist daar nu gaat eten om haar een hart onder de riem te steken. Zo van: tja, je hebt misschien geen gelijk, maar we hebben toch met je te doen. Die groep is best groot en zit niet op Twitter.
Rini dankjewel.
pi_209118299
Mijn indruk is dat Rob zijn vriendin een tentje beloofd heeft. Alleen ging het zakelijk verder niet voor de wind, en was de poen ineens op. Dus kon er niet meer worden betaald, en dus deden ze dat maar niet en verzonnen er van alles bij.
Hoe vaak hoor je wel niet "jezus wat een teringzooi toen we het overnamen, we zijn dagen aan het poesten geweest, en hier zaten de gaten en liepen de muizen etc" . Je hoort echter nooit "en toen hebben we maar niet meer betaald". De "teringzooi" is iets wat je er soms nou eenmaal bij krijgt. Ondernemersrisico, soms valt iets tegen en daar leer je dan van. Het is haar heel erg tegengevallen en dit zal resulteren dat ze bij een eventuele volgende aankoop beter onderzoek doet etc. Leergeld.

Ook het bedrag van 7000 euro, het zou volgens mij in 12 termijnen moeten worden opgebracht. Dat is 583 euro per maand. Dat is even een jaar met de broekriem aan leven en door. Als je dat niet kunt betalen dan is je zaak gedoemd te mislukken. Want dat bedrag zou je anders ook moeten reserveren voor "onvoorzien" of iets dergelijks.

Verder een tentje in een dorp met 950 inwoners met openingstijden van 11.00 tot 17.00 dan ga je het heel moeilijk krijgen. Ik zie heel veel positieve reviews op google, Absurd veel voor een tent dat sinds 22 December open is.
Dus dat zijn of fake reviews, of ze vragen mensen heel actief een positieve review achter te laten.
(dat werkt natuurlijk wel).

anyway het zou me verbazen als deze tent er over 2 jaar nog is.
Sacha heeft leergeld betaald mbt tot ondernemen, en waarschijnlijk ook in partnerkeuze.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209118417
Ik voel me opgelicht. Dus ze is niet echt opgelicht.

Het was zo vies dat ze er geen foto's en filmpjes van heeft gemaakt.

[ Bericht 40% gewijzigd door Nober op 12-05-2023 13:14:30 ]
pi_209118542
Mwa, een horecazaak de hele dag openhouden als je alleen lunch serveert is ook niet slim. De openingstijden zijn wat dat betreft dus wel logisch.

Of het slim is om alleen lunch te serveren is een ander verhaal. Maar voor een smakelijke avondhap heb je weer een kok nodig en die kost weer geld en dat moet je weer terugverdienen. En een kok in dienst nemen die alleen zichzelf terugverdiend is ook niks.

Misschien doet ze dit er wel bij en heeft ze nog een andere baan.
pi_209118819
Het is een een erg toeristische streek, dus wie weet valt het mee. En hoewel ik vind dat ze terecht verloren heeft verbaast me de initiële vraagprijs van ¤ 50.000 voor iets dat 4- tot hooguit 10.000 euro waard is steeds meer.
Een hele rare onrealistische vraagprijs plus een tamelijk onverstandige aankoop.
anonieme razernist
pi_209119045
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:18 schreef JanGroen het volgende:
Mwa, een horecazaak de hele dag openhouden als je alleen lunch serveert is ook niet slim. De openingstijden zijn wat dat betreft dus wel logisch.

Of het slim is om alleen lunch te serveren is een ander verhaal. Maar voor een smakelijke avondhap heb je weer een kok nodig en die kost weer geld en dat moet je weer terugverdienen. En een kok in dienst nemen die alleen zichzelf terugverdiend is ook niks.

Misschien doet ze dit er wel bij en heeft ze nog een andere baan.
ze zegt het geld niet te hebben, dus met alleen lunch gaat ze het waarschijnlijk niet redden.
Dat ze nog een baan ernaast heeft lijkt me sterk met deze openingstijden.

woensdag & donderdag 12 – 17 uur

vrijdag t/m zondag 11 – 19 uur.

Verder vond ik het hele gepraat over concept en missie (ook te zien op de site) nogal gebakken lucht.
Je hebt het over een lunchroom, het is een lunchroom. Niks mis mee maar het blijft een lunchroom met je concept en missie. Das yuppen/randstad gewauwel.
pi_209119701
Als ze slim was geweest die pannenkoeken carrousel houden en pannenkoeken bakken dan maar tegen je principes of begin er niet aan. Er is ook iets als goodwill wat de prijs betreft het is blijkbaar een mooi punt voor horeca . 18 Jaar lang hebben ze er prima gedraaid. Ik zou echt doorlopen (zelfs als ik honger heb) als ik vega shit zie Dan maar de plaatselijke snackbar :W
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 12 mei 2023 @ 16:55:21 #38
245288 superpro
Maastricht
pi_209121174
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Hallo Sacha
Hahahha
pi_209121790
Ik vond dit een totaal onbegrijpelijke uitzending, om meer dingen.
- Eerst werd er verteld over de verkoop van een restaurant. Ok. En dan de prijs. 50.000 dat 25.000 euro werd. Whaaattttt??? Dat is een grijpstuivertje voor een restaurant. Ik dacht eerst: Limburg loopt zeker zwaar achter in de koloniën, ik zou direct een restaurant kopen voor 50.000. Blijkt het later alleen om het interieur te gaan.
- Het waren alleen stoelen, tafels, bestek, een kassa en een "pannekoekencarroussel". Die carroussel bleek niks waard te zijn nog voor het tekenen van een contract. Je gaat 25.000 euro betalen voor stoelen en tafels van 25 jaar oud???
- Ik had nog nooit van een illegale kassa gehoord. Alsof de belastingdienst je kassa gaat controleren. Je bent zelf verantwoordelijk voor een eerlijke belastingaangifte. Toen ik die kassa zag, dacht ik: wat moet je met dat oude prul??
- Als je een lunchroom begint denk je aan lekkere dingen. Als je naar een restaurant gaat, doe je dat om te zondigen, niet om bloemen te eten. Dan wil je gewoon een vette hamburger met patat met een klodder mayo.
- Er moest 7000 euro worden opgehoest. Dat is nada, niets. Dat mens had dat helemaal niet liggen!! Onbegrijpelijk. Al sowieso raar dat je geen spaarrekeningetje hebt, al was het maar met 7.000 euro, dat hark je in een paar weekjes bij elkaar. En, je begint een bedrijf en je hebt gewoon helemaal niks?? Er hoeft maar iets heel kleins te gebeuren en je valt gewoon om, zoals dit dus.
- Eén van de dingen die je weet dat als je een contract tekent, is dat je hem na moet komen. Ze hebben daarvoor alles bezichtigd, dus de leveringskant was geen oplichterij. Dan weet je gewoon dat je moet dokken. Bij zo'n zaak weet je vantevoren dat je gaat verliezen.

Ik had trouwens nog nooit gehoord van een pannenkoekencarrousel. Daar gaat ons romantische idee van een pannenkoekenhuisje waarin je de kok pannenkoeken in een koekepan ziet bakken. Nu hoeven ze alleen beslag te roeren, wat appeltjes te snijden en dat allemaal te gieten in die carroussel. De rest gaat automatisch.
pi_209121842
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:18 schreef JanGroen het volgende:
Mwa, een horecazaak de hele dag openhouden als je alleen lunch serveert is ook niet slim. De openingstijden zijn wat dat betreft dus wel logisch.

Of het slim is om alleen lunch te serveren is een ander verhaal. Maar voor een smakelijke avondhap heb je weer een kok nodig en die kost weer geld en dat moet je weer terugverdienen. En een kok in dienst nemen die alleen zichzelf terugverdiend is ook niks.

Misschien doet ze dit er wel bij en heeft ze nog een andere baan.
En ik was niet echt onder de indruk van wat ze te bieden hadden. Het enige eetbaar dat je zag waren drie muffins die Victor naar binnen werkte. Dat was de lunchroom.
pi_209121900
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:55 schreef koemleit het volgende:

[..]
ze zegt het geld niet te hebben, dus met alleen lunch gaat ze het waarschijnlijk niet redden.
Dat ze nog een baan ernaast heeft lijkt me sterk met deze openingstijden.

woensdag & donderdag 12 – 17 uur

vrijdag t/m zondag 11 – 19 uur.

Verder vond ik het hele gepraat over concept en missie (ook te zien op de site) nogal gebakken lucht.
Je hebt het over een lunchroom, het is een lunchroom. Niks mis mee maar het blijft een lunchroom met je concept en missie. Das yuppen/randstad gewauwel.
OPENINGSTIJDEN

woensdag t/m zondag: 11:00 - 17:00

maandag & dinsdag: gesloten

Ik zat het menu te bekijken, maar dan moet je echt een superveggie zijn. Er staan wel bitterballen tussen, maar zijn dat vleesbitterballen?
pi_209121921
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 17:42 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
OPENINGSTIJDEN

woensdag t/m zondag: 11:00 - 17:00

maandag & dinsdag: gesloten

Ik zat het menu te bekijken, maar dan moet je echt een superveggie zijn. Er staan wel bitterballen tussen, maar zijn dat vleesbitterballen?
Nee natuurlijk niet :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_209121993
Het grappige is dat het pannenkoekenrestaurant de Koekenpan heette, terwijl er geen koekenpan was te bekennen, maar een carrousel. Die krengen zijn trouwens nieuw echt zo duur: 30.000 38.500 euro.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Sigaartje op 12-05-2023 18:21:55 ]
pi_209122368
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 17:49 schreef -Sigaartje het volgende:
Het grappige is dat het pannenkoekenrestaurant de Koekenpan heette, terwijl er geen koekenpan was te bekennen, maar een carrousel. Die krengen zijn trouwens nieuw echt zo duur: 30.000 euro.
Het gaat erom wat je op je bord krijgt.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_209123962
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 17:34 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik vond dit een totaal onbegrijpelijke uitzending, om meer dingen.
- Eerst werd er verteld over de verkoop van een restaurant. Ok. En dan de prijs. 50.000 dat 25.000 euro werd. Whaaattttt??? Dat is een grijpstuivertje voor een restaurant. Ik dacht eerst: Limburg loopt zeker zwaar achter in de koloniën, ik zou direct een restaurant kopen voor 50.000. Blijkt het later alleen om het interieur te gaan.
- Het waren alleen stoelen, tafels, bestek, een kassa en een "pannekoekencarroussel". Die carroussel bleek niks waard te zijn nog voor het tekenen van een contract. Je gaat 25.000 euro betalen voor stoelen en tafels van 25 jaar oud???
- Ik had nog nooit van een illegale kassa gehoord. Alsof de belastingdienst je kassa gaat controleren. Je bent zelf verantwoordelijk voor een eerlijke belastingaangifte. Toen ik die kassa zag, dacht ik: wat moet je met dat oude prul??
- Als je een lunchroom begint denk je aan lekkere dingen. Als je naar een restaurant gaat, doe je dat om te zondigen, niet om bloemen te eten. Dan wil je gewoon een vette hamburger met patat met een klodder mayo.
- Er moest 7000 euro worden opgehoest. Dat is nada, niets. Dat mens had dat helemaal niet liggen!! Onbegrijpelijk. Al sowieso raar dat je geen spaarrekeningetje hebt, al was het maar met 7.000 euro, dat hark je in een paar weekjes bij elkaar. En, je begint een bedrijf en je hebt gewoon helemaal niks?? Er hoeft maar iets heel kleins te gebeuren en je valt gewoon om, zoals dit dus.
- Eén van de dingen die je weet dat als je een contract tekent, is dat je hem na moet komen. Ze hebben daarvoor alles bezichtigd, dus de leveringskant was geen oplichterij. Dan weet je gewoon dat je moet dokken. Bij zo'n zaak weet je vantevoren dat je gaat verliezen.

Ik had trouwens nog nooit gehoord van een pannenkoekencarrousel. Daar gaat ons romantische idee van een pannenkoekenhuisje waarin je de kok pannenkoeken in een koekepan ziet bakken. Nu hoeven ze alleen beslag te roeren, wat appeltjes te snijden en dat allemaal te gieten in die carroussel. De rest gaat automatisch.
Ik snap het daarom ook niet. ¤ 25.000 betalen voor een (goed lopend) pannenkoekenrestaurant terwijl je daar helemaal niet mee verder gaat. Dan betaal je dus de inventaris + goodwill (klantenbestand) voor niks, want die mensen zie je met een vega lunchroom natuurlijk niet terug en van de inventaris wist ze voor het tekenen van het contract al dat het niks waard was.

Laat die dames de toko lekker sluiten en doe direct zaken met de verhuurder. Scheelt je veel geld.
pi_209124044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:09 schreef JanGroen het volgende:

[..]
Ik snap het daarom ook niet. ¤ 25.000 betalen voor een (goed lopend) pannenkoekenrestaurant terwijl je daar helemaal niet mee verder gaat. Dan betaal je dus de inventaris + goodwill (klantenbestand) voor niks, want die mensen zie je met een vega lunchroom natuurlijk niet terug en van de inventaris wist ze voor het tekenen van het contract al dat het niks waard was.

Laat die dames de toko lekker sluiten en doe direct zaken met de verhuurder. Scheelt je veel geld.
Het punt wat denk ik meespeelde is dat de twee dames de keuze maakten wie hun opvolgers werden. Niet de verhuurder. Zij verkochten de inventaris. Als de vega-dame 0 had geboden met de mededeling ruim de boel maar op, dan had ze het nooit gekregen.
pi_209124201
Een verhuurder moet ook akkoord gaan met het overdragen van het huurcontract. Schat hij / zij de nieuwe partij niet liquide genoeg in, dan zal het contract niet over gaan.

De dames hadden de huur daarom niet opgezegd denk ik, want dan had Sasha die tent (beter gezegd de locatie) wel direct via de verhuurder gehuurd.
pi_209124971
Intussen las ik op de Instagram van Break Away een reactie.

Het was naïef om zonder goed en volledig onderzoek een contract te tekenen

Er was uitgegaan van goed vertrouwen en de expertise van de horeca makelaar van de verkopende partij.

Het was een dure maar leerzame les. Het is gelukt om de ¤ 7.000 voor 1 mei te betalen.

Ze meldt ook dat er sinds de uitzending ineens nep reviews met 1 ster gegeven worden. Dat is wel triest van degene die dat doen. Qua datum valt het ook niet op ofzo…
pi_209134013
Aparte uitzending. Met een horeca overnemen hoort de waarde van overnemen (franchise of kaal pand huren) ook de locatie en oorspronkelijk klantenbestand bij, de zogenaamde goodwill. Dat ze alleen het interieur over zou nemen is dus flauwekul. Starten is een gok en tegenvallers dan ook. Terechte uitspraak.

En ik lach mij slap als die twee vrouwen ook in volledig eigendom bezit van het pand zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Firuze60 op 13-05-2023 18:46:58 ]
pi_209134979
Zo is het inderdaad, maar je gaat toch niet voor klanten betalen (de goodwill) als je het hele concept om gaat gooien? Pannenkoeken of vega lunches is nogal een verschil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')