In princiepe kan jij daar aanspraak op maken. Jouw baas verplicht je 15 min voor je werk aanwezig te zijn dus moet hij jou daar ook voor betalen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:00 schreef suijkerbuijk het volgende:
Maar ik denk dat ik dit even voor ga leggen.
Zeker omdat je in de auto industrie namelijk 15min voor je werk en 15min na je werk .
Aanwezig moest zijn zodat je gelijk kan starten en eventueel een klant zijn probleem moest oplossen.
nee. zoals in het artikel staat, vindt de rechter dat je dan in opdracht van de werkgever er moet zijn, en dus is het werktijd.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:04 schreef Hugo862 het volgende:
Misschien dat de aard van de activiteiten die je in die periode moet doen nog wel mee speelt in of je recht op loon hebt of niet.
Ik wed dat hij je een afbeelding van een lollercopter terug gaat mailen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Net een mail naar m'n oude werkgever gestuurd om nog 86 uur+vakantiegeld te krijgen. Benieuwd of en wat we terugkrijgen.
Denk het ook. Maar ik zit toch maar te fokken en ik heb een sterk vermoeden dat ik niet de enige ben waar ze tijd aan kwijt zijn. Het is het meest aso kutbedrijf waar ik ooit bent geweest.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik wed dat hij je een afbeelding van een lollercopter terug gaat mailen.
Ik heb ook een baantje gehad waarbij de chef mij op een gegeven moment kwam vertellen dat ik eerder moest komen toen ik zo laat binnenkwam dat ik meteen doorliep naar de prikklok. Het was qua betaling een werkelijk uitstekende werkgever en aangezien ik wat beledigd reageerde op de suggestie dat ik ooit te laat zou kunnen komen legde hij me uit dat er altijd iemand te laat kon komen, de meesten moesten van best ver weg komen, dat dat helemaal niet zo'n probleem was maar dat hij wilde zien of hij compleet was of de werkverdeling moest aanpassen of desnoods iemand van de uitgaande ploeg moest vragen even door te werken, omdat er anders productielijnen stil moesten worden gezet.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:04 schreef Hugo862 het volgende:
Dit is wel een interessante uitspraak. Het X minuten voor aanvang verplicht op je werk zijn gebeurd bij een hoop bedrijven. Dit zou nog wel eens tot een hoop rechtszaken kunnen gaan leiden. Misschien dat de aard van de activiteiten die je in die periode moet doen nog wel mee speelt in of je recht op loon hebt of niet. Ik kan mij voorstellen dat een rechter mogelijk een verschil ziet in aanwezig zijn en niks doen en aanwezig zijn en inloggen op verschillende systemen voordat de call que open gaat.
Dit ja. Geven en nemen, dikke prima, zolang het maar wederzijds is.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb ook een baantje gehad waarbij de chef mij op een gegeven moment kwam vertellen dat ik eerder moest komen toen ik zo laat binnenkwam dat ik meteen doorliep naar de prikklok. Het was qua betaling een werkelijk uitstekende werkgever en aangezien ik wat beledigd reageer op de suggestie dat ik ooit te laat zou kunnen komen legd hij me uit dat er altijd iemand te laat kon komen, de meesten moesten van best ver weg komen, dat dat helemaal niet zo'n probleem was maar dat hij wilde zien of hij compleet was of de werkverdeling moest aanpassen of desnoods iemand van de uitgaande ploeg moest vragen even door te werken, omdat er anders productielijnen stil moesten worden gezet.
Goed verhaal, ik was er in het vervolg 10 minuten voor tijd. Je moet elkaar ook wat gunnen. En behalve dat call centers helemaal niet in de soep lopen als er even een stoel niet bezet is, staan ze er ook niet om bekend dat ze hun werknemers wat gunnen. Dit is gewoon promieltje omzetmaximalisatie extra ten koste van een kwartier van al die werknemers hun tijd. Mooie uitspraak dus.
Bij zo'n callcenter baan lopen ze al te zeiken als je het lef hebt om naar de wc te gaan buiten de pauzes. Ik hoop dat al die honderdduizenden mensen die er werken of hebben gewerkt gaan klagen nu.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb hier een keer een baan voor afgeketst. Ik vond het zo min.
Mooie post.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb ook een baantje gehad waarbij de chef mij op een gegeven moment kwam vertellen dat ik eerder moest komen toen ik zo laat binnenkwam dat ik meteen doorliep naar de prikklok. Het was qua betaling een werkelijk uitstekende werkgever en aangezien ik wat beledigd reageer op de suggestie dat ik ooit te laat zou kunnen komen legd hij me uit dat er altijd iemand te laat kon komen, de meesten moesten van best ver weg komen, dat dat helemaal niet zo'n probleem was maar dat hij wilde zien of hij compleet was of de werkverdeling moest aanpassen of desnoods iemand van de uitgaande ploeg moest vragen even door te werken, omdat er anders productielijnen stil moesten worden gezet.
Goed verhaal, ik was er in het vervolg 10 minuten voor tijd. Je moet elkaar ook wat gunnen. En behalve dat call centers helemaal niet in de soep lopen als er even een stoel niet bezet is, staan ze er ook niet om bekend dat ze hun werknemers wat gunnen. Dit is gewoon promieltje omzetmaximalisatie extra ten koste van een kwartier van al die werknemers hun tijd. Mooie uitspraak dus.
Bizar. Mag dat juridisch gezien wel vraag ik me af...quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:32 schreef girlnextdoor. het volgende:
Sowieso callcenter waar je zelfs op een speciale status moet gaan als je naar de wc moet.
Dit soort uitspraken komen eens in de zoveel tijd voorbij. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon en zie ik niet waarom er nu opeens een stortvloed aan zaken zal komen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:04 schreef Hugo862 het volgende:
Dit is wel een interessante uitspraak. Het X minuten voor aanvang verplicht op je werk zijn gebeurd bij een hoop bedrijven. Dit zou nog wel eens tot een hoop rechtszaken kunnen gaan leiden. Misschien dat de aard van de activiteiten die je in die periode moet doen nog wel mee speelt in of je recht op loon hebt of niet. Ik kan mij voorstellen dat een rechter mogelijk een verschil ziet in aanwezig zijn en niks doen en aanwezig zijn en inloggen op verschillende systemen voordat de call que open gaat.
Die status doen ze omdat ze in real time kijken of er bij- of afgeschaald moet worden. Als je ziet dat iemand pissen is, dan weet je dat diegene zo weer terug is. Daar is op zichzelf niks mis mee. Waar het dubieus wordt is als je iemand naast je bureau hebt om te vragen waarom je al voor de 2e keer ging plassen vandaag.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:34 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Bizar. Mag dat juridisch gezien wel vraag ik me af...
Ah oké. Ik heb nooit in een callcenter gewerkt, vandaar.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die status doen ze omdat ze in real time kijken of er bij- of afgeschaald moet worden. Als je ziet dat iemand pissen is, dan weet je dat diegene zo weer terug is. Daar is op zichzelf niks mis mee. Waar het dubieus wordt is als je iemand naast je bureau hebt om te vragen waarom je al voor de 2e keer ging plassen vandaag.
Ik heb het bij een bouwmarkt gehad met 10 minuten ervoor en vaak ene half uur daarna.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb ook een callcenter baan gehad waar dat moest en die werkgever was ook nog eens ontzettend kut. Hoe lang terug kun je nog een claim maken?
Ik heb via hun bij de GGD gewerkt. Je had op een dag 3 kwartier ingeroosterde pauze en 30 minuten om te roken, toilet, koffie zetten, privebelletjes of wat je ook wou doen in die tijd. De opstarttijd was inderdaad 10 minuten, maar 7 daarvan was tijd dat je computer opstartte of programma's aan het laden waren zonder dat je iets hoefde te doen. Ik zette dan altijd mijn eerste bak koffie.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij zo'n callcenter baan lopen ze al te zeiken als je het lef hebt om naar de wc te gaan buiten de pauzes. Ik hoop dat al die honderdduizenden mensen die er werken of hebben gewerkt gaan klagen nu.
Dat is ook van dat kruimelwerk, werkgevers die daarin opereren schaven elke euro af die ze kunnen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij zo'n callcenter baan lopen ze al te zeiken als je het lef hebt om naar de wc te gaan buiten de pauzes. Ik hoop dat al die honderdduizenden mensen die er werken of hebben gewerkt gaan klagen nu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |