abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:23:47 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209091397
Post hier je bestaande en nieuwe True crime boeken

Voorbeeld:
Boek onthult leven van topvolleybalster Ingrid Visser en haar gruwelijke dood in Spanje

quote:
ZEVENHUIZEN - Het is deze week tien jaar geleden dat succesvol volleybalster Ingrid Visser (35) uit Zevenhuizen samen met haar vriend Lodewijk Severein (57) in Spanje werd vermoord. Sportjournalist Willem Held schreef een boek over haar leven: 'Ik stoor me eraan dat Ingrid door zoveel mensen alleen herinnerd wordt door haar tragische einde.'

De verdwijning en de vondst van de lichamen van Ingrid Visser en haar vriend Lodewijk Severein in 2013 werd zowel in Nederland als in Spanje groot nieuws. De berichtgeving was destijds niet compleet en bevatte soms zelfs onwaarheden, waardoor het precieze verhaal nooit het grote publiek heeft bereikt, vertelt Held. Voor de sportjournalist reden om een boek te wijden aan haar leven. Wie was Ingrid Visser eigenlijk? Waarom ging ze in 2013 met haar vriend naar Spanje? En hoe kon het daar zo gruwelijk misgaan?

Ingrid Visser was namelijk niet zomaar een sportvrouw. 'Zeventien jaar lang was ze de kracht van het Nederlandse team', zegt Held. 'Niemand speelde zo veel interlands als zij.' Visser kwam 514 keer uit voor de nationale ploeg, deed vijf keer mee aan een WK, negen keer aan een EK en één keer aan de Olympische Spelen. Held kende Visser al zo'n vijftien jaar. 'Ik bewonderde haar toen al. Er is geen enkele teamsporter in Nederland, voor welke sport dan ook, die het voor elkaar heeft gekregen zoveel interlands te spelen. In al die jaren heb ik haar zien ontwikkelen tot een hele zelfbewuste en leuke vrouw.'

Ook de familie komt uitgebreid in het boek naar voren, zoals moeder Patsy Visser en teamgenoten en trainers. 'De familie heeft nog steeds elke dag last van wat er in 2013 is gebeurd. Dat er tien jaar voorbij is, zorgt ervoor dat ze er weer extra bij stil staan. Daarbij komt dat de twee kopstukken allang achter de tralies zitten, maar dat twee anderen die absoluut betrokken zijn bij de moord niet veroordeeld zijn.'

Visser had nog geld tegoed van de plaatselijke volleybalclub in Spanje waar ze al jarenlang actief voor was. Haar vriend Severein probeerde het geld voor haar terug te krijgen. 'De man waar ze zaken mee deden wilde het geld niet terugbetalen en voelde zich in het nauw gedreven, het geld bleek hij niet te hebben. De man heeft vervolgens twee Roemenen ingehuurd om Visser en Severein te vermoorden.'

De lichamen van Visser en Severein werden in mei 2013 gevonden in een citroenboomgaard in het dorpje Alquieras. Ze bleken met veel geweld te zijn doodgeslagen. De twee waren al zo’n twee weken dood voor hun lichamen uiteindelijk werden ontdekt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Manager PR/Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 17:29:26 #2
269689 crew  Viv
pi_209092053
Goed idee @SEMTEX ! ^O^

Voor wie boeken liever luistert, zie: CRI / [Luisterboeken] True crime luisterboekentips #1

En 10 jaar geleden alweer, ik ben benieuwd op welke punten de berichtgeving destijds onjuist was. :)
pi_209092347
Tap tap tap
pi_209124141
Waarom nou weer 2 topics? Luisterboeken zijn normaal gesproken ook gewoon verkrijgbaar als leesboek en steeds vaker omgekeerd.
  Manager PR/Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 21:44:51 #5
269689 crew  Viv
pi_209125349
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom nou weer 2 topics? Luisterboeken zijn normaal gesproken ook gewoon verkrijgbaar als leesboek en steeds vaker omgekeerd.
Als het niet loopt zo, kan het altijd nog gemerged worden. :Y)
pi_209801809
Ik heb zojuist in de bieb dit boek gereserveerd.
Ik luisterde de nieuwe Napleiten vanavond met John Pel en ben meteen gaan zoeken :D
Als ik 'm uit heb zal ik laten weten wat ik er van vond.... als je die man hoort praten (nu al in diverse podcasts en hij gaat er zelf eentje maken) kan ie geweldig vertellen en uitleggen.

quote:
Sporen liegen niet van John Pel gaat over de strijd van een oud forensisch rechercheur tegen de zware criminaliteit. Hij werkte aan zaken zoals MH17 en de Bijlmerramp.

Sporen liegen niet van John Pel biedt een unieke inkijk in het werk van een forensisch rechercheur in de strijd tegen de zware criminaliteit. De lijst met zaken waarbij oud-forensisch rechercheur John Pel in zijn carrière betrokken was, is niet alleen indrukwekkend maar ook angstaanjagend.

Niet minder dan vijftienhonderd overledenen gingen door zijn handen. Pel begon zijn loopbaan bij de Amsterdamse politie als portier, om vijfendertig jaar later afscheid te nemen als leidinggevende bij het Landelijk Team Forensische Opsporing. Als technisch rechercheur werkte hij mee aan tientallen liquidatieonderzoeken – waaronder het Passage-onderzoek – en was hij betrokken bij schokkende gebeurtenissen als de Bijlmerramp, de moord op Theo van Gogh, de aanslag op het Koninklijk Huis in Apeldoorn, de schietpartij in winkelcentrum De Ridderhof in Alphen aan den Rijn en MH17, gebeurtenissen die in ons collectieve geheugen gegrift staan.

Sporen liegen niet biedt niet alleen een unieke inkijk in het werk van de politie in de strijd tegen de zware criminaliteit, maar laat ook zien welke invloed zulke zaken hebben op de mentale weerbaarheid van iedereen die erbij betrokken is.
quote:

[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 07-07-2023 23:51:58 ]
pi_210110780
Lezen dit boek, mensen, geweldig!
Wat een toffe kerel ook O+
pi_214348704
Drugsbaron, Het verhaal van de échte Ferry Bouman - Vico Olling

quote:
In Nederland wordt hij de 'Don van het Zuiden' genoemd. De Belgische justitie noemt hem in 2011 de leider van het grootste drugskartel van de Benelux. Drie jaar lang is Janus van Wesenbeeck (Eindhoven, 1961) het doelwit van een grote undercoveroperatie, opgezet door de Belgische politie. Deze actie vormt de basis voor de populaire Netflix-series Undercover en Ferry over een op een camping bivakkerende drugscrimineel. In dit boek vertelt Janus van Wesenbeeck voor het eerst zélf zijn verhaal. Hij brengt zijn jonge jaren door op het beruchte Eindhovense woonwagenkamp Doolplein en groeit uit tot een van de grootste drugssmokkelaars ter wereld. Janus stuurt zijn organisatie aan vanaf een camping in Lommel, een plaatsje op de grens tussen Nederland en België. Dit is het échte verhaal.
  donderdag 25 juli 2024 @ 10:27:11 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214402447
Al een oudje, maar toch ook een soort cold case, want de dader is nooit gevonden, al vermoed men dat het gelinkt is aan de liquidatiegolven in die tijd. Een topcrimineel in die tijd had dezelfde soort Mercedes.

quote:
Op 24 november 1994 ontploft een autobom in de Amsterdamse Laurierstraat. Van liquidatiepogingen in de onderwereld met autobommen kijkt in die jaren niemand meer op, maar déze bom, onder de BMW van de befaamde kunstenaar Rob Scholte en zijn toenmalige vrouw Micky Hoogendijk, is tot op de dag van vandaag spraakmakend. Scholte verliest zijn benen, Hoogendijk haar ongeboren kind. Wie heeft het op hen gemunt, en waarom? Of is de bom bedoeld voor advocaat Oscar Hammerstein, die vlakbij kantoor houdt en in exact dezelfde BMW rijdt? Waarom volgt de politie dat spoor nauwelijks? Hendrik Jan Korterink gaat op zoek naar de feiten, spreekt alle betrokkenen en denkt te weten wie de dader is.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214617949

Oudje.
Vrouw van Ferdi E. schreef in 2000 een autobiografisch boek over haar ervaringen rondom de ontvoering van Gerrit Jan Heijn.
pi_214711877
twitter

quote:
Het derde boek van Heineken-ontvoerder Jan Boellaard (71, alias “Poes”) en diens broer George is het hoofdgerecht. Na eerst de beginjaren van zijn criminele organisatie en de geruchtmakende roofovervallen te hebben beschreven is in dit derde deel de Heineken-ontvoering aan de orde.

Boellaard probeert de zaken niet mooier af te schilderen dan ze zijn. Hij toont zich een schurk die zich over de rug van anderen wilde verrijken en daarvoor zijn uiterste best deed.

In ‘Het gebeurde in het westen’ lezen we de details over de operatie, die als je het aan een willekeurige Nederlander vraagt vooral een zaak van Cor van Hout en Willem Holleeder is geweest.
https://www.crimesite.nl/de-fouten-van-de-heineken-ontvoerders/
pi_214713502
Foutje
pi_214880757
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 21:31 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]

Oudje.
Vrouw van Ferdi E. schreef in 2000 een autobiografisch boek over haar ervaringen rondom de ontvoering van Gerrit Jan Heijn.
Werkende foto:

Ik lees net in het HD dat de zoon van Heijn een boek heeft geschreven (fictie, maarrrrr veel van verhaal van GJ Heijn zit er wel in verweven) over een ontvoering.
Dus ik wilde het hier toch ff posten als het mag ;)

quote:
Dennis Heijn schrijft spannende klimaatthriller over ontvoering zoon van Shell-topman. ‘Door de ontvoering van mijn vader weet ik hoe dat is’

Het boek ‘Tegen de stroom’ van Bloemendaler Dennis Heijn gaat over keuzes tussen goed en kwaad. Schrijven over de ontvoering van een zoon van een Shell-topman was voor Heijn geen therapie, hij wil mensen aan het nadenken brengen. Als voorvechter van het klimaat die veel weet van de top van het bedrijfsleven.

Het boek bevat elementen uit zijn eigen leven, want de familie Heijn stond in de jaren tachtig in het brandpunt van de belangstelling door de ontvoering van zijn vader Gerrit Jan door Ferdi E. De Ahold-topman bleek later al op de eerste dag te zijn vermoord, maar het nieuws hield Nederland maandenlang in zijn ban en ook kortgeleden nog is er een podcast over gemaakt.

De Bloemendaler zegt nadrukkelijk dat hij ‘niet de zoon is die in zijn vrije tijd een boek heeft geschreven over de ontvoering van zijn beroemde vader’. Het klimaat is nu het grote thema en hij wilde een spannend boek maken over de keuzes tussen goed en kwaad en hoe je daartussen heen en weer kan worden geslingerd.

Houdgreep

Dat is goed gelukt in, want de lezer heeft het ene moment begrip voor de ontvoerders en het andere moment voor de gevestigde orde. De lezer zit in de houdgreep van het verhaal en wil weten hoe het afloopt.

De ontvoerders kidnappen een kind om een schok teweeg te brengen. De multinational, die nu 10 procent in groen investeert en 90 procent in fossiel, moet het beleid drastisch omgooien. Ook is een eis dat de multinational de bedrijfsfilm ‘Climate of Concern’ breed vertoont. In deze Shell-film uit 1991, blijkt al dat de aarde door fossiele brandstoffen naar de verdoemenis gaat. ,,Shell wist dat dertig jaar geleden al, maar daarna hebben ze de film weggemoffeld.’’

Het is een spannende thriller, met een totaal onverwachte afloop. Uiteindelijk verliest iedereen de controle omdat de wereld te complex is geworden. Tegen de stroom verscheen in april en behoort nog niet tot de Nederlandse bestsellers, maar een Engelstalige versie ligt bij een literaire agent. Ook heeft een productiemaatschappij de rechten gekocht om er een zesdelige serie van te maken voor een streamingsdienst of een omroep.

Heijn wilde een boek schrijven over mensen die iets slechts doen voor een goede zaak. Hij bekent eerlijk dat hij niet wist hoe het zou aflopen, toen hij er vier jaar geleden aan begon. ,,Ik ben trots op het boek, want een goed verhaal vertellen, levert meer op dan het zoveelste doemrapport. Hoe het gaat bij een ontvoering, weet ik natuurlijk heel goed door mijn vader.’’

Beroemde supermarktfamilie
Hij is een telg van de beroemde supermarktfamilie en heeft jarenlang in het internationale bedrijfsleven gewerkt. Door zijn achtergrond heeft hij een voorsprong in kennis over de top van ondernemingen. Alle feiten uit het boek, zoals over de investeringen van Shell, zijn waarheidsgetrouw. Het uitzoeken kostte veel tijd, maar deskundigen beamen dat de feiten helemaal kloppen.

Afgesneden pink
In het boek zitten verwijzingen naar de ontvoering van zijn vader Gerrit Jan. Over zijn vader schrijft Heijn dat de afgesneden pink van Gerrit Jan die de ontvoerder de familie stuurde van een al dode man was. ,,We wisten toen niet dat mijn vader al dood was. Die pink is de hele wereld over geweest, maar niemand kon met zekerheid vaststellen of die van een dode man was. Wel wisten we dat de ontvoerder met mijn vader had gesproken, omdat hij erbij meldde dat hij nooit meer goed piano zou kunnen spelen. Pianospelen was mijn vaders hobby en die heeft geprobeerd met de ontvoerder een band op te bouwen door erover te vertellen.’’ De auteur was tijdens de ontvoering 24 jaar.

Shell komt er in het verhaal niet goed vanaf. Het bedrijf investeert twintig miljard, waarvan 10 procent (2 miljard) in nieuwe schone energie. Hoe je ook wendt of keert, moeten we af van de fossiele brandstoffen, zegt Heijn. ,,Dat is heel moeilijk, want ook de tafel waar we aan zitten is met fossiele energie gemaakt. De vrachtwagen die ‘m heeft vervoerd rijdt op diesel.’’ Oliemaatschappijen moeten volgens hem tot inkeer komen en de berichten daarover zijn ongunstig. ,,De nieuwe CEO van Shell heeft besloten zich weer meer te gaan richten op fossiel, terug naar af dus. Ook raken activistische aandeelhouders hun invloed kwijt, omdat zij door de bedrijven voor de rechter worden gesleept en hun stem minder goed kunnen laten horen.’’

Onheilsboodschap
Dat is een onheilspellende boodschap en Heijn noemt zichzelf een voorvechter van het klimaat. Hij is op de fiets naar het terras gekomen voor het interview, maar vindt het te simpel om de verantwoordelijkheid voor een beter klimaat alleen bij de consument te leggen. ,,Het is voor iedereen een worsteling. Maar ik denk dat we simpeler moeten gaan leven. We hebben de hoogtijdagen van de consumptie achter ons liggen. Bedrijven hebben een grotere verantwoordelijkheid dan ze nemen. Shell verspreidt een lespakket om schoolkinderen mee te laten denken met het energievraagstuk en dan bedenken kinderen dat ze tijdens het tandenpoetsen de kraan moeten dichtdraaien. Dat vind ik schaamteloos en onbehoorlijk, ze moeten vooral zelf het roer omgooien en sneller overgaan naar groene brandstoffen.’’

Tegen de stroom
Dennis Heijn (61) woont in Bloemendaal. Hij werkte jarenlang in het internationale bedrijfsleven en schreef eerder het managementboek ‘The Fearless Monkey’. De thriller Tegen de stroom is voor twintig euro te koop in de boekhandel. De Bloemendaler, die nog niet zo lang geleden aarzelde om zichzelf ‘schrijver’ te noemen, heeft de smaak te pakken en zint alweer op een nieuw boek.

pi_215447144
Narco's in Nederland - Jan Meeus

quote:
Een Brabants crimineel netwerk verovert vanaf de jaren negentig de mondiale markt voor xtc en verdient daarmee vele honderden miljoenen euro’s. Kopstukken uit de Amsterdamse onderwereld onderkennen dit succes en willen samenwerken. Zo ontstaat de Brabants-Amsterdamse connectie. Dankzij de zeer winstgevende handel in xtc gaat dit verbond in de onderwereld ook een cruciale rol spelen bij de smokkel van cocaïne naar West-Europa. In Narco’s in Nederland beschrijft onderzoeksjournalist Jan Meeus de complete geschiedenis van de samenwerking tussen Brabantse criminelen als Peter van Dijk, Peer Schoofs en John Gubbels en de Amsterdamse partners, zoals Mink Kok, Dino Soerel en Samir Bouyakhrichan. Het is een relaas over Brabants vernuft en Amsterdamse branie, gepaard gaande met structurele corruptie en huiveringwekkend geweld. Dit verhaal laat glashelder zien hoe Nederland de spil is geworden in de internationale cocaïnehandel, waar pillenboeren uit Brabant de basis voor hebben gelegd.
Aan de hand van tien criminelen wordt een beeld geschetst van de Brabantse/Limburgse drugsconnectie met Amsterdam. Van opkomst van de synthetische drugs begin jaren '90 tot en met de overstap naar grootschalige cocaïnesmokkel, waarbij de nadruk ligt op de hele grote vinger in de pap van de, bij het grote publiek onbekende, betrokken Brabantse en Limburgse criminelen. Ik vind het wel een interessant boek.
pi_215447220
Ah ja! Ik hoorde m bij de zware jongens, zet 'm meteen op de lijst.
pi_215561382
twitter

Astrid gaat straks alleen maar dood om haar boekje te verkopen @Zipportal @Slobeend
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215583106
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Narco's in Nederland - Jan Meeus

[ afbeelding ]
[..]
Aan de hand van tien criminelen wordt een beeld geschetst van de Brabantse/Limburgse drugsconnectie met Amsterdam. Van opkomst van de synthetische drugs begin jaren '90 tot en met de overstap naar grootschalige cocaïnesmokkel, waarbij de nadruk ligt op de hele grote vinger in de pap van de, bij het grote publiek onbekende, betrokken Brabantse en Limburgse criminelen. Ik vind het wel een interessant boek.
Klinkt interessant ja. Ik ga bestellen.
pi_215905938
Onlangs dit boek gelezen: Boys Enter the House: The Victims of John Wayne Gacy and the Lives They Left Behind van David B. Nelson. De titel dekt de lading meteen.
https://www.goodreads.com/book/show/57136789-boys-enter-the-house

De eerste helft is een who's who in een bepaalde wijk in Chicago: ik zou bijna aanraden om een lijstje aan te maken met de namen van de slachtoffers en al hun vrienden en familieleden, want anders dreig je de draad kwijt te raken. Maar de jongens komen stuk voor stuk in aanraking met een bepaald figuur en verdwijnen spoorloos, waarbij hun familie radeloos achterblijft.
Dit boek draait volledig om de slachtoffers: Gacy lijkt een bijrol te spelen. Er worden maar een paar details over hem verteld die je al weet als je bekend bent met de zaak. Dus als je lekker wil gruwelen, is dit geen boek voor jou. Je leest over de levens achter de gezichten van de onbekende jongens, hun opvoeding, hun liefde en leed. Ontzettend grondig onderzocht, zeer gedetailleerd wat dat betreft. Maar wel lastig om al die namen bij te houden.
Tap tap tap
pi_215977388
Een pareltje die misschien nog in bibliotheken of anders antiquariaten te vinden is zijn twee boeken van Dick de Vree

Doodsoorzaak moord?: Reconstructie van authentieke strafzaken in Nederland en België (1984) Hier zijn twee verschillende delen van, een met een rode en een. met een grijze kaft.

De Vree schrijft ingetogen en schetst in essays van een stuk of 10 bladzijdes per zaak zowel de misdaad, de persoon van het slachtoffer en daders indien bekend, het opsporingsapparaat en onderzoekstechnieken, en de rechtsgang.

Grote zaken zoals de zaak Giessen-Nijkerk, moord op de Gorinchemse notaris Courech Staal, en de mysterieuze reis van passagier in een taxi, met wel een heel erg zwijgzame passagier naast hem.

In Universiteitsbibliotheken moet het zeker te vinden zijn.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 16:07:28 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216241602
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:23 schreef SEMTEX het volgende:
Post hier je bestaande en nieuwe True crime boeken

Voorbeeld:
Boek onthult leven van topvolleybalster Ingrid Visser en haar gruwelijke dood in Spanje

[..]
[ afbeelding ]
Ik lees deze nu. Blijft een aanrader qua verhaal.
  zondag 26 januari 2025 @ 10:49:24 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216435261
Van oktober 2024:

quote:
"Eric, je moet écht aan de telefoon komen. De school heeft net nog eens gebeld."

Het is voor Eric Geijsbregts het begin van een nachtmerrie die nu al meer dan 33 jaar duurt. Op 26 februari 1991 verdween zijn 10-jarige dochter Nathalie op weg naar school. Ze werd laatst gezien toen ze instapte in een grijze Toyota. Nathalie werd nooit teruggevonden.

In dit boek vertelt Nathalies vader over die verschrikkelijke eerste dagen en weken, over hoe er doorheen de jaren verschillende Vlaamse en Nederlandse verdachten in beeld kwamen zonder dat dat tot een doorbraak leidde, en over hoe hij ondanks alles blijft zoeken, tussen hoop en wanhoop.

Dit boek is het verhaal van een vader die nooit zal opgeven. Ook niet na 12,241 dagen zonder nieuws.

Het is ook een eerbetoon aan Nathalie: een pracht van een dochter die al van bij haar geboorte moest vechten om te mogen leven
pi_216435315
quote:
9s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:49 schreef SEMTEX het volgende:
Eric Geijsbregts
Oh ja, ik ken dit verhaal van de stemmen van assisen podcast
De Stemmen van Assisen · Episode

Wat vreselijk moet dit zijn ;(
  zondag 26 januari 2025 @ 10:54:54 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216435336
Ik ken haar gezicht van de signaleringen. Vanaf ongeveer 1986 had je de bekende vermiste meisjes: Jessica Laven, Cheryl Morrien en Nathalie Geijsbregts. Je werd als kind heel bewust van het feit dat er 'kinderlokkers' waren en dat je moest uitkijken als je buiten op straat speelde.
pi_216435371
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:54 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ken haar gezicht van de signaleringen. Vanaf ongeveer 1986 had je de bekende vermiste meisjes: Jessica Laven, Cheryl Morrien en Nathalie Geijsbregts. Je werd als kind heel bewust van het feit dat er 'kinderlokkers' waren en dat je moest uitkijken als je buiten op straat speelde.
Dat is toch ook belastend voor een kinderbrein he -O-
Zoiets vertelden de meiden van de podcast 'de volksjury' ook, omdat zij kind waren in de tijd van Dutroux. ;(
  zondag 26 januari 2025 @ 11:30:35 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216435743
Ongetwijfeld al ergens hier genoemd: Drugsbaron in Spijkerbroek van Steve Brown en Peter Stuivenberg.

De rechtenstudent Brown importeert hasj en coke in een jongerencentrum onder het toeziend oog van de gemeente Amsterdam.

Ik vond ‘m geweldig.
pi_216516717
Jaques Mesrine: Doden zonder wroeging.
Helaas is het boek zeer slecht verkrijgbaar, en als de eigenaar weet wat het waard is kun je zo 300 euro aftikken.

Kortom zie je het ooit liggen, koop het!

https://www.bol.com/nl/nl(...)ng/1001004005087953/

https://en.wikipedia.org/wiki/Jacques_Mesrine
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216670629
N.a.v. de podcast "Jacob, dood in Qatar" dit boek net gehaald bij de bieb

pi_216687262
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 08:19 schreef raptorix het volgende:
Jaques Mesrine: Doden zonder wroeging.
Helaas is het boek zeer slecht verkrijgbaar, en als de eigenaar weet wat het waard is kun je zo 300 euro aftikken.

Kortom zie je het ooit liggen, koop het!

https://www.bol.com/nl/nl(...)ng/1001004005087953/

https://en.wikipedia.org/wiki/Jacques_Mesrine
De verhaallijnen van Opsporing Verzocht twee weken terug. Ik kom in in kroegen waar geen muziek gedraaid word als dat programma op tv is. Even kijken wie er allemaal gezocht worden.

quote:
Jacques Tillier (a former Directorate of Territorial Security policeman) had written disparagingly about Mesrine in the French far-right newspaper Minute but on 10 September 1979, he went, rather incautiously, to a clandestine meeting with Mesrine on the promise of an interview. The incensed Mesrine had other plans: he shot Tillier in the face, leg and arm. Tillier survived the ordeal, although he lost the use of one arm. During his contact with Mesrine, Tillier discovered the identity of Mesrine's accomplice.[7]
Bizarre feestjes uit de jaren '70-80.

Boek over Rosemary en haar man, vond ik inzichtelijk maken hoe seksueel geperverteerden zich laten inspireren.

Echtpaar West deed dat oa met allerlei parafernalia over de Moors in de jaren 80. Boeken over moors murderers zijn overigens ook heel inzichtelijk over dit thema en het dader-type.

https://www.bol.com/nl/nl/f/huis-van-de-angst/30012131/
pi_217059089
Geen boek, wel lezenswaardig in de Volkskrant van vandaag.
De coldcase van de vader van Andreas Jonker.

quote:
De vader van Andreas Jonkers kwam in 2004 gruwelijk aan zijn eind. Zelfdoding, oordeelden rechercheurs destijds. Maar twintig jaar later krijgt Jonkers onverwacht een mail: de zaak van zijn vader wordt heropend. Komt hij er nu eindelijk achter wat er met hem is gebeurd?

Op donderdagochtend 1 januari 2004 werd het levenloze lichaam van een man gevonden. Hij lag achter de Intratuin in Amsterdam-Oost, op het talud van de Gooiseweg naar de A10, vlak naast de eerste grote iep.
Het was min 1 graden Celsius, maar de man had zijn leren jas, wollen trui en groene overhemd uitgedaan. Hij lag met ontbloot bovenlijf op de grond, zijn gezicht naar beneden en – dat was opvallend – zijn schoenen stonden naast zijn hoofd.
Hij droeg alleen een spijkerbroek en sokken, besmeurd met aarde. Om hem heen waren glijsporen en voetafdrukken in de modder zichtbaar, er lag een grote hoeveelheid bloed. Naast zijn lichaam vond de politie een hobbymes. Op zijn lichaam, van zijn hals tot zijn benen, van zijn schouders tot zijn handen, zaten acht steekwonden en meer dan vijftig krassen en sneden.
Die man was mijn vader.

En dan toch een boek :D Andreas heeft een boek hierover geschreven.

quote:
Andreas Jonkers zag zijn vader precies drie keer: één keer levend, één keer opgebaard en één keer bij de begrafenis. Zijn vaders lichaam vertoonde tweeënveertig messteken toen het werd gevonden op een talud in Amsterdam-Oost.

Andreas groeide, zoals zoveel kinderen, zonder vader op. Nooit had hij de behoefte te weten wie zijn vader was, waarom hij zo gruwelijk aan zijn einde was gekomen en wie dat had gedaan. Tot hij zelf een kind kreeg.
Toen werden de vragen prangender dan ooit. Wat was er met zijn vader gebeurd? Wat voegt een vader eigenlijk toe? En hoe word je een vader als je er nooit een hebt gehad?

En toen vonden ze mijn vader is een onthullend en aangrijpend verhaal over de dood van een vader, de geboorte van een zoon en de vraag wat het betekent om met en zonder vader op te groeien.

[ Bericht 16% gewijzigd door Blues op 15-03-2025 13:41:06 ]
  zaterdag 15 maart 2025 @ 14:30:17 #30
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217059658
https://www.bol.com/nl/nl(...)ld/1001004001522025/

David Von Drehle - Ter Dood Veroordeeld

Interessant boek over death row. Langgeleden gelezen, maar wat me bijvoorbeeld is bijgebleven is hoe een ter dood veroordeelde man met een heel laag IQ werd verteld dat ie geëxecuteerd zou worden en hij vroeg of hij daarna een ijsje mocht. Veel insights vanuit professionals en gedetineerden.

https://www.bol.com/nl/nl(...)iddle.1.ProductImage

Robert Ressler - De Jacht op de Seriemoordenaar.

Ressler is een van de mensen waarop de agenten in mindhunter gebaseerd zijn. Hij heeft veel profiling gedaan en daarvoor heel veel seriemoordenaars gesproken.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')