heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt?
(zal zo nog ff een foto van dr plaatsen)
quote:woei... dat doe je snel?
Op dinsdag 11 februari 2003 14:07 schreef Bluezz het volgende:
Ik neem dit mee naar F&F
(was al bang dat ik hem verkeerd had neergezet... soz)
wat is ze lief hè
quote:ik heb haar nog geen complete plastic tassen naar binnen zien werken, dus dat moet goed gaan
Op dinsdag 11 februari 2003 15:17 schreef py.mosjuh het volgende:
[knip]
let er ff op dat kira geen plastic binnen krijgt en dan zou het geen kwaad kunnen. (als er dus grote stukken plastic uit een tas of wat ook missen moet je er nog ff wat nader naar kijken). suc6
maar zowiezo dat zoveel katten dit verschijnsel vertonen doet me goed... dan is ze in elk geval niet raar ofsow
quote:Is gewoon heel normaal, mijn kat eet het vaak nog op ook en er gebeurt verder niks. Probeer het zoveel mogelijk te vermijden maar ja, je kan niet alles zien.
Op dinsdag 11 februari 2003 14:07 schreef maestro1980 het volgende:
ik heb sinse vorig jaar een kat bij mij op de flat (van mijn schoonmoeder gekregen![]()
nu heeft ze alleen een erg rare tik gekregen; ze sabbelt namelijk op plastic. het begon eerst onschuldig; ze sabbelde vaak leuk op je vinger, maar dat is iets dat (jonge) katjes vaker doen (instinkt van toen ze bij dr moeder was). Maar de laatste tijd sabbelt ze telkens op plastic dingen, bijvoorbeeld plastic zakken, bubbeltjesplastic etc.
Is vrij normaal, ik heb drie katten. 1 van 10 1 van bijna 2 en een kitten van anderhalve maand. De middelste sabbelt op plastic en tovert werelijk overal plsticjes vandaan. De oudste speelt er alleen mee. de jongste sabbelt overal op.heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt?
(zal zo nog ff een foto van dr plaatsen)
[Dit bericht is gewijzigd door mistaplaya2003 op 11-02-2003 15:24]
quote:jullie kat is sowieso "raar"...
Op dinsdag 11 februari 2003 15:19 schreef maestro1980 het volgende:[..]
ik heb haar nog geen complete plastic tassen naar binnen zien werken, dus dat moet goed gaan
.
maar zowiezo dat zoveel katten dit verschijnsel vertonen doet me goed... dan is ze in elk geval niet raar ofsow
Even uit het hoofd een paar van de tics die onze katten hebben/hadden..
1) Dove kat die alle kleine dingetjes voor de leuk van de kast dondert (nee -- niet perongeluk omver lopen, express ervan af schoppen)
2) Siamese poezen die propjes papier apporteren
3) Halfsiamees/Halfstraatkat die als een hond achter je aan loopt als je ergens op tikt
4) Extreem vette kater die op schoot komt liggen en je na verloop van tijd "liefdesbeetjes'' begint te geven
5) Boskater die kartonnen dozen verscheurt/versnipperd
6) Halfsiamees/Halfstraatkat (broertje van 3) die rietjes uit glazen limonade haalt en er vervolgens mee aan de haal gaat en ze onder het tapijt/bankstel/ijskast verstopt.
en ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan.. ze hebben allemaal wel iets.
prachtige kat overigens!
Vroeger had ik een siamees die kartonnen dozen aan viel, was geen doos die heel bleef in huis
Gekke beesten
quote:Katten zijn nachtdieren
Op donderdag 13 februari 2003 07:48 schreef Henkuzz het volgende:
Maar als we het dan toch over katten hebben..... waarom hebben wij er 2 die overdag heerlijk liggen te slapen en wandelen en lekker rustig aanwezig zijn en dan als je in bed ligt en je ogen dicht gaat doen als een bezetene door het huis gaan rennen en gaan spelen??????? hahahahahaha wel grappig hoor aan de ene kant.. We hebben een rex en die hoor je lopen... tik tik tik.... alleen dan heeeeeel snel..... maar hoe komt dat???
quote:Meeste katten trekken de nagels helemaal in als ze gaan lopen. Dan lopen ze op de voetkussens en hoor je ze helemaal niet meer. Sommige katten verrekken het de nagels in te trekken of kunnen het niet/maar half .. Als het beest tiktiktik doet dan zal dat dus wel zijn omdat ie zijn/haar nagels niet intrekt. Wij hebben thuis een Noorse boskat die hetzelfde doet.. Die loopt heel lomp over de houten vloer met een duidelijk hoorbaar doef-doef-doef.
We hebben een rex en die hoor je lopen... tik tik tik.... alleen dan heeeeeel snel..... maar hoe komt dat???
quote:OF de nageltjes van de kat zijn te lang (komen niet buiten en binnenshuis is er geen harde vloer waarop de nageltjes kunnen slijten) en moeten nodig geknipt worden.
Op donderdag 13 februari 2003 08:34 schreef LazySod het volgende:[..]
Meeste katten trekken de nagels helemaal in als ze gaan lopen. Dan lopen ze op de voetkussens en hoor je ze helemaal niet meer. Sommige katten verrekken het de nagels in te trekken of kunnen het niet/maar half .. Als het beest tiktiktik doet dan zal dat dus wel zijn omdat ie zijn/haar nagels niet intrekt. Wij hebben thuis een Noorse boskat die hetzelfde doet.. Die loopt heel lomp over de houten vloer met een duidelijk hoorbaar doef-doef-doef.
Als het nodig is, en als je nog nooit nageltjes geknipt hebt, vraag dan eerst advies van iemand die weet hoe je dat moet doen, of ga naar de dierenarts.
quote:Wel een leuk onderwerp overigens: kattentics
Op donderdag 13 februari 2003 07:11 schreef LazySod het volgende:
Zoals de anderen al zeiden.. Maak je maar niet druk.. Al die dieren hebben de een of andere tic.
Ik heb er twee.
Eentje die:
- ook plastic likt. We noemen haar al 'plastic junk'.
- het liefst met kurken van wijnflessen speelt om die vervolgens (als ze 'dood' zijn) in de voerbak te deponeren. Ze zal wel denken: wat dood is, is voer, en voer hoort in de etensbak.
- niet gewoon eet uit de etensbak, maar eerst met een pootje er een brokje uitvist, op de grond gooit, en dan opeet
En de ander die:
- speelgoedmuisjes altijd onder het bankstel verstopt. Er ligt meestal een heel muizenkerkhof onder de bank
- graag in de toiletpot met water speelt. Als de deur van de wc eens onverhoopt niet goed dicht zit, kan ik de kat uit de pot vissen en de vloer gaan dweilen. De hele wc zit dan onder het water.
Maar verder is ie wel lief hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |