Inderdaad. En besef vooral ook dat dit inherent is aan sport in het algemeen. Elke sport heeft te maken met spelers/teams die op een gegeven moment boven iedereen uitstijgen en (even) onoverwinnelijk lijken. Elke sport kent ook wedstrijden en seizoenen die spannender zijn dan de rest.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:22 schreef Toby56 het volgende:
Maar het gejammer en het boe-geroep gaan (nu al) vermoeiend worden. En saai. Net zo saai eigenlijk als de sport zelf. Nou ja: de subtop en het middenveld leveren nog genoeg spanning op. Dus laten we de saaiheid ook niet overdrijven. Wel hoop ik dat Checo toch een heel seizoen serieus weerwerk kan geven. Of iemand nou een rood-wit-blauw vlaggetje draagt of niet, dat boeit me uiteindelijk weinig. Er mag best flink wat strijd geleverd worden voor een wereldtitel.
Niettemin: hup Max!![]()
Zowel Nascar als Indycar zijn veel goedkoper, kaartjes beginnen al bij 10-20 dollar en zijn max 3500, gemiddeld 130 dollar.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik sprak laatst een Amerikaanse vrouw en haar zoon en schoondochter tikten per jaar totaal 350k binnen.
Ze vond me arm met net geen 100k per jaar![]()
Op TikTok een filmpje van een gast die in Bocht 12 zat.
Gewoon 3,5k voor een kaartje. (als je met z'n tweeen gaat kan ie beter naar de Red Bull ring en voor 550 euro per persoon goed zitten en nog lekker 2 weken op vakantie in italie en het dan volgend jaar nog een keer doen).
Dus voor die mensen zijn dit soort prijzen niet eens gek.
Met drieën 350,000 dollar (¤319,280).quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik sprak laatst een Amerikaanse vrouw en haar zoon en schoondochter tikten per jaar totaal 350k binnen.
Gewoon 3,5k voor een kaartje. (als je met z'n tweeen gaat kan ie beter naar de Red Bull ring en voor 550 euro per persoon goed zitten en nog lekker 2 weken op vakantie in italie en het dan volgend jaar nog een keer doen).
Zoon en schoondochter zijn 2 personen. Dat is dus $175k/jaar/persoon.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Met drieën 350,000 dollar (¤319,280).
In je eentje 100.000 euro ($109,621).
109,621 keer drie zou dan zijn $328,863.
Verschil valt dus reuze mee.
De mediaan van het gezinsinkomen in de VS ligt net iets boven de 70k, dus 350k is voor de VS ook niet representatief.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zie je zo vaak met bovenmodaal, en het wordt exponentieel erger met hoe ver ze erboven zitten.
Nee, dat zeg ik nietquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
De mediaan van het gezinsinkomen in de VS ligt net iets boven de 70k, dus 350k is voor de VS ook niet representatief.
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet
Ik zeg dat wereldvreemdheid exponentieel toeneemt met inkomsten boven modaal.
Alleen heb je miljoenmiljard wedstrijden per seizoen in MLB, NHL en NBA.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:46 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zowel Nascar als Indycar zijn veel goedkoper, kaartjes beginnen al bij 10-20 dollar en zijn max 3500, gemiddeld 130 dollar.
NFL gemiddeld 151 dollar.
NBA gemiddeld 94 dollar.
NHL gemiddeld 94 dollar.
Je hebt met ontzettende arrogante snobs gesproken dat is wel duidelijk.
Maar ja Amerikanen, als je niet bij een Ivy league hebt gezeten en niet bij een top 100 bedrijf werkt ben je in hun ogen een onopgeleide pauper
En dan vragen ze zich af waar al dat geweld vandaan komt
Leuk voor een vakantie, maar verder is Amerika gewoon op alle vlakken een shithole.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Net als Nederland dusquote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hoorde ook van een collega dat de Amerikanen "veel" werken. Ze maken veel uren, maar feitelijk voeren ze in die uren geen flikker uit.
Dat Max in Miami door sommigen uitgefloten werd heeft denk ik vooral te maken met de Hispanic geschiedenis en de inwoners. Bovendien is de Nederlander de rechtstreekse oorzaak dat Perez of Alonso geen wereldkampioen worden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
En?
Waar blijven de team statements op social media?
Waar blijven de presentatoren van de F1 programma's om dit gedrag te veroordelen?
Waar zijn de trolletjes "fans" van hier die er bovenop zaten toen Lewis uitgefloten werd omdat ie zich als een l*l gedroeg?
Leuk verhaal, maar de verontwaardiging is dus nogal selectief.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat Max in Miami door sommigen uitgefloten werd heeft denk ik vooral te maken met de Hispanic geschiedenis en de inwoners. Bovendien is de Nederlander de rechtstreekse oorzaak dat Perez of Alonso geen wereldkampioen worden.
Niet alles wat er in de F1 gebeurt is de hand van God Toto
Die monteurs lachen haar gewoon keihard uit, en terecht, dan ga je naar een enorm groot evenement waarvan die kaartjes main straight 3k-5k per persoon zullen kosten en dan ga je met je middelvinger zwaaien…zucht.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
• Some people heckling Max pre-race from the grandstands and his crew laughing back at them [via chriskh7 on tiktok]
Die reactie van Max z'n monteurs.
Ja dat zeg ik toch.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar de verontwaardiging is dus nogal selectief.
Enige juiste reactie ookquote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
• Some people heckling Max pre-race from the grandstands and his crew laughing back at them [via chriskh7 on tiktok]
Die reactie van Max z'n monteurs.
Nouja je maakt er een beetje een racistisch verhaal van. Iets waar normaal wel op gehapt wordt.quote:
Die race overslaanquote:Op woensdag 10 mei 2023 03:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het helpt natuurlijk ook niet echt dat Sky constant olie op het vuur blijft gooien om maar de indruk te wekken dat Perez gesaboteerd wordt door z'n eigen team.
[ afbeelding ]
Wat dus helemaal niet waar blijkt te zijn, maar in Mexico en in de krochten van twitter is dit verhaal alweer een eigen leven gaan leiden. Ik zou maar voor goede beveiliging tijdens de GP van Mexico zorgen als ik Red Bull was.
Ene oor in, andere oor uit.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:57 schreef MoreDakka het volgende:
Prima dat Max geen ding maakt van het boe-geroep.
Dit is toch wel de zege van internet in het algemeen en social media in het bijzonder.quote:Op woensdag 10 mei 2023 03:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Wat dus helemaal niet waar blijkt te zijn, maar in Mexico en in de krochten van twitter is dit verhaal alweer een eigen leven gaan leiden. Ik zou maar voor goede beveiliging tijdens de GP van Mexico zorgen als ik Red Bull was.
Skyquote:Op woensdag 10 mei 2023 03:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het helpt natuurlijk ook niet echt dat Sky constant olie op het vuur blijft gooien om maar de indruk te wekken dat Perez gesaboteerd wordt door z'n eigen team.
[ afbeelding ]
Ironisch wel.quote:Op woensdag 10 mei 2023 08:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sky
Abu Dhabi 2021 zit wel heel diep bij die gasten. Nu Hamilton dit jaar weer kansloos blijkt voor het WK moeten die Britten weer iets anders zoeken om Verstappen en Red Bull zwart te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |