Ik vraag me af wat op dit moment de meest populaire gothic band in opkomst is.
Zeg maar in de trend van After Forever, Within Temptation.
Zeg maar een band die een mannetje of 3000 naar een festival kan trekken. Is er nog zo'n band te vinden in Nederland?
quote:Inderdaad, en dit jaar komt er ook een band van de zus van Floor van After Forever, Karma.
Op dinsdag 11 februari 2003 13:59 schreef Cynic het volgende:
Autumn
quote:Karma is geen Gothic band
Op dinsdag 11 februari 2003 14:13 schreef Wodan het volgende:[..]
Inderdaad, en dit jaar komt er ook een band van de zus van Floor van After Forever, Karma.
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:35 schreef Elegy het volgende:
* Grendel
* Angels & Agony
* Clan of Xymox
* Yrrwe Zsuzyrrwe
* The Peoples Republic of Europe
* Volksweerbaarheid
* NG-Pro
* Malochia
* The Dreamside
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 13:49 schreef magito.nl het volgende:
Zeg maar een band die een mannetje of 3000 naar een festival kan trekken. Is er nog zo'n band te vinden in Nederland?
quote:na slechts 1 demo met 2 nummers niet nee.
Op dinsdag 11 februari 2003 13:59 schreef MrTorture het volgende:
Sahara Dust is in opkomst, maar nog niet hot genoeg.
quote:After Forever en Within Temptation dan wel?
Op dinsdag 11 februari 2003 14:57 schreef MrTorture het volgende:[..]
Karma is geen Gothic band
quote:Idd das gewoon commerciele zooi, Ik hoef dat dikke wijf niet tehoren hoor
Op dinsdag 11 februari 2003 15:50 schreef Seborik het volgende:[..]
After Forever en Within Temptation dan wel?
quote:Deze misschien óóit nog wel (al betwijfel ik of ze meer dan 500 man hebben getrokken), maar al een dikke vijftien jaar niet meer
Op dinsdag 11 februari 2003 15:35 schreef Elegy het volgende:* Clan of Xymox
quote:Oh jee, krijgen we dat commercieel-gedoe ook weer.
Op dinsdag 11 februari 2003 15:52 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Idd das gewoon commerciele zooi, Ik hoef dat dikke wijf niet tehoren hoor
Het is allemaal commercieel.
Zo, nu kunnen we weer normaal over bands praten zonder het aspect van commercialiteit.
quote:1 kots smilie is wel genoeg hoor
Op dinsdag 11 februari 2003 15:54 schreef Seborik het volgende:
quote:Omdat dat Fins is.
Op dinsdag 11 februari 2003 15:56 schreef Man_Made_God het volgende:
Waarom zie ik hier nergens Nightwish staan....Meesterlijke muziek!!!_O_
En sowieso is het powermetal.
quote:Neuj, maar tegenwoordig krijg je die standaard gothjes met AF en WT er gratis bij
Op dinsdag 11 februari 2003 15:50 schreef Seborik het volgende:[..]
After Forever en Within Temptation dan wel?
quote:Jeetje wat heeft het er nou weer mee te maken of iemand dik is of iets mooi klinkt. Jij vind muziek van anorexia meisje mooier, puur om het feit dat ze voldoen aan het standaard formaat vrouw???
Op dinsdag 11 februari 2003 15:52 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Idd das gewoon commerciele zooi, Ik hoef dat dikke wijf niet tehoren hoor
quote:Das geen gothic.
Op dinsdag 11 februari 2003 13:49 schreef magito.nl het volgende:
Hé hallo allemaal,Ik vraag me af wat op dit moment de meest populaire gothic band in opkomst is.
Zeg maar in de trend van After Forever, Within Temptation.
quote:Ja agh die verwarring is altijd groot.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:07 schreef Jaap_ het volgende:[..]
Das geen gothic.
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:35 schreef Elegy het volgende:
* Grendel
* Angels & Agony
* Clan of Xymox
* Yrrwe Zsuzyrrwe
* The Peoples Republic of Europe
* Volksweerbaarheid
* NG-Pro
* Malochia
* The Dreamside
Okay, Angels & Agony vind ik persoonlijk helemaal niets.. klopt vanalles niet aan de muziek.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 11-02-2003 18:37]
quote:in ieder geval geen bekende
Op dinsdag 11 februari 2003 19:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
heeft nederland uberhaupt echte gothicacts?
quote:het is gothic metal, das iets totaal anders
Op dinsdag 11 februari 2003 20:06 schreef Flaw het volgende:
Laat in Nederland het wordt 'gothic' vallen en je hebt gegarandeerd een discussie. Ik ben zelf nogal weg van Within Temptation en After Forever, ik noem het altijd maar 'nep'-gothic, een ander woord voor hun muziek kan ik ook niet vinden maar het draait toch om de muziek uiteindelijk en niet om de naam. Échte gothic bands zou ik niet weten hier.
verder is het laatste album van WT geen gothic metal te noemen, meer een soort atmospheric/symphonic metal
quote:vrijdag 14 feb... after forever en autumn (en ik) in zoetermeer
Op dinsdag 11 februari 2003 13:59 schreef Cynic het volgende:
Autumn
quote:Hoe dan ook, ik vind ze erg goed. Enter, The Dance en Mother Earth zijn allemaal
Op dinsdag 11 februari 2003 20:10 schreef Wisp het volgende:[..]
het is gothic metal, das iets totaal anders
verder is het laatste album van WT geen gothic metal te noemen, meer een soort atmospheric/symphonic metal
Verder kan ik Keltgar aanraden, maar dat zijn onze zuiderburen
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 00:00 schreef Tristessa het volgende:[..]
quote:Nightwish Powermetal
Op dinsdag 11 februari 2003 15:57 schreef Wodan het volgende:[..]
Omdat dat Fins is.
En sowieso is het powermetal.
Ik weet ook niet precies wat Nightwish voor muziek maakt (het komt naar mijn idee wel in de buurt van gothic, maar goed) maar het is ZEKER geen powermetal (dan denk ik toch eerder aan Iced Earth ofzo)
quote:dat denk je dan toch echt verkeerd
Op woensdag 12 februari 2003 10:18 schreef BigBear het volgende:[..]
Nightwish Powermetal
![]()
Ik weet ook niet precies wat Nightwish voor muziek maakt (het komt naar mijn idee wel in de buurt van gothic, maar goed) maar het is ZEKER geen powermetal
(dan denk ik toch eerder aan Iced Earth ofzo)
als het dan toch in een hokje moet, dan is het toch echt powermetal
quote:Kun je me vertellen waar Iced Earth dan in thuis hoort? Want dat is dan (volgens jou) geen powermetal, want echt veel overeenkomsten tussen Nightwish en Iced Earth zie ik niet....
Op woensdag 12 februari 2003 10:28 schreef Downer het volgende:[..]
dat denk je dan toch echt verkeerd
als het dan toch in een hokje moet, dan is het toch echt powermetal
quote:Hokjes zijn altijd vaag. Iced Earth is eigenlijk klassieke riff-based metal, maar heeft ook progressive en power invloeden... Het is maar net in welk vakje je wil zitten denk ik
Op woensdag 12 februari 2003 10:30 schreef BigBear het volgende:[..]
Kun je me vertellen waar Iced Earth dan in thuis hoort?
quote:Tja, deze discussie is al 10.000x geweest op dit forum.
Op woensdag 12 februari 2003 10:18 schreef BigBear het volgende:[..]
Nightwish Powermetal
![]()
Ik weet ook niet precies wat Nightwish voor muziek maakt (het komt naar mijn idee wel in de buurt van gothic, maar goed) maar het is ZEKER geen powermetal
(dan denk ik toch eerder aan Iced Earth ofzo)
quote:Ja en? Tussen Iced Earth en Gravedigger wel? Of tussen Hammerfall en Blind Guardian? Toch is het allemaal Power Metal. Of iets PM is heeft te maken met hoe de nummers opgebouwd zijn. De stijl van de riffs en vaak ook het instrumentarium.
Op woensdag 12 februari 2003 10:30 schreef BigBear het volgende:[..]
Kun je me vertellen waar Iced Earth dan in thuis hoort? Want dat is dan (volgens jou) geen powermetal, want echt veel overeenkomsten tussen Nightwish en Iced Earth zie ik niet....
Heeft geen ene fuck met Nightwish te maken...
ik ben heel blij als marilyn "mtv" manson onder gothic word gezien
quote:?? Ik ken een gast die in die band speelt?! Geen idee dat ze al zo bekend zijn aan het worden
Op dinsdag 11 februari 2003 15:35 schreef Elegy het volgende:* Volksweerbaarheid
quote:de oude gothicrock had niks met dat rare hedendaagse gothicimago te maken. Eerder met de punkattitude. Qua kleding was het nogal verschillend. The Fields of the Nephilim traden als cowboys op geloof ik en toch klonk het als gothicrock zoals the Sisters en the Cure...
Op woensdag 12 februari 2003 13:41 schreef FokTijn het volgende:
dus, het is de muziek, of de visuele voorstelling? dat blijkt niet helemaal uit het stukje.ik ben heel blij als marilyn "mtv" manson onder gothic word gezien
Echte gothicmetalbands zoals Type O Negative en Paradise Lost hebben ook nog raakvlakken met de oude gothic... alles wat daarna kwam haast niet meer. Alleen theatre of tragedy (Aegis) zijn nog hoorbaar invloeden uit de oude scene te horen. Maar dat is mijn mening... andere zullen dit ontkennen.
quote:Manson (en Rammstein en laat ik maar een hele waslijst met prutbands besparen) zijn geen Gothic.
Op woensdag 12 februari 2003 13:41 schreef FokTijn het volgende:
dus, het is de muziek, of de visuele voorstelling? dat blijkt niet helemaal uit het stukje.ik ben heel blij als marilyn "mtv" manson onder gothic word gezien
Gothic komt uit wave en post punk.
De reden waarom gothic metal niet als gothic wordt gezien, is omdat het van metal komt, en niet van wave
/edit: Dank U
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 12-02-2003 14:14]
quote:dit bedoel je ?
Op woensdag 12 februari 2003 14:10 schreef Elegy het volgende:[..]
Gothic komt uit wave en post punk.
De reden waarom gothic metal niet als metal gothic? wordt gezien, is omdat het van metal komt, en niet van wave
quote:Koel! Wie is het?
Op woensdag 12 februari 2003 13:56 schreef Tr0ublegum het volgende:[..]
?? Ik ken een gast die in die band speelt?! Geen idee dat ze al zo bekend zijn aan het worden
quote:De meest rechtse (op de foto dan, niet qua politieke voorkeur
Op woensdag 12 februari 2003 14:14 schreef Elegy het volgende:[..]
Koel! Wie is het?
Btw, extreem-rechts zijn ze niet! Tenminste de jongen die ik ken in de band, is absoluut niet extreem-rechts, dat weet ik heel zeker!
Ze hebben inderdaad een nogal dubieuze website, waarom weet ik niet precies, moet ik 'm es vragen
quote:de echte volksweerbaarheid waren niet zo'n lievertjes volgens mij... ik neem aan dat ze een voorliefde hebben voor nostalgie ...dubieus is het wel in elk geval..
Op woensdag 12 februari 2003 14:28 schreef Tr0ublegum het volgende:[..]
De meest rechtse (op de foto dan, niet qua politieke voorkeur
)
Btw, extreem-rechts zijn ze niet! Tenminste de jongen die ik ken in de band, is absoluut niet extreem-rechts, dat weet ik heel zeker!
Ze hebben inderdaad een nogal dubieuze website, waarom weet ik niet precies, moet ik 'm es vragen
maar goed.. de muziek heeft hoorbaar ook niet veel met gothic te maken.. eerder met elektro
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 12-02-2003 14:36]
quote:Electro heeft iig al meer met goff te maken dan metal..
Op woensdag 12 februari 2003 14:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:maar goed.. de muziek heeft hoorbaar ook niet veel met gothic te maken.. eerder met elektro
Tja, neo-folkers hebben nu eenmaal een apart slag humor
quote:Juist, deze verklaring is volgens mij de juiste, ze zijn idd op hun site de draak er mee aan het steken
Op woensdag 12 februari 2003 14:36 schreef Elegy het volgende:
Haha, wees maar niet bang hoor TO, ze zijn zeker niet ras- of fascistisch. Voor zover ik het weet hebben ze hun site zo gestileerd omde draak met dat soort mensen te steken.Tja, neo-folkers hebben nu eenmaal een apart slag humor
quote:heh? Paradise lost echte gothic invloeden? nou als je een keer naar Gotham gaat ofzo dan hoor je weinig van metal terug, meer techno dan metal. Gothic metal is gewoon totaal wat anders dan Gothic qua muziek. Qua sfeer en kleding zijn er wel overeenkomsten volgens mij. (Als we moeilijk gaan doen met gerne's
Op woensdag 12 februari 2003 13:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
de oude gothicrock had niks met dat rare hedendaagse gothicimago te maken. Eerder met de punkattitude. Qua kleding was het nogal verschillend. The Fields of the Nephilim traden als cowboys op geloof ik en toch klonk het als gothicrock zoals the Sisters en the Cure...
Echte gothicmetalbands zoals Type O Negative en Paradise Lost hebben ook nog raakvlakken met de oude gothic... alles wat daarna kwam haast niet meer. Alleen theatre of tragedy (Aegis) zijn nog hoorbaar invloeden uit de oude scene te horen. Maar dat is mijn mening... andere zullen dit ontkennen.
quote:Als je die definitie die Toffe_Ellende gaf van Allmusic.com leest dan zal je zien dat daar steeds gothic rock staat. Dat is inderdaad wat anders dan gothic metal.
Op woensdag 12 februari 2003 21:35 schreef _Etter_ het volgende:[..]
heh? Paradise lost echte gothic invloeden? nou als je een keer naar Gotham gaat ofzo dan hoor je weinig van metal terug, meer techno dan metal. Gothic metal is gewoon totaal wat anders dan Gothic qua muziek. Qua sfeer en kleding zijn er wel overeenkomsten volgens mij. (Als we moeilijk gaan doen met gerne's
)
quote:Goth-schlager!!
Op woensdag 12 februari 2003 22:18 schreef Tokus het volgende:[..]
Als je die definitie die Toffe_Ellende gaf van Allmusic.com leest dan zal je zien dat daar steeds gothic rock staat. Dat is inderdaad wat anders dan gothic metal.
Net als met hardcore moet je bij gothic dus ook gewoon ff de stroming erbij zetten, rock, metal, dance, chinees eten, etc etc.
Dat voorkomt dat eeuwige gezeik wat nu ook hier in dit topic aan de hand is.
T is iig zo dat je op de betere goff-events weinig van metal zult horen (ja, helemaal niets denk ik)
quote:Binnenkort weer een nieuwe in Utrecht:
Op donderdag 13 februari 2003 11:31 schreef kamagurka het volgende:[..]
Goth-schlager!!
T is iig zo dat je op de betere goff-events weinig van metal zult horen (ja, helemaal niets denk ik)
quote:Ga je daar ook heen?
Op woensdag 12 februari 2003 14:29 schreef Kemania het volgende:
ik denk dat Angels en Agony nu best hot zijn, zeker omdat ze binnenkort in het voorprogramma staan van Project Pitchfork.
quote:Als je wil weten wat het vooral niet is: www.gothicinfo.net
Op donderdag 13 februari 2003 22:53 schreef Icicle het volgende:
Gothic? Wah is deh?
Als je jezelf voor schut wil zetten moet je dezelfde vraag stellen hier: www.dutchgothic.org
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 23:21 schreef Elegy het volgende:[..]
Als je wil weten wat het vooral niet is: www.gothicinfo.net
Als je jezelf voor schut wil zetten moet je dezelfde vraag stellen hier: www.dutchgothic.org
precies, dat bedoel ik!
quote:Leuk! Genoemd naar een enorm cool spel trouwens
Op donderdag 13 februari 2003 19:50 schreef Elegy het volgende:[..]
Binnenkort weer een nieuwe in Utrecht:
Dus, topicopener is op zoek naar Within Temptation achtige Nederlandse bands:
-After Forever
-Autumn
-Annatar
-The Wounded
-Sahara Dust
-Delain
-Orphanage
-The Gathering
-Scarluna
quote:Da's heavenly voices/ethereal. Ik heb de cd "Apaika" van ze, best een aardig schijfje. Ze komen uit Rotterdam geloof ik.
Op zondag 16 februari 2003 18:00 schreef -Sophia- het volgende:
Bij mij in de buurt hoor ik de laatste tijd steeds vaker de naam van 'the dreamside' vallen.
Als je dat goede muziek vindt, raad ik je aan eens wat van het label "Prikosnovenie" te luisteren. Ook wel bekend van de "Belladonna" samplers.
Ook Pilori kan ik je aanraden.
quote:Ik onderschrijf dit verhaal volledig.
Op zondag 16 februari 2003 23:55 schreef Elegy het volgende:[..]
Da's heavenly voices/ethereal. Ik heb de cd "Apaika" van ze, best een aardig schijfje. Ze komen uit Rotterdam geloof ik.
Meer info alhier: www.dreamside.nlAls je dat goede muziek vindt, raad ik je aan eens wat van het label "Prikosnovenie" te luisteren. Ook wel bekend van de "Belladonna" samplers.
Voor het Duitse Pilori
1997 Soufre (promo cd)
1999 Feuilles Tombantes
2000 And When The Twilight`s Gone
2002 Die Zeit des Lichts
De muziek zal liefhebbers van Dead can Dance zeker aanspreken.
quote:Het aardige is dat ik, toen ik de Aardschok nog las, er een recensie van The Dreamside - Apaika in stond. De recensent kon er niet zoveel mee (René Veerkamp geloof ik) maar hij vondt het muziek dat je opzet om samen met je geliefde romantisch een bakje patat met pindasaus te nuttigen
Op maandag 17 februari 2003 00:22 schreef hoppe het volgende:[..]
Ik onderschrijf dit verhaal volledig.
De liefhebber die naar de platenboer wil zal zich waarschijnlijk voor een 2e hands exemplaar van
The Dreamside 1995 Apaika Nuclear Blast 27361 68572
moeten vervoegen, gezien het jaar van uitgave.
Voor het Duitse Pilori
1997 Soufre (promo cd)
1999 Feuilles Tombantes
2000 And When The Twilight`s Gone
2002 Die Zeit des Lichts
De muziek zal liefhebbers van Dead can Dance zeker aanspreken.
Enige tijd later vond ik de schijf bij Displeased Records voor weinig in de uitverkoop bakken. Wat ik trouwens apart vond was dat ze toendertijd op Nuclear Blast zaten. Dat label heeft voornamelijk de wat stevigere metal acts.
Pilori heeft trouwens ook nog een schitterende bijdrage geleverd aan de tribute cd voor Sol Invictus, "Sol Lucet Omnibus" middels de track "A ship is burning".
quote:Ik vind ze zelf niet zo supergeweldig, maar mijn metalvrienden (lees: mijn onderdanen
Op zondag 16 februari 2003 23:55 schreef Elegy het volgende:[..]
Da's heavenly voices/ethereal. Ik heb de cd "Apaika" van ze, best een aardig schijfje. Ze komen uit Rotterdam geloof ik.
Meer info alhier: www.dreamside.nlAls je dat goede muziek vindt, raad ik je aan eens wat van het label "Prikosnovenie" te luisteren. Ook wel bekend van de "Belladonna" samplers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |