school: saai onderwerp gaat nooit zo lang over door
wat iemand heeft gedaan: dat weet je dan al ongeveer.. alleen van die dag hebben ze wat te vertellen..
hier door komen vaak van die hele irritante stiltes waar ik echt niet tegen kan.. weet iemand hier iets op
quote:Bekend verschijnsel... begin gewoon over iets heel nieuws... de film die je gisteravond gezien hebt bijv.
Op dinsdag 11 februari 2003 13:16 schreef Pakspul het volgende:
Mensen die ik vaak zie (elke dag ongeveer) weet ik het soms niet meer waar ik het over moet hebben...
school: saai onderwerp gaat nooit zo lang over door
wat iemand heeft gedaan: dat weet je dan al ongeveer.. alleen van die dag hebben ze wat te vertellen..hier door komen vaak van die hele irritante stiltes waar ik echt niet tegen kan.. weet iemand hier iets op
Praten dat de banaan met uitsterven bedreigd wordt bijvoorbeeld of een serieuzer iets
Ik praat graag over digitale hebbedingen, films, muziek, vrouwen, oorlog, het nieuws en over vakantie.
Een paar van mijn vrienden praten alleen over sex en vrouwen . Maar er zijn er ook bij die over andere dingen praten.
Ik heb ze lang niet meer gezien dus waar ze het nu over hebben weet ik niet. Waar ik wel problemen mee heb is om te praten tijdens het stappen. Door die herrie enzo. Ik praat liever in een rustige omgeving, ergens bij iemand thuis voor de tv ofzo
[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 11-02-2003 13:25]
Ik ken je niet maar ik kan uren met je ouwehoeren over mountainbiken, speleologen, wandklimmen, Parijs waarnaar ik opvakantie ga, Tsjechie waarnaar ik op vakantie ga, carnaval... Simpel.
Wat dacht je trouwens van The Fast and the Furious 2? Lijkt mij een hendig stoere film, is misschien niet zo stoer als FF1, want Vin diesel, je weet wel die kerel uit XXX... blabla bla... bla. Simpel
quote:DE onderwerpen: muziek, films en vrouwen
Op dinsdag 11 februari 2003 13:25 schreef Roellio het volgende:
Muziek man.
Praat over muziek.
-ontopic-
Leuke dingen die je nog kan gaan doen, dingen die jullie samen gedaan hebben... Of idd films, muziek, uitgaan, tijdschriften, boeken, meiden, hobby's, ehm..... nog meer?
quote:Dat wordt moeilijk
Op dinsdag 11 februari 2003 19:44 schreef Pakspul het volgende:
en met iemand die je wel heel erg![]()
![]()
![]()
![]()
vind ?
Achteraf had ik dat, 4 jaar geleden ook moeten zeggen tegen haar. Dat ik gewoon verbaasd was dat er zulke vrouwen bestaan.
Soms is het moeilijk om de patser uit te hangen. Om grote praatjes te verkopen tegenover vrouwen. Ik kan dat in ieder geval niet. Ik kan geen grote praatjes houden omdat ik dan mezelf niet ben.
En geforceerd wat zeggen kan ik ook al niet
Het moet relaxed zijn en ik moet haar beter leren kennen.
Maar zo gaat het dus bij mij. Bij iedereen gaat het anders.
maar volgensmij ligt het ook een beetje aan de persoon met wie je praat, gaat met de 1 wat makkelijker dan met de ander
Ik irriteer er me mateloos aan. En als ik bij mijn vriendin zit dan begin ik soms oeverloos te lullen over totale bullshit en dat stoort haar dan weer.
Soms is het beter stil te zijn ipv en gespreksonderwerp om te drummen. Het moet je uiteraard zelf ook interesseren.
Praten mag, het moet niet. Soms zijn stiltes zelfs aangenaam, je moet er gewoon van leren genieten !!! Er bestaat ook zoiets als non-verbale communicatie weet je wel
Veel irritanter, waarbij ik mij dan wat ongemakkelijk ga voelen, is een continue monoloog omdat de ander het nodig vindt om geluid te blijven maken.
Heb af en toe mensen mee in de auto die zich ms op één of andere wijze gedwongen voelen een nietszeggend gesprek op gang te houden.
Dit aanvoelende, zeg ik dat het echt niet nodig is en dat ze gerust een boekje/krant of whatever kunnen gaan doen.
Andersom hoor ik (van bekenden) soms ook wel 's dat ik 's een keer m'n klep moet houden. Ze hebben dan geen zin om te praten of te luisteren.
Vind het zelf wel (h)eerlijk dat je samen stil kan zijn in de wetenschap dat al het nodige is gezegd. Bijvoorbeeld, non-verbaal, op het terras met poppetjes kijken. Ook tijdens bezigheden, stil zijn en weten dat je samen (partner/groep) lekker bezig bent.
Stiltes kunnen ook ontstaan wanneer bepaalde vertrouwenslijnen worden gekruist waar gesprekspartners het eik nog niet over wil(len) hebben. De één of de ander weet dan niet hoe hier mee om te gaan. Vind het zelf dan wel boeiend
om te zien hoe & wat de ander reageert.
Er zijn ook onderwerpen waar je het altijd, oneindig & oeverloos, over kunt hebben.
>> Hoe is het weer, is ze er weer en wanneer doen we het weer ? <<
wat we dan meestal doen is gewoon de tv aan doen en dan kunnen we meestal wel ergens commentaarop geven!...of vertellen hoe de dag is gegaan...
wat ook kan is gewoon een beetje slap ouwehoeren...niet alle gesprekken hoeven sirieus te zijn
quote:Dat doe ik ook altijd ja.
Op woensdag 12 februari 2003 16:20 schreef Ilsjuhh het volgende:
* Ilsjuhh weet ook vaak niets te zeggenwat we dan meestal doen is gewoon de tv aan doen en dan kunnen we meestal wel ergens commentaarop geven!...of vertellen hoe de dag is gegaan...
wat ook kan is gewoon een beetje slap ouwehoeren...niet alle gesprekken hoeven sirieus te zijn
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 11:41 schreef Bluppertje het volgende:
gespreksstof:- vis
quote:maar die lucht......
Op vrijdag 14 februari 2003 11:48 schreef Bluppertje het volgende:[..]
quote:haring
Op vrijdag 14 februari 2003 12:14 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
maar die lucht......
quote:Stiltes zijn cool...
Op dinsdag 11 februari 2003 13:16 schreef Pakspul het volgende:
hier door komen vaak van die hele irritante stiltes waar ik echt niet tegen kan.. weet iemand hier iets op
Als je die kan overleven betekent 't gewoon dat je goed met elkaar bekend bent, lijkt me.
Maar lees de krant 'ns door... Of de frontpage. Meer dan genoeg om over te lullen, dacht ik zo...
Zo maar een paar uit mn assortiment
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |