abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208990112
Ik spreek Portugees en af en toe moet ik iemand in het portugees schrijven of mailen. Ik zou zeggen dat ik maar iets van 10% van de tijd portugees spreek het is niet echt meer mijn eerste taal soms vergeet ik een woord.

Maar ondanks dat ik dit goed spreek heb ik nooit geleerd te typen op een Portugees toetsenbord. Net zoals in Frankrijk met die AZERTY is de lay out anders. Dus ik gebruik gewoon een normaal toetsenbord. Ik heb ook nooit op school geleerd om Portugees te schrijven maar in tegenstelling tot iets als Chinees of zo is dat niet per se een groot probleem voor het Portugees.

En dan is het echt irritant om sommige letters te krijgen. Zoals de ç die doe ik met alt 135 maar dat duurt natuurlijk veel te lang. Of een a of o met een golfje erop. De letters á é í ó ú gaan nog wel, maar dan heb je nog o met een dakje, a met een dakje, a met het streepje de andere kant op die zijn ook allemaal bloedirritant om te typen.

Ik kan switchen naar een Portugees toetsenbord maar ik word daar helemaal gek van want dan klopt het niet met de letters op mijn toetsenbord en raak ik in de war.

Op de telefoon pleurt hij automatisch de goede accentjes erop met autocorrectie dus dat is wel echt een uitkomst. Maar dat heb ik niet op mijn computer.

Klacht: letters met accentjes typen is irritant.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208990153
ñ¿ñ
Google is your friend, abuse your friends
pi_208990157
Klacht: AZERTY-toetsenborden :r

QWERTZ ook :r

Lang leve QWERTY
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 15:40:34 #4
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_208990165
Is er plaats op je bureau om een Portugees toetsenbord erbij te nemen? en dan switchen recht onderaan
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 15:41:23 #5
Belg
pi_208990181
Ik gebruik Azerty, maar ben Belg.

Hoewel ik ook easy op een qwerty kan typen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_208990192
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:41 schreef capuchon_jongen het volgende:

Het begint nu pas "maar" met AZERTY, straks spreken jullie allemaal Frans in Vlaanderen :o!
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 15:46:06 #7
Belg
pi_208990232
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:42 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Het begint nu pas "maar" met AZERTY, straks spreken jullie allemaal Frans in Vlaanderen :o!
eigenlijk zou ik een Qwerty moeten hebben. Maar omdat we blijkbaar rekening moeten houden met de Walen verkopen ze in België alleen Azerty.

Zal eens online een Qwerty kopen.
pi_208990500
Benodigdheden:
- QWERTY-toetsenbord.
- De layout van het toetsenbord in je operating system ingesteld op US International.
- De onderstaande 4 combinaties uit je hoofd leren.
- Combinaties indrukken, loslaten en dan de letters indrukken.
- Voor hoofdletters: combinaties indrukken, loslaten, shift + letters indrukken.

En wat betreft de ç:
+ c

(Of, alternatief: alt rechts + komma).

Er zit nog wel meer verstopt onder alt rechts, maar voor nu is dit wel genoeg.
pi_208990769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:03 schreef PENISPENISPENIS het volgende:
Benodigdheden:
- QWERTY-toetsenbord.
- De layout van het toetsenbord in je operating system ingesteld op US International.
- Voor hoofdletters: combinaties indrukken, loslaten, shift + letters indrukken.

[ afbeelding ]

En wat betreft de ç:
[ afbeelding ] + c

Misschien werkt het niet omdat hij bij mij op engels UK staat en niet US?

¬a krijg ik bijvoorbeeld ipv a met golfje.
ã lukt wel als ik hem op NL zet gek genoeg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208990813
Atenção
Bênção
ótimo

Ok ik moest hem gewoon op Nederlands zetten want nou werkt het

ïüö

Nou opgelost slotje
  woensdag 3 mei 2023 @ 16:53:52 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_208991239
Mar kunde gij ok mee een Brabants accent typen?
pindazakje
pi_208991546
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:53 schreef Hyaenidae het volgende:
Mar kunde gij ok mee een Brabants accent typen?
Nee mao k kan we heweun op plat praoten o, heweun Zeeuws Vlams de mooiste taole van ollemaole
pi_208991614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:03 schreef PENISPENISPENIS het volgende:
Benodigdheden:
- QWERTY-toetsenbord.

[ afbeelding ]

En wat betreft de ç:
[ afbeelding ] + c

En de ß?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_208991632
Nederlandse layout is ook kut. :r

Geef mij maar gewoon US of UK.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  woensdag 3 mei 2023 @ 18:12:34 #15
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208992065
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:46 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
eigenlijk zou ik een Qwerty moeten hebben. Maar omdat we blijkbaar rekening moeten houden met de Walen verkopen ze in België alleen Azerty.

Zal eens online een Qwerty kopen.
En de Walen zijn jullie weer de baas hoor :') :') :')
Jullie zijn de meerderheid en diegene die Belgie overeind houdt en hebt niks te zeggen, triest dat je dat pikt :')
  woensdag 3 mei 2023 @ 21:13:41 #16
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_208994732
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:39 schreef Metalfrost het volgende:
ñ¿ñ
ō¿Ō
pi_208997231
Gewoon die letter ingedrukt houden.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_208997239
Ik druk net als bij mijn telefoon gewoon de letter iets langer in en dan kan ik de juiste variant kiezen.
  donderdag 4 mei 2023 @ 00:26:36 #19
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208997346
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:41 schreef capuchon_jongen het volgende:

Ik ook. Kijk maar: EASY EASY EASY.

En ik ken nog veel meer woorden!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 4 mei 2023 @ 00:43:25 #20
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208997412
Ik zou een lemming kunnen maken met als titel 'Accenten spreken op de computer', maar laat ik dat maar niet doen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 15:44:32 #21
Belg
pi_209002160
quote:
6s.gif Op donderdag 4 mei 2023 00:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik zou een lemming kunnen maken met als titel 'Accenten spreken op de computer', maar laat ik dat maar niet doen.
Heel verstandige post :o
  donderdag 4 mei 2023 @ 15:54:04 #22
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_209002214
Mijn broer Tinus kan zijn boerenaccent hier op Fok! gelukkig gewoon kwijt via een doodnormaal Nederlands QWERTY tostibord.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 4 mei 2023 @ 15:59:47 #23
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209002250
op de macbook werkt het allemaal feilloos gelukkig
  Redactie Frontpage donderdag 4 mei 2023 @ 20:57:32 #24
38148 crew  Innisdemon
pi_209006388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Misschien werkt het niet omdat hij bij mij op engels UK staat en niet US?

¬a krijg ik bijvoorbeeld ipv a met golfje.
ã lukt wel als ik hem op NL zet gek genoeg.
Hoe moeilijk is het switchen tussen lay outs voor jou?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_209009274
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:12 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
En de Walen zijn jullie weer de baas hoor :') :') :')
Jullie zijn de meerderheid en diegene die Belgie overeind houdt en hebt niks te zeggen, triest dat je dat pikt :')
Ik mag die Walen wel, zorgen er constant voor dat Vlamingen hun bitch zijn. Vlamingen leren Frans, zij geen Nederlands, zij gebruiken AZERTY, dus de Vlaming ook en de Vlaming betaald er ook nog eens grof voor _O-

Het is wel duidelijk wie de dom en wie de sub is :Y)
  vrijdag 5 mei 2023 @ 15:26:57 #26
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209015872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 23:08 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik mag die Walen wel, zorgen er constant voor dat Vlamingen hun bitch zijn. Vlamingen leren Frans, zij geen Nederlands, zij gebruiken AZERTY, dus de Vlaming ook en de Vlaming betaald er ook nog eens grof voor _O-

Het is wel duidelijk wie de dom en wie de sub is :Y)
Dat is wel flink aan het veranderen de laatste tijd.

Wallonie gaat het Nederlands als verplicht vak invoeren overigens. En de gelden die naar Wallonie vloeien zullen sterk verminderd worden gezien de verkiezingsprognose in 2024
pi_209016159
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:26 schreef sirdanilot het volgende:
Atenção
Bênção
ótimo

Ok ik moest hem gewoon op Nederlands zetten want nou werkt het

ïüö

Nou opgelost slotje
Nederlandse QWERTY of Amerikaanse QWERTY instelling, dan zijn de ç en de accenten makkelijker. Die Engelsen meenden weer moeilijk te moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')