abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208980430
Ik heb laatst voor een functie gesolliciteerd en mijn eerste officiele sollicitatiegesprek (via video) was 2 weken terug.

Helaas heb ik nog niks terug gehoord, het nummer van de recruiter werkt niet meer en ik had laatst teruggemaild toen zei ze enkel dat ik deze week wat zou horen. Dat vind ik toch wel erg lang, 2 weken na een eerste gesprek pas wat horen en dus tot nu toe niks.

Vanaf wanneer zou jij er vanuit gaan dat het niets meer wordt? Ik heb namelijk ook weinig zin om mijn tijd hier te blijven verdoen. Ook vandaag heb ik weer gemaild en niks gehoord.

Ook een andere functie waarvan men zei dat ik het liefste gisteren zou beginnen laat niets meer weten na het gesprek afgelopen vrijdag. Ik zou vandaag worden gecontacteerd maar niets, en de recruiter neemt niet op. Dit is wel een stuk 'verser' dan die andere natuurlijk. Ik heb ze gemaild ook nog niks terug.

Helaas is men in de Ierse cultuur er niet zo van om een mailtje te sturen met 'helaas hebben we voor een andere kandidaat gekozen want x en y' . Het gebeurt wel vaker dat je gewoon helemaal niets meer hoort. Dit omdat iemand iets negatiefs vertellen of afwijzen not done is in deze cultuur. Ik vind dat erg vervelend maar je kan natuurlijk niet een heel land veranderen he. In Nederland kreeg ik vaak toch op zijn minst een standaardmailtje. Een paar keer ben ik zelfs direct tijdens het gesprek ervan op de hoogte gebracht waarom ik voor dat bijbaantje niet geschikt zou zijn (b.v. aggressieve telefoon sales zeiden ze op het gesprek zelf al dat ik daar niet assertief genoeg voor leek, nou ja dan niet he het hoeft niet :W )

Dus hoe zou jij dit aanpakken? Vanaf 2 weken geen bericht ervanuit gaan dat het hem niet wordt? Of pas na 3 weken? Of na 4 weken? Etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208980475
Na week had je al contact kunnen opnemen. Wat een faal bedrijf, daar wil je niet werken.
pi_208980530
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:11 schreef Newone82 het volgende:
Na week had je al contact kunnen opnemen. Wat een faal bedrijf, daar wil je niet werken.
Dat heb ik dus ook gedaan, toen mailde ze dus terug ja volgende week hoor je meer.

Gesprek was 20 april, inmiddels is het 2 mei. Dat vind ik nogal een tijdje.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:19:48 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208980541
Het nummer van de recruiter werkt niet meer?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:22:42 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208980564
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:19 schreef Lienekien het volgende:
De zaak is failliet gegaan. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208980567
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:19 schreef Lienekien het volgende:
Nee.

Ik heb dat ook nooit meegemaakt. Ik krijg in het duits een melding dat het nummer niet meer bestaat.
pi_208980571
Een ander bedrijf waari k het niet ben geworden had mij overigens WEL netjes teruggebeld met ook een reden waarom niet. Helaas is dat eerder uitzondering dan regel hier.
pi_208980573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee.

Ik heb dat ook nooit meegemaakt. Ik krijg in het duits een melding dat het nummer niet meer bestaat.
Ik zou bijna denken: read the room.

Daarnaast is het handig om per definitie bij iedere sollicitatie af te gaan dat je afgewezen wordt, kan je gelijk weer verder op de banenjacht.
pi_208980592
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:24 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik zou bijna denken: read the room.

Daarnaast is het handig om per definitie bij iedere sollicitatie af te gaan dat je afgewezen wordt, kan je gelijk weer verder op de banenjacht.
Dat doe ik na mijn vakantie.

Ik ben nou eigenlijk al sinds februari aan het aanmodderen. Er zijn geen goede banen dus op een gegeven moment houdt het op.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:28:59 #10
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208980607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:11 schreef Newone82 het volgende:
Is dit een externe recruiter, of een interne ?
Als het een externe is, kun je niet zomaar afleiden dat het eigenlijke bedrijf niet deugt.
Ik zou het bedrijf zelf bellen, gewoon via het centrale nummer, en naar de HR-afdeling vragen.

Ik heb ook een keer gesolliciteerd via een recruiting-bureau, kreeg geen reactie. Na 2 weken gebeld, bleek de recruiter die mijn sollicatie had behandeld het bureau verlaten had, en zijn werk niet goed had overgedragen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_208980617
Ik zou morgen gewoon om 09.00 uur het kantoor binnenlopen en een leeg bureau zoeken.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:31:30 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208980625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee.

En op een andere manier contact opnemen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_208980652
Nou je gaat het niet geloven. Maar nu net belde ze.

Net nadat ik een topic open ook :') Als je het over de duvel hebt he.

Gewoon netjes aangegeven waarom ik het niet ben geworden en dat er mogelijk binnenkort een andere meer passende functie vrijkomt. Heeft wel even geduurd hoor dit belletje, want gesprek was 20 april.

Maar goed weet ik dat ook weer.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:41:40 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208980708
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:34 schreef sirdanilot het volgende:

Gewoon netjes aangegeven waarom ik het niet ben geworden en dat er mogelijk binnenkort een andere meer passende functie vrijkomt. Heeft wel even geduurd hoor dit belletje, want gesprek was 20 april.

Heb je gelijk aan haar gevraagd hoe het kan dat haar telefoonnummer het niet meer doet?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208980743
quote:

Duidelijk, ze hebben dus dit topic gevonden, je PoHi gelezen en daarom liever voor iemand anders gegaan. Als je nou het topic niet had geopend was je het wel geworden. Jammer!
pi_208980827
Je bent altijd afgewezen totdat eentje jouw aanneemt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_208980903
Bij het bijvoegen van je foto
pi_208980966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:30 schreef Aberkullie het volgende:
Ik zou morgen gewoon om 09.00 uur het kantoor binnenlopen en een leeg bureau zoeken.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 18:15:23 #19
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_208981025
Misschien willen ze investeren in het overnemen van je failliete toko?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_208981172
ik zou de volgende brief aangetekend versturen:

Omdat ik geen afwijzing heb mogen ontvangen van mijn sollicatie van [datum] op functie [functie], ga ik ervanuit dat ik ben aangenomen. Op 1 juni zal ik mij melden op jullie hoofdkantoor en ik hoop op een voorspoedige samenwerking.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 18:45:13 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208981303
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik zou de volgende brief aangetekend versturen:

Omdat ik geen afwijzing heb mogen ontvangen van mijn sollicatie van [datum] op functie [functie], ga ik ervanuit dat ik ben aangenomen. Op 1 juni zal ik mij melden op jullie hoofdkantoor en ik hoop op een voorspoedige samenwerking.
Of je leest het topic eerst even verder?
Poef.....gone! ©golfer
pi_208981413
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat heb ik dus ook gedaan, toen mailde ze dus terug ja volgende week hoor je meer.

Gesprek was 20 april, inmiddels is het 2 mei. Dat vind ik nogal een tijdje.
er zitten ook wat vrije dagen tussen, veel bedrijven waren vrijaf op de dag na koniginnedag.
pi_208981627
quote:
Gewoon netjes aangegeven waarom ik het niet ben geworden en dat er mogelijk binnenkort een andere meer passende functie vrijkomt.
Hoezo meer passend? En hoezo is functie die nu nog niet beschikbaar? Zoeken ze een nieuwe schoonmaker ofzo.
pi_208981843
Ik vroeg over het algemeen in het gesprek wanneer ze wat laten weten. Dan probeerde ik het zo rond de deadline nog een keer, als ze dan een week niets lieten horen kwam er een aantekening in mijn excelbestand: geghost.

Maar ik zou me hier niet door laten tegenhouden in de acquisitie van nieuwe procedures. Door mijn systematisch aanpak had ik er altijd wel eentje in de pijplijn die wel interessant was en daar ging ik jagen om op te schieten met de procedure. De ervaring leert dat als ze je echt willen dat ze echt wel bereid zijn een stapje harder te lopen, zeker als ze merken dat je goed in de markt ligt.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 19:32:24 #25
387249 exelletor
exelleren?
pi_208981846
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:54 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
er zitten ook wat vrije dagen tussen, veel bedrijven waren vrijaf op de dag na koniginnedag.
In Ierland zal dat eerder met 1 mei te maken hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')