quote:Op zondag 30 april 2023 15:53 schreef DX11 het volgende:
Mogen we ook andere feedback geven? Zoals dat het doneren aan familieleden / vrienden van fokkers ook officieel toegestaan zou moeten worden? Het word nu soms wel toegestaan en soms (halverwege) niet (meer). Erg onduidelijk. En soms hebben we familieleden die het keihard kunnen gebruiken en wij met fok account hebben het minder nodig. Dan is het stom als we eventueel zouden moeten gaan liegen dat het voor ons zelf is omdat we het veel liever aan een arm familielid gunnen.
En ja ik zou mijn schoonmoeder van 66 kunnen vragen een fok account te maken maar dat voelt al helemaal omslachtig.
(PS ja het is wel gelukt ze heeft het wel gekregen als uitzondering, maar alleen omdat ik het 1 dag vroeg voordat het niet meer mocht)
Ook als het helemaal niet meer mag, prima, maar maak het dan vanaf dag 1 echt streng verboden, dat het heel duidelijk is voor iedereen.
quote:Op zondag 30 april 2023 16:01 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd wel dat je het doel dan een beetje voorbij gaat. Als het kan, er is ruimte voor ala. Maar met zo;n grote userbase zijn er genoeg FOK!kers die het nodig hebben. En meestal past dat ook precies in het plaatje van de gevers. Het is niet zo dat er nog heel veel gevers over blijven.
Als je dat los gaat laten zijn de organisatoren meer bezig met maatschappelijk werk dan wat voor FOK(kers)! betekenen. Dat lijkt me niet de bedoeling. Er zijn genoeg regionale en landelijke organisaties die dat soort dingen regelen.
quote:Op zondag 30 april 2023 16:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, je zou het natuurlijk ook met een soort compromis kunnen doen. Je mag je aanmelden namens iemand anders (je oma, een vriend die een enorme kuttijd gehad heeft, wat dan ook), maar dan kom je aanvankelijk even onderaan de lijst, en als er dan geen 'gewone' ontvangers meer zijn, maar nog wel gevers, dan kunnen de gevers die nog niemand hebben daar aan worden gekoppeld. Als er dan niet genoeg gevers zijn om ook alle 'ik doe het voor iemand anders'-ontvangers te koppelen, helaas, maar wie weet lukt het met een paar dan wel.
quote:Op zondag 30 april 2023 16:03 schreef DX11 het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel mee en zijn maar ongeveer 10% van de aanvragen voor familieleden/vrienden zoals ik in de topics heb kunnen zien. En nee als je bijstand uitkering net 2 euro boven het voedselbank limiet valt dan is er bijzonder weinig te krijgen in Nederland helaas.
Maargoed, ook al mag het helemaal niet meer, das ook prima maar wees daar dan heel duidelijk in.
quote:
quote:Op zondag 30 april 2023 16:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh dan heb ik iets gemist en heb ik lekker niks gezegd
quote:Op zondag 30 april 2023 16:04 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat was de laatste keer zo, maar halverwege werd het aanmelden van bekenden volgens mij helemaal niet meer toegestaan, oftewel een beetje onduidelijk.
quote:Op zondag 30 april 2023 16:06 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja maar als je het helemaal gaat toelaten, is het dan nog wel die 10%? Of is het dan ineens 50%?
quote:Op zondag 30 april 2023 16:09 schreef DX11 het volgende:
[..]
Das een hele goede vraag. Maar nu was er een grens, mijn schoonmoeder mocht nog wel maar daarna mochten andere mensen niet meer voor bekenden aanmelden. Dat voelt dan ook weer lullig voor die latere mensen.
En als we gewoon eerlijk zijn en echt alleen familieleden aanmelden die het echt hard nodig hebben (dat kan eventueel gecheckt worden bij het langsbrengen van het pakket wat vaak gebeurt) dan zijn er misschien wel meer dan genoeg gevers, omdat ze dan weten dat die mensen het echt nodig hebben ipv dat het naar fokkers gaat die het misschien wel minder hard nodig hebben?
Dit dus.quote:Op zondag 30 april 2023 18:54 schreef superkimmi het volgende:
- wmb kunnen we wel nadenken en discussieren over een eenduidige lijn, zoals idd eerst FOK!kers en dan bekenden van. Of wel opgeven aan de voorkant, maar wachten of er pakketten ‘over’ zijn etc. Maar bedenk wel dat wij niets meer en minder zijn dan 2 FOK!kers met een fulltime baan, die deze actie 3,5 jaar geleden hebben overgenomen. Sindsdien zijn we enorm gegroeid in vooral het type initiatieven, zoals een ‘grote-wensen-donateur, of mensen die cadeaubonnen willen geven bijv. Superleuk allemaal en juichen we toe, maar de actie geeft daardoor elk jaar meer werk. Doen we met alle liefde, maar laten we dan niet proberen om een relatief ‘kleine’ actie dicht te gaan timmeren met allemaal voorwaarden, regels, what if’s etc. Dat is niet de kant die wij op willen met deze actie. Als die wens er wel zou zijn, kan beter iemand anders deze actie op zich nemen. Maar volgens mij is dat niet het geval![]()
Deze post is ook namens @:kapiteiniglo
Dat is dus ook wat ik bedoel, daarom kan je net zo goed zeggen arme familieleden aanmelden is toegestaan (en komen achteraan de rij, logisch).quote:Op maandag 1 mei 2023 01:36 schreef Viv het volgende:
Zijn er te veel ontvangers aangemeld, dan staan er ineens nog extra gevers op.
Dat zou betekenen dat er meer mensen teleurgesteld zullen worden. Want het aantal gevers dat zal opstaan om een extra pakket te maken is natuurlijk niet oneindig.quote:Op maandag 1 mei 2023 01:39 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat is dus ook wat ik bedoel, daarom kan je net zo goed zeggen arme familieleden aanmelden is toegestaan (en komen achteraan de rij, logisch).
Ik vraag me echt af of het zo druk zou worden. Maar zou nog altijd denken laat mensen gewoon aanmelden en onderaan de lijst komen, wie weet komen er spontaan meer gevers, zo niet ook geen ramp. Maar blijkbaar is het niet logisch hoe ik denk.quote:Op maandag 1 mei 2023 07:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat er meer mensen teleurgesteld zullen worden. Want het aantal gevers dat zal opstaan om een extra pakket te maken is natuurlijk niet oneindig.![]()
Je zou dan een poule krijgen van heel veel mensen (want iedereen kent wel een niet-FOK!ker die het goed kan gebruiken) die meedingen naar één of enkele pakketten die (misschien) "over" zullen zijn.
Het is niet onlogisch, maar een andere insteek.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:53 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of het zo druk zou worden. Maar zou nog altijd denken laat mensen gewoon aanmelden en onderaan de lijst komen, wie weet komen er spontaan meer gevers, zo niet ook geen ramp. Maar blijkbaar is het niet logisch hoe ik denk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |