Ik had juist ergens gelezen dat Hanno van Mil zijn paspoort wel bij zich die ochtend. Helaas kan ik de bron niet meer vinden. Op de website hannovanmil.nl vind ik het niet terug. Wel een paar andere aspecten wat de familie en vrienden indertijd wel wisten over de vermissing:quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb nergens berichten gezien dat zijn paspoort nog thuis lag, alleen dat hij vlak voor zijn verdwijning een nieuw paspoort had opgehaald.
Allemaal scenario's waar ik eigenlijk volmondig NEE op zeg omdat het niet verklaart dat de auto open en vol spullen is aangetroffen zonder sporen van andere mensen. Daarbij zijn er geen verklaringen van passanten die een ongeluk of verkeersruzie hebben gezien, ook niet bij het viaduct onder de A12 wat overigens een eenrichtingsweg is en je moet wachten bij stoplichten (wat weer voor meer opstopping en dus ooggegetuigen had moeten zorgen mocht daar iets gebeurt zijn).quote:Op maandag 22 juli 2024 23:19 schreef Michiel020 het volgende:
Welke scenario’s zijn dan te maken? Zou hij iets gezien kunnen hebben wat hij niet had mogen zien met een gangetje van 60 km per uur? Zou er sprake kunnen zijn van een mislukte carjacking waarbij tot stoppen is gedwongen? Of zou er een uit de hand gelopen verkeersruzie hebben plaats gevonden in het viaduct op 600 meter voor zijn eindbestemming? Is er ergens op de Traaijweg of in het viaduct een plek waar het misdrijf heeft kunnen plaatsvinden waarbij niemand een misdrijf heeft kunnen waarnemen? En wat is er dan precies gebeurd?
Sorry maar nu ben je aan het doorslaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:05 schreef Michiel020 het volgende:
In het verkeersruzie-scenario is Hanno's auto meegenomen omdat zijn auto de weg blokkeerde. De belagers moesten wel om de weg te vervolgen. De parkeerplaats bij de Pyramide van Austerlitz is niet de eerste de beste maar een parkeerplaats die NB 3,9km verderop ligt. Tijdens de rit tussen het viaduct onder de A12 tot de parkeerplaats (waar de auto van Hanno is gevonden) rijden de vermeende belagers meerdere parkeerplaatsen voor bij. Deze zouden logischer zijn om onmiddellijk de auto achter wil laten.
In het verkeersruzie scenario moet er een groot voertuig of grote aanhangwagen door belagers zijn gebruikt (anders hadden de aansluitende verkeersdeelnemers wel het vermeende misdrijf waargenomen) en deze was mogelijk opvallend, minder wendbaar en/of zou (weer) in de weg staan bij de parkeeractie.
Tijdens het verplaatsen van Hanno is de kans groot dat de vermeende belagers dadersporen achter laten en dat hebben ze zich direct gerealiseerd. Het zou een 'logische' verklaring om Hanno mee te nemen. Als er op DNA sporen in de auto is gezocht en de vermeende belager heeft waterdichte werkhandschoenen gebruikt tijdens het verplaatsen van Hanno's auto, dan wordt het lastig zoeken naar DNA sporen. Het is niet heel raar dat er werkhandschoenen in een cabine liggen bij transporteurs en vervoerders.
Zou er indertijd door FO gezocht zijn naar niet-DNA sporen in de auto? Welke sporen kunnen gebruikte werkhandschoenen achter laten? Zou er een link kunnen zijn tussen niet DNA sporen en de vermeende belagers? Zijn alle vragen uitgelopen?
Ofwel, alles is nog mogelijk.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:42 schreef Michiel020 het volgende:
Persons of Intrest.
Gedurende 2015 en 2016 hebben twee studenten een onderzoek gedaan naar cold cases. Dit was in het kader van de masterscriptie aan de Politie Academie. In het onderzoek hebben ze 48 opgeloste cold cases geanalyseerd uit de periode januari 1995 tot juli 2015. Een student ging in op de relatie tussen de dader & het slachtoffer terwijl de andere student aandacht besteedde aan de relatie tussen de leidende tactische aanwijzing (die tot een oplossing van de cold case leidde) en de factor tijd.
De statistieken voor het oplossen van vermissingszaken zijn niet heel erg hoopgevend. In slechts 5 van de 48 opgeloste cold cases uit de periode 1995 tot 2015 betrof het een vermissingszaak. Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat de dader en het slachtoffer elkaar in 44 procent van de gevallen elkaar kennen, dit in tegenstelling tot een ‘reguliere’ moord/doodslag zaak waar dit percentage op 87 procent ligt.
Een andere conclusie is dat cruciale tactische aanwijzingen in cold cases voor 71% worden veroorzaakt door externe factoren. Dominante rol is het vertellen van het misdrijf door daders en de grote mate van recidive. DNA blijkt vaak het middel maar niet de oorzaak van de oplossing van de cold case. Verder blijkt het gemiddeld 9 jaar duurt voordat een opgeloste cold casezaak wordt opgelost. Deze termijn is in de vermissingszaak van Hanno van Mil al ruim gepasseerd.
Mocht de vermissing van Hanno van Mil als een cold case worden bestempeld, dan is de kans ‘statistisch gezien’ groot (meer dan 56 procent) dat de dader en het slachtoffer elkaar niet hebben gekend. In het verkeersruzie-scenario houd ik sterk rekening met een ongeplande confrontatie op een ongepland moment met volstrekt onbekende belagers van Hanno van Mil.
De dominante externe factoren die tot een doorbraak kunnen leiden, het vertellen van het misdrijf door daders en de grote mate van recidive, heeft niet tot cruciale aanwijzingen geleid in de zoektocht naar Hanno van Mil. In het verkeersruzie-scenario onder de A12 is er sprake van 2 belagers. Immers, als er tegelijkertijd twee voertuigen zijn verzet dan zijn er ook 2 personen betrokken geweest (zie eerder beschreven scenario). Wanneer er twee personen betrokken zijn lijkt de kans ook twee keer zo goot te zijn dat er een iets verteld wordt over het misdrijf of dat er een recidive tussen zit. Toch heeft er de afgelopen jaren geen enkel gerucht, verspreking of recidivist zich ogenschijnlijk aangediend.
Hoe kan dat? Als het verkeers-scenario heeft plaatsgevonden blijft dit giswerk. Uiteraard zullen de persoonlijke belangen van de belagers groot zijn om hier niet over te praten en zijn ze blijkbaar goed in staat geweest om dit weg te stoppen. Het kan ook zijn dat ze uit een schimmige omgeving komen waar niet gepraat wordt over oude ‘akkefietjes’, en al helemaal niet met de politie. Ook helpt het verzwijgen als beide personen in een kleine afgezonderde omgeving leven of naar het buitenland zijn verhuisd. Het kan er ook op duiden dat beide personen niet met elkaar gebrouilleerd zijn omdat ze goede vrienden zijn of familieleden. Of een combinatie van dit alles.
Als je nu alle 'haakjes van het profiel' van de vermeende belagers op 1 grote hoop gooit, zou er dan helemaal niemand op poppen uit de politiesystemen of wordt er actief namen genoemd door oud-rechercheurs met decennia lange ervaring ?
Eens. Zelf op de Leusderheide, want daar lopen ook genoeg militairen rond.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat mij betreft kun je zelfmoord uitsluiten, dan was Hanno wel gevonden.
Militairen lopen eigenlijk alleen maar op het gedeelte rond waar mensen niet mogen komen, en zelfs daar lopen ze niet echt rond want het is een schietterrein, en dus gevaarlijk om rond te lopen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Eens. Zelf op de Leusderheide, want daar lopen ook genoeg militairen rond.
Sorry hoor, maar wie ben jij dan, met je "me benaderen via PM"?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:10 schreef Michiel020 het volgende:
Bedankt voor de emails die ik de afgelopen tijd heb mogen ontvangen. Er zaten een paar interessante tips bij die een bijdrage leveren aan het 'verkeersruzie scenario'. Mocht je interessante informatie hebben over de vermissing van Hanno van Mil en je hebt nog geen contact met je op genomen, dan kan je me benaderen via een PM.
Geloof daar ook niet in. Hanno van Mil is verdwenen doordat hij dit zelf wilde, ontvoering of een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Zijn pasjes zijn nooit meer gebruikt en hij is nooit meer gevonden. De kans lijkt me dus vrij groot dat hij bij iemand is ingestapt waar hij of een nieuw leven mee is begonnen of waardoor hij om het leven is gebracht.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:42 schreef Leandra het volgende:
Dat hele "verkeersruzie" verhaal is dus vooral bedoeld als afleiding van wat er wel werkelijk gebeurd zou kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |