Mijn zus heeft in Spanje een huurauto gehuurd voor een week en ze heeft heel lichtjes iets geraakt. De waarborg wordt haar niet terug betaald.quote:
Zeker! Lekker met 150 frontaal tegen een boom rammen, dan heb je een verhaal te vertellenquote:Op woensdag 26 april 2023 13:53 schreef einzeinz het volgende:
'Ja, als daar nu een kleine kras in zit kun je hem evengoed dubbel plooien. Dan heb je ook geen waarborg meer terug maar wel een spannend verhaal om door te vertellen'
Die 2 Nederlanders die begin dit jaar 2 gehuurde Ferrari's hebben laten crashen zijn ook enkel hun waarborg kwijt en kregen enkel een boete voor een snelheidsovertreding.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
*kuch*
Staat er niet iets in de FOK! policy over verboden te frauderen? Bewust een ongeval willen veroorzaken en de (meer)kosten willen verhalen op een derde partij lijkt me duidelijk fraude…
Of geldt dat niet in VER?
Voor de huurder wel ja, als je niet verder kan denken dan jezelf. Het bewust kapot maken van dingen van anderen is gewoon fout.quote:Op woensdag 26 april 2023 23:55 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Die 2 Nederlanders die begin dit jaar 2 gehuurde Ferrari's hebben laten crashen zijn ook enkel hun waarborg kwijt en kregen enkel een boete voor een snelheidsovertreding.
Het gaat hier toch niet om frauderen ofzo?
Het ging er hem over als je een klein krasje in een auto hebt, ben je je waarborg kwijt. Dan kun je evengoed bewust eens ergens op rijden. Financiële schade is nl. hetzelfde voor jou als huurder.
Als je het vooraf op een druk forum gaat bespreken kun je moeilijk vol houden dat het een ongelukje was.quote:Op woensdag 26 april 2023 23:55 schreef einzeinz het volgende:
Het gaat hier toch niet om frauderen ofzo?
Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:36 schreef fespo het volgende:
ik kan mij herinneren dat toen ik een verhuisbusje huurde ik geen extra verzekering had genomen. was een paar tientjes.
later las ik dat je bij een ongeluk dan wel de bus moet vergoeden (30.000+ euro) daar schrok ik wel van.
aan de andere kan kon je voor een paar euro een verzekering afsluiten.
dat lijkt mij ook voor jou situatie. goed verzekering voor een relatief laat bedrag en de verzekering zal het geld betalen bij een "ongeluk".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |