De mensen die het niet geloven mogen dan wel eens met betere argumenten komen dan die simpele, makkelijk te weerleggen plaatjes, waarmee je vooral je eigen gebrek aan kennis blootlegt.quote:Op maandag 24 april 2023 17:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit mensen geloven alles wat van NASA komt.
Maar dat is juist weer te omzeilen door gewoon te zeggen dat het allemaal nep is. Daardoor lijkt het alsof je slimmer bent dan de rest die denkt dat het wèl echt is.quote:Op maandag 24 april 2023 18:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De mensen die het niet geloven mogen dan wel eens met betere argumenten komen dan die simpele, makkelijk te weerleggen plaatjes, waarmee je vooral je eigen gebrek aan kennis blootlegt.
Als mensen willen geloven dat het allemaal nep is en alle foto's van de Aarde vanuit de ruimte nep zijn, moeten ze dat vooral doen, maar kom dan niet aanzetten met iets anders dan iets wat je zelf kan nachecken door een bal 1 meter of 5 cm voor je gezicht te houden.quote:Op maandag 24 april 2023 18:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat is juist weer te omzeilen door gewoon te zeggen dat het allemaal nep is. Daardoor lijkt het alsof je slimmer bent dan de rest die denkt dat het wèl echt is.
Maar dan verwacht je wel veel van iemand die niet slim genoeg is om uit te vogelen of ruimtevaart echt bestaat, en dat probeert te maskeren door het als nep te betitelen.quote:Op maandag 24 april 2023 18:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als mensen willen geloven dat het allemaal nep is en alle foto's van de Aarde vanuit de ruimte nep zijn, moeten ze dat vooral doen, maar kom dan niet aanzetten met iets anders dan iets wat je zelf kan nachecken door een bal 1 meter of 5 cm voor je gezicht te houden.
Zelfs al zouden ze gelijk hebben en is het allemaal echt één grote hoax, dan nog haal je jezelf onderuit door met zulke domme argumenten aan te komen zetten.
Ik weet ff niet of Hubble nog functioneert..quote:Op maandag 24 april 2023 18:02 schreef Wantie het volgende:
Dit topic behandelt de BNW-stelling dat delen van of zelfs het complete ruimtevaartprogramma van de verschillende Space Agencies (met als leidende rol die van NASA) gefaked is/zijn.
Thema's
• werken raketten überhaupt in de ruimte?
• International Space Station (ISS) - baan om de Aarde wordt gesteld op ~410 km hoogte
• Hubble-telescoop
• de algemene geschiedenis van space fakery
Eigen BNW-space-topics
• Apollo Moon Hoax
• Mars Rovers
• hoe werkt GPS en hoe verhoudt zich dat tot de fakery in space?
De meningen over dit onderwerp zijn heel wijd verdeeld. Sommige mensen hebben alleen twijfels bij een specifieke missie of project. Anderen nemen weer de positie in dat raketten niet werken in een vacuüm, en het complete ruimtevaartprogramma dus nep is.
Ja, komt vanzelf weer een nieuwe missie.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:41 schreef koosbasterd het volgende:
Jeetje, zagen jullie dat net? ik kijk het NOS journaal. dat is tenminste betrouwbaar.Japan heeft geprobeerd een ruimtevaartuig op de maan te laten landen. Het zou de eerste commerciële maanlanding ooit zijn geweest.Kort voordat ie moet landen worden er nog signalen naar de aarde gestuurd, maar daarna was er geen contact meer.
Zo jammer, had ik graag willen zien. Nou ja, afwachten maar. Ze zullen zich er niet bij gaan neerleggen natuurlijk.
Het is prestige voor je land
Wat verwacht je te zien dan, je gelooft toch niet dat maanlandingen een ding zijn?quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:41 schreef koosbasterd het volgende:
Jeetje, zagen jullie dat net? ik kijk het NOS journaal. dat is tenminste betrouwbaar.Japan heeft geprobeerd een ruimtevaartuig op de maan te laten landen. Het zou de eerste commerciële maanlanding ooit zijn geweest.Kort voordat ie moet landen worden er nog signalen naar de aarde gestuurd, maar daarna was er geen contact meer.
Zo jammer, had ik graag willen zien. Nou ja, afwachten maar. Ze zullen zich er niet bij gaan neerleggen natuurlijk.
Hebben ze de Amerikaanse vlag al gevonden?quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:41 schreef koosbasterd het volgende:
Kan je lezen?quote:Op woensdag 26 april 2023 12:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hebben ze de Amerikaanse vlag al gevonden?
Er was geen contact meer voor het landen dus wie weet zitten ze al lang op de maan. Bijzonder wel, in de jaren 60 konden ze real time bellen naar de maan, nu bij het minste of geringste geen signaal.quote:
Dus als er geen contact is. Hoe gaan ze jou vertellen of ze een Amerikaanse vlag hebben gevonden?quote:Op woensdag 26 april 2023 12:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Er was geen contact meer voor het landen dus wie weet zitten ze al lang op de maan.
Het ding kan wel ondersteboven in een krater liggen of wat onzacht neergekomen zijn. Dat is het risico met dit soort missies.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Er was geen contact meer voor het landen dus wie weet zitten ze al lang op de maan.
In de jaren '60 konden ze niet direct bellen naar de maan en dat kan nu nog steeds niet, dat is sowieso onzin.quote:Bijzonder wel, in de jaren 60 konden ze real time bellen naar de maan, nu bij het minste of geringste geen signaal.
De maan heeft een radius van 1.737,4km, dus een doorsnede van 3,474.8, dus een omtrek van 10.921km, dus een oppervlak van 37.959.000km2. De maan is dus qua oppervlak 907x groter dan Nederland.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hebben ze de Amerikaanse vlag al gevonden?
Wie zegt dat ze naar een random plek gaan?quote:Op woensdag 26 april 2023 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De maan heeft een radius van 1.737,4km, dus een doorsnede van 3,474.8, dus een omtrek van 10.921km, dus een oppervlak van 37.959.000km2. De maan is dus qua oppervlak 907x groter dan Nederland.
Stel je voor dat je met een helikopter op een random plek in Nederland landt, en dat 907x groter.
Hoe groot denk je dat de kans is dat je een random object terugvindt?
Uiteraard versta ik je licht spottende ondertoon maar ik hou het toch liever wetenschappelijk.
Plus hoe verder weg hoe langer het duurt.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het ding kan wel ondersteboven in een krater liggen of wat onzacht neergekomen zijn. Dat is het risico met dit soort missies.
[..]
In de jaren '60 konden ze niet direct bellen naar de maan en dat kan nu nog steeds niet, dat is sowieso onzin.
Ze konden wel een straalverbinding opzetten tussen de aarde en de maan. Grote gevoelige antenne op aarde (Australië in dit voorbeeld omdat dat de beste locatie op aarde was die rond dat uur van de dag zicht had op de maan), relatief zwakke antenne op de maanlander. Vanuit Australië het signaal naar Houston en vanaf Houston via de telefoonlijn naar de president.
Het is maar 384.000km dus voor radiosignaal niet zo heel spannend. Het lukt ook om nog signalen op te pikken van de Voyager I en II en die zitten al op miljarden kilometers afstand. Daar heb je dan wel een wat grotere antenne voor nodig met heel veel dB versterking.
Nee, real time zal het nooit worden.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Plus hoe verder weg hoe langer het duurt.
De mars rover word bijvoorbeeld voorgeprogrammeerd waar deze heen moet.
Het duurt een poos voor signaal er aan komt.
Real time ehhhh nee.
De plek is niet random, het was gepland om bij de Atlas krater te landen, ofwel in gebied van de rode cirkel.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:16 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze naar een random plek gaan?
quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Met dit wrak zijn ze dus op de maan geland.. hahahaha
Daar zou ik mijn neefje van 5 niet eens in laten spelen.
Waaruit maak je op dat dit een wrak is?quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Daar zijn ze inderdaad mee geland.quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou iemand van 5 er ook niet in laten spelen, nogal duur speelgoed. Maar waarom geloof je niet dat dit op de maan is geland? Zou je dat kunnen onderbouwen, nee hè?quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Edgy hoorquote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Jij kan zo zien of dat ding wel of niet geschikt is om op de maan te landen?quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Probleem is dat ze zoiets verwachtenquote:Op woensdag 26 april 2023 18:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar zijn ze inderdaad mee geland.
De folie die je ziet wekt misschien niet direct vertrouwen maar dat is niet meer dan "zonwering".
Omdat de maan geen dampkring heeft, heb je geen hitteschilden nodig, alleen een goed afgesloten capsule, tanks voor brandstof en zuurstof, etc.
En onder die folie zat een keurige capsule met een stevige wand.
Je kan ook toe met wat minder indrukwekkende stuwrakketten (en minder brandstof), simpelweg omdat de zwaartekracht op de maan zo'n 6x lager is.
[ afbeelding ]
Je weet toch waarom de folie er zo uit ziet?quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom?quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Vast op 1 of andere vage video site gezien in mooie filmpjes en verhaaltjes, die hij hier niet prijs wil geven om bepaalde redenen.quote:Op woensdag 26 april 2023 19:09 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zou iemand van 5 er ook niet in laten spelen, nogal duur speelgoed. Maar waarom geloof je niet dat dit op de maan is geland? Zou je dat kunnen onderbouwen, nee hè?
Waarom wil je zo graag discussiëren met mensen die je toch niet overtuigen en visa versa? Ik zie daar meerwaarde niet van in.quote:Op donderdag 27 april 2023 17:06 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Vast op 1 of andere vage video site gezien in mooie filmpjes en verhaaltjes, die hij hier niet prijs wil geven om bepaalde redenen.
Daarom alleen simple one (or two) liners plaatsen zonder iets te discussiëren.
Jij, ik en miljarden mensen gebruiken de gevolgen / resultaten van de wetenschap dagelijks.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Er is maar een hele kleine groep mensen die wetenschappelijke methoden nabootst en controleert. Het grootste deel praat wetenschappers na en andere wetenschappers wordt niet eens naar geluisterd. Het lijkt dan op een religie.
Wat let je om die wetenschap zelf te testen?quote:Op maandag 1 mei 2023 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Er is maar een hele kleine groep mensen die wetenschappelijke methoden nabootst en controleert. Het grootste deel praat wetenschappers na en andere wetenschappers wordt niet eens naar geluisterd. Het lijkt dan op een religie.
'Mij overtuigen ze niet', is dat niet zelfingenomen?quote:Op maandag 1 mei 2023 15:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ze overtuigen mij niet en ik hun ook niet, verder zijn het zelfingenomen mensen waar ik niets mee heb.
Nee hoor dat is niet zelfingenomen want wat schiet ik ermee op en andersom ook. Je merkt het ook aan de manier waarop je toegesproken wordt en wat je hier en daar verderop aan uitlatingen van deze users tegenkomt over zogenaamde complotmensen. Ik ga niet in discussie met mensen waarvan ik weet dat ze me met de nek aankijken.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
'Mij overtuigen ze niet', is dat niet zelfingenomen?
Is een gesprek uit de weggaan minder zelfingenomen dan een gesprek aangaan?
Waarom zou ik dat doen? Heb wel wat beters te doen. Fokken bijvoorbeeldquote:Op maandag 1 mei 2023 15:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat let je om die wetenschap zelf te testen?
Ben je zelf dan niet onderdeel van het probleem waar je over klaagt?quote:Op maandag 1 mei 2023 15:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Heb wel wat beters te doen. Fokken bijvoorbeeld
Maar dan vertrouw je dus eigenlijk blind op wat je verteld wordt en dan is het vooral welke bron je gelooft.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Heb wel wat beters te doen. Fokken bijvoorbeeld
Ik doe een constatering. Wat je daarmee doet moet je zelf weten.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ben je zelf dan niet onderdeel van het probleem waar je over klaagt?
fair enough.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik doe een constatering. Wat je daarmee doet moet je zelf weten.
Je zoekt dus eigenlijk een echokamer, ipv dat er verschillende meningen worden uitgewisseld.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik kom hier voor info van mensen die ongeveer op dezelfde lijn zitten dan ik. Buiten dit de users die hier steevast komen debunken zitten hier al jaren, dag in en dag uit op wacht om iemand de oren te wassen, ik ken hun riedel inmiddels wel. Als ik daar daadwerkelijk interesse in had postte ik in NWS. Ze overtuigen mij niet en ik hun ook niet, verder zijn het zelfingenomen mensen waar ik niets mee heb.
Neerkijken op andere mensen? Dat komt van de groep die continu anderen wegzetten als domme schapen die wakker moeten worden.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ze kijken neer op mensen die er anders over denken dit merk je wel aan de uitlatingen elders en de toon waarop gesproken wordt, arrogante betweters ze horen zichzelf graag praten daarom willen ze zo graag discussiëren met mensen waar ze van voorbaat weten dat men niet erin geïnteresseerd is en dat dag in dag uit.
Heb je wel eens eerder een bluescreen gezien die er zo uit ziet?quote:Op maandag 1 mei 2023 17:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Zijn dit clowns of professionals?
Nah, dat is te veel moeite blijkbaarquote:Op maandag 1 mei 2023 17:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Mensen willen hier toch altijd zelf onderzoek doen
Niet iedereen hoeft er dezelfde mening op na te houden.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag discussiëren met mensen die je toch niet overtuigen en visa versa? Ik zie daar meerwaarde niet van in.
ALWEER?quote:Op maandag 1 mei 2023 17:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Zijn dit clowns of professionals?
Ik heb het een tijdje volgehouden, maar ben maar gestopt toen hij het vreemd vond dat ze op een onnatuurlijke manier op de maan liepen.quote:
quote:Op maandag 1 mei 2023 19:46 schreef illusions het volgende:
[..]
ALWEER?Deze wordt nu voor ongeveer de 593e keer gerecycled. Jezus, vind eens wat nieuws man.
Eh nee dat doe je juist niet.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik doe een constatering. Wat je daarmee doet moet je zelf weten.
Ohhh HAARSPRAY, goed argument! Kun je de retroreflectors op de maan al verklaren? Nee hè?quote:
Harnas ja..quote:
Dan moeten we even wachten op iemand die dat Tweet, zodat daarmee beantwoord kan worden. Je stelt namelijk wel heel moeilijke vragen.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Harnas ja..
Grappig hoe je armen en benen door harnas kabels kan zwaaien.
Vertel hoe doe je dat?
Klopt, zelf nadenken is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:18 schreef illusions het volgende:
[..]
Dan moeten we even wachten op iemand die dat Tweet, zodat daarmee beantwoord kan worden. Je stelt namelijk wel heel moeilijke vragen.
quote:Op maandag 1 mei 2023 20:23 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar jullie Fakery in Space voorbeelden.
Nou, ik heb overal gezocht, maar kan geeneen voorbeeld vinden.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:23 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Heel de maan reflecteert 's nachts. Is dat pas sinds de maandlanding?quote:Op maandag 1 mei 2023 20:11 schreef illusions het volgende:
[..]
Kun je de retroreflectors op de maan al verklaren?
Nee, slechts de retroreflectors die jij niet kunt verklaren.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Heel de maan reflecteert 's nachts. Is dat pas sinds de maandlanding?
De maan reflecteert inderdaad zonlicht, dat is een heel correcte waarneming.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Parels voor de zwijnen.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De maan reflecteert inderdaad zonlicht, dat is een heel correcte waarneming.
Retroreflectoren reflecteren dankzij de tripelspiegels (ook wel "kattenogen" genoemd) echter het licht terug naar het punt vanaf waar je het schijnt en veel intenser dan dat het oppervlak dat zou kunnen.
Daardoor kunnen we met een redelijk gerichte laser afstandsmetingen doen.
Dat is eigenlijk het belangrijkste verschil.
Reflecterende verkeersborden werken ook op die manier. Normaal zou licht een andere hoek van inval hebben dan de hoek van terugkaatsing, tenzij je exact onder een hoek van 90 graden op het oppervlak zou schijnen.
[ afbeelding ]
Ach, ik weet niet, ik kan niet meer doen dan inhoudelijk reageren en natuurkunde z'n werk te laten doen.quote:Op maandag 1 mei 2023 21:02 schreef illusions het volgende:
[..]
Parels voor de zwijnen.
Dit wordt gewoon weer genegeerd en over een tijdje worden weer dezelfde Tweets en memes gerecycled. "Touché!"
Zeker weten, het wordt ook wel degelijk gewaardeerd, alleen lang niet door iedereen. Bijv. de mensen die in hun bubbeltje willen blijven.quote:Op maandag 1 mei 2023 21:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ach, ik weet niet, ik kan niet meer doen dan inhoudelijk reageren en natuurkunde z'n werk te laten doen.
Dat lijkt me het meest constructief.
Een weiland reflecteert ook licht als je daar in het donker met een zaklamp in schijnt. Dat wil niet zeggen dat een verkeersbord in dat weiland niet heel erg op gaat vallen.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hij denkt dat foto's van Jupiter of Venus CGI is, omdat ze er anders uit zien dan wat hij door z'n camera zietquote:
Beetje de gebruikelijke flat earth verhalen?quote:Op maandag 1 mei 2023 23:03 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hij denkt dat foto's van Jupiter of Venus CGI is, omdat ze er anders uit zien dan wat hij door z'n camera zietHij denkt dat de objecten die hij ziet echt flikkeren, hij denkt dat sterren en planeten grote discobollen zijn
Hij denkt dat hij daadwerkelijk het oppervlakte van sterren kan zien door z'n camera
Ik ben benieuwd hoe je in een harnas kan zitten en niet verstrikt raken in kabels.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:23 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 7 mei 2023 13:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nieuwe Meteosat 3e generatie is online.
Plaatje van 68,9MB dus ik zet 'm even in een spoiler:is dit fakery in space?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Plaats hier uw advertentie
Sommige mensen denken van wel ja.quote:
Dit topic gaat daar over dus je zou verwachten dat zulke dingen gepost worden.quote:
Die was het even helemaal zat om recht in zn gezicht uitgescholden te worden. Hij geeft er een mooie pets op.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:22 schreef koosbasterd het volgende:
nou ja zeg
https://img.ifunny.co/vid(...)870779b03638f9_1.mp4
Dacht ik ook, zij hebben toch een subforum ergens verderop waar ze dat kunnen posten allemaal? wetenschap of iets anders wat in hun buurt komt?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:22 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dit topic gaat daar over dus je zou verwachten dat zulke dingen gepost worden.
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:22 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dit topic gaat daar over dus je zou verwachten dat zulke dingen gepost worden.
Okay, dus dit is een echte satelliet afbeelding.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:26 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Dacht ik ook, zij hebben toch een subforum ergens verderop waar ze dat kunnen posten allemaal? wetenschap of iets anders wat in hun buurt komt?
Ja, hij had wel wat harder mogen slaan...quote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:25 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die was het even helemaal zat om recht in zn gezicht uitgescholden te worden. Hij geeft er een mooie pets op.
Hij had gewoon moeten zeggen dat het allemaal fake is..oh dat deed hij ookquote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, hij had wel wat harder mogen slaan...
Jazeker, en dan blijkt dat hij dat niet zei.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:33 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Hij had gewoon moeten zeggen dat het allemaal fake is..oh dat deed hij ook
Zouden er nog beelden van zijn?
Ok, ik zag ergens wat filmpjes waarin hij zegt van wel..ik post dat hopelijk morgen als ik het nog kan vinden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 01:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jazeker, en dan blijkt dat hij dat niet zei.
Kan je voordat je hem hier plaatst even controlleren of het geen compleet uit z'n verband gerukte uitspraak is met goedkoop knip- en plakwerk?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 01:32 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Ok, ik zag ergens wat filmpjes waarin hij zegt van wel..ik post dat hopelijk morgen als ik het nog kan vinden.
Zo is dat..scherp blijven..oordeel zelf straksquote:Op dinsdag 9 mei 2023 01:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Kan je voordat je hem hier plaatst even controlleren of het geen compleet uit z'n verband gerukte uitspraak is met goedkoop knip- en plakwerk?
Je hele leven liegen gaat je niet in de koude kleren zitten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:25 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die was het even helemaal zat om recht in zn gezicht uitgescholden te worden. Hij geeft er een mooie pets op.
Heeft nu ook een Buzzquote:Op dinsdag 9 mei 2023 00:22 schreef koosbasterd het volgende:
nou ja zeg
https://img.ifunny.co/vid(...)870779b03638f9_1.mp4
Klopt, dan kun je een vuist in je gezicht verwachten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:58 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je hele leven liegen gaat je niet in de koude kleren zitten.
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 01:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jazeker, en dan blijkt dat hij dat niet zei.
In het begin zie je een foto waar hij zijn ene oog afdekt met een 666 teken...ach, gewoon toeval hoor.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 01:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Kan je voordat je hem hier plaatst even controlleren of het geen compleet uit z'n verband gerukte uitspraak is met goedkoop knip- en plakwerk?
Maar nergens zegt hij dus dat hij niet op de maan is geweest.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:30 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
[..]
In het begin zie je een foto waar hij zijn ene oog afdekt met een 666 teken...ach, gewoon toeval hoor.
Hij had misschien jeuk aan zijn oog.
https://www.tiktok.com/@:(...)/7198152551018089734
https://twitter.com/realstewpeters/status/1637818986686472194
En natuurlijk komen dan de factcheckertjes weer om de hoek kijken
Wat denk je wie die factcheckers controleert? tadaaa, die zelfde knakkers die ons van alles wijs willen maken.
En jullie maar denken dat zij of wie dan ook onafhankelijk zijn..
https://eu.usatoday.com/s(...)pollo-11/8236597001/
Vanaf 7 minuten zegt hij;ik heb drie woorden voor de ruimte vizier foto die je ziet..locatie, locatie ,locatie...Dat is denk een doordenkertje..ik denk dat Stanley Kubrick de locatie wist. Gewoon in een studio of ergens waar bergjes zijn.
Een tijdje na die zogenaamde maanlanding werd hij depressief, en ging z'n heil zoeken in alcohol. Niet vreemd als je al die tijd je leugentje moet herhalen
En de maan ruikt naar een stof van een brand wat vrijkomt, een soort verbrande houtskool zegt ie. Zou Jupiter naar frietsaus ruiken? En Venus naar shampoo?
En kijk vanaf 8 min nog wat. Hij zegt op z'n 17e een eed te hebben afgelegd om de leugen in stand te houden. Hij zegt dat niet letterlijk maar bedoelt het wel zo
Aan het einde zegt hij van plan is mee te helpen mensen naar Mars te laten gaan, en daar te gaan wonen.
Toch wel aardig van hem dat ie meedenkt om naar Mars te kunnen gaan.
Ja doei, ga maar met iemand anders je zuig spelletjes spelen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar nergens zegt hij dus dat hij niet op de maan is geweest.
Tja, citeer eens in je reactie waar hij dat zegt.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:58 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Ja doei, ga maar met iemand anders je zuig spelletjes spelen.
Geloof wat je wilt geloven..
Kan je dat nog verder onderbouwen?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, citeer eens in je reactie waar hij dat zegt.
Ik ken wel enkele video's waarvan beweerd wordt dat hij dat gezegd zou hebben, onder andere tegen een jong meisje.
Maar dat lees ik niet terug in je reactie. Die gaat vooral over jouw interpretatie van een video over deze astronaut.
Volgens astronauten ruikt de maan naar verbrand buskruitquote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:30 schreef koosbasterd het volgende:
En de maan ruikt naar een stof van een brand wat vrijkomt, een soort verbrande houtskool zegt ie. Zou Jupiter naar frietsaus ruiken? En Venus naar shampoo?
Ik kon toen de video niet meer vinden, wel debunksites die uitleggen waarom zijn reactie uit de context is gehaald.quote:Op woensdag 17 mei 2023 23:34 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Kan je dat nog verder onderbouwen?
Dit slaat dus nergens op, want het hele idee van fact checkers is dat het wordt onderbouwd met bronmateriaal, zodat je zelf kunt verifiëren wat wel en niet klopt. Niemand zegt dat fact checkers "de autoriteit" zijn ofzo, alleen jij.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:30 schreef koosbasterd het volgende:
En natuurlijk komen dan de factcheckertjes weer om de hoek kijken
Wat denk je wie die factcheckers controleert? tadaaa, die zelfde knakkers die ons van alles wijs willen maken.
En jullie maar denken dat zij of wie dan ook onafhankelijk zijn..
Dat geldt dan voor jou en de wanties hier op bnw. Ik vind het prima hoor, wat jullie willen, veel plezier ermeequote:Op donderdag 18 mei 2023 14:50 schreef illusions het volgende:
[..]
Dit slaat dus nergens op, want het hele idee van fact checkers is dat het wordt onderbouwd met bronmateriaal, zodat je zelf kunt verifiëren wat wel en niet klopt.
Nee hoor, waar zeg ik dat?quote:Niemand zegt dat fact checkers "de autoriteit" zijn ofzo, alleen jij
Ik zal de link straks weer ff proberen.quote:Op donderdag 18 mei 2023 10:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kon toen de video niet meer vinden, wel debunksites die uitleggen waarom zijn reactie uit de context is gehaald.
Ik heb snel opnieuw gekeken, en kwam een vergelijkbaar voorbeeld tegen van Buzz Aldrin.
https://www.instagram.com(...)2c-8862-f33386969d69
Grappig, net echt..ze verzinnen van alles om ons jullie bezig te houdenquote:Op donderdag 18 mei 2023 08:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Volgens astronauten ruikt de maan naar verbrand buskruit
De ruime heeft ook een geur
What does space smell like
Smell of space
Jupiter zal vooral stinken
Venus zal vooral zuur ruiken
Waar ruikt het eigenlijk naar als je je kop in je reet steekt?quote:Op donderdag 18 mei 2023 23:52 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Grappig, net echt..ze verzinnen van alles om ons jullie bezig te houden
Ik denk dat een groot verschil is dat de factcheckers vaak wel betrouwbaar bron materiaal gebruiken, of wetenschappelijke formules of gewoon het na bouwen.quote:Op donderdag 18 mei 2023 23:44 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Dat geldt dan voor jou en de wanties hier op bnw. Ik vind het prima hoor, wat jullie willen, veel plezier ermee
Ik denk er anders over. Bv dat bronmateriaal waar je het over hebt. Dat komt uit dezelfde koker van die knakkers aan de top (die je never nooit ziet)..Dat tuig controleert (laat het controleren) de factcheckers. Oftewel;wij van wc eend adviseren wc eend.
En met welk bronmateriaal neem jij genoegen? De beelden op tv die je ziet en zag? Of als Reuters zegt dat het kopt? Makkelijk te manipuleren ben je dan.
edit:[ link | afbeelding ]
[..]
Nee hoor, waar zeg ik dat?
Toch neem jij die factcheckers serieus en neemt het voor zoete koek aan wat ze beweren...met hun bronmateriaal.
Maar nog veel veel vagere plaatjes en filmpjes dienen dan wel weer als bewijs van aliensquote:Op vrijdag 19 mei 2023 15:55 schreef Rolfieo het volgende:
Terwijl de ontkenners vaak niet verder komen, dan vage claims in de vorm van "het klopt niet", "kijk dat plaatje eens, dat moet wel fake zijn".
Dat kastje aan de zijkant had ik niet, dat zullen wel de knopjes zijn om naar de maan te bellen.quote:
Da's het leuke, sommige mensen denken echt dat je voor een telefoongesprek 2 telefoons nodig hebt.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat kastje aan de zijkant had ik niet, dat zullen wel de knopjes zijn om naar de maan te bellen.
Zullen we een porto tegen een telefoon aan houden om het punt duidelijker te maken?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's het leuke, sommige mensen denken echt dat je voor een telefoongesprek 2 telefoons nodig hebt.
Dat je bijvoorbeeld een radioverbinding kunt doorzetten naar een telefoonlijn, dat is abracadabra.
Nee, dat kwartje gaat niet vallen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zullen we een porto tegen een telefoon aan houden om het punt duidelijker te maken?
Jammer dat ze de techniek om naar de maan te gaan kwijt zijnquote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's het leuke, sommige mensen denken echt dat je voor een telefoongesprek 2 telefoons nodig hebt.
Dat je bijvoorbeeld een radioverbinding kunt doorzetten naar een telefoonlijn, dat is abracadabra.
Oh, die zijn ze niet kwijt hoor...quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Jammer dat ze de techniek om naar de maan te gaan kwijt zijn
Kwijtgeraakt in de zin van we zijn de productie technologie en know-how kwijtgeraakt door het niet te onderhouden. De engineers van de jaren 60 werken ondertussen allang niet meer. Stel we zouden nu aan de lopende band weer schepen zoals in het VOC tijdperk willen produceren. Dan kost dat ook veel tijd en geld om die mensen weer op te leiden, alle productie lijnen op te zetten etc. Dat betekend niet dat de schepen van toen dus nep zijn, of dat je met een houten schip niet rond de wereld kan varen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dus dat zeggen ze zomaar? Is dat een NASA 4D chess move?
Nee, wat tuinhek al aanhaalt, de productielijnen bestaan niet meer en er is kennis verloren gegaan omdat de engineers van toen allemaal met pensioen zijnquote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dus dat zeggen ze zomaar? Is dat een NASA 4D chess move?
Ze weten nog steeds hoe ze die schepen moeten bouwen. En dat is 400 jaar geleden. Het is gewoon een kutsmoes om dat circus niet nog een keer hoeven op te tuigen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 08:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kwijtgeraakt in de zin van we zijn de productie technologie en know-how kwijtgeraakt door het niet te onderhouden. De engineers van de jaren 60 werken ondertussen allang niet meer. Stel we zouden nu aan de lopende band weer schepen zoals in het VOC tijdperk willen produceren. Dan kost dat ook veel tijd en geld om die mensen weer op te leiden, alle productie lijnen op te zetten etc. Dat betekend niet dat de schepen van toen dus nep zijn, of dat je met een houten schip niet rond de wereld kan varen.
Ze weten ook nog steeds hoe ze de Saturn raket moeten bouwen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ze weten nog steeds hoe ze die schepen moeten bouwen.
Nee, de smoes is dat dat achterlijk veel geld gaat kosten om exact hetzelfde kunstje uit te halen als 50 jaar geleden.quote:En dat is 400 jaar geleden. Het is gewoon een kutsmoes om dat circus niet nog een keer hoeven op te tuigen.
Water is niet heel veel veranderd in 400 jaar. Schepen wel, maar zee en rivieren zijn betrekkelijk vriendelijk als je dit vergelijkt met ruimte. Ontwikkelingen kan je hier veel gemakkelijker en sneller doen dan in iets voor in de ruimte.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Ze weten nog steeds hoe ze die schepen moeten bouwen. En dat is 400 jaar geleden. Het is gewoon een kutsmoes om dat circus niet nog een keer hoeven op te tuigen.
Wat een BS weer, de Nasa is namelijk juist weer bezig met een maanprogramma. Zoals je ook wel weet.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ze weten nog steeds hoe ze die schepen moeten bouwen. En dat is 400 jaar geleden. Het is gewoon een kutsmoes om dat circus niet nog een keer hoeven op te tuigen.
Verifieerbaar onpartijdig bronmateriaal. Dat is dus het hele idee, dat je je eigen onderzoek kan doen. Maar zelfs als de feiten je voor je kop slaan vind je wel een manier om het af te doen als "gemanipuleerd".quote:Op donderdag 18 mei 2023 23:44 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Dat geldt dan voor jou en de wanties hier op bnw. Ik vind het prima hoor, wat jullie willen, veel plezier ermee
Ik denk er anders over. Bv dat bronmateriaal waar je het over hebt. Dat komt uit dezelfde koker van die knakkers aan de top (die je never nooit ziet)..Dat tuig controleert (laat het controleren) de factcheckers. Oftewel;wij van wc eend adviseren wc eend.
En met welk bronmateriaal neem jij genoegen? De beelden op tv die je ziet en zag? Of als Reuters zegt dat het kopt? Makkelijk te manipuleren ben je dan.
edit:[ link | afbeelding ]
[..]
Nee hoor, waar zeg ik dat?
Toch neem jij die factcheckers serieus en neemt het voor zoete koek aan wat ze beweren...met hun bronmateriaal.
En we zijn weer full circle, de feiten van de vorige pagina's die je niet kon uitleggen worden gewoon weer keihard genegeerd en ruimtereizen is weer een nep circus.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ongelofelijk niet, alle blueprints van het hele apollo programma zijn gewoon weg, vernietigd.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Jammer dat ze de techniek om naar de maan te gaan kwijt zijn
Betekent niet dat ze er niet geweest zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ongelofelijk niet, alle blueprints van het hele apollo programma zijn gewoon weg, vernietigd.
Dat heb ik ook niet gezegd. In tegendeel zelfs. Vind het gewoon onvoorstelbaar dat men zo lekker ging opruimen en alle blueprints, opnames, tapes, de hele sjit gewoon weggemieterd heeft of verkocht. Maar het is wel degelijk gebeurd.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:38 schreef illusions het volgende:
[..]
Betekent niet dat ze er niet geweest zijn.
Nee, dat is niet waar.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet gezegd. In tegendeel zelfs. Vind het gewoon onvoorstelbaar dat men zo lekker ging opruimen en alle blueprints, opnames, tapes, de hele sjit gewoon weggemieterd heeft of verkocht. Maar het is wel degelijk gebeurd.
Als je de zolder van je overleden opa opruimt en hele zooi wegflikkerd, okay, maar alles van het apollo programma, wow.
En alle originele opnames van de video ook. Met daarin alle 'telemetry data'.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ongelofelijk niet, alle blueprints van het hele apollo programma zijn gewoon weg, vernietigd.
Is ook onzin.quote:Op zondag 21 mei 2023 00:17 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En alle originele opnames van de video ook. Met daarin alle 'telemetry data'.
Tuurlijk. "Oeps, sorry baas. Ik heb per ongeluk over alle banden met Apollo filmmateriaal wat anders heen genomen"
Mja, dat "Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen?" gewist is, is kut, maar dat is ff van een andere orde van grote dan de maanlandingen.quote:Op zondag 21 mei 2023 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is ook onzin.
Van de eerste Apollo vlucht zijn de backup opnamen van de beelden verloren gegaan. Daar kwam men 30 jaar of zo later achter, omdat iemand toen bedacht dat die beelden scherper zouden zijn dan die zijn uitgezonden zijn op tv.
Toen hebben ze gezocht, en die tapes waren opnieuw gebruikt.
Maar in Australië hebben ze toen wel tapes gevonden met daarop de rechtstreekse beelden van Apollo. Dus we hebben alsnog betere kwaliteit beelden dan de uitzending van destijds.
En het was geen oeps, in die tijd was het normaal om videobanden te hergebruiken. Ook in Nederland, en we zijn hier ook honderden uren aan historisch beeldmateriaal kwijtgeraakt, omdat men toen daar geen historische significantie in zag.
Bij Apollo waren die opnamen gedaan als backup, voor het geval de radioverbinding niet zou werken. Die werkte, dus de backup was niet meer nodig..
Dat we in Nederland heel veel historisch beeldmateriaal kwijtgeraakt zijn, daar hoor je niemand over. Want het is niet stoer om daarover op te scheppen.
Over Apollo is dat wel het geval, dus dat blijft nagalmen..
Maar de beelden zijn er gewoon nog steeds.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mja, dat "Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen?" gewist is, is kut, maar dat is ff van een andere orde van grote dan de maanlandingen.
Noem eens iets wat voor jou aannemelijk is?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:27 schreef illusions het volgende:
[..]
Verifieerbaar onpartijdig bronmateriaal.
Hoe moet ik dat voor me zien? Heb je een microscoop of apparatuur om iets na te meten?quote:Dat is dus het hele idee, dat je je eigen onderzoek kan doen.
Over welke feiten heb je het eigenlijk?quote:Maar zelfs als de feiten je voor je kop slaan vind je wel een manier om het af te doen als "gemanipuleerd".Als je zelf een klein beetje inzicht hebt, kun je aan de hand van de gepresenteerde feiten wel zien of iets klopt of niet - of je het daarna nou met de fact checkers eens bent of niet.
Preciesquote:Komop zeg, zet die hersencellen eens aan het werk.
Wat zijn betrouwbare bronmaterialen? Geef eens voorbeelden?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 15:55 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot verschil is dat de factcheckers vaak wel betrouwbaar bron materiaal gebruiken, of wetenschappelijke formules of gewoon het na bouwen.
Ik denk naar jouw aftershave, wat denk jij?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 08:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar ruikt het eigenlijk naar als je je kop in je reet steekt?
Klopt, we gaan het zien straks.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 00:35 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Oh, de ironie van deze meme..
Om te smullen!
Ach, jij kunt het nu al niet handelen, dus maak je maar niet ongerust over de anderen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 00:40 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Klopt, we gaan het zien straks.
Hoop dat jij en je maatjes het kunnen handelen, en anders...jammer joh.
Oh, dat gaat volledig aan ze voorbijquote:Op dinsdag 23 mei 2023 00:35 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Oh, de ironie van deze meme..
Om te smullen!
In dit geval meer je eigen literatuur onderzoek doen ja, maar als je wil kan je ook dingen zelf meten inderdaad. De omtrek van de aarde is recent nog aan bod gekomen hoe je die zelf uit kan rekenen. De afstand naar de maan, en daarmee het formaat van de maan is ook vrij eenvoudig. Hoe sterk zwaartekracht is moet ook wel lukken als je dat zou willen. Genoeg opties om mee aan de slag te gaan.quote:Op maandag 22 mei 2023 23:40 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Noem eens iets wat voor jou aannemelijk is?
[..]
Hoe moet ik dat voor me zien? Heb je een microscoop of apparatuur om iets na te meten?
[..]
Over welke feiten heb je het eigenlijk?
[..]
Precies
Nog een concreet voorbeeld van hoe dit er uit kan zien. Over de van Allen stralingsgordels wordt beweerd dat deze straling dodelijk zou zijn voor de astronauten, omdat alleen lood en goud tegen straling kan beschermen. Tijdens mijn universitaire opleiding heb ik een diploma stralingsveiligheid gehaald. Hier hoorde een praktisch gedeelte bij, waarbij we onder andere het effect van verschillende materialen op verschillende soorten straling hebben getest. Daarbij werd snel duidelijk dat ook andere materialen een vorm van bescherming bieden. Schrijf je in voor zo'n cursus, en je kan dat zelf testenquote:Op maandag 22 mei 2023 23:40 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Noem eens iets wat voor jou aannemelijk is?
[..]
Hoe moet ik dat voor me zien? Heb je een microscoop of apparatuur om iets na te meten?
[..]
Over welke feiten heb je het eigenlijk?
[..]
Precies
Lood schijnt juist niet goed te zijn tegen de straling uit de Van Allen Belts.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nog een concreet voorbeeld van hoe dit er uit kan zien. Over de van Allen stralingsgordels wordt beweerd dat deze straling dodelijk zou zijn voor de astronauten, omdat alleen lood en goud tegen straling kan beschermen. Tijdens mijn universitaire opleiding heb ik een diploma stralingsveiligheid gehaald. Hier hoorde een praktisch gedeelte bij, waarbij we onder andere het effect van verschillende materialen op verschillende soorten straling hebben getest. Daarbij werd snel duidelijk dat ook andere materialen een vorm van bescherming bieden. Schrijf je in voor zo'n cursus, en je kan dat zelf testen
Hmmm, dan kun je wel in een quantummechanisch moeras terecht komen wat misschien wat ver gaat voor de doorsnee bnw'ert.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 10:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
In dit geval meer je eigen literatuur onderzoek doen ja, maar als je wil kan je ook dingen zelf meten inderdaad. De omtrek van de aarde is recent nog aan bod gekomen hoe je die zelf uit kan rekenen. De afstand naar de maan, en daarmee het formaat van de maan is ook vrij eenvoudig. Hoe sterk zwaartekracht is moet ook wel lukken als je dat zou willen. Genoeg opties om mee aan de slag te gaan.
Klopt, alleen al het ergens naar toe gaan om met eigen ogen te zien hoe het werkelijk is, is al een brug te ver.quote:Op woensdag 24 mei 2023 07:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmmm, dan kun je wel in een quantummechanisch moeras terecht komen wat misschien wat ver gaat voor de doorsnee bnw'ert.
Ik ben ook geen Sheldon Cooper, helaas.quote:Op woensdag 24 mei 2023 07:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmmm, dan kun je wel in een quantummechanisch moeras terecht komen wat misschien wat ver gaat voor de doorsnee bnw'ert.
Wat heeft dit met fakery in space te maken?quote:
Het ontkracht fakery in space. Heeft er dus alles mee te maken.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Wat heeft dit met fakery in space te maken?
Het zegt helemaal niks dat kan overal opgenomen zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:22 schreef illusions het volgende:
[..]
Het ontkracht fakery in space. Heeft er dus alles mee te maken.
Het verbaast me dat je het vraagt.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Het kan overal opgenomen zijn op locaties zonder zwaartekracht.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Het zegt helemaal niks dat kan overal opgenomen zijn.
Dat je dat afvraagt geeft eigenlijk al aan dat je de beelden als echt beschouwd en dus geen plek hebben in een topic over nepperij.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ergens heeft hij een punt. Gravity is ook niet in de ruimte opgenomen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kan overal opgenomen zijn op locaties zonder zwaartekracht.
Tenzij je denkt dat voorwerpen en mensen uit zichzelf zweven of om hun as blijven tollen.
Het zegt iets over hoe druk 'ze' er mee bezig zijn om al dit soort neppe dingen te produceren.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Het zegt helemaal niks dat kan overal opgenomen zijn.
Klopt, ik ken de film. Maar die hadden een budget van $100.000.000 voor die film.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:32 schreef illusions het volgende:
[..]
Ergens heeft hij een punt. Gravity is ook niet in de ruimte opgenomen.
Blijft natuurlijk onzin om te denken dat dit soort dingen nep zijn.
Maar gravity is niet te vergelijken met de beelden in de ISS.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:32 schreef illusions het volgende:
[..]
Ergens heeft hij een punt. Gravity is ook niet in de ruimte opgenomen.
Blijft natuurlijk onzin om te denken dat dit soort dingen nep zijn.
Ik zei niet dat hij een heel goed punt had.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar gravity is niet te vergelijken met de beelden in de ISS.
Plus dat Gravity ook nog eens vol fouten zit, ondanks het extensieve research en budget voor de film om het zo echt mogelijk te maken.
Er zijn geen locaties zonder zwaartekracht. Ook in de ruimte niet. Als je daar denkt dat je zonder zwaartekracht zit is dat omdat je middelpunt vliedende kracht net zo groot is als de zwaartekracht. In de Vomit Comet is je valsnelheid gelijk aan het vliegtuig om je heen waardoor je zonder zwaartekracht lijkt te zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kan overal opgenomen zijn op locaties zonder zwaartekracht.
Tenzij je denkt dat voorwerpen en mensen uit zichzelf zweven of om hun as blijven tollen.
Dat was het punt niet echt. Hij stelde dat het "overal opgenomen kon zijn" en dat is natuurlijk niet het geval.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er zijn geen locaties zonder zwaartekracht. Ook in de ruimte niet. Als je daar denkt dat je zonder zwaartekracht zit is dat omdat je middelpunt vliedende kracht net zo groot is als de zwaartekracht. In de Vomit Comet is je valsnelheid gelijk aan het vliegtuig om je heen waardoor je zonder zwaartekracht lijkt te zijn.
Een flat Earth YouTube kanaalquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |