De mensen die het niet geloven mogen dan wel eens met betere argumenten komen dan die simpele, makkelijk te weerleggen plaatjes, waarmee je vooral je eigen gebrek aan kennis blootlegt.quote:Op maandag 24 april 2023 17:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit mensen geloven alles wat van NASA komt.
Maar dat is juist weer te omzeilen door gewoon te zeggen dat het allemaal nep is. Daardoor lijkt het alsof je slimmer bent dan de rest die denkt dat het wèl echt is.quote:Op maandag 24 april 2023 18:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De mensen die het niet geloven mogen dan wel eens met betere argumenten komen dan die simpele, makkelijk te weerleggen plaatjes, waarmee je vooral je eigen gebrek aan kennis blootlegt.
Als mensen willen geloven dat het allemaal nep is en alle foto's van de Aarde vanuit de ruimte nep zijn, moeten ze dat vooral doen, maar kom dan niet aanzetten met iets anders dan iets wat je zelf kan nachecken door een bal 1 meter of 5 cm voor je gezicht te houden.quote:Op maandag 24 april 2023 18:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat is juist weer te omzeilen door gewoon te zeggen dat het allemaal nep is. Daardoor lijkt het alsof je slimmer bent dan de rest die denkt dat het wèl echt is.
Maar dan verwacht je wel veel van iemand die niet slim genoeg is om uit te vogelen of ruimtevaart echt bestaat, en dat probeert te maskeren door het als nep te betitelen.quote:Op maandag 24 april 2023 18:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als mensen willen geloven dat het allemaal nep is en alle foto's van de Aarde vanuit de ruimte nep zijn, moeten ze dat vooral doen, maar kom dan niet aanzetten met iets anders dan iets wat je zelf kan nachecken door een bal 1 meter of 5 cm voor je gezicht te houden.
Zelfs al zouden ze gelijk hebben en is het allemaal echt één grote hoax, dan nog haal je jezelf onderuit door met zulke domme argumenten aan te komen zetten.
Ik weet ff niet of Hubble nog functioneert..quote:Op maandag 24 april 2023 18:02 schreef Wantie het volgende:
Dit topic behandelt de BNW-stelling dat delen van of zelfs het complete ruimtevaartprogramma van de verschillende Space Agencies (met als leidende rol die van NASA) gefaked is/zijn.
Thema's
• werken raketten überhaupt in de ruimte?
• International Space Station (ISS) - baan om de Aarde wordt gesteld op ~410 km hoogte
• Hubble-telescoop
• de algemene geschiedenis van space fakery
Eigen BNW-space-topics
• Apollo Moon Hoax
• Mars Rovers
• hoe werkt GPS en hoe verhoudt zich dat tot de fakery in space?
De meningen over dit onderwerp zijn heel wijd verdeeld. Sommige mensen hebben alleen twijfels bij een specifieke missie of project. Anderen nemen weer de positie in dat raketten niet werken in een vacuüm, en het complete ruimtevaartprogramma dus nep is.
Ja, komt vanzelf weer een nieuwe missie.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:41 schreef koosbasterd het volgende:
Jeetje, zagen jullie dat net? ik kijk het NOS journaal. dat is tenminste betrouwbaar.Japan heeft geprobeerd een ruimtevaartuig op de maan te laten landen. Het zou de eerste commerciële maanlanding ooit zijn geweest.Kort voordat ie moet landen worden er nog signalen naar de aarde gestuurd, maar daarna was er geen contact meer.
Zo jammer, had ik graag willen zien. Nou ja, afwachten maar. Ze zullen zich er niet bij gaan neerleggen natuurlijk.
Het is prestige voor je land
Wat verwacht je te zien dan, je gelooft toch niet dat maanlandingen een ding zijn?quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:41 schreef koosbasterd het volgende:
Jeetje, zagen jullie dat net? ik kijk het NOS journaal. dat is tenminste betrouwbaar.Japan heeft geprobeerd een ruimtevaartuig op de maan te laten landen. Het zou de eerste commerciële maanlanding ooit zijn geweest.Kort voordat ie moet landen worden er nog signalen naar de aarde gestuurd, maar daarna was er geen contact meer.
Zo jammer, had ik graag willen zien. Nou ja, afwachten maar. Ze zullen zich er niet bij gaan neerleggen natuurlijk.
Hebben ze de Amerikaanse vlag al gevonden?quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:41 schreef koosbasterd het volgende:
Kan je lezen?quote:Op woensdag 26 april 2023 12:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hebben ze de Amerikaanse vlag al gevonden?
Er was geen contact meer voor het landen dus wie weet zitten ze al lang op de maan. Bijzonder wel, in de jaren 60 konden ze real time bellen naar de maan, nu bij het minste of geringste geen signaal.quote:
Dus als er geen contact is. Hoe gaan ze jou vertellen of ze een Amerikaanse vlag hebben gevonden?quote:Op woensdag 26 april 2023 12:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Er was geen contact meer voor het landen dus wie weet zitten ze al lang op de maan.
Het ding kan wel ondersteboven in een krater liggen of wat onzacht neergekomen zijn. Dat is het risico met dit soort missies.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Er was geen contact meer voor het landen dus wie weet zitten ze al lang op de maan.
In de jaren '60 konden ze niet direct bellen naar de maan en dat kan nu nog steeds niet, dat is sowieso onzin.quote:Bijzonder wel, in de jaren 60 konden ze real time bellen naar de maan, nu bij het minste of geringste geen signaal.
De maan heeft een radius van 1.737,4km, dus een doorsnede van 3,474.8, dus een omtrek van 10.921km, dus een oppervlak van 37.959.000km2. De maan is dus qua oppervlak 907x groter dan Nederland.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hebben ze de Amerikaanse vlag al gevonden?
Wie zegt dat ze naar een random plek gaan?quote:Op woensdag 26 april 2023 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De maan heeft een radius van 1.737,4km, dus een doorsnede van 3,474.8, dus een omtrek van 10.921km, dus een oppervlak van 37.959.000km2. De maan is dus qua oppervlak 907x groter dan Nederland.
Stel je voor dat je met een helikopter op een random plek in Nederland landt, en dat 907x groter.
Hoe groot denk je dat de kans is dat je een random object terugvindt?
Uiteraard versta ik je licht spottende ondertoon maar ik hou het toch liever wetenschappelijk.
Plus hoe verder weg hoe langer het duurt.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het ding kan wel ondersteboven in een krater liggen of wat onzacht neergekomen zijn. Dat is het risico met dit soort missies.
[..]
In de jaren '60 konden ze niet direct bellen naar de maan en dat kan nu nog steeds niet, dat is sowieso onzin.
Ze konden wel een straalverbinding opzetten tussen de aarde en de maan. Grote gevoelige antenne op aarde (Australië in dit voorbeeld omdat dat de beste locatie op aarde was die rond dat uur van de dag zicht had op de maan), relatief zwakke antenne op de maanlander. Vanuit Australië het signaal naar Houston en vanaf Houston via de telefoonlijn naar de president.
Het is maar 384.000km dus voor radiosignaal niet zo heel spannend. Het lukt ook om nog signalen op te pikken van de Voyager I en II en die zitten al op miljarden kilometers afstand. Daar heb je dan wel een wat grotere antenne voor nodig met heel veel dB versterking.
Nee, real time zal het nooit worden.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Plus hoe verder weg hoe langer het duurt.
De mars rover word bijvoorbeeld voorgeprogrammeerd waar deze heen moet.
Het duurt een poos voor signaal er aan komt.
Real time ehhhh nee.
De plek is niet random, het was gepland om bij de Atlas krater te landen, ofwel in gebied van de rode cirkel.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:16 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze naar een random plek gaan?
quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Met dit wrak zijn ze dus op de maan geland.. hahahaha
Daar zou ik mijn neefje van 5 niet eens in laten spelen.
Waaruit maak je op dat dit een wrak is?quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Daar zijn ze inderdaad mee geland.quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou iemand van 5 er ook niet in laten spelen, nogal duur speelgoed. Maar waarom geloof je niet dat dit op de maan is geland? Zou je dat kunnen onderbouwen, nee hè?quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Edgy hoorquote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Jij kan zo zien of dat ding wel of niet geschikt is om op de maan te landen?quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Probleem is dat ze zoiets verwachtenquote:Op woensdag 26 april 2023 18:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar zijn ze inderdaad mee geland.
De folie die je ziet wekt misschien niet direct vertrouwen maar dat is niet meer dan "zonwering".
Omdat de maan geen dampkring heeft, heb je geen hitteschilden nodig, alleen een goed afgesloten capsule, tanks voor brandstof en zuurstof, etc.
En onder die folie zat een keurige capsule met een stevige wand.
Je kan ook toe met wat minder indrukwekkende stuwrakketten (en minder brandstof), simpelweg omdat de zwaartekracht op de maan zo'n 6x lager is.
[ afbeelding ]
Je weet toch waarom de folie er zo uit ziet?quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom?quote:Op woensdag 26 april 2023 18:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
Vast op 1 of andere vage video site gezien in mooie filmpjes en verhaaltjes, die hij hier niet prijs wil geven om bepaalde redenen.quote:Op woensdag 26 april 2023 19:09 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zou iemand van 5 er ook niet in laten spelen, nogal duur speelgoed. Maar waarom geloof je niet dat dit op de maan is geland? Zou je dat kunnen onderbouwen, nee hè?
Waarom wil je zo graag discussiëren met mensen die je toch niet overtuigen en visa versa? Ik zie daar meerwaarde niet van in.quote:Op donderdag 27 april 2023 17:06 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Vast op 1 of andere vage video site gezien in mooie filmpjes en verhaaltjes, die hij hier niet prijs wil geven om bepaalde redenen.
Daarom alleen simple one (or two) liners plaatsen zonder iets te discussiëren.
Jij, ik en miljarden mensen gebruiken de gevolgen / resultaten van de wetenschap dagelijks.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Er is maar een hele kleine groep mensen die wetenschappelijke methoden nabootst en controleert. Het grootste deel praat wetenschappers na en andere wetenschappers wordt niet eens naar geluisterd. Het lijkt dan op een religie.
Wat let je om die wetenschap zelf te testen?quote:Op maandag 1 mei 2023 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Er is maar een hele kleine groep mensen die wetenschappelijke methoden nabootst en controleert. Het grootste deel praat wetenschappers na en andere wetenschappers wordt niet eens naar geluisterd. Het lijkt dan op een religie.
'Mij overtuigen ze niet', is dat niet zelfingenomen?quote:Op maandag 1 mei 2023 15:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ze overtuigen mij niet en ik hun ook niet, verder zijn het zelfingenomen mensen waar ik niets mee heb.
Nee hoor dat is niet zelfingenomen want wat schiet ik ermee op en andersom ook. Je merkt het ook aan de manier waarop je toegesproken wordt en wat je hier en daar verderop aan uitlatingen van deze users tegenkomt over zogenaamde complotmensen. Ik ga niet in discussie met mensen waarvan ik weet dat ze me met de nek aankijken.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
'Mij overtuigen ze niet', is dat niet zelfingenomen?
Is een gesprek uit de weggaan minder zelfingenomen dan een gesprek aangaan?
Waarom zou ik dat doen? Heb wel wat beters te doen. Fokken bijvoorbeeldquote:Op maandag 1 mei 2023 15:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat let je om die wetenschap zelf te testen?
Ben je zelf dan niet onderdeel van het probleem waar je over klaagt?quote:Op maandag 1 mei 2023 15:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Heb wel wat beters te doen. Fokken bijvoorbeeld
Maar dan vertrouw je dus eigenlijk blind op wat je verteld wordt en dan is het vooral welke bron je gelooft.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Heb wel wat beters te doen. Fokken bijvoorbeeld
Ik doe een constatering. Wat je daarmee doet moet je zelf weten.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ben je zelf dan niet onderdeel van het probleem waar je over klaagt?
fair enough.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik doe een constatering. Wat je daarmee doet moet je zelf weten.
Je zoekt dus eigenlijk een echokamer, ipv dat er verschillende meningen worden uitgewisseld.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik kom hier voor info van mensen die ongeveer op dezelfde lijn zitten dan ik. Buiten dit de users die hier steevast komen debunken zitten hier al jaren, dag in en dag uit op wacht om iemand de oren te wassen, ik ken hun riedel inmiddels wel. Als ik daar daadwerkelijk interesse in had postte ik in NWS. Ze overtuigen mij niet en ik hun ook niet, verder zijn het zelfingenomen mensen waar ik niets mee heb.
Neerkijken op andere mensen? Dat komt van de groep die continu anderen wegzetten als domme schapen die wakker moeten worden.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ze kijken neer op mensen die er anders over denken dit merk je wel aan de uitlatingen elders en de toon waarop gesproken wordt, arrogante betweters ze horen zichzelf graag praten daarom willen ze zo graag discussiëren met mensen waar ze van voorbaat weten dat men niet erin geïnteresseerd is en dat dag in dag uit.
Heb je wel eens eerder een bluescreen gezien die er zo uit ziet?quote:Op maandag 1 mei 2023 17:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Zijn dit clowns of professionals?
Nah, dat is te veel moeite blijkbaarquote:Op maandag 1 mei 2023 17:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Mensen willen hier toch altijd zelf onderzoek doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |