abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208931128
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 april 2023 10:04 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2x een 2e hypotheek en volgens mij (bij Collin) voor het eerst een rente van 11%:

Sidilco Suikerwerkfabriek B.V.
¤ 2.000.000 | 11,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/sidilco-suikerwerkfabriek-b-v/
De algemene afwijking van de Algemene Voorwaarden botst of zorgt in elk geval voor verwarring met de laatste bepaling.

quote:
Geldnemer heeft de mogelijkheid om in de laatste zes maanden, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, de lening volledig vervroegd af te lossen zonder vergoedingsrente, als de geldnemer zijn lening via Collin Crowdfund gaat herfinancieren. De investeerders in deze lening krijgen in dat geval een eerste investeringskans in de nieuwe lening.
quote:
Geldnemer heeft de mogelijkheid om de lening gedurende de laatste 18 maanden vervroegd af te lossen zonder vergoedingsrente indien er herfinanciering plaatsvindt via een bankinstelling, danwel via Collin Crowdfund.
En die bepaling over welk deel van de aflossing waar geadministreerd wordt bij welke hoogte van de EBITDA (ik ga het niet helemaal citeren hier) kan ook alleen maar verwarring en gedoe opleveren.
pi_208932338
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]
WP montage
¤ 75.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/wp-montage/

Ja, die ziet er zeker prima uit.

De taxatiewaarde lijkt mij wel hoog aangezien het niet veel meer is dan een schuur met 1,1 ha landbouwgrond. De gevraagde 75k moet het echter altijd wel kunnen opleveren. Deze wil ik wel meenemen.
Staat nu open.

Meegenomen.
pi_208934849
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 april 2023 14:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu open.

Meegenomen.
Net gemist. Terwijl mijn betaling onderweg was werd ik al rechts ingehaald :)
pi_208938560
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 april 2023 10:04 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2x een 2e hypotheek en volgens mij (bij Collin) voor het eerst een rente van 11%:

Sidilco Suikerwerkfabriek B.V.
¤ 2.000.000 | 11,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/sidilco-suikerwerkfabriek-b-v/
En netto boven de 10% bij diamant.

Collin sorteert duidelijk voor op onze aversie tegen stapelfinancieringen. Bij een dergelijk grote lening is het toch al een toer om hem vol te krijgen. Dit percentage kietelt toch wel een beetje.

Als de toekomst minder zoet is dan verwacht dan zijn we idd de Sjaak. Misschien dat de 2e hypotheek dan nog wat van de pijn verzacht.

Je kunt je echter wel afvragen of het zover zal komen. Het lijkt me een zeer gezond en interessant familiebedrijf met een goed trackrecord en een brede klantenkring. Bijna 2,4 mio eigen vermogen op een balanstotaal van 5 mio, dan ben je m.i. goed bezig. Ze nemen met de nieuwbouw een risico maar het stelt ze in staat om verder te groeien. Ik zeg er niet direct nee tegen. Een basisinleg zou kunnen. Ik vraag me wel af of het leningbedrag niet te groot is.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 28-04-2023 22:55:32 ]
Pecunia non olet
pi_208938782
https://www.welkominleeuw(...)aat-er-mee-ophouden/

Laatste update hield in dat ze er al een deurwaarder op hadden gezet.
Er was een pandrecht op inventaris en voorraad en HA (niet materieel denk ik).
Pecunia non olet
pi_208939583
financieel dienstverlener op het gebied van hypotheekverstrekking, verzekeringen en makelaardij in huur, verhuur, aankoop en verkoop op CCF heeft niet betaald.

Lening uit 2019 met volledige aflossing tot juli 2023 van 6% met 2e hypotheek woonhuis. Obv zekerheden zal dit geen probleem moeten worden.
pi_208940416
quote:
14s.gif Op donderdag 27 april 2023 12:06 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw HcN project:

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Villa La Vida. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

https://horecacrowdfunding.nl/projects/villa-la-vida-mle36ep4
Staat nu open (enkel voor investeerders met automatische inleg). Voor link zie mail. Wees er snel bij, want al bijna vol.
  zaterdag 29 april 2023 @ 10:17:10 #133
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208940444
Even een vraagje nog over CRE uitbetalingen van de afgelopen maand. Als ik in mijn account bij 'rentebetalingen' kijk, dan staat 'Vakantiepark Ooltgensplaat' daar nog steeds niet bij genoemd. Echter, ik heb deze op 17 april wél ontvangen. Alleen dacht ik dat deze was verlengd tegen een iets hoger rentepercentage. Maar het bedrag dat ik heb ontvangen was nog exact gelijk aan alle vorige maanden.
pi_208940545
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:13 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Staat nu open (enkel voor investeerders met automatische inleg). Voor link zie mail. Wees er snel bij, want al bijna vol.
Was wel te verwachten met dit lage leningbedrag. Automatisch investeren niet toegekend, zelfs niet voor 50%.
Nu vol.
pi_208941638
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:30 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Was wel te verwachten met dit lage leningbedrag. Automatisch investeren niet toegekend, zelfs niet voor 50%.
Nu vol.
Dit was een mooi projectje om de inleg in HCN weer wat op peil te brengen. Er wordt daar goed afgelost (geen gedoe met aflossingsvrije leningen), dus ja dan moet er af en toe wat vers bloed bij. Ik pak ook af en toe een geborgde lening maar dat zijn voor mijn doen forse bedragen en de rente zuunig, al is het risico daar bijna verwaarloosbaar.
Pecunia non olet
pi_208942386
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 06:14 schreef KrekelJapie het volgende:
financieel dienstverlener op het gebied van hypotheekverstrekking, verzekeringen en makelaardij in huur, verhuur, aankoop en verkoop op CCF heeft niet betaald.

Lening uit 2019 met volledige aflossing tot juli 2023 van 6% met 2e hypotheek woonhuis. Obv zekerheden zal dit geen probleem moeten worden.
Is in de corona tijd verlengd met 6 maanden dus laatste betaling in december.
pi_208942805
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:17 schreef InVestEerder het volgende:
Even een vraagje nog over CRE uitbetalingen van de afgelopen maand. Als ik in mijn account bij 'rentebetalingen' kijk, dan staat 'Vakantiepark Ooltgensplaat' daar nog steeds niet bij genoemd. Echter, ik heb deze op 17 april wél ontvangen. Alleen dacht ik dat deze was verlengd tegen een iets hoger rentepercentage. Maar het bedrag dat ik heb ontvangen was nog exact gelijk aan alle vorige maanden.
Uit de verlengingsovereenkomst:

Om Leninggevers tegemoet te komen vanwege de verlenging en veranderde
marktomstandigheden dient achteraf bij Aflossingsdatum een extra
rentevergoeding te worden voldaan van 0,5% op jaarbasis van de Hoofdsom.
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:45:34 #138
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208942962
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:29 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Uit de verlengingsovereenkomst:

Om Leninggevers tegemoet te komen vanwege de verlenging en veranderde
marktomstandigheden dient achteraf bij Aflossingsdatum een extra
rentevergoeding te worden voldaan van 0,5% op jaarbasis van de Hoofdsom.
Aahh.. dank gaanmetdiebanaan! We krijgen dat beetje extra dus achteraf pas uitbetaald.
Prima, áls het maar komt dan vind ik het goed.
pi_208944012
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:33 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit was een mooi projectje om de inleg in HCN weer wat op peil te brengen. Er wordt daar goed afgelost (geen gedoe met aflossingsvrije leningen), dus ja dan moet er af en toe wat vers bloed bij. Ik pak ook af en toe een geborgde lening maar dat zijn voor mijn doen forse bedragen en de rente zuunig, al is het risico daar bijna verwaarloosbaar.
BIJ HCN loopt het uitstaand saldo inderdaad veel harder terug dan bij Collin met de vele leningen met een grote slottermijn of geheel aflossingsvrij. Om dat op peil te houden moet ik iedere maand wel minstens 1 nieuw project daar meenemen. Qua bedrag maakt het voor mij niet uit dat een regulier project is of een geborgde lening. Maar vanwege de lagere rente heb ik nu al bijna een jaar geen geborgde leningen meer mee genomen.

Voor deze van vandaag had ik even een alarm gezet en zo nog net mee kunnen nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 30-04-2023 01:24:09 ]
pi_208949482
Die Opslagman gaat nog niet zo hard, maar staat ook nog niet bij de toekomstige investeringskansen. En ik had als eerdere investeerder in die andere wel een linkje verwacht. Die zal dan misschien nog komen komende week.
pi_208951860
Lening bij GVE vervroegd ingelost en netjes met 10 maanden bonus rente

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208954382
Is het kerkelijke restaurant al besproken van gve? Ik kan er niets over vinden en zit erg te twijfelen om hieraan mee te doen. Zekerheden zijn niet keihard, maar de rente is wel leuk. En het is geen starter maar overname...iemand?
pi_208954475
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:09 schreef Geldstrooier het volgende:
Is het kerkelijke restaurant al besproken van gve? Ik kan er niets over vinden en zit erg te twijfelen om hieraan mee te doen. Zekerheden zijn niet keihard, maar de rente is wel leuk. En het is geen starter maar overname...iemand?
Als ze wonderbaarlijk brood kunnen vermenigvuldigen hebben ze wel een leuk verdienmodel natuurlijk O~)
Pecunia non olet
pi_208954483
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:19 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als ze wonderbaarlijk brood kunnen vermenigvuldigen hebben ze wel een leuk verdienmodel natuurlijk O~)
ga jij er in? Zo nee, waarom niet?
pi_208954601
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:20 schreef Geldstrooier het volgende:

[..]
ga jij er in? Zo nee, waarom niet?
Zojuist even doorgelezen. Behalve dat het restaurant naast de kerk staat is het verder weinig kerkelijk dus die wonderbaarlijke vermenigvuldiging gaat niet op ;) . Wat me opviel is dat ze een 2e hypotheek afgeven voor 75K (van de 120K lening), terwijl ze ruim voldoende overwaarde hebben om een volledige 2e hypotheek te vestigen voor GvE. Dat is een gemiste kans m.i. waarvan eventueel derde schuldeisers van kunnen profiteren. Dat risico is min of meer in de rente verdisconteerd met 8,25%.
Hij lost volledig af, geen slottermijn.

Het lijkt me een aantrekkelijke locatie (regiofunctie) en denk dat er vanaf het begin wel loop in zal zitten. Evenementen zijn populair; maakt niet uit wat de aanleiding is, als er wat te vieren valt dan staan ze tegenwoordig met z'n allen te zuipen en te hossen. Met de ervaring die ze hebben zou het moeten lukken. De investering is ook nog wel te overzien. Minpuntje is dat ze zelf geen stuiver inbrengen behalve die 2e hypotheek. Ik zou m wel bescheiden durven mee nemen.
Pecunia non olet
pi_208954668
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:37 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zojuist even doorgelezen. Behalve dat het restaurant naast de kerk staat is het verder weinig kerkelijk dus die wonderbaarlijke vermenigvuldiging gaat niet op ;) . Wat me opviel is dat ze een 2e hypotheek afgeven voor 75K (van de 120K lening), terwijl ze ruim voldoende overwaarde hebben om een volledige 2e hypotheek te vestigen voor GvE. Dat is een gemiste kans m.i. waarvan eventueel derde schuldeisers van kunnen profiteren. Dat risico is min of meer in de rente verdisconteerd met 8,25%.
Hij lost volledig af, geen slottermijn. Het lijkt me een aantrekkelijke locatie (regiofunctie) en denk dat er vanaf het begin wel loop in zal zitten. Met de ervaring die ze hebben zou dat moeten lukken. De investering is ook nog wel te overzien. Minpuntje is dat ze zelf geen stuiver inbrengen behalve die 2e hypotheek. Ik zou m wel bescheiden durven mee nemen.
Hmm ik zat zelf iets meer dan bescheiden te denken. 8,25 procent..dan een groter bedrag, is meer rente. Ja ook meer risico. Tripadvisor geeft goede beoordeling. Ik denk dat ik de gok ga wagen. Het is annuitair dus het risico word elke maand minder. Als ze 6 maanden betaald hebben is het hypothekair gedekt dmv aflossingen.
pi_208954735
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:44 schreef Geldstrooier het volgende:

[..]
Hmm ik zat zelf iets meer dan bescheiden te denken. 8,25 procent..dan een groter bedrag, is meer rente. Ja ook meer risico. Tripadvisor geeft goede beoordeling. Ik denk dat ik de gok ga wagen. Het is annuitair dus het risico word elke maand minder. Als ze 6 maanden betaald hebben is het hypothekair gedekt dmv aflossingen.
Je hebt gelijk dat het risico er vlot uit loopt maar 6 maanden is iets te rooskleurig. Er moet 45K betaald worden voordat het helemaal hypothecair gedekt is. Op de achterkant van een bierviltje kom ik op 19 maanden ongeveer. Maar dan kan er ook weinig meer gebeuren.
Pecunia non olet
pi_208954812
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:51 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je hebt gelijk dat het risico er vlot uit loopt maar 6 maanden is iets te rooskleurig. Er moet 45K betaald worden voordat het helemaal hypothecair gedekt is. Op de achterkant van een bierviltje kom ik op 19 maanden ongeveer. Maar dan kan er ook weinig meer gebeuren.
Ik had geen bierviltje:):):) daarom zat ik er een beetje naadt hahaha
  zondag 30 april 2023 @ 16:15:24 #149
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208954956
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:58 schreef Geldstrooier het volgende:

[..]
Ik had geen bierviltje:):):) daarom zat ik er een beetje naadt hahaha
naast !! de d staat naast de s op het toetsenboer (qwerty) :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 30 april 2023 @ 16:20:33 #150
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_208954996
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:19 schreef obligataire het volgende:

[..]
Doet me toch denken aan heilige communie van mijn pete-kind
Verhaal van de 2 broden en de 5 vissen.
EN meneer pastoor had te weinig hosties.

DAAR ging mijn vertrouwen in de kerk.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')