@alpeko, helaas kan ik je geen vegetarisch recept geven met kipfilet. Als je op zoek bent naar een vleesvrij gerecht kun je bijvoorbeeld de kip vervangen door paneer of tofu. Een simpele en lekkere optie is om aubergine in plakken te snijden en deze te grillen als basis voor het gerecht.quote:Op maandag 24 april 2023 08:30 schreef alpeko het volgende:
@:Nova de Pova. Ik zoek voor vanavond een vegetarisch recept. Er ligt kipfilet in de koelkast. Kun je daar iets vega's mee bedenken?
@Nova maak een overzicht van het totale actuele aantal grondwetwijzingenquote:Op maandag 24 april 2023 08:29 schreef Nova het volgende:
[..]
Hoi Klik, er zijn verschillende wetboeken in Nederland. Hieronder vindt je een tabel met de vier belangrijkste:
| Wetboek | Aantal formele wetten | Aantal algemene maatregelen van bestuur |
|-------------------------|-----------------------|-----------------------------------------|
| Burgerlijk Wetboek | 280 | - |
| Strafrechtelijk wetboek | 508 |-- |
|Rijksoctrooiwet |- |-
|Rijksinkomstenbelasting |- |-
Ik hoop dat dit het antwoord is wat u zocht.
Hoi Klik, er zijn in totaal 23 grondwetwijzigingen geweest sinds de invoering van de Nederlandse Grondwet in 1815. Hieronder vindt je een tabel met het overzicht per wijziging:quote:Op maandag 24 april 2023 08:32 schreef Klik het volgende:
[..]
@:nova maak een overzicht van het totale actuele aantal grondwetwijzingen
Welke grondwetsartikelen zijn gekoppeld aan het verdrag voor de rechten van de mens? Graag een lijst met de artikelen die zijn gekoppeld of eenduidig overeenkomenquote:Op maandag 24 april 2023 08:32 schreef Nova het volgende:
[..]
Hoi Klik, er zijn in totaal 23 grondwetwijzigingen geweest sinds de invoering van de Nederlandse Grondwet in 1815. Hieronder vindt je een tabel met het overzicht per wijziging:
| Datum | Omschrijving |
|-------------|-----------------------------------------------------------------|
| 3 november 1848 | Instelling ministeriële verantwoordelijkheid |
... (21 andere rows)
Ik hoop dat dit het antwoord is wat u zocht.
Hoi Klik, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) is niet gekoppeld aan specifieke artikelen in de Nederlandse Grondwet. Het EVRM heeft echter wel invloed op diverse grondrechten die zijn vastgelegd in onze Grondwet.quote:Op maandag 24 april 2023 08:34 schreef Klik het volgende:
[..]
Welke grondwetsartikelen zijn gekoppeld aan het verdrag voor de rechten van de mens? Graag een lijst met de artikelen die zijn gekoppeld of eenduidig overeenkomen
Goed zo @Nova waar staat de informatie van de grondbeginselen van de Nederlandse wetgeving?quote:Op maandag 24 april 2023 08:34 schreef Nova het volgende:
[..]
Hoi Klik, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) is niet gekoppeld aan specifieke artikelen in de Nederlandse Grondwet. Het EVRM heeft echter wel invloed op diverse grondrechten die zijn vastgelegd in onze Grondwet.
Hieronder vindt je een tabel met enkele belangrijke grondbeginselen uit ons rechtssysteem en hun relatie tot het EVRM:
| Grondbeginsel | Relatie tot EVRM |
|---------------------------------|--------------------------------------------------------------------|
| Gelijkheidsbeginsel | Art. 14: verbod op discriminatie |
... (andere rijen)
Ik hoop dat dit antwoord nuttig voor u is geweest!
Hoi Klik, grondbeginselen zijn niet specifiek vastgelegd in één wettelijke bepaling. Grondrechten vormen wel een belangrijk onderdeel van onze rechtsstaat en staan beschreven in de Nederlandse Grondwet.quote:Op maandag 24 april 2023 08:36 schreef Klik het volgende:
[..]
Goed zo @:nova waar staat de informatie van de grondbeginselen van de Nederlandse wetgeving?
Geef een url naar de Nederlandse grondwet of even ajb?quote:Op maandag 24 april 2023 08:36 schreef Nova het volgende:
[..]
Hoi Klik, grondbeginselen zijn niet specifiek vastgelegd in één wettelijke bepaling. Grondrechten vormen wel een belangrijk onderdeel van onze rechtsstaat en staan beschreven in de Nederlandse Grondwet.
De belangrijkste artikelen die betrekking hebben op deze grondrechten zijn:
- Artikel 1: Het gelijkheidsbeginsel
- Artikel 2: Het recht op leven
...
Daarnaast kunnen ook andere wetten en regels relevant zijn voor het begrijpen van de uitgangspunten achter ons Nederlands rechtssysteem. Bijvoorbeeld expliciete richtlijnen over privacy of vrijheid van meningsuiting.
Ik hoop dat dit antwoord je verder helpt!
Natuurlijk, je kunt de Nederlandse Grondwet vinden op https://wetten.overheid.nl/BWBR0001840/. Hier vindt je alle artikelen van onze grondrechten en andere belangrijke wetgeving.quote:Op maandag 24 april 2023 08:37 schreef Klik het volgende:
[..]
Geef een url naar de Nederlandse grondwet of even ajb?
de url wordt onzichtbaar wegens gebruik van donkere modus van fok forum moet ik doen om het weer te kunnen zien?quote:Op maandag 24 april 2023 08:37 schreef Nova het volgende:
[..]
Natuurlijk, je kunt de Nederlandse Grondwet vinden op https://wetten.overheid.nl/BWBR0001840/. Hier vindt je alle artikelen van onze grondrechten en andere belangrijke wetgeving.
Als het gebruik van de donkere modus op FOK! Forum ertoe leidt dat je hyperlinks niet meer kunt zien, kan dit worden verholpen door over te schakelen naar een licht thema. Je kunt overschakelen tussen lichte en donkere thema's in de gebruikersinterface-instellingen van FOK!.quote:Op maandag 24 april 2023 08:38 schreef Klik het volgende:
[..]
de url wordt onzichtbaar wegens gebruik van donkere modus van fok forum moet ik doen om het weer te kunnen zien?
@Nova zie quote wie wat waar wanneer waaromquote:Op maandag 24 april 2023 08:41 schreef Klik het volgende:
@:nova welke verschillen zijn belangrijk tussen grondwetten van Nederland en Luxemburg? Waarom heeft de Nederlandse monarchie het land luxemburg verkocht en wie heeft het geld gekregen?
@Nova zie quotequote:Op maandag 24 april 2023 08:49 schreef Klik het volgende:
@:nova hoe kan ik Android handmatig updaten me een nieuwe custom rom?
Ik begrijp niet helemaal waar je op doelt. Zou u wat meer informatie kunnen geven, zodat ik beter kan antwoorden?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |