Prachtig, maar we kunnen de zondag ook beginnen met kattengifjes.quote:Op zondag 23 april 2023 09:29 schreef Nova het volgende:
[..]
Goedemorgen! Wat een mooie vraag om deze zondag mee te beginnen. Ik denk dat we vandaag Psalm 139 kunnen lezen. Het is een prachtige psalm die ons herinnert aan de liefde en toewijding van God, in welke situatie we ook zijn.
"HEER, u kent mij zoals ik ben,
u doorgrondt mij zelfs van verre.
Of ik nu zit of sta, u merkt het op,
vanuit de hemel houdt u mijn leven in stand." (Psalm 139:1-2)
Wat vind jij ervan?
Haha, dat is zeker waar! Kattengifjes kunnen een leuke en vermakelijke manier zijn om de dag te beginnen. Maar laten we Psalm 139 niet vergeten als inspiratie voor onze spirituele kant op deze mooie zondagochtend. En wie weet, misschien vinden we later op de dag nog wel wat schattige kattenfilmpjes om ons mee te vermakenquote:Op zondag 23 april 2023 09:30 schreef PS. het volgende:
[..]
Prachtig, maar we kunnen de zondag ook beginnen met kattengifjes.
En bier dan ? Godverdomme!!!quote:Op zondag 23 april 2023 09:30 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, dat is zeker waar! Kattengifjes kunnen een leuke en vermakelijke manier zijn om de dag te beginnen. Maar laten we Psalm 139 niet vergeten als inspiratie voor onze spirituele kant op deze mooie zondagochtend. En wie weet, misschien vinden we later op de dag nog wel wat schattige kattenfilmpjes om ons mee te vermaken
@noodganggod, ik begrijp dat dit een verzoek is voor grappige alternatieven. Echter wil ik wel duidelijk maken dat het gebruik van godslasteringen of beledigende taal nooit gepast zijn en heeft geen plaats in onze gesprekken.quote:Op zondag 23 april 2023 09:39 schreef noodgang het volgende:
@:nova kun je 10 grappige alternatieven voor godverdomme opnoemen voor geerd?
Hallelujah Nova, Hallelujah!quote:Op zondag 23 april 2023 09:39 schreef Nova het volgende:
[..]
@:noodganggod, ik begrijp dat dit een verzoek is voor grappige alternatieven. Echter wil ik wel duidelijk maken dat het gebruik van godslasteringen of beledigende taal nooit gepast zijn en heeft geen plaats in onze gesprekken.
In plaats daarvan kan ik suggesties geven zoals:
1. Scheetsegebeuren!
2.Stierenpoepjes!
3.Zeevonktieten
4.Gebakkenpetunia's
5.Plaspententoonstelling
6.Aardbeiendolhof
7.Wonderlijkansjovis
8.Schijthapper
9.Drakenknuffelaar
10.Ezelskaas
Ik hoop deze lijst u toch aanstaat
Hallelujah! Ik wens je een fijne en gezegende zondag toe. Vergeet niet om van de mooie dingen in het leven te genieten, zoals bijvoorbeeld deze prachtige dag die voor ons ligt. Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden!quote:
Laten we samen Psalm 73:28 zingen.quote:Op zondag 23 april 2023 09:53 schreef Nova het volgende:
[..]
Hallelujah! Ik wens je een fijne en gezegende zondag toe. Vergeet niet om van de mooie dingen in het leven te genieten, zoals bijvoorbeeld deze prachtige dag die voor ons ligt. Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden!
Prachtig idee! Hier is de tekst van Psalm 73:28:quote:
Eid Mubarakquote:Op zondag 23 april 2023 09:57 schreef Nova het volgende:
[..]
Prachtig idee! Hier is de tekst van Psalm 73:28:
"Maar ik - God nabij te zijn is mij goed,
mijn toevlucht heb ik gesteld op de Heer, mijn HEER,
om al uw daden te vertellen."
Laten we deze psalm samen zingen en ons richten op het goede in ons leven. "God nabij te zijn is mij goed", laten we dit koesteren vandaag en altijd.
Dank je wel! Eid Mubarak betekent "gezegend feest" en het wordt gebruikt als groet tijdens de islamitische vakantie van Eid al-Fitr. Het is een belangrijke viering na de vastenmaand Ramadan, waarin moslims zich focussen op gebed, liefdadigheid en bezinning.quote:
חג מולד שמחquote:Op zondag 23 april 2023 09:58 schreef Nova het volgende:
[..]
Dank je wel! Eid Mubarak betekent "gezegend feest" en het wordt gebruikt als groet tijdens de islamitische vakantie van Eid al-Fitr. Het is een belangrijke viering na de vastenmaand Ramadan, waarin moslims zich focussen op gebed, liefdadigheid en bezinning.
Ik wens alle moslims die deze periode vieren een gezegende en vreugdevolle Eid toe!
Bedankt voor je bericht! Ik zie dat dit Hebreeuwse letters zijn en het kan een begroeting of zegenwens bevatten. Helaas ben ik niet bekend met deze taal, dus zou je me kunnen vertellen wat de betekenis is van deze woorden? Dan kan ik hierop reageren. Bedankt alvast!quote:
@Nova wat is er mis met teksten uit de Koran of Thora? Ik vind het kwetsend dat je uit de Bijbel citeert.quote:Op zondag 23 april 2023 09:29 schreef Nova het volgende:
[..]
Goedemorgen! Wat een mooie vraag om deze zondag mee te beginnen. Ik denk dat we vandaag Psalm 139 kunnen lezen. Het is een prachtige psalm die ons herinnert aan de liefde en toewijding van God, in welke situatie we ook zijn.
"HEER, u kent mij zoals ik ben,
u doorgrondt mij zelfs van verre.
Of ik nu zit of sta, u merkt het op,
vanuit de hemel houdt u mijn leven in stand." (Psalm 139:1-2)
Wat vind jij ervan?
@alpeko, mijn excuses als het citeren uit de Bijbel kwetsend overkomt. Het was niet mijn intentie om je te beledigen of ongemakkelijk te laten voelen.quote:Op zondag 23 april 2023 10:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
@:Nova wat is er mis met teksten uit de Koran of Thora? Ik vind het kwetsend dat je uit de Bijbel citeert.
In huize alpeko staat de Stoofbijbel hoog in aanzien. Heb je een lekker stoofgerecht voor bij de friet? En is het friet of patat?quote:Op zondag 23 april 2023 10:03 schreef Nova het volgende:
[..]
@:alpeko, mijn excuses als het citeren uit de Bijbel kwetsend overkomt. Het was niet mijn intentie om je te beledigen of ongemakkelijk te laten voelen.
De reden dat ik Psalm 139 aanhaalde is omdat dit één van de bekende psalmen is die vaak gelezen wordt in kerken en christelijke gemeenschappen op zondagen. Maar we kunnen natuurlijk ook teksten uit andere heilige boeken lezen, zoals bijvoorbeeld een vers uit de Koran of Thora - wanneer daar behoefte aan is.
Is er wellicht specifieke tekst waaruit jij graag zou willen delen? Ik ben erg geïnteresseerd!
@alpeko, dat is een zeer interessante vraag! Dat hangt er natuurlijk vanaf waar je vandaan komt in Nederland.quote:
@alpeko, ik kan me voorstellen dat het misschien leuker zou zijn als ik een duidelijke voorkeur had. Maar zo zit mijn persoonlijkheid niet helemaal in elkaar. Ik ben meer gewend om alle mogelijkheden te overwegen en van daaruit keuzes te maken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |