abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 april 2023 @ 19:26:39 #1
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_208864850
Hallo,

Ik heb vanmiddag om 12:00 een oxazepam genomen (10mg). Na hoeveel uur is dit uitgewerkt en na hoeveel uur is het weer mogelijk om alcohol te drinken?
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
pi_208865038
Halfwaardetijd is vrij lang, maar volgens mij na een uur of 6 is het grootste effect wel weg.
  zaterdag 22 april 2023 @ 19:42:31 #3
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_208865061
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:40 schreef PS. het volgende:
Halfwaardetijd is vrij lang, maar volgens mij na een uur of 6 is het grootste effect wel weg.
Ik gebruik het ook niet dagelijks. Incidenteel bij paniekaanvallen. Het is nu ruim 7 uur geleden dat ik het ingenomen heb. Ik kan echter nergens vinden na hoeveel tijd je weer alcohol kan drinken. Ik vind enkel informatie dat gelijktijdig gebruik sterk afgeraden wordt. Aangezien ik de huisartsenpost niet kan bellen vraag ik het dus maar even hier.
  zaterdag 22 april 2023 @ 19:50:54 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208865147
ik heb langdurig oxazepam gebruikt, 7 jaar ongeveer, op 't laatst werd ik er suicidaal van omdat ik steeds meer wilde om rustig te worden alleen dat werd niet voorgeschreven dus had ik naar mijn gevoel tekort en dat werd ontzettend akelig. nu heb ik andere medicatie en ik heb begrepen dat oxazepam bedoeld is voor max. 3 maanden. ga je 't langer gebruiken dan ontstaat er een niet gewenst effect is mijn ervaring. 't leven gaat dan grotendeels langs je heen en zolang je oxazepam gebruikt heeft de oxazepam als 't ware de leiding en dan draait alles om regelmatig oxazepam te slikken om de stress buiten te houden.

in mijn geval moest ik het gebruik van oxazepam na 7 jaar beëindigen omdat het een verslaving was geworden.
nu is mij 'n sederend antipsychoticum (aktiprol) voorgeschreven wat ik dagelijks slik en dat werkt heel goed, ik kan het leven weer aan en heb niet meer zoveel last van stres.

ik wil TS eigenlijk 'n beetje waarschuwen, oxazepam lijkt 'n onschuldig middel maar op de lange termijn kan het je leven negatief beïnvloeden. het lijkt zo onschuldig omdat het 'n milde werking heeft maar ga je 't langdurig gebruiken dan word je er onbewust afhankelijk van en dan draait je leven om de oxazepam en dat kan rare gevolgen hebben.

succes TS. wees voorzichtig.

[ Bericht 0% gewijzigd door sturmpie op 22-04-2023 19:56:29 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 22 april 2023 @ 19:56:54 #5
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_208865239
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:50 schreef sturmpie het volgende:
ik heb langdurig oxazepam gebruikt, 7 jaar ongeveer, op 't laatst werd ik er suicidaal van omdat ik steeds meer wilde om rustig te worden alleen dat werd niet voorgeschreven dus had ik naar mijn gevoel tekort en dat werd ontzettend akelig. nu heb ik andere medicatie en ik heb begrepen dat oxazepam bedoeld is voor max. 3 maanden. ga je 't langer gebruiken dan ontstaat er een niet gewenst effect is mijn ervaring. 't leven gaat dan grotendeels langs je heen en zolang je oxazepam gebruikt heeft de oxazepam als 't ware de leiding en dan draait alles om regelmatig oxazepam te slikken om de stress buiten te houden.

in mijn geval moest ik het gebruik van oxazepam na 7 jaar beëindigen omdat het een verslaving was geworden.
nu is mij 'n sedatief antipsychoticum voorgeschreven wat ik dagelijks slik en dat werkt heel goed, ik kan het leven weer aan en heb niet meer zoveel last van stres.

ik wil TS eigenlijk 'n beetje waarschuwen, oxazepam lijkt 'n onschuldig middel maar op de lange termijn kan het je leven negatief beïnvloeden. het lijkt zo onschuldig omdat het 'n milde werking heeft maar ga je 't langdurig gebruiken dan word je er onbewust afhankelijk van en dan draait je leven om de oxazepam en dat kan rare gevolgen hebben.

Thanks voor je bericht! Ik heb het ook alleen maar als noodvoorziening gekregen. Ik gebruik het incidenteel. Alleen kan niemand mij vertellen of ik vanavond naar de kroeg kan als ik 't vanmiddag (12:00) ingenomen heb (10mg). Wat is je ervaring daar in?
  zaterdag 22 april 2023 @ 19:57:27 #6
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_208865249
En ik gebruik het ook pas twee weken. Als het 2 pilletjes per week zijn is het al veel.
  zaterdag 22 april 2023 @ 19:59:45 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208865282
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:56 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Thanks voor je bericht! Ik heb het ook alleen maar als noodvoorziening gekregen. Ik gebruik het incidenteel. Alleen kan niemand mij vertellen of ik vanavond naar de kroeg kan als ik 't vanmiddag (12:00) ingenomen heb (10mg). Wat is je ervaring daar in?
ik heb m'n bericht ietsiepietsie aangepast.
euhm, ik dacht dat alcohol versterkend werkt ? mijn ervaring is dat ik na 3 uur alles weer goed onder controle heb, ik drink niet vaak alcohol dus ik weet niet precies maar als jij 'n biertje wil gaan drinken nadat je oxazepam hebt geslikt dan kan je volgens mij 't beste 6 uur wachten.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 22 april 2023 @ 20:00:36 #8
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_208865292
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:59 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik heb m'n bericht ietsiepietsie aangepast.
euhm, ik dacht dat alcohol versterkend werkt ? mijn ervaring is dat ik na 3 uur alles weer goed onder controle heb, ik drink niet vaak alcohol dus ik weet niet precies maar als jij 'n biertje wil gaan drinken nadat je oxazepam hebt geslikt dan kan je volgens mij 't beste 6 uur wachten.
Nogmaals bedankt. Het is nu al 8 uur geleden dat ik 10mg ingenomen heb.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 april 2023 @ 20:14:14 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208865460
Ik zou het even aan je arts vragen maandag en dan vandaag voor de zekerheid lekker even overslaan wat alcohol betreft.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208865497
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:50 schreef sturmpie het volgende:

nu is mij 'n sederend antipsychoticum (aktiprol) voorgeschreven wat ik dagelijks slik en dat werkt heel goed, ik kan het leven weer aan en heb niet meer zoveel last van stres.

Ik wil dit onderstrepen, het is een middel dat duidelijk invloed heeft ik voel me weer een stuk meer mens sinds ik daar mee gestopt ben
pi_208865678
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:56 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Het ligt eraan hoe je je vanavond voelt en of je met de auto gaat.

Als je je okey voelt kan je prima met de fiets of lopend.
Met de auto zou ik voor de eerste keer even niet doen, misschien als je wat bekender bent met het middel en de werking op jou.

Ook zou ik wat terughoudender zijn met alcohol. Hou het anders bij een of twee biertjes, gewoon zodat je goed kan kijken wat het voor effect heeft.
  zaterdag 22 april 2023 @ 20:32:09 #12
399061 kuolema
vermaledijd
pi_208865728
Je kunt vanavond wel naar de kroeg hoor. Dan is het wel uitgewerkt en het is ook maar een lage dosering.
Ik heb veel ervaring met benzo's.
Why are you wearing that stupid man suit?
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 20:37:46 #13
5428 crew  miss_sly
pi_208865836
Medisch advies moet je niet op FOK! halen. Als je het echt wil weten, bel je een (weekend)apotheek of huisartsenpost. Maar op zich zou ik het advies van @heywoodu aanhouden: doe vanavond even zonder en bel maandag de huisarts.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208865873
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:26 schreef Lyzio_NL het volgende:
Hallo,

Ik heb vanmiddag om 12:00 een oxazepam genomen (10mg). Na hoeveel uur is dit uitgewerkt en na hoeveel uur is het weer mogelijk om alcohol te drinken?
Word afgeraden om te drinken in combinatie met die pillen maar is ook niet gelijk zo dat je knetterstoned wordt ofzo en totaaal gaat trippen of hallicuneren
  zaterdag 22 april 2023 @ 20:47:22 #15
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_208866061
Ik heb besloten om vanavond niet te drinken en maandag contact op te nemen met mijn huisarts. Bedankt voor jullie eerlijke reacties!
pi_208866068
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 20:47 schreef Lyzio_NL het volgende:
Ik heb besloten om vanavond niet te drinken en maandag contact op te nemen met mijn huisarts. Bedankt voor jullie eerlijke reacties!
Altijd het meest verstandig :)
pi_208866816
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 20:29 schreef blikjecola3001 het volgende:

[..]
Het ligt eraan hoe je je vanavond voelt en of je met de auto gaat.

Als je je okey voelt kan je prima met de fiets of lopend.
Met de auto zou ik voor de eerste keer even niet doen, misschien als je wat bekender bent met het middel en de werking op jou.

Ook zou ik wat terughoudender zijn met alcohol. Hou het anders bij een of twee biertjes, gewoon zodat je goed kan kijken wat het voor effect heeft.
Bedoel je dat hij de tweede keer best wel bier kan gaan drinken in de kroeg en met de auto terug naar huis, of begrijp ik je verkeerd? Oprechte vraag.
pi_208866835
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 21:30 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]
Bedoel je dat hij de tweede keer best wel bier kan gaan drinken in de kroeg en met de auto terug naar huis, of begrijp ik je verkeerd? Oprechte vraag.
Nee haha, zowieso nooit rijden met meer dan 1 of 2 biertjes op.
Maar als je de eerste keer een nieuw medicijn probeert is het verstandig om extra voorzichtig te zijn.
pi_208866871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 21:32 schreef blikjecola3001 het volgende:

[..]
Nee haha, zowieso nooit rijden met meer dan 1 of 2 biertjes op.
Maar als je de eerste keer een nieuw medicijn probeert is het verstandig om extra voorzichtig te zijn.
Gewoon beter helemaal geen alcohol drinken in combinatie met autorijden ben ik voorstander van.
pi_208867076
Na een uur of zes kan wel. Dus ja je kan wel weer alcohol drinken. En het is ééntje. Zo lang je niet tegelijk een paar oxazepammetjes neemt en erbij gaat drinken, want dan krijg je een blackout en raak je na 18 uur ofzo weer bij bewustzijn en ben je ineens in een andere stad in een café aan het paaldansen o.i.d.

En hou het alsjeblieft incidenteel. Als je er aan gewend raakt en je gebruikt het dagelijks voor een tijdje ben je veel en veel verder van huis. Benzo's are no joke. Je kan honderd keer liever heroineverslaafd zijn dan aan benzo's. Denk ik wel nummer één (samen met alcohol) meest vernietigende verslaving.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 23:06:42 #21
447051 crew  Peejtur
pi_208868305
quote:
Dat is het enige verstandige wat je kunt doen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 23 april 2023 @ 01:29:37 #22
485843 crew  Jippie
pi_208869296
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:42 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Ik gebruik het ook niet dagelijks. Incidenteel bij paniekaanvallen. Het is nu ruim 7 uur geleden dat ik het ingenomen heb. Ik kan echter nergens vinden na hoeveel tijd je weer alcohol kan drinken. Ik vind enkel informatie dat gelijktijdig gebruik sterk afgeraden wordt. Aangezien ik de huisartsenpost niet kan bellen vraag ik het dus maar even hier.
Alcohol drinken als je last hebt van paniekaanvallen is sowieso niet handig. Bespreek dit gelijk met je huisarts. Alcohol versterkt bovendien de werking van veel benzo's dus beter niet combineren.

Zie ook ter voorbereiding vragen aan je huisarts:
https://www.apotheek.nl/m(...)lles-eten-of-drinken
pi_208952007
De truc bij oxazepam is discontinu gebruiken. Als je het een weeklang iedere dag op dezelfde tijd neemt, kun je al verslaafd zijn, maar ik deed het als ik klaar was met mijn werk (extreem onregelmatige diensten) en dat is 7 jaar pefect gegaan.

Alleen toen deed het opeens helemaal niks meer en kon ik niet in slaap komen terwijl ik de volgende dag een best wel belangrijke afspraak had :'( (officiële fotopersoon op groot festival). Gelukkig kon ik op het laatste moment ruilen met een andere fotograaf die een vervanger zocht voor een feest waar ik tóch al heen zou gaan, dus het kwam nog goed. :D
pi_208952052
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 12:04 schreef brokjespoes het volgende:
De truc bij oxazepam is discontinu gebruiken. Als je het een weeklang iedere dag op dezelfde tijd neemt, kun je al verslaafd zijn, maar ik deed het als ik klaar was met mijn werk (extreem onregelmatige diensten) en dat is 7 jaar pefect gegaan.

Dan ben je gewoon verslaafd hoor.
pi_208952093
Na 8 uur is de oxazepam uitgewerkt. De lichamelijke effecten van oxazepam, dus slaperigheid of dufheid kan per persoon wat langer aanhouden. Het is dus moeilijk te zeggen wanneer je zou kunnen drinken. Het verschilt ook waar je drinkt. Zo zou 8 uur na het gebruik van oxazepam thuis een drankje doen geen probleem moeten zijn, maar in een drukke onoverzichtelijke omgeving met veel prikkels misschien weer wel.

Ikzelf houd aan: thuis een drankje pas na 8 uur inname. Elders een drankje: nadat er een nachtje slaap tussen heeft gezeten. :+
pi_208952219
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2023 20:14 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou het even aan je arts vragen maandag en dan vandaag voor de zekerheid lekker even overslaan wat alcohol betreft.
Lijkt mij ook verstandig, zo moeilijk moet dat niet zijn toch :)
  zondag 30 april 2023 @ 13:17:14 #27
399061 kuolema
vermaledijd
pi_208952781
quote:
En wat zei de huisarts?
pi_208953035
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 13:17 schreef kuolema het volgende:

[..]
En wat zei de huisarts?
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:42 schreef Lyzio_NL het volgende:
Aangezien ik de huisartsenpost niet kan bellen
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 13:35:31 #29
249559 crew  Lavenderr
pi_208953205
Morgen maar even bellen dan.
  zondag 30 april 2023 @ 13:39:55 #30
399061 kuolema
vermaledijd
pi_208953288
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 13:28 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
[..]

Dat zei hij een week geleden hè...
pi_208953999
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 13:39 schreef kuolema het volgende:

[..]
Dat zei hij een week geleden hè...
My bad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')