Zo, dat is idd prachtig zeg! Veel beter dan een rechte hoek idd.quote:Op woensdag 3 mei 2023 18:05 schreef SQ het volgende:
Maar toch ook iets positiefs, waar ik echt superblij mee ben is de afgeronde hoek die de stukadoor vandaag maakte:
[ afbeelding ]
De flow is hierdoor echt zo veel beter dan met een rechte hoek
De hal blijft waarschijnlijk gewoon ral9010 want het is nu al stikdonker daarquote:Op woensdag 3 mei 2023 18:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo, dat is idd prachtig zeg! Veel beter dan een rechte hoek idd.
Welke kleur komt erop?
44 bovenkant pot hadden we wellicht nog wel ok gevonden, 47 bovenkant pot nietquote:Op woensdag 3 mei 2023 18:03 schreef Makrolon het volgende:
[..]
De maat van een wc pot word normaal wel gemeten vanaf bovenkant pot, niet bril. Ik hang ze meestal op 44-45 cm. Dat is dan gemeten zonder bril.
Is een extra laag vloertegels geen optie? Dan ga je 2 cm omhoog. Is denk ik de minst ingrijpende oplossing.
quote:Op woensdag 3 mei 2023 18:05 schreef SQ het volgende:
Maar toch ook iets positiefs, waar ik echt superblij mee ben is de afgeronde hoek die de stukadoor vandaag maakte:
[ afbeelding ]
Wauwquote:Op woensdag 3 mei 2023 18:05 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ja ik heb m nog niet betaaldquote:Op woensdag 3 mei 2023 20:22 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik heb door jullie vandaag iets gedaan wat ik nog nooit gedaan heb: De hoogte van mijn toilet opgemeten....
Ik hoop wel dat jullie aannemer zonder al te veel extra gedoe het allemaal oplost....
Ja ik ben ook niet groot en vind 44 perfect. Maar 47 is echt te hoog inderdaad. Die paar centimeters doen heel veel, 47 is richting senioren hoogte. Dan snap ik dat jullie t perfect willen hoor. Probeerde alleen mee te denken over een oplossing waardoor jullie niet weer in de zooi hoeven te zitten.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
44 bovenkant pot hadden we wellicht nog wel ok gevonden, 47 bovenkant pot niet. Al denk ik niet dat je dat doet als je klant expliciet om 44cm zithoogte vraagt toch?
![]()
Ophogen vloer vind ik geen optie. Dit is gewoon echt dom. We hebben het echt serieus vaak aangegeven dat we het zelf gemeten hadden en ze het er verkeerd in gezet hadden (heb daar meen ik zelfs wat over gepost 2 weken terug) en keer op keer "heb vertrouwen, we weten wat we doen, komt goed".
Dan ben ik er echt klaar mee. Dan fixen ze het maar en ga ik alleen akkoord met de perfecte eindsituatie. Dwz. Hoe het zou zijn geweest als ze geluisterd hadden.
Ja, snap ik. Maar toch is een squat de meest ergonomische kakhouding. Je kunt dus echt beter iets lager zitten dan iets hoger. Je knieën moeten 90 graden of meer gebogen zijn.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:31 schreef Fietsertje70 het volgende:
Mijn vriend is een stuk langer dan ik, (1.95) van hem had het wel wat hoger gemogen.
Ja, dat eigenwijze is een aparte. Tis niet het enige dat (bijna) fout ging. Heb ze voor een fout of 4 behoed, 1tje kon ik niet voorkomen maar had ik misschien nog duidelijker over moeten zijn en deze fout... ja, daar hebben we het wel echt serieus vaak over gehadquote:Op woensdag 3 mei 2023 20:43 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ja ik ben ook niet groot en vind 44 perfect. Maar 47 is echt te hoog inderdaad. Die paar centimeters doen heel veel, 47 is richting senioren hoogte. Dan snap ik dat jullie t perfect willen hoor. Probeerde alleen mee te denken over een oplossing waardoor jullie niet weer in de zooi hoeven te zitten.
En als de klant expliciet een hoogte noemt en wil dan komt ie daar op ja :p snap niet dat ze zo eigenwijs zijn dan.
Het is een soort van misplaatste arrogantie, zo van jij hebt de centen, maar wij moeten het uitvoeren, en als je niet uitvoert heb je er geen verstand van dus wij luisteren niet naar je.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, dat eigenwijze is een aparte. Tis niet het enige dat (bijna) fout ging. Heb ze voor een fout of 4 behoed, 1tje kon ik niet voorkomen maar had ik misschien nog duidelijker over moeten zijn en deze fout... ja, daar hebben we het wel echt serieus vaak over gehad.
Ja dit, echt geweldig zoquote:Op donderdag 4 mei 2023 08:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind die muur met ronding een geweldige vondst! Vooral de aansluiting bovenin met het plafond is een genot om naar te kijken. Hoe maak je zoiets?
zo:quote:Op donderdag 4 mei 2023 08:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind die muur met ronding een geweldige vondst! Vooral de aansluiting bovenin met het plafond is een genot om naar te kijken. Hoe maak je zoiets?
POEPBUISquote:Op woensdag 3 mei 2023 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Maar die riolering dus.
Als je dus afschot verkeerd hebt liggen krijg je dit als je dan de dop eraf haalt.
[ afbeelding ]
Lucht die eraf kwam was niet te harden.
Maar vanmorgen een stuk uitgegraven en de buis een stukje hoger teruggelegd.
[ afbeelding ]
Niet de meest spannende klus, maar goed, hebben we wel bruikbare riolering in de garage dadelijk.
Jemig.quote:
Als het alleen om jullie ging, had je het eventueel nog zo kunnen laten. Toekomstbestendig!quote:
Eerst dertig jaar ongemak doorstaan zodat je de laatste paar jaar van je leven comfortabel kan plassen. Tegen de tijd dat ik een seniorenpot nodig heb, heb ik kleinkinderen. De keuze om te verlagen staat totaal los van die driequote:Op donderdag 4 mei 2023 08:40 schreef Viv het volgende:
[..]
Als het alleen om jullie ging, had je het eventueel nog zo kunnen laten. Toekomstbestendig!Maar met drie jonge kinderen is het een heel ander verhaal.
Wanne rotzooi in die tuin. Zo komt de robotmaaier toch nooit overal?quote:Op woensdag 3 mei 2023 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Maar die riolering dus.
Als je dus afschot verkeerd hebt liggen krijg je dit als je dan de dop eraf haalt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet de meest spannende klus, maar goed, hebben we wel bruikbare riolering in de garage dadelijk.
Wat zijn dat voor blokken? Lijkt wel gewoon isolatie, ook omdat het aan elkaar gepurd is/lijkt?quote:
Mijn beroepsdeformatie zag iets anders in dat vak in het gras!quote:Op woensdag 3 mei 2023 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Maar die riolering dus.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gipsblokkenquote:Op donderdag 4 mei 2023 09:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor blokken? Lijkt wel gewoon isolatie, ook omdat het aan elkaar gepurd is/lijkt?
Ah toch wel, maar die zijn al voorgestreken dan met die gele kleur?quote:
Nee, de 0,6 bij 2 meter sleuven liggen achter de hegquote:Op donderdag 4 mei 2023 09:41 schreef BE het volgende:
[..]
Mijn beroepsdeformatie zag iets anders in dat vak in het gras!![]()
Maardat het makkelijk te fixen was!
Yesquote:Op donderdag 4 mei 2023 09:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah toch wel, maar die zijn al voorgestreken dan met die gele kleur?
Nee, die pur was om hier en daar kieren dicht te maken. Ik heb soort van ronding in die gipsblokken gezaagd en de stukadoor heeft het met lijm er in gestapeldquote:Op donderdag 4 mei 2023 09:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor blokken? Lijkt wel gewoon isolatie, ook omdat het aan elkaar gepurd is/lijkt?
Deze past er wel perfectquote:
Ik ben ook gaan meten na je bericht, want ik heb vorig jaar een appartement van hoogbejaarde mensen gekocht en de pot is hoog (moet nog gaan verbouwen). Als ik een tijd heb thuisgewerkt en ik ga weer naar kantoor dan maak ik daar onderhand een klap....quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:11 schreef SQ het volgende:
Ja en weet je, als het nou al zo in mijn huis had gezeten bij aankoop had ik mij er bij neergelegd, maar altijd moeten poepen op de punten van je tenen is niet optimaal. Maar als ik een godsvermogen betaal voor 2 toiletten waarbij ik meerdere malen expliciet heb aangegeven dat ik ze liever iets te laag heb dan iets te hoog, ja dan ben je af hoor.
Ja huuu, verschrikkelijkquote:Op donderdag 4 mei 2023 18:29 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik ben ook gaan meten na je bericht, want ik heb vorig jaar een appartement van hoogbejaarde mensen gekocht en de pot is hoog (moet nog gaan verbouwen). Als ik een tijd heb thuisgewerkt en ik ga weer naar kantoor dan maak ik daar onderhand een klap....
Ik heb dus 49 cm bovenkant bril (en ben 1,63 m). Daarom heb ik ook dit![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 mei 2023 18:29 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik ben ook gaan meten na je bericht, want ik heb vorig jaar een appartement van hoogbejaarde mensen gekocht en de pot is hoog (moet nog gaan verbouwen). Als ik een tijd heb thuisgewerkt en ik ga weer naar kantoor dan maak ik daar onderhand een klap....
Ik heb dus 49 cm bovenkant bril (en ben 1,63 m). Daarom heb ik ook dit![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |