Ja echt hè.quote:Op zondag 30 april 2023 21:21 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Net even in incognito-modus in mijn browser naar Twitter.com gegaan. Echt, wat een troep krijg je dan voorgeschoteld![]()
Achtereenvolgens Raisa Blommenstein, complotdenker over vaccins, Wierd Duk, andere complotdenker, Hans van Tellingen (2x) en weer Wierd Duk. Daarna een shitload aan kattenfilmpjes.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat die accounts op dit moment populair zijn he. Maar nee, het is een samenzwering om specifiek dat aan jou te laten zien. Dat is veel plausibeler natuurlijkquote:Op zondag 30 april 2023 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja echt hè.
Ook al zoek je het zelf niet op. Je krijgt die extreme gasten gewoon naar je toe gepushed. Twitter zelf politiseert. En ik vind het steeds minder interessant.
Een samenzwering?quote:Op zondag 30 april 2023 22:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat die accounts op dit moment populair zijn he. Maar nee, het is een samenzwering om specifiek dat aan jou te laten zien. Dat is veel plausibeler natuurlijk
Krijgen die Nederlandse complotdenkers wel 'Community Notes'?quote:Op zondag 30 april 2023 21:21 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Net even in incognito-modus in mijn browser naar Twitter.com gegaan. Echt, wat een troep krijg je dan voorgeschoteld![]()
Achtereenvolgens Raisa Blommenstein, complotdenker over vaccins, Wierd Duk, andere complotdenker, Hans van Tellingen (2x) en weer Wierd Duk. Daarna een shitload aan kattenfilmpjes.
Na Microsoft stopt nu ook de populaire Wordpress plugin Jetpack Social met het ondersteunen van Twitter omdat ze de API kosten niet kunnen of willen betalen: https://jetpack.com/blog/the-end-of-twitter-auto-sharing/quote:Op woensdag 19 april 2023 23:49 schreef Tijn het volgende:
Blijkbaar heeft Microsoft een social media management tool voor adverteerders die Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter ondersteunt. Vanaf volgende week vervalt de support voor Twitter, vanwege de exorbitante API-kosten.
[ afbeelding ]
https://help.ads.microsoft.com/apex/index/3/en/60085
Mashable heeft er een artikel over: https://mashable.com/arti(...)advertising-platform
Betaald mastodon dan wel voor de API van twitter, of krijgen die deze nog gratis omdat ze nog zo weinig verkeer creëren?quote:Op maandag 1 mei 2023 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Na Microsoft stopt nu ook de populaire Wordpress plugin Jetpack Social met het ondersteunen van Twitter omdat ze de API kosten niet kunnen of willen betalen: https://jetpack.com/blog/the-end-of-twitter-auto-sharing/
De bestaande koppelingen met Tumblr, Facebook en Linkedin blijven wel werken. Ze zijn bovendien bezig met een koppeling naar Instagram en Mastodon.
Jetpack maakt een koppeling met mastodon. Mastodon heeft niks met Twitter te schaften.quote:Op maandag 1 mei 2023 08:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Betaald mastodon dan wel voor de API van twitter, of krijgen die deze nog gratis omdat ze nog zo weinig verkeer creëren?
Ow op die manier ik las de laatste zin als koppeling naar Twitter toe en niet koppelingen vanuit jetpack.quote:Op maandag 1 mei 2023 08:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jetpack maakt een koppeling met mastodon. Mastodon heeft niks met Twitter te schaften.
Of wat denk je van een Zelensky? De man heeft meer dan 7 miljoen volgers, post veel, maar komt amper bovendrijven. (probeer het zelf ook eens door postst van hem te liken en er op te reageren, zelfs dan zie je hem nog niet; je moet echt doelbewust naar de man op zoek). Dit in schril contrast verschil met Instagram waar de man binnen no-time tienduizen likes heeft per post.quote:Op zondag 30 april 2023 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Een samenzwering?
Denk gewoon een algoritme.
Ik weet dat katten-fotos en -filmpjes ook best populair zijn. Maar die worden niet zo gepushed als Raisa, lijkt wel.
Even Twitter open getrokken als proef op de som. De 'Voor jou'.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of wat denk je van een Zelensky? De man heeft meer dan 7 miljoen volgers, post veel, maar komt amper bovendrijven. (probeer het zelf ook eens door postst van hem te liken en er op te reageren, zelfs dan zie je hem nog niet; je moet echt doelbewust naar de man op zoek). Dit in schril contrast verschil met Instagram waar de man binnen no-time tienduizen likes heeft per post.
Je kunt het zelf nakijken, het algoritme is open sourcequote:Op maandag 1 mei 2023 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Even Twitter open getrokken als proef op de som. De 'Voor jou'.
Ik krijg bovenaan ene Erik Baas die ik niet ken en die door niemand gevolgd wordt die ik ken. Er staat ook niet bij waarom ik zijn tweet zie. Hij heeft 412 volgers, en hij heeft een blauw vinkje. Zijn tweet gaat over omgekeerde vlaggen, wat mij niet interesseert. Die tweet is 3 uur oud.
Dan kijk ik bij Zelensky door op hem te zoeken. Hij blijkt een tweet een uur geleden de wereld ingestuurd te hebben, met duizenden likes. Hij heeft een vinkje dat hij geverifieerd is. Naar zijn tweets moet ik echt zoeken, want ze komen kennelijk niet in mijn tijdlijn.
Dus ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb hier namelijk geen andere verklaring voor.
Geen andere verklaring dan een samenzweringquote:Op maandag 1 mei 2023 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Even Twitter open getrokken als proef op de som. De 'Voor jou'.
Ik krijg bovenaan ene Erik Baas die ik niet ken en die door niemand gevolgd wordt die ik ken. Er staat ook niet bij waarom ik zijn tweet zie. Hij heeft 412 volgers, en hij heeft een blauw vinkje. Zijn tweet gaat over omgekeerde vlaggen, wat mij niet interesseert. Die tweet is 3 uur oud.
Dan kijk ik bij Zelensky door op hem te zoeken. Hij blijkt een tweet een uur geleden de wereld ingestuurd te hebben, met duizenden likes. Hij heeft een vinkje dat hij geverifieerd is. Naar zijn tweets moet ik echt zoeken, want ze komen kennelijk niet in mijn tijdlijn.
Dus ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb hier namelijk geen andere verklaring voor.
quote:Op maandag 1 mei 2023 11:55 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Je kunt het zelf nakijken, het algoritme is open source
https://github.com/twitter/the-algorithm
Zit me wel te bedenken, die "For you" is volgens mij bedoeld om nieuwe content te ontdekken.. iemand als Zelensky kun je gewoon volgen als je dat wil zien.. Die tweet van Erik Baas scoort waarschijnlijk hoog omdat het in dezelfde taal en regio is als jij zit, en waarschijnlijk is het onderwerp momenteel trending of hebben mensen die je volgt iets over hetzelfde onderwerp getweet..quote:
He, ik snap het even niet....Je kan dus mensen volgen op Twitter, en op basis daarvan komen zijn tweets in een tijdlijn terecht? Een tijdlijn die speciaal voor mij is dan? Maar de frontpage van Twitter is Twitter toch?quote:Op maandag 1 mei 2023 11:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen andere verklaring dan een samenzweringAltijd leuk.
Als je Zelensky's tweets wil zien kun je hem ook gewoon volgen natuurlijk. Ik weet, radicale suggestie, maar toch.
Je moet niet puur inzetten op één bron van inkomsten. Advertenties brengen steeds minder op en je bent makkelijk chantabel als een paar grote adverteerders dreigen zich terug te trekken. Daarom hebben bedrijven als Youtube of Spotify zowel een betaalde variant als een gratis variant met reclame..quote:Op maandag 1 mei 2023 12:44 schreef ETA het volgende:
ik snap het echt niet. De gebruikers van Twitter zijn het product dat ze verkopen aan adverteerders, dat is toch hun core business model?
Ze moeten veel gebruikers hebben om geld te kunnen vragen van adverteerders (hun klanten), dus bedrijven die er actief gebruik van maken en consumenten die erop informatie zoeken. Nu zien ze het verkoopsgoed (de gebruiker) dus ook ineens als klant en gaan ze daar proberen geld vandaan te halen. Gevolg is dat aantal gebruikers afneemt en je primaire geldstroom dan in gevaar komt?
Musk heeft toch duidelijk gezegd dat wappie (conservatief noemt hij het) meningen meer naar voren moeten komen.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:39 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Zit me wel te bedenken, die "For you" is volgens mij bedoeld om nieuwe content te ontdekken.. iemand als Zelensky kun je gewoon volgen als je dat wil zien.. Die tweet van Erik Baas scoort waarschijnlijk hoog omdat het in dezelfde taal en regio is als jij zit, en waarschijnlijk is het onderwerp momenteel trending of hebben mensen die je volgt iets over hetzelfde onderwerp getweet..
Nou doe ik dat, maar ik zie ze nooit voorbij komen.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen andere verklaring dan een samenzweringAltijd leuk.
Als je Zelensky's tweets wil zien kun je hem ook gewoon volgen natuurlijk. Ik weet, radicale suggestie, maar toch.
Volgens mij heeft hij gezegd dat hij minder wil censureren, dus dat betekent dat de meningen die eerder kunstmatig werden onderdrukt, nu weer vaker zichtbaar zijn, dus ja, je zult wat vaker meningen tegenkomen die niet-links zijn.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Musk heeft toch duidelijk gezegd dat wappie (conservatief noemt hij het) meningen meer naar voren moeten komen.
het puschen er van is toch de reden dat hij twitter heeft gekocht. Is het toch niet vreemd dat Musk dit doet, verder zit Saudi's geld er ook in. een land wie twitter verbied voor zijn inwoners, en je denkt dat die ruimte houden voor vrijheid van meningsuiting voor liberale en neujtrale denkers?
Ja als je denkt dat de kunstmatige safe space die Twitter heeft gecreëerd een afspiegeling is van de echte wereld, is het een flinke schok wanneer je geconfronteerd wordt met andere meningen.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
En daar loopt het bij veel users in dit topic behoorlijk spaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |