Het punt is dat musk dus meningen voortrekt door algoritmes aan te passen. Zie het negeren van Oekraine tags of zelensky tags in eerdere berichtgevingen over het algoritme.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:12 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij gezegd dat hij minder wil censureren, dus dat betekent dat de meningen die eerder kunstmatig werden onderdrukt, nu weer vaker zichtbaar zijn, dus ja, je zult wat vaker meningen tegenkomen die niet-links zijn.
je doet precies waar ik op doel. doen alsof die wappies mainstream zijn.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:29 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Ja als je denkt dat de kunstmatige safe space die Twitter heeft gecreëerd een afspiegeling is van de echte wereld, is het een flinke schok wanneer je geconfronteerd wordt met andere meningen.
Moet wel zeggen dat als je vrij gematigde, doorsnee opiniemakers ziet als 'extreemrechts' en 'complotdenkers' etc, dan ben je wel flink geradicaliseerd in je bubble..
Nee, eerder werden bepaalde meningen voorgetrokken, en dat is nu ongedaan gemaakt. Vandaar dat Musk meer dan driekwart van het personeel niet meer nodig had omdat niet alles meer hoeft te worden gecensureerd..quote:Op maandag 1 mei 2023 13:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het punt is dat musk dus meningen voortrekt door algoritmes aan te passen. Zie het negeren van Oekraine tags of zelensky tags in eerdere berichtgevingen over het algoritme.
Zie capricia haar voorbeelden etc.
er zijn niet zoveel wappies in het echte leven (ja ik weet wappies doen massaal reageren en doen alsof het wel zo is.) Net als dat er weinig mensen veganist zijn en dit een goed idee vinden.
musk probeert wappie iedeen mainstream te krijgen. Daar zijn de voorbeelden te veel van door duidelijke fake news te Quoten (of hoe dat heet een tweet van een ander op je tijdlijn te zetten) Beste voorbeeld posten van vermoedens over gay-dates van man de Peloski (bleek een maga idioot te zijn van de eertse sec)
je doet precies waar ik op doel, doen alsof de mainstream wappie is.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je doet precies waar ik op doel. doen alsof die wappies mainstream zijn.
Ja. Je probeert dat allemaal maar te verklaren.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:39 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Zit me wel te bedenken, die "For you" is volgens mij bedoeld om nieuwe content te ontdekken.. iemand als Zelensky kun je gewoon volgen als je dat wil zien.. Die tweet van Erik Baas scoort waarschijnlijk hoog omdat het in dezelfde taal en regio is als jij zit, en waarschijnlijk is het onderwerp momenteel trending of hebben mensen die je volgt iets over hetzelfde onderwerp getweet..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Het is niet echt open source, er is wat op Github gedumpt zonder commit history. Er is nauwelijks tot geen activiteit verder. Geopende issues worden niet beantwoord, PRs worden genegeerd, er zijn sinds de initiële release een maand geleden nauwelijks files gewijzigd.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:55 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Je kunt het zelf nakijken, het algoritme is open source
https://github.com/twitter/the-algorithm
vraagje hoeveel mensen is anti vaccine volgens Twitter, nujij.nl en andere reacties op media. En hoeveel procent van nederland heeft zich laten vaccineren ?quote:Op maandag 1 mei 2023 13:30 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Nee, eerder werden bepaalde meningen voorgetrokken, en dat is nu ongedaan gemaakt. Vandaar dat Musk meer dan driekwart van het personeel niet meer nodig had omdat niet alles meer hoeft te worden gecensureerd..
Dat er geen history is lijkt me logisch, zal ongetwijfeld een berg aan commit messages zijn die je niet publiekelijk wil hebben.. En ja er wordt niet echt veel gedaan met PR's, maar het feit dat het allemaal publiekelijk zichtbaar is vind ik al heel wat, dat heb ik nog nooit eerder gezien van een big tech platform..quote:Op maandag 1 mei 2023 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet echt open source, er is wat op Github gedumpt zonder commit history. Er is nauwelijks tot geen activiteit verder. Geopende issues worden niet beantwoord, PRs worden genegeerd, er zijn sinds de initiële release een maand geleden nauwelijks files gewijzigd.
https://github.com/twitter/the-algorithm/graphs/commit-activity
Ik heb geen idee van die aantallen. Ik weet alleen dat op platforms als nujij.nl en voorheen op Twitter, je vrij snel werd gebanned als je niet de juiste mening had.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:39 schreef Korenfok het volgende:
[..]
vraagje hoeveel mensen is anti vaccine volgens Twitter, nujij.nl en andere reacties op media. En hoeveel procent van nederland heeft zich laten vaccineren ?
Vraagje hoeveel fvd aanhang is er volgens twitter en hoeveel stemmen krijgen ze werkelijk?
hoeveel % van de amerikaanse bevolking stemt republikein en hoeveel procent daar van is maga vs hoeveel procent is liberaal en stemt gematigd republikeins en democraten?
nergens wijzen de cijfers op zoveel wappie meningen, maar volgens jou is de werkelijkheid anders?
Nou ja, één keer Raisa per dag in mijn timeline heb ik geen problemen mee. Maar het lijkt wel of iedere twitter-scheet van haar in mijn feed komt...zelfs haar vakantie foto's.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:30 schreef HeyMarlous het volgende:
[..]
Nee, eerder werden bepaalde meningen voorgetrokken, en dat is nu ongedaan gemaakt. Vandaar dat Musk meer dan driekwart van het personeel niet meer nodig had omdat niet alles meer hoeft te worden gecensureerd..
Er staat niet voor niets een knopje met following only hé. Dat was er ook al heel lang voor Musk.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou doe ik dat, maar ik zie ze nooit voorbij komen.
Ja dat is handig als je 50 mensen of zo volgt.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er staat niet voor niets een knopje met following only hé. Dat was er ook al heel lang voor Musk.
Ja en? Je wil toch zien wat die mensen posten of niet? Je doet net alsof dit allemaal anders is maar zo werkt twitter al jarenquote:Op maandag 1 mei 2023 14:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja dat is handig als je 50 mensen of zo volgt.
Nou dan zal de reden wel zijn dat ik steeds meer allerlei troep zie. Te veel volgers en volgenden.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja en? Je wil toch zien wat die mensen posten of niet? Je doet net alsof dit allemaal anders is maar zo werkt twitter al jaren
Ik heb ook wel eens een account gehad. Bij het aanmaken werd aanbevolen om Barack Obama te volgen. Dat gedaan en sinds dat moment stond de feed als ik Twitter opende vol met de bekende idioten die ook hier in dit topic regelmatig de revue passeren, als Kijkertje weer een nachterlijk avontuur heeft.
Obama's tweets zelf kwam ik verder niet tegen in die feed.
Dat zou kunnen natuurlijk. Tijd voor een voorjaarschoonmaak?quote:Op maandag 1 mei 2023 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou dan zal de reden wel zijn dat ik steeds meer allerlei troep zie. Te veel volgers en volgenden.
Ik hou het meestal een beetje gelijk. Dat ik evenveel terug volg als ik gevolgd word. Maar af en toe haal ik er wel een app overheen ja. Al zijn die ook steeds meer beperkt (zal wel met die api-beperking te maken hebben).quote:Op maandag 1 mei 2023 14:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zou kunnen natuurlijk. Tijd voor een voorjaarschoonmaak?
Dat is altijd al het domme geweest aan Twitter en eigenlijk de meeste social media platforms. Het werkt allemaal best leuk als je een handjevol mensen volgt, maar hoe groter die aantallen worden hoe minder je er daadwerkelijk van meekrijgt. Daarom is zo'n algoritme ook belangrijk. Echter is het daarvoor wel belangrijk dat het profiel dat de site van je gemaakt heeft een beetje klopt, maar dat is iets waar Twitter ook altijd superslecht in is geweest. Je kunt ergens bij de settings de onderwerpen zien waarvan Twitter denkt dat het je interesses zijn. Ik heb nog nooit zo'n berg onzin bij elkaar gezien. Dat doen andere platforms echt veel beter.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou dan zal de reden wel zijn dat ik steeds meer allerlei troep zie. Te veel volgers en volgenden.
Oh, dat ga ik vanavond even bekijken. Goeie tip!quote:Op maandag 1 mei 2023 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is altijd al het domme geweest aan Twitter en eigenlijk de meeste social media platforms. Het werkt allemaal best leuk als je een handjevol mensen volgt, maar hoe groter die aantallen worden hoe minder je er daadwerkelijk van meekrijgt. Daarom is zo'n algoritme ook belangrijk. Echter is het daarvoor wel belangrijk dat het profiel dat de site van je gemaakt heeft een beetje klopt, maar dat is iets waar Twitter ook altijd superslecht in is geweest. Je kunt ergens bij de settings de onderwerpen zien waarvan Twitter denkt dat het je interesses zijn. Ik heb nog nooit zo'n berg onzin bij elkaar gezien. Dat doen andere platforms echt veel beter.
Daarom moet je gewoon 20 lijstjes maken en onder elk lijstje een onderwerp + 5 a 10 accounts hangen die daar specifiek over gaan. Tweetdeck maar dan op je mobiel.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is altijd al het domme geweest aan Twitter en eigenlijk de meeste social media platforms. Het werkt allemaal best leuk als je een handjevol mensen volgt, maar hoe groter die aantallen worden hoe minder je er daadwerkelijk van meekrijgt. Daarom is zo'n algoritme ook belangrijk. Echter is het daarvoor wel belangrijk dat het profiel dat de site van je gemaakt heeft een beetje klopt, maar dat is iets waar Twitter ook altijd superslecht in is geweest. Je kunt ergens bij de settings de onderwerpen zien waarvan Twitter denkt dat het je interesses zijn. Ik heb nog nooit zo'n berg onzin bij elkaar gezien. Dat doen andere platforms echt veel beter.
Ik vind het feit dat je zelf handmatig lijstjes moet gaan zitten samenstellen het failliet van zo'n platform. Google+ had ook zoiets, met circles. Werkte totaal niet. Terwijl bv YouTube wel in staat is op basis van je gedrag redelijk interessante content voor te schotelen.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Daarom moet je gewoon 20 lijstjes maken en onder elk lijstje een onderwerp + 5 a 10 accounts hangen die daar specifiek over gaan. 100+ actieve users volgen in een enkele tijdlijn is gewoonweg niet te doen.
Youtube maakt gebruik van abonnementen. Dat doe je ook handmatig instellen.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het feit dat je zelf handmatig lijstjes moet gaan zitten samenstellen het failliet van zo'n platform. Google+ had ook zoiets, met circles. Werkte totaal niet. Terwijl bv YouTube wel in staat is op basis van je gedrag redelijk interessante content voor te schotelen.
Bij YT kun je ook downvoten. Werkt prima. Beter dan Twitter.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het feit dat je zelf handmatig lijstjes moet gaan zitten samenstellen het failliet van zo'n platform. Google+ had ook zoiets, met circles. Werkte totaal niet. Terwijl bv YouTube wel in staat is op basis van je gedrag redelijk interessante content voor te schotelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |