iedereen is blijquote:Op dinsdag 25 april 2023 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben blij dat ik weg ben uit Nederland
Wat is er mis met (veel) belasting betalen als je daar een prettigere samenleving voor terug krijgt?quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:29 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Ja hoeveel belasting betalen ze daar, 70%?
Dat bedoelde ik niet….quote:Op donderdag 18 mei 2023 09:32 schreef Rostrup het volgende:
[..]
[..]
Waar woon je nu? En wat maakt dat het daar beter is?
Heb je dankzij die belasting een prettige samenleving of ondanks die belasting?quote:Op donderdag 18 mei 2023 09:34 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Wat is er mis met (veel) belasting betalen als je daar een prettigere samenleving voor terug krijgt?
Godverdomme zegquote:Op donderdag 18 mei 2023 09:34 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Wat is er mis met (veel) belasting betalen als je daar een prettigere samenleving voor terug krijgt?
Als je om 7 uur in de ochtend op je werk moet zijn en je eerst een uur of langer op de fiets moet zitten snap ik best dat mensen de auto pakken. Vooral als je dan ook nog een nat pak krijgt zoals hier in Nederland heel gebruikelijk is.quote:Op donderdag 18 mei 2023 09:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Grootste deel van het woon-werkverkeer heeft daarvoor geen auto nodig. Maar mensen hebben kennelijk de hoge kosten voor hun auto er voor over om warm en droog in hun eigen cabine te zitten.
Afgelopen jaren hebben we goed gezien dat we met veel minder auto ritten ook het meeste kantoorwerk (vanuit huis, of desnoods vanuit kleine regio kantoortjes op fietsafstand van veel werknemers) uit kunnen voeren.
Daarnaast is er nog een grote groep mensen die vanwege de aard van hun beroep niet thuis kunnen werken (productie, zorg, onderwijs, winkelpersoneel, logistiek), maar waarvan in veel gevallen de woon-werk afstand prima geschikt is voor de fiets, elektrische fiets of (elektrische) scooter. Of voor een combinatie van fiets en OV.
Maar dat willen velen niet. Ondanks dat ander reisgedrag tot honderden euro's per maand kan besparen.
Morgen 12:00, voor jouw huis.quote:
Verder is Turkije een kutland.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:28 schreef HiZ het volgende:
Hier in Turkije is een volle tank (60l) ¤56,-
komen er minder asielzoekers met veel belasting betalen ??quote:Op donderdag 18 mei 2023 09:34 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Een maandloonquote:Op donderdag 18 mei 2023 11:28 schreef HiZ het volgende:
Dat wij een incompetente regering hebben wil niet zeggen dat het niet kan werken.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
komen er minder asielzoekers met veel belasting betalen ??
Niet een auto met een benzinetank van minstens 80 liter hebbenquote:Op donderdag 18 mei 2023 11:28 schreef HiZ het volgende:
wij gaan 28.000 miljoen neerleggen voor het wereldklimaatquote:Op donderdag 18 mei 2023 12:09 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Dat wij een incompetente regering hebben wil niet zeggen dat het niet kan werken.
Whut?quote:Op donderdag 18 mei 2023 09:34 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Wat voegt dit toe aan mijn post?quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wij gaan 28.000 miljoen neerleggen voor het wereldklimaat
dat gaat D66 doen en ook bezuinigen
Een deel van die belastinggelden komt terecht in de onderkant van de maatschappij. Die hebben het daardoor iets prettiger, daar heb jij dus ook profijt van.quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Whut?
Ik heb het niet slecht, maar als ik zie dat van mijn bruto salaris een groot gedeelte naar de belasting gaat, dan voel ik mij niet prettiger..
En ik ga tanken, belasting op belasting óók nog ff betalen.
Koop een nieuwe auto, óók nog ff belasting betalen..
Boodschappen, idem..
Nou nou, wat een prettige samenleving...
Ah, je negeert de helft van mijn tekst en reageert op de rest met "is allemaal moeilijk". Ja, zo verdedigt iedereen zijn autogebruik.quote:Op donderdag 18 mei 2023 10:00 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Als je om 7 uur in de ochtend op je werk moet zijn en je eerst een uur of langer op de fiets moet zitten snap ik best dat mensen de auto pakken. Vooral als je dan ook nog een nat pak krijgt zoals hier in Nederland heel gebruikelijk is.
OV is meestal niet haalbaar, want geen goede verbinding vaak.
Ja ja..quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Een deel van die belastinggelden komt terecht in de onderkant van de maatschappij. Die hebben het daardoor iets prettiger, daar heb jij dus ook profijt van.
Als je vind dat je te lang moet fietsen voor je werk is de auto niet de oplossing maar werk en wonen dichter bij elkaar brengen.quote:Op donderdag 18 mei 2023 10:00 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Als je om 7 uur in de ochtend op je werk moet zijn en je eerst een uur of langer op de fiets moet zitten snap ik best dat mensen de auto pakken. Vooral als je dan ook nog een nat pak krijgt zoals hier in Nederland heel gebruikelijk is.
OV is meestal niet haalbaar, want geen goede verbinding vaak.
Dat is een leuke voor een alleenstaande, maar als je een partner hebt wordt dat al lastiger.quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:56 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Als je vind dat je te lang moet fietsen voor je werk is de auto niet de oplossing maar werk en wonen dichter bij elkaar brengen.
Zoek dan werk dichter bij huis. De arbeidsmarkt is nu erg krap.quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is een leuke voor een alleenstaande, maar als je een partner hebt wordt dat al lastiger.
Gelukkig koop je nu ook snel ff een betaalbare woning, vlakbij je werk.quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:56 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Als je vind dat je te lang moet fietsen voor je werk is de auto niet de oplossing maar werk en wonen dichter bij elkaar brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |