Op maandag 24 april 2023 09:14 schreef Cynix ® het volgende:Wat een verschrikkelijk lieve reacties heb ik ontvangen. Hier op FOK, in de app, via Facebook. Mijn doel was idd om een mooie afscheidsdienst te maken voor Bauke, ik wilde iedereen laten weten hoe bijzonder hij was. Hij was meer dan alleen een zoon of broer, meer dan DAF, meer dan een vriend, meer dan een man en meer dan een FOKker. Ergens raar dat dat op zo'n moment allemaal samen komt. Maar in elk van de afzonderlijke dingen kon je op zijn volledige inzet rekenen.
Ik zal eerlijk vertellen dat ik heb getwijfeld om FOK te noemen. Collega's en familie wisten dit niet en hij was er wat discreet over, liep er niet mee te koop. Ik weet niet precies waarom dat was. Natuurlijk bespraken we dingen, zeker na diagnose kanker en toen het niet zeker was of dat te overleven was. Maar zo'n dienst plannen doe je niet zo samen in detail (of doen anderen dat wel?). Dus was het zoeken naar de juiste woorden, zoeken naar de juiste foto's... en zoeken naar wat wel en wat niet, want je hebt maar een kleine 5 minuten.... Zonder het stukje over FOK zou ik rond de 5 minuten hebben gezeten maar ik heb zelf besloten om het toch te vertellen. Het was een té belangrijke plaats in zijn leven om er nu nog al te discreet over te doen. En eerlijk is eerlijk, het komt FOK de eer toe want zonder FOK was er geen Cynix en Blinky... we zijn een echt FOKstel.
Tja, en dan is het maandagochtend, 24 april, bijna kwart over 9. Het regent en mensen zijn weer naar hun werk en de wereld gaat door. En dat laatste is zo moeilijk te bevatten... Pas nu realiseer ik eigenlijk dat ik mijn leven helemaal opnieuw moet indelen. En dat valt me zwaar. Maar alle liefde die Bauke kreeg helpen enorm. Toen mijn vader een paar jaar overleed zei iemand: 'met al die lieve reacties en een mooie dienst krijg je je vader niet terug, maar je kunt wel mee dóór.' en zo voel ik het nu ook precies. Pas goed jullie zelf en op degenen die je lief zijn. Het kan zomaar opeens voorbij zijn.
p.s. Ik kom binnenkort onder Blinky weer posten. Ik merk dat ik Fok toch ook wel mis nu...