Via
marktplaats. Ik had een gezocht-advertentie staan omdat een verkoper waarvan ik 2 items kocht, ze niet in een zending wilde versturen. Ik zocht iemand die dat dan voor me wilde doen, tegen vergoeding. Daar kwam een reactie op en daarmee in zee gegaan. Hij heeft het geweten, zn dochter kon dr social media account sluiten.
Het smerige was, dat ie het geld liet overmaken op de rekening van iemand waar ie mot mee had.. maar ondertussen ook de rekening van zn dochter gebruikte voor zn praktijken. Advertenties had staan voor donaties aan de voedselbank, met haar rek.nr erbij.. Het was de tijd dat de site internetoplichting.nl en opgeletopinternet.nl nog bestond en ik ook nog weleens hielp met oplichters opsporen en het gebruikte IP-adres nog ongecodeerd meegezonden werd met de email. Prima digitale schandpalen waren dat.
Verder niet. Gewoon gezond verstand gebruiken en altijd even googlen als je het niet vertrouwd. Zowel op de gebruikte foto's als op de rekening gegevens. Naam even googlen icm woonplaats of zelfs facebook helpt ook.
[ Bericht 9% gewijzigd door Rene op 20-04-2023 22:36:11 ]