Over discussiëren maar gewoon een gesprekstof.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
Oke...maar...wat wil je precies? Welke discussie zoek je? Of wat wil je...Ja...bespreken?
Een zorgmedewerker is ook maar mens met gevoelens.... echter heb je ook te maken met gedragsregels wat voor cliënten onaantrekkelijk is. Maar het moet wel van HR-afdeling waar ze het personeel willen beschermen om imagoschade voor te komen.quote:
Ik prefereer gezond verstand en regels met betrekking tot cliënt/begeleider relaties.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:25 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Een zorgmedewerker is ook maar mens met gevoelens.... echter heb je ook te maken met gedragsregels wat voor cliënten onaantrekkelijk is. Maar het moet wel van HR-afdeling waar ze het personeel willen beschermen om imagoschade voor te komen.
Het is voor mij wel dubbel... In het verleden had voormalige zorgmedewerkster van een woonvorm waar ik nog op afstand woon, heel veel interesse in mij en ze vond mij erg leuk... Ik vond haar ook best leuk... en we praatten heel veel samen over iets leuks op vriendschappelijk basis. We waren echt niet verliefd op elkaar hoor, maar gewoon elkaar leren kennen. Even later hebben we ooit samen handen vastgehouden als symbool voor elkaars respect.
Veel later kwam ik vermoedend achter dat ze mij heel graag mag, echter wist ze heel goed wat de gedragsregels zijn. Ik heb voor mijzelf geheim gehouden voor andere collega's van haar, dat leek mij het beste. Ik wist hoe dan ook dat ze professioneel moest blijven vanwege haar werk.
Zie je wel, soms kan gevoelens wel eens overwinnen van verstand en de regels. Je moet echt van uit jouw hart en gevoelens gaan.... als het niet anders kan.
Ja is ook goed toch, maar sommige zorgprofessionals zijn niet mee eens met de regels die betrekking hebben tot cliënt/begeleider relaties. Iedereen moet zijn of haar eigen keuze maken, vind ik.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:27 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ik prefereer gezond verstand en regels met betrekking tot cliënt/begeleider relaties.
Precies, en in het geval van een zorgprofessional die een relatie met een cliënt wil (of andersom) is die keuze simpel: ander werk zoeken. Andere werkgever én andere sector.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:31 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ja is ook goed toch, maar sommige zorgprofessionals zijn niet mee eens met de regels die betrekking hebben tot cliënt/begeleider relaties. Iedereen moet zijn of haar eigen keuze maken, vind ik.
Wellicht moet een zorgprofessional niet bij een bepaalde organisatie gaan werken als hij het niet eens is met het (bedrijfs)reglement van die organisatie.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:31 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ja is ook goed toch, maar sommige zorgprofessionals zijn niet mee eens met de regels die betrekking hebben tot cliënt/begeleider relaties. Iedereen moet zijn of haar eigen keuze maken, vind ik.
Daar ben ik met jou eens, simpel zat! Juist dan moet een zorgprofessional zich omscholen tot een ander beroep die zij of hij leuk vindt om te doen. Maar in het begin moet men heel voorzichtig doen zodat verliefde zorgprofessional en cliënt samen in een prille relatie zitten, want je moet men ook niet direct zomaar iets vertellen aan jouw collega's of teamleider. In de reglement staat dat een medewerker verplicht is om te melden dat ze of hij verliefd is op een cliënt en dienen ze samen een oplossing te zoeken wat het ook betekent overplaatsing of mogelijk eervol ontslag nemen/krijgen.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies, en in het geval van een zorgprofessional die een relatie met een cliënt wil (of andersom) is die keuze simpel: ander werk zoeken. Andere werkgever én andere sector.
Men moet in het begin niet heel voorzichtig doen, men moet er überhaupt niet aan beginnen. Gewoon, niet. Cliënt-begeleider als relatie...nee, gewoon niet doen.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:48 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Daar ben ik met jou eens, simpel zat! Juist dan moet een zorgprofessional zich omscholen tot een ander beroep die zij of hij leuk vindt om te doen. Maar in het begin moet men heel voorzichtig doen zodat verliefde zorgprofessional en cliënt samen in een prille relatie zitten, want je moet men ook niet direct zomaar iets vertellen aan jouw collega's of teamleider. In de reglement staat dat een medewerker verplicht is om te melden dat ze of hij verliefd is op een cliënt en dienen ze samen een oplossing te zoeken wat het ook betekent overplaatsing of mogelijk eervol ontslag nemen/krijgen.
Sorry, ik heb verkeerd begrepen van je post. Maar goed, helaas gaan sommige zorgprofessionals toch stiekem liefdesrelatie aan met een cliënt. Aan andere kant is dat niet te voorkomen, men proberen ze altijd te voorkomen met de regels. Ik begrijp jou wel wat het betreft bovenstaande zinnen. Liefde kan je nooit tegenhouden eigenlijk.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Men moet in het begin niet heel voorzichtig doen, men moet er überhaupt niet aan beginnen. Gewoon, niet. Cliënt-begeleider als relatie...nee, gewoon niet doen.
Verder begrijp ik je posts niet helemaal goed, ik snap niet echt wat je precies zegt of wat precies de bedoeling is, mijn excusesMaar gewoon aan de regels houden en het dus niet doen, prima.
Je kunt het niet altijd tegenhouden, gevoelens zijn nou eenmaal gevoelens. Maar dan moet je als begeleider wel zo verstandig en verantwoordelijk zijn om te zeggen "Nee, dit is een héél slecht idee, we kappen dit nu af en ik ga afstand nemen."quote:Op woensdag 19 april 2023 22:56 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Sorry, ik heb verkeerd begrepen van je post. Maar goed, helaas gaan sommige zorgprofessionals toch stiekem liefdesrelatie aan met een cliënt. Aan andere kant is dat niet te voorkomen, men proberen ze altijd te voorkomen met de regels. Ik begrijp jou wel wat het betreft bovenstaande zinnen. Liefde kan je nooit tegenhouden eigenlijk.
Ja kan ook, maar vaak gebeurt dit wel. Altijd eerlijkheid is goed voor iedereen, Mijn begeleider weet van mij dat ik veel kennis over gedragsregels heb, Daar hou ik ook echt aan.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kunt het niet altijd tegenhouden, gevoelens zijn nou eenmaal gevoelens. Maar dan moet je als begeleider wel zo verstandig en verantwoordelijk zijn om te zeggen "Nee, dit is een héél slecht idee, we kappen dit nu af en ik ga afstand nemen."
Ja, dat willen vele cliënten wel met hun leukste begeleiders, maar mag ook niet vanwege gedragsregels van een zorgorganisaties. Goed bedoeld hoor, maar dat gebeurt wel eens bij een paar die ik in de eerste topicbericht heb geschreven. Hij heeft echt veel geluk gehad met verliefde vrouwelijke begeleider.quote:
Ja dat snap ik ook heel goed. Helaas is dat verboden door de wet, want psycholoog is jouw behandelaar waar men altijd professioneel moet blijven. Echter bedoelde je wel goed.... Heb je goed hierover nagedacht wat je wou doen?quote:Op woensdag 19 april 2023 23:20 schreef Droopie het volgende:
Er is sprake van ongelijkheid, wie zegt mij dat een begeleider niet een verliefdheid faket en daarna de client bedondert.
Of een client een begeleider als een surrogaat moeder beschouwt.
Er kunnen altijd uitzonderingen
zijn die een leuke relatie mogelijk kunnen maken, maar de consequentie daarvan zal altijd moeten zijn, in mijn beleving, einde dienstverband,
Persoonlijk mag ik niet eens mijn eigen psycholoog in mijn testament laten zetten. Ik vind dat ik dat in mijn geval heel goed kunnen doen, maar de wet staat dat niet toe. En dan heb ik liever een duidelijk wetgever, dan dat ik het risico liep/ heb gelopen dat iemand misbruik zou hebben gemaakt toen ik in mijn kwetsbare periode van mijn leven zat.
Ja, ik heb haar al 9 jaar en nu gaat het keigoed vergeleken met toen.quote:Op woensdag 19 april 2023 23:38 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook heel goed. Helaas is dat verboden door de wet, want psycholoog is jouw behandelaar waar men altijd professioneel moet blijven. Echter bedoelde je wel goed.... Heb je goed hierover nagedacht wat je wou doen?
Ok. is wel een risico he dat je 20% naar jouw psycholoog laat gaan...Ik ken niet alle rechten hiervan, maar volgens mij kan jouw psycholoog die kleine erfenis wel weigeren vanwege professionele zorgrelatie die je met haar had. Je hebt toch met haar over gehad of niet?quote:Op woensdag 19 april 2023 23:44 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja, ik heb haar al 9 jaar en nu gaat het keigoed vergeleken met toen.
Ooit ben ik er niet meer en heb ik een grote overwaarde op mijn huis.
Bijna alles mag naar mijn neefje en nichtje toe. Maar 20% wil ik naar de psycholoog toe hebben (ze is zelfstandige) met als doel te geven aan mensen die geholpen kunnen worden tijdens hun herstel met bv. het betalen van een gasrekening of inboedel van een simpel huisje.
We zijn niet allemaal gezegend met een familie die een sociaal/ vangnet creert als je rockbottom valt in je leven.
Na 9 jaar heb ik wel vertrouwen dat ze mijn wens nakomt.quote:Op woensdag 19 april 2023 23:48 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ok. is wel een risico he dat je 20% naar jouw psycholoog laat gaan...Ik ken niet alle rechten hiervan, maar volgens mij kan jouw psycholoog die kleine erfenis wel weigeren vanwege professionele zorgrelatie die je met haar had. Je hebt toch met haar over gehad of niet?
Ja, klopt inderdaad. Maar ik denk echter dat vrouwelijke begeleidster haar client een tijdje heel leuk vond, zowel dat ze hem veel langer kende van haar middelbare schoolperiode. Zij denkt heel anders over wat ze graag wil, is goed haar recht. Ik begrijp haar wel, maar afkeuren doe ik het niet. Iedereen kent zijn of haar eigen verantwoordelijkheid tegen over de functies die ze uitoefenen in de zorgwereld.quote:Op donderdag 20 april 2023 07:34 schreef Document1 het volgende:
Zelfde geld voor vriendschappelijke relaties naar mijn mening. Er zal altijd een afstand moeten zijn tussen cliënt en begeleider en daar is de begeleider zijn verantwoordelijkheid.
Ja is logisch, maar goed dat is gewoon jouw wens. Dat respecteer ik enorm.quote:Op donderdag 20 april 2023 07:41 schreef Droopie het volgende:
[..]
Na 9 jaar heb ik wel vertrouwen dat ze mijn wens nakomt.
Kleine aanvulling, er zit geen enkele verliefdheid of iets dergelijks bij. Ze is 20 jaar ouder etc.
Het is puur iets doen voor de medemens met geld dat ik dan niet meer kan gebruiken.
Is ook, maar ze is gewoon gevallen voor haar ex-cliënt. Ze hebben heel sterke diepe gevoelens voor elkaar waar ook een liefdesrelatie ontstaat en ze vinden elkaar erg leuk. Verder zijn ze erg gelukkig met elkaar, daar gaat het bij hun om.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:07 schreef LordofLeaves het volgende:
Lijkt mij niet goed voor de zakelijke relatie.
Maar die cliënt heeft dus ook handicap? Wat moet ik mij daarbij voorstellen?quote:Op donderdag 20 april 2023 11:17 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Is ook, maar ze is gewoon gevallen voor haar ex-cliënt. Ze hebben heel sterke diepe gevoelens voor elkaar waar ook een liefdesrelatie ontstaat en ze vinden elkaar erg leuk. Verder zijn ze erg gelukkig met elkaar, daar gaat het bij hun om.
Maar dat gebeurt gelukkig heel zelden in de zorgwereld, maar niet vaak. Dus normale mensen zonder beperking kan ook een relatie aangaan met iemand die beperking heeft, schijnt ook te kunnen.
Ik accepteer hun keuze, maar ik ken ze echt niet. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel moeilijk was voor vrouwelijke begeleidster wat ook te maken heeft met haar gevoelens. Ze had ook met haar vertrouwenspersoon kunnen praten over situatie waar ze nu verkeert en had ze haar wel adviezen gegeven wat ze mee moest doen.
Ja klopt, maar zijn ex-begeleidster accepteert zijn handicap en ziet hem in haar liefdespartner. Je kan hierin voorstelen dat het ook kan gebeuren dat iedereen verliefd kan worden op iemand die handicap heeft en geeft vaak menselijke waarde aan elkaar aan. Het gaat hierom elkaar goed aanvullen en genieten van elkaars liefde. Handicap is dan bijzaak en is echt geen probleem in elk relatie, wel kan beter zijn om echt zelfstandig zijn om te beslissen en samen iets doen.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:19 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Maar die cliënt heeft dus ook handicap? Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Dan moeten ze het maar doen eh? Als zij er problemen mee krijgt, dan kon ze weleens ontslagen worden.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:28 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar zijn ex-begeleidster accepteert zijn handicap en ziet hem in haar liefdespartner. Je kan hierin voorstelen dat het ook kan gebeuren dat iedereen verliefd kan worden op iemand die handicap heeft en geeft vaak menselijke waarde aan elkaar aan. Het gaat hierom elkaar goed aanvullen en genieten van elkaars liefde. Handicap is dan bijzaak en is echt geen probleem in elk relatie, wel kan beter zijn om echt zelfstandig zijn om te beslissen en samen iets doen.
Een relatie met mens die zware ernstige beperking heeft heel andere dimensie en heeft hierin veel aandacht nodig aan elkaar. Je moet jouw leven hierin veel veranderen en aanpassen, vergt ook veel energie. Mijn vraag is altijd of het wel zin heeft om door te gaan met relatie, echter mijn verstand zegt van nee, dat kan ik echt niet aan. Je moet aan elkaar in tijdsbestek heel erg wennen aan elkaar en zeer goed elkaar kennen. En ook rijst de vraag bij iemand, wil je met zo'n persoon gelukkig worden in jouw leven? Als ze maar gelukkig met elkaar zijn, is allerbelangrijkst. Krijg je ook wel negatieve of positieve reacties over je heen van anderen die over een relatie denken of zeggen.
Iedereen heeft verantwoordelijkheid over haar of zijn keuze die hele leven bepaalt.
Ja inderdaad....ze heeft keus gemaakt dat ze verder wil met hem in haar leven.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:04 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dan moeten ze het maar doen eh? Als zij er problemen mee krijgt, dan kon ze weleens ontslagen worden.
Dat snap ik ook, maar we leven wel in rare wereld waar soms een begeleider wel eens verliefd kan worden op een client wat ook tegen de regels is. De regels zijn ook heel duidelijk naar alle medewerkers gecommuniceerd, maar over mensen met een verstandelijk beperking gesproken is belevingswereld heel anders dan normale mensen zonder beperking.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:06 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
De regels zijn duidelijk dat begeleiders geen relaties of vriendschappen aangaan met cliënten, omdat dat namelijk het herstel van de cliënt saboteert. Echter als die persoon daar niet langer meer als client is op de plek waar zij werkt, denk ik dat je hen niet kan verbieden om hun leven te leiden zoals ze dat zelf willen.
Los daarvan lijkt het mij niet verstandig om een relatie aan te gaan met iemand die verstandelijk beperkt is terwijl jij dat niet hebt, omdat je met zo'n iemand niet op hetzelfde niveau kan communiceren. Dat bedoel ik niet denigrerend naar degene met de verstandelijke beperking en ik ga er niet vanuit dat hij achterlijk is. De belevingswereld is wel heel anders.
Dus het zegt ook iets over haar motivatie om die relatie aan te gaan. Dan krijg ik een idee erbij dat zij zich laat leiden door haar behoeftes om voor een ander te zorgen en daar zit vooral eigenbelang bij.
Ik moet denken aan de volgende film:
trailer
Klopt niet, ik ga ook echt geen relatie aan met een begeleider want ik hou ook echt aan gedragscode, omdat ik zelf ook vrijwilliger actief ben. Het is ook voor mij beste om iemand te zoeken buiten zorgwereld, wat het ook voor mijzelf makkelijker is... Over een hoopvol scenario gesproken doe ik echt niet mee, maar ik ben hoe dan ook veranderd in mijn gedachte. Ik zie begeleiders die ik ken als een soort collega van me omdat ik ook bezig ben met een project voor hele stichting.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, maar jij staat aan de kant van het verliefde stel, want jij ziet dit volgens mij gewoon als een soort van hoopvol scenario dat als het bij hen zo gelopen is, dat dat bij jou ook zou kunnen gebeuren. Klopt dat?
Dat gevoel heb ik, en dat is dan ook de drijfveer voor dit topic, maar, ik kan het 1000% mis hebben.
Scherp opgemerkt.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, maar jij staat aan de kant van het verliefde stel, want jij ziet dit volgens mij gewoon als een soort van hoopvol scenario dat als het bij hen zo gelopen is, dat dat bij jou ook zou kunnen gebeuren. Klopt dat?
Dat gevoel heb ik, en dat is dan ook de drijfveer voor dit topic, maar, ik kan het 1000% mis hebben.
Ja zeker, Ik zelf heb het nog nooit meegemaakt dat begeleider een liefdesrelatie met een cliënt heeft zolang zij of hij in dienst van stichting is. Maar las wel eens in media dat wel eens kan gebeuren vooral in gehandicaptenzorg, vooral bij mensen met een verstandelijk beperking. Mee eens, begeleiders die een relatie met een cliënt heeft moet dan wel risico nemen zowel voor ontslag.quote:Op donderdag 20 april 2023 20:07 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Scherp opgemerkt.
Anders snap ik überhaupt niet wat de bedoeling van dit topic is. Volgens mij is het ook geen zeldzaam verschijnsel dat begeleider en client een relatie kunnen krijgen. En als men de eventuele consequenties voor lief neemt, zie ik het probleem niet.
Verder had ik mijn gedachten al uitgesproken. Maar he, het is niet mijn relatie. Als die twee gelukkig worden op deze manier dan hebben ze het goed aangepakt
Maar dan heb ik een andere vraag, waar trek je de grens?quote:Op donderdag 20 april 2023 20:29 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ja zeker, Ik zelf heb het nog nooit meegemaakt dat begeleider een liefdesrelatie met een cliënt heeft zolang zij of hij in dienst van stichting is. Maar las wel eens in media dat wel eens kan gebeuren vooral in gehandicaptenzorg, vooral bij mensen met een verstandelijk beperking. Mee eens, begeleiders die een relatie met een cliënt heeft moet dan wel risico nemen zowel voor ontslag.
Er zijn ook mensen die als begeleider zijn toch iets willen hebben met iemand die beperking heeft, prima toch. We leven niet meer in middeleeuws, maar in 2023!
Lastig, maar de regels blijven wel bestaan voor alle zorgmedewerkers. Voor vele mensen met een beperking is de regels vaak moeilijk te begrijpen vooral dat hij of zij begeleider erg leuk en aardig vindt, echter voor mijzelf begrijp ik de regels wel en heb het ook aanvaard. Mijn grenzen kan ik goed bewaken vooral als ik met "collega" echt professioneel bezig ben.... Ik doe vrijwillig werk bij de stichting zowel recepten maken in pictogram, nieuwsbrieven maken, programma's maken voor dagbesteding... echt leuk werk, maar ik ben niet betrokken bij de cliënten zelfs.quote:Op donderdag 20 april 2023 21:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar dan heb ik een andere vraag, waar trek je de grens?
Een arme, onaantrekkelijke man van 50 met een rijke knappe meid van 18 jaar..
Een leuke vrouw van 50 met een onaantrekkelijke, rijke 18 jarige jongen.
Veel van deze mensen zitten in begeleiding omdat ze niet voor hunzelf kunnen zorgen, of dat ze zichzelf in de problemen kunnen brengen.
Ander voorbeeldje, mijn oom woonde op een zorgboerderij, was 30 jaar met het verstand van een 12 jarige.
Kreeg een vriendinnetje die ook verstandelijk gehandicapt was.
Leuk, lief en aardig.
Toen wilden ze kinderen gaan nemen.
Toen heeft mijn andere oom, zijn voogd, intensief contact gehad met zijn begeleider om dat te verbieden.
Volgens mij moest zij aan de verplichte anticonceptie.
Dan zou het heel onprettig zijn geweest als het een begeleider/ leiding was geweest die liefde boven regels toelaat.
Dus nogmaals waar leg je de grens.
Stel ik zou een volwassen, gehandicapt, kind hebben en die zorg zou ik overlaten aan een instantie. Dan sluit ik niet uit dat ik in het ergste geval ze juridisch aansprakelijk stelt.
Eigenlijk zou jij als collega die zelfde lijn moeten trekken om de integriteit van je beroep te bewaken.
Ondanks dat, ben ik niet blind voor het feit dat liefde raar kan lopen en iedere situatie uniek is.
Dit is allemaal echt niet ok wat je hier verteld he. Zo een dingen mogen gewoon niet gebeuren. Daar zijn je begeleiders en eigenlijk degenen die je moeten beschermen zwaar over de grenzen heen gegaan!quote:Op donderdag 20 april 2023 21:35 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Lastig, maar de regels blijven wel bestaan voor alle zorgmedewerkers. Voor vele mensen met een beperking is de regels vaak moeilijk te begrijpen vooral dat hij of zij begeleider erg leuk en aardig vindt, echter voor mijzelf begrijp ik de regels wel en heb het ook aanvaard. Mijn grenzen kan ik goed bewaken vooral als ik met "collega" echt professioneel bezig ben.... Ik doe vrijwillig werk bij de stichting zowel recepten maken in pictogram, nieuwsbrieven maken, programma's maken voor dagbesteding... echt leuk werk, maar ik ben niet betrokken bij de cliënten zelfs.
Het is echt goed dat de regels gelden voor de vrijwilligers.
Ik heb vroeger iets heel naars beleefd toen ik zelf op de revalidatiecentrum zat, zeker op school toen mijn leraar handtastelijk bij mij deed. Hij aaide toen met zijn hand op mijn been toen hij in de klas zat en overal waar hij bij mij aanwezig was. Ik vond dat erg onprettig. Dat hoort echt niet bij zijn gezag bij zijn leerlingen.
Hij heeft ook mij op een nare manier gekleineerd over dat ik geen seks kan hebben ondanks mijn lichamelijke beperkingen, daarom was ik erg boos op hem, toen heb ik het overwogen om bij een ander leraar in de klas kunnen gaan zitten dan bij hemzelf. Het blijft echt bij mij, dan vergeet je zoiets nooit wat je zelf hebt meegemaakt.
Dus hij was echt over zijn grens heen! Ik kon zelfs ook niet naar schoolhoofd te gaan om klacht in te dienen tegen mijn eigen leraar, als ik wel gedaan heb zouden ze mij van school afhalen!
Aan andere kant had ik het ook overgewogen en gedacht aan andere speciale school in andere plaats, mogelijk dichterbij mijn woonplaats, maar misschien was wel beter om te doen voor mijn ontwikkeling en paste meer dan bij mij dan oude school.
Toen ik zelf op internaat ging wonen in dezelfde revalidatiecentrum heeft een groepsleider mij behandeld als een hond en had mij achter in een garage gestopt,,,, en voedde mij met een brood zoals ik als hond gedragen heb. Ik vond dat een nare ervaring die ik zelf beleefd heb. Hij heeft ook mij paar keren zomaar geslagen!
Dit voorvallen heeft ook te maken met integriteit en grenzen waar ook medewerkers goed moeten gedragen tegen over cliënten en patiënten.
Beter had ik het niet kunnen verwoordenquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is allemaal echt niet ok wat je hier verteld he. Zo een dingen mogen gewoon niet gebeuren. Daar zijn je begeleiders en eigenlijk degenen die je moeten beschermen zwaar over de grenzen heen gegaan!
Het spijt mij dit allemaal te lezen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |