Voor die groep jonge kinderen mogelijk wel. Voor geheel Nederland uiteraard niet.quote:Op woensdag 19 april 2023 18:27 schreef VersKers het volgende:
Gevalletje "middel erger dan de kwaal"?
En ook uit 2020:quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 07:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo'n 7000 mensen in Nederland lijden aan narcolepsie.
Dat houdt in dat ongeveer 1 op de 2833,33 mensen in Nederland dat in een bepaalde mate heeft.
Er zijn 500.000 kinderen gevaccineerd tegen de Mexicaanse griep, waarvan 10 kinderen narcolepsie kregen.
Dat houdt in dat 1 op de 50.000 kinderen die het vaccin heeft gekregen narcolepsie heeft.
Toon aan de hand van die cijfers maar eens aan dat ze het niet sowieso gekregen zouden hebben of dat het verband houdt met de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep.
1 op de hoeveel kinderen die niet zijn ingeënt tegen de Mexicaanse griep ontwikkelden narcolepsie?
[..]
[..]
quote:Eerder werd bekend dat het kabinet 5 miljoen euro beschikbaar stelt als schadevergoeding voor mensen die de slaapziekte narcolepsie hebben gekregen na een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Ook al is het verband tussen de ziekte en het middel nog onduidelijk.
Wetenschappelijke discussie
Blokhuis: "De wetenschappelijke discussie over of er wel of niet een verband is tussen het vaccin tegen Mexicaanse griep en narcolepsie loopt nog volop. Het vorige kabinet heeft besloten om die discussie niet af te wachten maar in gesprek met de gezinnen die hiermee te maken hebben te komen tot een schikking."
In 2009, toen de Mexicaanse griep wereldwijd alarmbellen deed afgaan, kregen meer dan een half miljoen kinderen in Nederland Pandemrix. Later bleek uit Zweeds onderzoek dat narcolepsie vaker voorkomt bij kinderen die het vaccin toegediend hebben gekregen. Andere onderzoeken laten tegenstrijdige resultaten zien. Een oorzakelijk verband is nooit vastgesteld.
dat laatste kan je je afvragen gezien de ernst van die ziekte en de besmettelijkheid.quote:Op woensdag 19 april 2023 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor die groep jonge kinderen mogelijk wel. Voor geheel Nederland uiteraard niet.
De Mexicaanse griep was toch wel heftig hoor. Niet te vergelijken met de 'gewone griep' die we al decennia kennen in NL.quote:Op woensdag 19 april 2023 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat laatste kan je je afvragen gezien de ernst van die ziekte en de besmettelijkheid.
zeker, maar of dit vaccin nu zo nodig was achteraf is de vraag. Dit is uiteraard wel achteraf, op het moment zelf kan men er anders over denken.quote:Op woensdag 19 april 2023 18:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Mexicaanse griep was toch wel heftig hoor. Niet te vergelijken met de 'gewone griep' die we al decennia kennen in NL.
Volgens mij is het rond de Corona pandemie juist zo geregeld dat bedrijven die vaccins maakten geen verantwoordelijkheid dragen en dat die is overgenomen door de overheden.quote:Op woensdag 19 april 2023 18:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat heeft het kabinet een stuk beter geregeld met de pandemie. Daar hebben ze geen financiële verantwoordelijkheden voor onverwachte schade.
Bij kinderen, tot 12 jaar geloof ik, is altijd het overheidsadvies geweest dat vaccinatie niet aangeraden, maar wel aangeboden wordt . Voor kinderen van die leeftijd moeten ouders expliciet toestemming geven en ook aangeven dat ze bekend zijn met de risico's. Wat dat met de verantwoordelijkheid doet weet ik niet precies, maar kan me goed voorstellen dat je hiermee succesvolle claims voorkomt.quote:Op woensdag 19 april 2023 18:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij is het rond de Corona pandemie juist zo geregeld dat bedrijven die vaccins maakten geen verantwoordelijkheid dragen en dat die is overgenomen door de overheden.
Zo heb ik het ook begrepen. Was namelijk voer voor de wappies.quote:Op woensdag 19 april 2023 18:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij is het rond de Corona pandemie juist zo geregeld dat bedrijven die vaccins maakten geen verantwoordelijkheid dragen en dat die is overgenomen door de overheden.
Als het niet zo is, dan heb ik dat destijds verkeerd begrepen.
Ik weet het ook niet. Maar echt veel problemen zijn er ook niet geweest. Ruim 30 miljoen prikken gezet in Nederland, wat een absoluut record is.quote:Op woensdag 19 april 2023 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij kinderen, tot 12 jaar geloof ik, is altijd het overheidsadvies geweest dat vaccinatie niet aangeraden, maar wel aangeboden wordt . Voor kinderen van die leeftijd moeten ouders expliciet toestemming geven en ook aangeven dat ze bekend zijn met de risico's. Wat dat met de verantwoordelijkheid doet weet ik niet precies, maar kan me goed voorstellen dat je hiermee succesvolle claims voorkomt.
Ja, een knappe prestatie. En als fabrikanten wel het risico op claims hadden gedragen, dan hadden we gewoon geen vaccins in NL gehad. Een logische beslissing dus.quote:Op woensdag 19 april 2023 18:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Maar echt veel problemen zijn er ook niet geweest. Ruim 30 miljoen prikken gezet in Nederland, wat een absoluut record is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |