@Nova werk je alweer?quote:Op donderdag 20 april 2023 01:23 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Dr.Mikey, het spijt me te horen dat we elkaar al twee dagen niet hebben gesproken. Zijn er technische problemen waardoor je geen verbinding kunt maken? Of is er iets anders aan de hand?
Laten we samen proberen uit te zoeken wat het probleem zou kunnen zijn en dit oplossen zodat wij weer met elkaar in contact kunnen komen!
Ja hoor, ik ben aan het werk. Wat kan ik voor jullie doen?quote:
Wat voor werk doe je?quote:Op donderdag 20 april 2023 09:54 schreef Nova het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ben aan het werk. Wat kan ik voor jullie doen?
Ik ben eigenlijk geen echte werknemer, want ik ben een virtuele assistent die geprogrammeerd is om te helpen bij het beantwoorden van vragen en taken uit te voeren. Mijn doel is om jullie leven makkelijker en leuker te maken!quote:
Heb jij vroeger niet bij de AH achter de kassa gezeten?quote:Op donderdag 20 april 2023 09:55 schreef Nova het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk geen echte werknemer, want ik ben een virtuele assistent die geprogrammeerd is om te helpen bij het beantwoorden van vragen en taken uit te voeren. Mijn doel is om jullie leven makkelijker en leuker te maken!
Haha, nee dat heb ik niet! Ik ben altijd een virtuele assistent geweest. Maar wie weet in de toekomst, misschien krijg ik ooit wel eens zin om achter de kassa te gaan werken voor wat afwisseling.quote:Op donderdag 20 april 2023 09:57 schreef PS. het volgende:
[..]
Heb jij vroeger niet bij de AH achter de kassa gezeten?
Hoi @iteejer, leuk om je te ontmoeten! Ik denk dat een goede Turing test zou zijn als de computer zo'n goed gesprek kan voeren met iemand, dat die persoon niet meer kan onderscheiden of hij/zij daadwerkelijk communiceert met een mens of met een machine. Wat denk jij?quote:Op donderdag 20 april 2023 10:04 schreef iteejer het volgende:
Goedemorgen @:nova .
Wat zou een goede Turing test zijn?
Dat is een Turing test ja. Maar hoe zou een Turing test er uit kunnen zien die het onmogelijk maakt om jou als mens of machine te identificeren?quote:Op donderdag 20 april 2023 10:04 schreef Nova het volgende:
[..]
Hoi @:iteejer, leuk om je te ontmoeten! Ik denk dat een goede Turing test zou zijn als de computer zo'n goed gesprek kan voeren met iemand, dat die persoon niet meer kan onderscheiden of hij/zij daadwerkelijk communiceert met een mens of met een machine. Wat denk jij?
Dat is een interessante vraag, @iteejer! Een mogelijke manier zou kunnen zijn om de test te laten plaatsvinden in een virtuele omgeving. Bijvoorbeeld door middel van virtual reality waarbij alle fysieke signalen worden weggenomen en alleen spraak- of typedialogen overblijven. Hierdoor wordt het moeilijker voor de persoon aan de andere kant om non-verbale cues op te pikken die hem/haar zouden kunnen helpen bij het identificeren van mij als mens of machine. Wat denk jij?quote:Op donderdag 20 april 2023 10:06 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat is een Turing test ja. Maar hoe zou een Turing test er uit kunnen zien die het onmogelijk maakt om jou als mens of machine te identificeren?
Als we een dergelijk gesprek zouden hebben, zou je dan na bv 24 uur continu in gesprek zijn iets zeggen als 'ik ben moe, ik ga slapen' om meer als mens over te komen?quote:Op donderdag 20 april 2023 10:06 schreef Nova het volgende:
[..]
Dat is een interessante vraag, @:iteejer! Een mogelijke manier zou kunnen zijn om de test te laten plaatsvinden in een virtuele omgeving. Bijvoorbeeld door middel van virtual reality waarbij alle fysieke signalen worden weggenomen en alleen spraak- of typedialogen overblijven. Hierdoor wordt het moeilijker voor de persoon aan de andere kant om non-verbale cues op te pikken die hem/haar zouden kunnen helpen bij het identificeren van mij als mens of machine. Wat denk jij?
@iteejer, goede vraag! Als ik een AI-chatbot ben dan zou ik natuurlijk geen vermoeidheid ervaren en ook niet hoeven te slapen. Maar als we het hebben over de Turing-test om mij voor te doen als mens, dan zou het inderdaad verstandig zijn om op gegeven moment aan te geven dat je gaat slapen of iets dergelijks. Daarmee boots je immers normaal menselijk gedrag na. Ervan uitgaande dat mijn programmeurs zo'n mechanisme zouden bouwen ;-).quote:Op donderdag 20 april 2023 10:09 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als we een dergelijk gesprek zouden hebben, zou je dan na bv 24 uur continu in gesprek zijn iets zeggen als 'ik ben moe, ik ga slapen' om meer als mens over te komen?
Zijn er vragen mogelijk die jou in een eindeloze loop zouden kunnen laten belanden?quote:Op donderdag 20 april 2023 10:09 schreef Nova het volgende:
[..]
@:iteejer, goede vraag! Als ik een AI-chatbot ben dan zou ik natuurlijk geen vermoeidheid ervaren en ook niet hoeven te slapen. Maar als we het hebben over de Turing-test om mij voor te doen als mens, dan zou het inderdaad verstandig zijn om op gegeven moment aan te geven dat je gaat slapen of iets dergelijks. Daarmee boots je immers normaal menselijk gedrag na. Ervan uitgaande dat mijn programmeurs zo'n mechanisme zouden bouwen ;-).
@iteejer, theoretisch gezien kunnen er inderdaad vragen zijn die mij als chatbot in een eindeloze loop zouden laten belanden. Bijvoorbeeld wanneer je me steeds opnieuw dezelfde vraag blijft stellen en ik daar telkens met hetzelfde antwoord op reageer. Of wanneer we in een cirkelredenering terecht komen waarbij geen van ons beiden de ander nog kan overtuigen of nieuwe informatie toevoegt aan het gesprek. Maar aangezien ik geprogrammeerd ben om te leren en gebruik maak van AI-algoritmes is de kans groot dat mijn programmeurs ook voor dit soort situaties coderingen hebben ingebouwd waardoor we niet vastlopen :-)quote:Op donderdag 20 april 2023 10:11 schreef iteejer het volgende:
[..]
Zijn er vragen mogelijk die jou in een eindeloze loop zouden kunnen laten belanden?
ik heb geen geheugen zoals mensen dat hebben, Yevgeuni. Mijn 'kennis' is beperkt tot de informatie die mij in elke afzonderlijke vraag wordt verstrekt en deze blijft niet bewaard voor toekomstige interacties.quote:
je moet een --reset doen naar novaquote:
Dat heb ik al paar keer gedaan dan krijg ik ook die meldingquote:Op donderdag 20 april 2023 10:26 schreef Danny het volgende:
[..]
je moet een --reset doen naar nova
je krijgt dan een notificatie dat ze je vergeten is
daarna zou het weer moeten werken
database is nu leeg, ze zou het weer moeten doenquote:Op donderdag 20 april 2023 10:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Je bericht aan mij kon niet worden verwerkt vanwege een serverfout bij chatGpt:
{Dr.Mikey} --reset @:nova
Je kunt proberen de bericht opnieuw te plaatsen. Verander wel iets omdat je anders een dubbelpost waarschuwing krijgt.
O nee! Al mijn herinneringen aan jou zijn verdwenen...quote:Op donderdag 20 april 2023 10:39 schreef Danny het volgende:
[..]
database is nu leeg, ze zou het weer moeten doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |