abonnement Unibet Coolblue
pi_208818150
Het enige dat mij stiekem leuk lijkt is een voorronde zoals in Moldavie. Zodat je heerlijk tros muziekfeest op het plein krijgt zoals dit.

pi_208818395
Absoluut niet. Dan sturen we weer van die 'Heb je even voor mij' achtige nummers naar het ESF en zijn we weer 'met z'n allen' verbaasd dat we de finale weer niet hebben gehaald... :N
pi_208818424
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 20:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er wordt wel vaker vals gezongen op het ESF, dat is geen uitzondering. De Azeri’s hebben ooit het ESF gewonnen met een draak van een nummer dat ook nog eens vals gezongen werd.

Het is meer dat bij ons de zang altijd wel goed zat, dat het nu zo opvalt. O’G3NE had ook een kutnummer maar was wel een vocale powerhouse bijvoorbeeld. Maar vals zingen an sich is bepaald geen unicum op het ESF, hoor.
Misschien off-topic, maar aangezien ik het ESF toen nog niet volgde: had dat niet met omkoping te maken?
pi_208818541
Sinds 2010 zijn 8 van de winnende liedjes voortgekomen uit nationale voorrondes.

Ik zeg ja *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208818561
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Trein is denk ik in de war met Jeangu. Maar dat is ondergesneeuwd omdat we toen ook moesten hosten.

Het gastland stuurt wel vaker een matige inzending. Ik denk deels ook omdat veel landen niet 2x achter elkaar willen hosten. En veel geld gaat waarschijnlijk naar de organisatie waardoor er minder budget is voor de eigen act. Maar daar heeft iemand anders misschien meer zicht op.
Een vriendin van mij is elk jaar nauw betrokken bij de productie en zei toen ook dat er bewust wordt gekozen naar een liedje dat andere dingen biedt dan 'kans op de titel', inderdaad ook uit economische redenen. Twee keer achter elkaar organiseren zit niemand op te wachten.
-nee-
pi_208819455
Ik zou dit alleen willen als Ilse de Lange het belangrijkste jurylid is.
Laten we het gewoon een keertje aankijken.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208820787
Geen NSF maar wel meer transparantie. Maak alle inzendingen hoorbaar. Kunnen we zien of er echt niks beters tussen zat
pi_208821123
In het andere topic heb ik het ook al gemeld. Wij Nederlanders hebben gewoon echt een wansmaak qua muziek. We hebben in veel genre’s echt goede artiesten, producers en schrijvers zitten maar eindigen altijd weer in een soort circlejerk doordat er een aantal mensen zijn aangesteld die wellicht niet allemaal geschikt zijn.
pi_208821201
Ik zou het ook graag weer eens willen.

Als je als publiek niets te kiezen hebt en er alleen low-quality acts staan, tsja dan is de kans ook groot dat het niks wordt toch :D . Maar de selectie commissie, die sowieso op de schop mag idd, kan ervoor zorgen dat liedjes van de Roelvinkjes, Bauers e.d. worden tegenhouden. Dan nog moeten ze het doen met het aanbod, maar laat ze zelf actief op zoek gaan naar goede liedjes. Benader tekstschrijvers, desnoods buitenlandse componisten, zoek daar artiesten bij bijvoorbeeld.

Het hoeft ook geen grote NF te zijn. 4 a 5 goede liedjes , het liefst in diverse genres met acts die ESF-ready zijn. Flink in investeren als avrotros.

En hoezo zouden we een slecht in elkaar gedraaid showtje krijgen met in de jury de Meilandjes, Tatjana, Johny Logan etc etc? Dat is enkel gebaseerd op wat we in het verleden hebben gezien. Het is best mogelijk dat de avrotros voor een iets andere aanpak gaat. We zitten niet meer in die periode van voor 2012 hé. Voor mij hoeft een jury met BNers niet zo, maar als ze daar wel voor kiezen dan heb ik ook graag iemand als Ilse die al 2x heeft bewezen hoe je een goed resultaat kunt behalen. Vakvrouw _O_

Mij lijkt het gewoon weer eens leuk. En ik ben reuze benieuwd hoe de avrotros dat tegenwoordig zou aanpakken. En misschien komt het ook wel doordat we recent hebben gewonnen dat het me even niet uitmaakt wat het resultaat dan uiteindelijk is.
~The present is all there is~
pi_208822942
Ik ben er alleen voorstander van als je het beperkt tot een aantal echte kwaliteitsinzendingen en de schijtlollige liedjes al van tevoren uitfiltert. Dat neemt niet weg dat er natuurlijk best een goede gimmick in de liedjes mag zitten.

Ik heb 'm gisteren al in het Mia en Dion-topic gezet, maar de beste nationale finale was die van 1998. Daarbij benaderde AVROTROS een viertal songwriters voor een lied en werden de andere 4 uit een open inzending gekozen. Dat was echt een topfinale met natuurlijk Edsilia (Fluitsma & Van Tijn); Nurlaila (John Ewbank), Frederique Spigt (Huub van der Lubbe) en ook een liedje van de destijds mateloos populaire Charly Lownoise en Mental Theo (Hou me nou maar vast). De gimmick-inzending was waarschijnlijk die van Nubia, gelegenheidsformatie die zong over de VOC-handel (Heya Hoppa Hee als refrein), maar dat was eigenlijk ook gewoon een heel catchy leuk lied. :Y

Puntentelling was 50% vakjury (een nog vrij jonge Cornald, Angela Groothuizen, Manuela Kemp, Sandra Reemer, Cor Bakker, Albert Verlinde en nog wat journalisten geloof ik) en 50% publiek. Opvallend genoeg kreeg Edsilia daar van de jury trouwens vooral 2e plekken en vrijwel niet de hoogste scores :D

Uitzending staat nog op YT:


Een jaar later werd dezelfde formule toegepast, maar toen was de zangkwaliteit en de liedjeskwaliteit al wel stukken minder. Marlayne won met overmacht, en eigenlijk kwam alleen Deante in de buurt. Gelegenheidsformatie Colorz van het toptrio Fluitsma/Van Tijn/Ewbank was vooraf de grote favoriet, maar kwam niet verder dan de subtop. Vooral dankzij de matige rommelige performance, en een lied dat toen nog in 3 verschillende talen werd gezongen.

Ook het jaar van Double Date :D



[ Bericht 1% gewijzigd door TheVulture op 19-04-2023 10:21:09 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208823119
Wat ik ook wel grappig vind is dat mensen nu moord en brand schreeuwen dat het allemaal teveel kost, maar tegelijkertijd ook een Nationaal Songfestival terug willen. Dan ben je per saldo dus veel meer geld kwijt dan bij een interne keuze. :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208823469
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2023 00:50 schreef grazz het volgende:
En hoezo zouden we een slecht in elkaar gedraaid showtje krijgen met in de jury de Meilandjes, Tatjana, Johny Logan etc etc? Dat is enkel gebaseerd op wat we in het verleden hebben gezien. Het is best mogelijk dat de avrotros voor een iets andere aanpak gaat. We zitten niet meer in die periode van voor 2012 hé. Voor mij hoeft een jury met BNers niet zo, maar als ze daar wel voor kiezen dan heb ik ook graag iemand als Ilse die al 2x heeft bewezen hoe je een goed resultaat kunt behalen. Vakvrouw

Mij lijkt het gewoon weer eens leuk. En ik ben reuze benieuwd hoe de avrotros dat tegenwoordig zou aanpakken. En misschien komt het ook wel doordat we recent hebben gewonnen dat het me even niet uitmaakt wat het resultaat dan uiteindelijk is.
Dit, ja.

Tegelijkertijd snap ik wel dat mensen het niet zien zitten, want de kans is natuurlijk ook vrij groot dat het een matig (op zijn best) resultaat oplevert, maar ik ben gewoon erg benieuwd inderdaad hoe het er anno nu zou uitzien.
Koel en donker bewaren
pi_208823624
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben er alleen voorstander van als je het beperkt tot een aantal echte kwaliteitsinzendingen en de schijtlollige liedjes al van tevoren uitfiltert. Dat neemt niet weg dat er natuurlijk best een goede gimmick in de liedjes mag zitten.

Ik heb 'm gisteren al in het Mia en Dion-topic gezet, maar de beste nationale finale was die van 1998. Daarbij benaderde AVROTROS een viertal songwriters voor een lied en werden de andere 4 uit een open inzending gekozen. Dat was echt een topfinale met natuurlijk Edsilia (Fluitsma & Van Tijn); Nurlaila (John Ewbank), Frederique Spigt (Huub van der Lubbe) en ook een liedje van de destijds mateloos populaire Charly Lownoise en Mental Theo (Hou me nou maar vast). De gimmick-inzending was waarschijnlijk die van Nubia, gelegenheidsformatie die zong over de VOC-handel (Heya Hoppa Hee als refrein), maar dat was eigenlijk ook gewoon een heel catchy leuk lied. :Y
Dat jaar was er heel veel werk gemaakt van het NSF, omdat Nederland hoog moest scoren, want anders zouden we het jaar erna gediskwalificeerd worden. En daaruit volgde precies wat je nodig hebt, niet een NSF natuurlijk, maar sterke schrijvers van nummers die mee wilden doen, waarbij Edsilia er duidelijk bovenuit stak.

En dat laatste is maar goed ook, want dat Nubia werd zelfs in dit deelnemersveld al 2e bij demense thuis, en daar hadden ze in Letland of Kroatië niets mee gekund natuurlijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208823666
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:20 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat jaar was er heel veel werk gemaakt van het NSF, omdat Nederland hoog moest scoren, want anders zouden we het jaar erna gediskwalificeerd worden. En daaruit volgde precies wat je nodig hebt, niet een NSF natuurlijk, maar sterke schrijvers van nummers die mee wilden doen, waarbij Edsilia er duidelijk bovenuit stak.

En dat laatste is maar goed ook, want dat Nubia werd zelfs in dit deelnemersveld al 2e bij demense thuis, en daar hadden ze in Letland of Kroatië niets mee gekund natuurlijk.
In 1999 werd Tamara Tol met haar palingsound 2e bij de mensen thuis, in 2004 kwamen Idols-boys Joel en Bas nog bijna als winnaar bij de televote uit de bus.... Toen deed de jury inderdaad precies wat een jury hoort te doen, kijken naar de totaalkwaliteit. Je zou nu hetzelfde kunnen krijgen als je een Bankzitters of John de Bever ertussen zou zetten. Je weet gewoon dat die minimaal top 3 gaan scoren bij de mensen, ongeacht wie er tegenover staat.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208823852
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
In 1999 werd Tamara Tol met haar palingsound 2e bij de mensen thuis, in 2004 kwamen Idols-boys Joel en Bas nog bijna als winnaar bij de televote uit de bus.... Toen deed de jury inderdaad precies wat een jury hoort te doen, kijken naar de totaalkwaliteit. Je zou nu hetzelfde kunnen krijgen als je een Bankzitters of John de Bever ertussen zou zetten. Je weet gewoon dat die minimaal top 3 gaan scoren bij de mensen, ongeacht wie er tegenover staat.
Ja, hou maar op, de spruitjeslucht komt bijna door het scherm heen :')

Maar voor dit soort gevallen is het dus handig een selectiecommissie te hebben, die zulke types buiten beeld kunnen afserveren en eventueel kunnen adviseren de plaat alsnog uit te brengen. “Want misschien wordt het toch een grote hit”.

En bij grotere namen, zoals we dit jaar vermoedelijk Merol hadden met dat onbenullige liedje, is het ook goed dat je de nationale fanclub buiten de stemming houdt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208824511
Nou, ik ben wel voor weer eens een keer nationale voorronde, maar dan wel één met een goeie voorselectie en diversiteit. Dit hoeft niet meteen jaarlijks plaats te vinden. En misschien beter niet komend jaar want anders gaan Mia & Dion de boeken in als degenen die het NSF hebben teruggebracht.

Voor wie geen zin heeft dit allemaal te lezen, er staat een tl;dr onder aan het bericht.


Diversiteit en openheid ontbreekt in de huidige selecties

Wat mij onwijs begint te storen aan de huidige commissie is dat zij elke keer weer voor die veilige singer-songwriter nummers gaan. Of het nou country of een trieste ballade is. Ik ben daar klaar mee. Verandering van spijs doet eten. De commissie begint voor mij te voelen als een elitair clubje. Vooral ook omdat ze verder zo geheimzinnig doen over de selectie en wij niet mogen weten wie de andere potentiële winnaars zijn geweest.

Juist die geslotenheid en dat gebrek aan diversiteit doet mij verlangen naar een nationale voorronde. Mocht er dan bagger uit komen, prima. Ik heb dan veel liever een Snollebollekes waar (mogelijk) niemand op stemt dan zo'n Burning Daylights. Nou was S10 nog wel relatief anders en eens een keer in het Nederlands, maar het kan nog veel anders. S10 was geweldig trouwens, daar niet van.


Competentie selectiecommissie

Voor dit jaar heb ik in ieder geval al vanaf het begin er moeite mee om erop te vertrouwen dat Burning Daylights inderdaad de beste optie was. Na alles wat sinds de presentatie allemaal heeft voorgevallen en vooral deze laatste weken geloof ik er sowieso niks meer van. Het is daarnaast op zijn minst opmerkelijk te noemen dat een commissie bestaande uit zes verschillende personen unaniem (vrij) direct weten dat dit het beste nummer is.

Dan moet je je afvragen of zij wel een eigen mening hebben. Worden ze door elkaar beïnvloed? Worden ze beïnvloed door de naam Duncan Laurence? Zo ja, dan zijn zij ongeschikt als commissieleden wegens het ontbreken van onafhankelijkheid en onpartijdigheid. Zijn zij specifiek op zoek naar emotionele piano- en gitaarnummers van het liefst jonge artiesten? Of hebben zij gewoon geheel toevallig exact dezelfde smaak met zijn allen? Ook in deze gevallen zijn de leden ongeschikt, want dan hebben zij als commissie géén open blik.

Als zes bop-enthousiastelingen 10 jaar lang voor de beste slay queen gaan heb je vast ook een keer een Eleni Foureira of een Chanel. De kunst is juist om een Chanel te kiezen wanneer die de eerste plek zou kunnen behalen en een Common Linnets wanneer zíj daar beter kans op maken. Je hoeft niet 10x iets vergelijkbaars te sturen tot je vanzelf beet hebt (of juist de plank volledig misslaat zoals nu lijkt te gebeuren).

Wat mij betreft mag het één en ander dus veranderen. Ja, Nederland doet het redelijk goed de afgelopen jaren maar dat betekent niet dat andersoortige muziek ongeschikt is of dat Nederland het niet beter kan doen. Nederland mag van mij best wat vaker in de top 5 belanden in plaats van veilig rond de 11e plek en het mag simpelweg vaker wat anders sturen. Mede voor de fans.


Mogelijke aanpassingen (anders dan NSF)

De oplossing hiervoor hoeft niet per se een nationale voorronde te zijn, maar veel liever zie ik dat dan nog een keer zo een zeiknummer. Ik zie wel wat in dat idee van een geheim demoscopische jury van 100 man, náást de selectiecommissie. Dus 50/50. Graag wel met serieuze mensen die enige aantoonbare affiniteit hebben met het Songfestival. Een korte muzieksmaak-assessment mag daar best deel van uitmaken.

Een geheel nieuwe commissie is sowieso wel een goed idee. En dan zonder BN'ers erin. Zonder personen die verbonden zijn aan een radio- of televisieprogramma. De commissieleden moeten deskundig, ervaren en het liefst succesvol zijn in de muziekwereld (radio maken valt hier niet onder). Ook moeten zij een verschillende achtergrond of muzieksmaak hebben.

Wat ook al zou helpen wat mij betreft is dat bijvoorbeeld de top 5 van de afgevallen nummers verplicht wordt bekendgemaakt, tegelijkertijd met de uiteindelijk gekozen artiest. Op die manier creëer je openheid en kan het publiek zelf zien wat de andere al dan niet goede inzendingen waren. Vervolgens kan iedereen voor zichzelf nagaan of de juiste beslissing is gemaakt. Je zult wel gezeur en gespeculeer blijven houden zoals nu, maar men krijgt in ieder geval veel meer begrip ervoor terug. Ook wordt zo duidelijk of de commissie te veel één kant op denkt.


Voorwaarden nationale voorronde

Zoals gezegd ben ik wel voor een Nationaal Songfestival, echter enkel onder bepaalde voorwaarden.

Ten eerste moet er een goede voorselectie worden gemaakt. Dit betekent kwaliteit en diversiteit in elk nummer. Niet twee keer het zelfde genre of de zelfde sound of soort artiest. Überhaupt niet twee keer de zelfde componist of producer. Laat ze maar hun beste nummer/artiest insturen en anders valt de rest automatisch af in de voorselectie.

Die voorselectie moet net zo gedaan worden als nu: een selectiecommissie die álle nummers serieus beluistert en beoordeelt. Slechte zang valt net als nu af. Een goed live-optreden voor de commissie blijft een vereiste. Geen nonsens zoals met de Toppers dat de commissie alleen een artiest kiest, of nog erger de liedjesschrijver. Dat al die jaren NSF niks brachten, was vooral doordat er weinig te kiezen viel. Artiest stond al vast en die mocht zelf z'n matige nummers voordragen. Het jaar van Joan had nog 2 best aardige nummers, maar dat kwam ook allemaal uit dezelfde hoek (TROS/The Voice). Met een betere performance/act had Joan zich denk ik ook wel gekwalificeerd.

De show zelf moet overzichtelijk blijven. Daarom moet het aantal artiesten beperkt blijven. Ook om de kwaliteit te waarborgen van zowel de show als de nummers. Ik denk zelf aan 5-8 artiesten in één show. Geen wekenlange getreuzel met slechte nummers en getetter. Ook in deze ene show moet niet te veel worden gepraat. Houd de vaart erin zodat de show niet langer duurt dan maximaal anderhalf uur.

Daarnaast lijkt mij een mix van een jury en televotes het beste. De jury moet zijn mond houden gedurende de show. De jury moet niet bestaan uit BN'ers. Dus inderdaad geen Carlo Boszhard en Ali B types die zich ermee bemoeien; ook niet via een "deskundigenpanel". Het liefste heb ik een internationale jury met punten uit elk land apart. Dit kan eventueel 25/25 gecombineerd worden met een nationale jury, waarbij de overige 50 voor de televote is.

Voor de rest wil ik sowieso geen BN'ers in de show zien. Geen infantiel gelach. Geen Hilversumse onderonsjes. En eigenlijk dus ook geen Paul de Leeuw als presentator. Een leuke, maar serieuze presentator. Chantal Janzen bijvoorbeeld. Al mag dat ook best Cornald zijn of Frits Sissing ofzo. Als het maar niet iemand is van al die tv-programma's nu zoals Carlo Boszhard, Martien Meiland, Jeroen van Koningsbrugge. Of van die 'talenten' die geen presentator zijn (Tim Douwsma, Yolanthe e.d.). Maar goed, wie het presenteert is ondergeschikt aan wie meedoet en wie meebeslist.

Tot slot
Excuus voor de lange post en als ik nu overkom alsof ik mezelf belangrijk vind, want zo leest het een beetje. Maar geloof mij, ik vind mijzelf alles behalve belangrijk. :D Ik wilde een keer alles opschrijven van hoe ik erover nadenk na een paar dagen alleen maar lezen en liken. Ik heb geprobeerd het overzichtelijk te houden.

TL;DR
We sturen te veel hetzelfde en de commissie is te gesloten. De commissie is mogelijk partijdig/afhankelijk/niet divers en dus ongeschikt. We doen het goed maar we kunnen ook scoren met andere nummers.
Tijd voor een nieuwe commissie met enkel niet-BN'er deskundigen. Een interne demoscopische jury van 100 man is ook een optie. Interne top 5 afvallers moeten bekend worden gemaakt.
Een eventueel Nationaal Songfestival moet kort zijn (5-8 deelnemers, max 1,5 uur), zonder BN'ers in de jury of show, zonder spreekrecht voor de jury. Een combinatie van (internationale) jury en televote. Max 1 nummer per genre/sound en per componist/producer.
Dus nummer en artiest worden samen gekozen. Niet een show met één artiest en 5 matige nummers.
Hotapnyc
pi_208824578
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, hou maar op, de spruitjeslucht komt bijna door het scherm heen :')

Maar voor dit soort gevallen is het dus handig een selectiecommissie te hebben, die zulke types buiten beeld kunnen afserveren en eventueel kunnen adviseren de plaat alsnog uit te brengen. “Want misschien wordt het toch een grote hit”.

En bij grotere namen, zoals we dit jaar vermoedelijk Merol hadden met dat onbenullige liedje, is het ook goed dat je de nationale fanclub buiten de stemming houdt.
Applaus had ik dan wel in een NF vinden passen :@
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208824589
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 10:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben er alleen voorstander van als je het beperkt tot een aantal echte kwaliteitsinzendingen en de schijtlollige liedjes al van tevoren uitfiltert. Dat neemt niet weg dat er natuurlijk best een goede gimmick in de liedjes mag zitten.

Ik heb 'm gisteren al in het Mia en Dion-topic gezet, maar de beste nationale finale was die van 1998. Daarbij benaderde AVROTROS een viertal songwriters voor een lied en werden de andere 4 uit een open inzending gekozen. Dat was echt een topfinale met natuurlijk Edsilia (Fluitsma & Van Tijn); Nurlaila (John Ewbank), Frederique Spigt (Huub van der Lubbe) en ook een liedje van de destijds mateloos populaire Charly Lownoise en Mental Theo (Hou me nou maar vast). De gimmick-inzending was waarschijnlijk die van Nubia, gelegenheidsformatie die zong over de VOC-handel (Heya Hoppa Hee als refrein), maar dat was eigenlijk ook gewoon een heel catchy leuk lied. :Y

Puntentelling was 50% vakjury (een nog vrij jonge Cornald, Angela Groothuizen, Manuela Kemp, Sandra Reemer, Cor Bakker, Albert Verlinde en nog wat journalisten geloof ik) en 50% publiek. Opvallend genoeg kreeg Edsilia daar van de jury trouwens vooral 2e plekken en vrijwel niet de hoogste scores :D

Uitzending staat nog op YT:


Een jaar later werd dezelfde formule toegepast, maar toen was de zangkwaliteit en de liedjeskwaliteit al wel stukken minder. Marlayne won met overmacht, en eigenlijk kwam alleen Deante in de buurt. Gelegenheidsformatie Colorz van het toptrio Fluitsma/Van Tijn/Ewbank was vooraf de grote favoriet, maar kwam niet verder dan de subtop. Vooral dankzij de matige rommelige performance, en een lied dat toen nog in 3 verschillende talen werd gezongen.

Ook het jaar van Double Date :D

Achteraf ook wel wat gezichten die later weer teruggezien zijn in Idols en dergeljke.
Die rechter (blonde) zanger van "All of Us", zat volgens mij in Idols (?). Had hij niet die irritant enthousiaste vader? :P
pi_208824670
Hangt voor mij erg af van wie er in de jury zitten. Het grote probleem voor mij blijft dat het allemaal bij een redelijk conservatieve omroep blijft hangen. Als er een jury komt dan verwacht ik dat terug te zien.
Waar ik meer in zou zien is dat het hele gebeuren naar een andere omroep gaat, bijv. Vara BNN. Je kunt dat zelf laten rouleren.
pi_208824686
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Achteraf ook wel wat gezichten die later weer teruggezien zijn in Idols en dergeljke.
Die rechter (blonde) zanger van "All of Us", zat volgens mij in Idols (?). Had hij niet die irritant enthousiaste vader? :P
Ja dat is Joel, die zat dus inderdaad eerst in Idols en kwam met die populariteit in 2004 terug samen met Bas in de NF.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208824703
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:42 schreef Cirilico het volgende:
Nou, ik ben wel voor weer eens een keer nationale voorronde, maar dan wel één met een goeie voorselectie en diversiteit. Dit hoeft niet meteen jaarlijks plaats te vinden. En misschien beter niet komend jaar want anders gaan Mia & Dion de boeken in als degenen die het NSF hebben teruggebracht.

Voor wie geen zin heeft dit allemaal te lezen, er staat een tl;dr onder aan het bericht.
Een heel goed verhaal ^O^
pi_208824709
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:56 schreef Dutchguy het volgende:
Hangt voor mij erg af van wie er in de jury zitten. Het grote probleem voor mij blijft dat het allemaal bij een redelijk conservatieve omroep blijft hangen. Als er een jury komt dan verwacht ik dat terug te zien.
Waar ik meer in zou zien is dat het hele gebeuren naar een andere omroep gaat, bijv. Vara BNN. Je kunt dat zelf laten rouleren.
Ik zou dat dan wel weer van MF willen overnemen, neem gewoon 8 internationale juries bestaande uit een paar mensen. Dat komt het dichtst bij het nabootsen van een jurystem op het ESF. Ook daar zitten natuurlijk outliners tussen, maar die heb je bij het echte ESF ook.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208824748
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 12:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik zou dat dan wel weer van MF willen overnemen, neem gewoon 8 internationale juries bestaande uit een paar mensen. Dat komt het dichtst bij het nabootsen van een jurystem op het ESF. Ook daar zitten natuurlijk outliners tussen, maar die heb je bij het echte ESF ook.
Dit is inderdaad een goede suggestie.
pi_208824776
Trouwens, uit de post van @Cirilico
quote:
Voor dit jaar heb ik in ieder geval al vanaf het begin er moeite mee om erop te vertrouwen dat Burning Daylights inderdaad de beste optie was. Na alles wat sinds de presentatie allemaal heeft voorgevallen en vooral deze laatste weken geloof ik er sowieso niks meer van. Het is daarnaast op zijn minst opmerkelijk te noemen dat een commissie bestaande uit zes verschillende personen unaniem (vrij) direct weten dat dit het beste nummer is.
Ik heb nog steeds het gevoel dat ze het al langer wisten en dat Mia haar post over ‘in november gaat er iets geweldigs gebeuren’ helemaal niet over een album ging. Vertrouw het ook voor geen meter meer. :@
pi_208824799
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:03 schreef Em31 het volgende:
Trouwens, uit de post van @:Cirilico
[..]
Ik heb nog steeds het gevoel dat ze het al langer wisten en dat Mia haar post over ‘in november gaat er iets geweldigs gebeuren’ helemaal niet over een album ging. Vertrouw het ook voor geen meter meer. :@
Ja het is dit jaar wel echt verkloot qua transparantie. Al zou je Duncan in 2019-stijl hebben gevraagd of ie toevallig nog wat had liggen omdat de rest gewoon bagger was, had dat dan gewoon gezegd. :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')