abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208809525
De auto van mijn vriendin is gisteren total loss gereden. Toen ze onze zoon naar school bracht is er iemand met een kilometertje of 50 per uur achterop gereden terwijl mijn vriendin netjes voor het stoplicht stond te wachten. Gelukkig lichamelijk (nog) geen klachten. Onze zoon is er eigenlijk alleen maar van geschrokken. Maar nu na een dag komt het besef dat ze haar auto kwijt is en ze morgen toch moet gaan werken. Voor een paar dagen is het allemaal nog wel op te lossen.

Maar nu komen ook de vragen. Wat is een auto uit 2004 nog waard? We hebben deze auto 2 jaar geleden gekocht voor ¤2500 en als ik nu op marktplaats kijk is de waarde eigenlijk gelijk gebleven of zelfs gestegen. Ik heb nu al 3 keer met de verzekeraar gebeld maar ze laten nog weinig los als alleen dat er binnen 3 dagen contact wordt opgenomen.

Eigenlijk luidt mijn/onze vraag heel concreet wat we nu nog terug kunnen verwachten voor haar auto en hoe dat dan berkenend wordt. We willen zsm een andere auto kopen maar ons budget is niet heel hoog en afhankelijk van wat we van de verzekeraar uitgekeerd krijgen.
  dinsdag 18 april 2023 @ 09:16:27 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208809559
Ik weet niet of wij goed antwoord op deze vraag kunnen geven. Waarschijnlijk krijg je gewoon de dagwaarde en de vraag is of de verzekeraar rekening houdt met de prijzen op marktplaats o.i.d
Where law ends, tyrrany begins.
pi_208809567
een auto die 3 jaar terug 2500 euro waard was, ga er maar vanuit dat je daar max 1000 voor gestort gaat krijgen, wat de waarde op marktplaats is doet niet terzake in deze, want dat is niet de dagwaarde
pi_208809622
1: Schade formulieren ingevuld en ondertekend door beide partijen? Nee? Zo snel mogelijk doen! Foto's, getuigen, de hele shit. Zorg dat je zoveel mogelijk bewijslast hebt dat de tegenpartij 100% aansprakelijk is.
2: Kopie maken van de schade formulieren voor jezelf
3: Schade formulieren door sturen naar verzekering. Vraag bevestiging van ontvangst.
4: Telefonisch contact opnemen met verzekering. Dossier nummer opvragen (scheelt een hoop tijd bij het verdere navragen). Uitleggen dat je vriendin deze auto nodig heeft om haar werk te kunnen doen.
5: Navragen bij je verzkering of de andere partij 100% aansprakelijk is gesteld voor de geleden schade
6: Je krijgt waarschijnlijk de dagwaarde van de auto. Als ik me niet vergis zijn dat lijstjes van de Bovag of ANWB. Nieuwwaarde of vervangingswaarde worden alleen uitgekeerd als je daarvoor een aanvullende cascoverzekering hebt afgesloten. Kortom: Je wordt dus genaaid, ook al kun je daar helemaal niets aan doen. Dat is niet eerlijk en daar heb je helaas mee te dealen, want zo 'zijn de regels nu eenmaal'. Ga daar niet mee in discussie met verzekeringen, maar zorg dat je bewijslast helemaal klopt.
7: Ga heel heel heeel goed na of de auto economisch total loss is, want in dat geval kan het voor jullie beter zijn een stukje van de reparatiekosten zelf te betalen. Meestal krijg je de dagwaarde uitgekeerd en moet je met dat geld een andere auto regelen. En meestal kun je dan alleen een lagere klasse betalen. Als je met een paar honderd euro bijleggen een auto in dezelfde klasse kunt kopen is dat misschien het overwegen waard. Vraag aan je verzekeraar of je de tegenpartij ook hiervoor aansprakelijk kunt stellen.
8: Lichamelijk (nog) geen klachten. Aangegeven dat die klachten kunnen komen? Neem contact op met een letselschade advocaat wat je mogelijkheden zijn. Eerste consult is meestal gratis.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Belvedere op 18-04-2023 09:33:31 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_208809701
Hier kan je de autogegevens invullen en krijg je een lijstje met daarin ook de geschatte dagwaarde bij Total Loss

https://www.anwb.nl/auto/koerslijst
pi_208809738
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:33 schreef ES_FOK het volgende:
Hier kan je de autogegevens invullen en krijg je een lijstje met daarin ook de geschatte dagwaarde bij Total Loss

https://www.anwb.nl/auto/koerslijst
Dergelijke lijstjes al geprobeerd maar aangezien auto ouder is dan 18 jaar geen resultaat. -O-
pi_208809769
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:37 schreef Vliegbaard het volgende:

Dergelijke lijstjes al geprobeerd maar aangezien auto ouder is dan 18 jaar geen resultaat. -O-
18 jaar oud? Daar krijg je meestal maar een paar honderd eurie voor max. Wat is het merk, model en typenummer? Heel goed nagaan wat je mogelijkheden zijn, want je hebt denk ik nu niets aan de standaard antwoorden van de verzekering. Niet zomaar overal mee akkoord gaan. Telefonisch akkoord is ook bindend.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 18 april 2023 @ 09:39:59 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208809773
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
18 jaar. Dan zou ik er niet teveel van verwachten. Je zou de tegenpartij aansprakelijk kunnen houden voor de extra financiele schade, maar dat zou je even moeten uitzoeken.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 18 april 2023 @ 09:41:41 #9
37248 BertV
Klei indiaan
pi_208809788
Nu gebeuren er per dag talloze ongelukken, maar niet toevallig op de heiligenbergerweg?
De omschrijving klopt precies en mijn familie werd op de fiets bijna omver gekegeld.

Ik ben bang dat het niet voor niks is dat oudere auto's geen resultaat geven.
Dat gaat een schandalig laag bedrag worden.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_208809790
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:16 schreef Gunner het volgende:
Ik weet niet of wij goed antwoord op deze vraag kunnen geven. Waarschijnlijk krijg je gewoon de dagwaarde en de vraag is of de verzekeraar rekening houdt met de prijzen op marktplaats o.i.d
Als daar een auto met 50km/u op geklapt is dan is die auto op zeker totalloss.

Niks geen dagwaarde, dat wrak wordt per opbod verkocht voor onderdelen en dan mag TS blij zijn als ie 500 euro vangt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_208809812
Gisteren de aanrijding gehad en al 3x gebeld met de verzekering 😳
Je moet gewoon even wachten. Drie dagen is redelijk meestal zijn ze sneller. Zorg in ieder geval dat je alles inlevert.
Een auto van 20 jaar is nu eenmaal geen duizenden euro’s waard tenzij het een luxe merk betreft.

Twee jaar geleden had ik ook een aanrijding waarbij mijn auto economische total loss werd verklaard. Ik kreeg de dagwaarde aangeboden. Dat was iets meer dan ¤4000.
Wat de verzekering doet is dat ze de auto in huidige staat verkopen en het verschil leggen ze dan bij om jou uit te betalen. Ik heb zelf de total loss auto op MP aangeboden en uiteindelijk rond de ¤500 meer gekregen dan wat de verzekering zei te kunnen krijgen.
Ik weet niet of dit voor jou eventueel een oplossing is om iets meer eruit te krijgen. Dat zal ook afhankelijk zijn van de schade en of je iemand kan vinden die het de moeite waard vind om het te repareren
pi_208809814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:
5: Navragen bij je verzkering of de andere partij 100% aansprakelijk is gesteld voor de geleden schade
6: Je krijgt waarschijnlijk de dagwaarde van de auto. Als ik me niet vergis zijn dat lijstjes van de Bovag of ANWB. Nieuwwaarde of vervangingswaarde worden alleen uitgekeerd als je daarvoor een aanvullende cascoverzekering hebt afgesloten. Kortom: Je wordt dus genaaid, ook al kun je daar helemaal niets aan doen. Dat is niet eerlijk en daar heb je helaas mee te dealen, want zo 'zijn de regels nu eenmaal'. Ga daar niet mee in discussie met verzekeringen, maar zorg dat je bewijslast helemaal klopt.
7: Ga heel heel heeel goed na of de auto economisch total loss is, want in dat geval kan het voor jullie beter zijn een stukje van de reparatiekosten zelf te betalen. Meestal krijg je de dagwaarde uitgekeerd en moet je met dat geld een andere auto regelen. En meestal kun je dan alleen een lagere klasse betalen. Als je met een paar honderd euro bijleggen een auto in dezelfde klasse kunt kopen is dat misschien het overwegen waard. Vraag aan je verzekeraar of je de tegenpartij ook hiervoor aansprakelijk kunt stellen.
8: Lichamelijk (nog) geen klachten. Aangegeven dat die klachten kunnen komen? Neem contact op met een letselschade advocaat wat je mogelijkheden zijn. Eerste consult is meestal gratis.
Punt 5: nog niet vastgesteld maar dat is een kwestie van tijd.
Punt 6: ja daar zitten we eigenlijk nog het meest mee. We hadden een goed functionerende auto waar ze met gemak nog 5 jaar mee kon rijden. Maakt het echt heel zuur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt 7: de auto is technisch total loss. Bumpertje kost in kleur al snel ¤1000 via een schadehersteller. Hele ophanging is aan 1 kant compleet naar de klote en het plaatmateriaal is zover verbogen dat je de tankdop niet meer kunt vinden.
Punt 8: is nog wel een goede tip, bedankt!
  Vis een optie? dinsdag 18 april 2023 @ 09:44:56 #13
70532 loveli
N
pi_208809819
Vragen aan je verzekeraar.

Waarschijnlijk moet een bij de verzekering aangesloten schadehersteller ernaar kijken. Die scrollt ook door marktplaats en autotrader om prijzen te vergelijken en zal er een bedrag aan plakken.
crap in = crap out
pi_208809832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:44 schreef Moederenkind het volgende:
Gisteren de aanrijding gehad en al 3x gebeld met de verzekering 😳
Je moet gewoon even wachten. Drie dagen is redelijk meestal zijn ze sneller. Zorg in ieder geval dat je alles inlevert.
Een auto van 20 jaar is nu eenmaal geen duizenden euro’s waard tenzij het een luxe merk betreft.

Twee jaar geleden had ik ook een aanrijding waarbij mijn auto economische total loss werd verklaard. Ik kreeg de dagwaarde aangeboden. Dat was iets meer dan ¤4000.
Wat de verzekering doet is dat ze de auto in huidige staat verkopen en het verschil leggen ze dan bij om jou uit te betalen. Ik heb zelf de total loss auto op MP aangeboden en uiteindelijk rond de ¤500 meer gekregen dan wat de verzekering zei te kunnen krijgen.
Ik weet niet of dit voor jou eventueel een oplossing is om iets meer eruit te krijgen. Dat zal ook afhankelijk zijn van de schade en of je iemand kan vinden die het de moeite waard vind om het te repareren
Voor zo ver ik weet mag je een auto die economisch totalloss verklaard is niet zelf verkopen. Althans zoiets staat mij bij. Vroeger mocht dat wel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_208809850
Het uitgangspunt moet zijn dat jij schadeloos gesteld wordt door de verzekeraar. Je hoeft dus niet akkoord te gaan met een te laag bedrag, want dat betekent dat je dus niet schadeloos gesteld wordt. Je had een rijdende auto, zij mogen er voor zorgen dat je een vergelijkbaar exemplaar moet kunnen aanschaffen.

Toen mijn auto op vergelijkbare manier totalloss werd gereden, heb ik de schade expert die kwam kijken een lijstje van vergelijkbare autos op marktplaats laten zien (de iets duurder geprijsde). Helemaal ging hij daar niet in mee, maar ik heb daardoor wel een hoger bedrag gekregen. Aangezien ik toch een nieuwere auto wilde hebben heb ik het daarbij gelaten.
pi_208809852
-- nevermind --

[ Bericht 33% gewijzigd door Mr_Belvedere op 18-04-2023 09:56:10 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_208809858
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:47 schreef vosss het volgende:

[..]
Voor zo ver ik weet mag je een auto die economisch totalloss verklaard is niet zelf verkopen. Althans zoiets staat mij bij. Vroeger mocht dat wel.
Misschien technisch total loss ? Ik heb de mijne in ieder geval gewoon kunnen verkopen iets minder dan 2 jaar geleden
pi_208809862
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:49 schreef Munchkin het volgende:
Het uitgangspunt moet zijn dat jij schadeloos gesteld wordt door de verzekeraar. Je hoeft dus niet akkoord te gaan met een te laag bedrag, want dat betekent dat je dus niet schadeloos gesteld wordt. Je had een rijdende auto, zij mogen er voor zorgen dat je een vergelijkbaar explembaar moet kunnen aanschaffen.

Toen mijn auto op vergelijkbare manier totalloss werd gereden, heb ik de schade expert die kwam kijken een lijstje van vergelijkbare autos op marktplaats laten zien (de iets duurder geprijsde). Helemaal ging hij daar niet in mee, maar ik heb daardoor wel een hoger bedrag gekregen. Aangezien ik toch een nieuwere auto wilde hebben heb ik het daarbij gelaten.
Een meestal is er maar één (zwaar overwerkte) schade expert voor de complete regio. Het kan bijzonder lonen normaal en vriendelijk naar deze persoon te zijn en rustig en kalm je situatie uit te leggen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_208809883
---

[ Bericht 99% gewijzigd door Vliegbaard op 18-04-2023 10:00:58 ]
pi_208809901
----

[ Bericht 50% gewijzigd door Mr_Belvedere op 18-04-2023 12:18:45 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_208809924
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:49 schreef Munchkin het volgende:
Het uitgangspunt moet zijn dat jij schadeloos gesteld wordt door de verzekeraar. Je hoeft dus niet akkoord te gaan met een te laag bedrag, want dat betekent dat je dus niet schadeloos gesteld wordt. Je had een rijdende auto, zij mogen er voor zorgen dat je een vergelijkbaar exemplaar moet kunnen aanschaffen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:51 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Een meestal is er maar één (zwaar overwerkte) schade expert voor de complete regio. Het kan bijzonder lonen normaal en vriendelijk naar deze persoon te zijn en rustig en kalm je situatie uit te leggen.
wat niet meehelpt is dat beide auto's bij een berger staan. Beide auto's zijn dermate beschadigd dat die nooit meer gaan rijden. Waarschijnlijk spreek ik die beste schade-expert nooit.
En voor een andere auto wil ik ook best wat bijbetalen maar als we oud-ijzerprijs krijgen dan wil ik daar niet zomaar mee akkoord gaan (al begin ik de indruk te krijgen dat veel meer er ook niet echt in zit)
pi_208809945
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Probeer alleen maar wat te helpen, sorry. Ik haal het wel weg.
Waarvoor ook dank.

Ondanks dat ik het zelf niet heb gezien (was binnen 5 minuten wel ter plaatse) ben ik er eigenlijk best kwaad om. |Misschien dat ik wat geïrriteerd over kom waarvoor excuses.
pi_208809962
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waarvoor ook dank.

Ondanks dat ik het zelf niet heb gezien (was binnen 5 minuten wel ter plaatse) ben ik er eigenlijk best kwaad om. |Misschien dat ik wat geïrriteerd over kom waarvoor excuses.
Geen punt, begrijp ik ook wel.

Ik ben in het verleden eens gigantisch genaaid door een verzekeraar vanwege dat economisch total loss en ook nog eens belachelijk hoge reparatiekosten op plastic meuk, dus dat was waarschijnlij mijn insteek geweest.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 18 april 2023 @ 10:47:30 #24
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208810300
Heb je een rechtsbijstand die dit dekt? Zet die erop (en stop zelf met bellen elke 10 minuten ...)
Dum de dum
pi_208814598
En de verzekering van de tegenpartij mag vanavond nog voor een leenauto zorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')