Dergelijke lijstjes al geprobeerd maar aangezien auto ouder is dan 18 jaar geen resultaat.quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:33 schreef ES_FOK het volgende:
Hier kan je de autogegevens invullen en krijg je een lijstje met daarin ook de geschatte dagwaarde bij Total Loss
https://www.anwb.nl/auto/koerslijst
18 jaar oud? Daar krijg je meestal maar een paar honderd eurie voor max. Wat is het merk, model en typenummer? Heel goed nagaan wat je mogelijkheden zijn, want je hebt denk ik nu niets aan de standaard antwoorden van de verzekering. Niet zomaar overal mee akkoord gaan. Telefonisch akkoord is ook bindend.quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Dergelijke lijstjes al geprobeerd maar aangezien auto ouder is dan 18 jaar geen resultaat.
18 jaar. Dan zou ik er niet teveel van verwachten. Je zou de tegenpartij aansprakelijk kunnen houden voor de extra financiele schade, maar dat zou je even moeten uitzoeken.quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dergelijke lijstjes al geprobeerd maar aangezien auto ouder is dan 18 jaar geen resultaat.
Als daar een auto met 50km/u op geklapt is dan is die auto op zeker totalloss.quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:16 schreef Gunner het volgende:
Ik weet niet of wij goed antwoord op deze vraag kunnen geven. Waarschijnlijk krijg je gewoon de dagwaarde en de vraag is of de verzekeraar rekening houdt met de prijzen op marktplaats o.i.d
Punt 5: nog niet vastgesteld maar dat is een kwestie van tijd.quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:
5: Navragen bij je verzkering of de andere partij 100% aansprakelijk is gesteld voor de geleden schade
6: Je krijgt waarschijnlijk de dagwaarde van de auto. Als ik me niet vergis zijn dat lijstjes van de Bovag of ANWB. Nieuwwaarde of vervangingswaarde worden alleen uitgekeerd als je daarvoor een aanvullende cascoverzekering hebt afgesloten. Kortom: Je wordt dus genaaid, ook al kun je daar helemaal niets aan doen. Dat is niet eerlijk en daar heb je helaas mee te dealen, want zo 'zijn de regels nu eenmaal'. Ga daar niet mee in discussie met verzekeringen, maar zorg dat je bewijslast helemaal klopt.
7: Ga heel heel heeel goed na of de auto economisch total loss is, want in dat geval kan het voor jullie beter zijn een stukje van de reparatiekosten zelf te betalen. Meestal krijg je de dagwaarde uitgekeerd en moet je met dat geld een andere auto regelen. En meestal kun je dan alleen een lagere klasse betalen. Als je met een paar honderd euro bijleggen een auto in dezelfde klasse kunt kopen is dat misschien het overwegen waard. Vraag aan je verzekeraar of je de tegenpartij ook hiervoor aansprakelijk kunt stellen.
8: Lichamelijk (nog) geen klachten. Aangegeven dat die klachten kunnen komen? Neem contact op met een letselschade advocaat wat je mogelijkheden zijn. Eerste consult is meestal gratis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt 7: de auto is technisch total loss. Bumpertje kost in kleur al snel ¤1000 via een schadehersteller. Hele ophanging is aan 1 kant compleet naar de klote en het plaatmateriaal is zover verbogen dat je de tankdop niet meer kunt vinden.
Punt 8: is nog wel een goede tip, bedankt!
Voor zo ver ik weet mag je een auto die economisch totalloss verklaard is niet zelf verkopen. Althans zoiets staat mij bij. Vroeger mocht dat wel.quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:44 schreef Moederenkind het volgende:
Gisteren de aanrijding gehad en al 3x gebeld met de verzekering 😳
Je moet gewoon even wachten. Drie dagen is redelijk meestal zijn ze sneller. Zorg in ieder geval dat je alles inlevert.
Een auto van 20 jaar is nu eenmaal geen duizenden euro’s waard tenzij het een luxe merk betreft.
Twee jaar geleden had ik ook een aanrijding waarbij mijn auto economische total loss werd verklaard. Ik kreeg de dagwaarde aangeboden. Dat was iets meer dan ¤4000.
Wat de verzekering doet is dat ze de auto in huidige staat verkopen en het verschil leggen ze dan bij om jou uit te betalen. Ik heb zelf de total loss auto op MP aangeboden en uiteindelijk rond de ¤500 meer gekregen dan wat de verzekering zei te kunnen krijgen.
Ik weet niet of dit voor jou eventueel een oplossing is om iets meer eruit te krijgen. Dat zal ook afhankelijk zijn van de schade en of je iemand kan vinden die het de moeite waard vind om het te repareren
Misschien technisch total loss ? Ik heb de mijne in ieder geval gewoon kunnen verkopen iets minder dan 2 jaar geledenquote:Op dinsdag 18 april 2023 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet mag je een auto die economisch totalloss verklaard is niet zelf verkopen. Althans zoiets staat mij bij. Vroeger mocht dat wel.
Een meestal is er maar één (zwaar overwerkte) schade expert voor de complete regio. Het kan bijzonder lonen normaal en vriendelijk naar deze persoon te zijn en rustig en kalm je situatie uit te leggen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:49 schreef Munchkin het volgende:
Het uitgangspunt moet zijn dat jij schadeloos gesteld wordt door de verzekeraar. Je hoeft dus niet akkoord te gaan met een te laag bedrag, want dat betekent dat je dus niet schadeloos gesteld wordt. Je had een rijdende auto, zij mogen er voor zorgen dat je een vergelijkbaar explembaar moet kunnen aanschaffen.
Toen mijn auto op vergelijkbare manier totalloss werd gereden, heb ik de schade expert die kwam kijken een lijstje van vergelijkbare autos op marktplaats laten zien (de iets duurder geprijsde). Helemaal ging hij daar niet in mee, maar ik heb daardoor wel een hoger bedrag gekregen. Aangezien ik toch een nieuwere auto wilde hebben heb ik het daarbij gelaten.
quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:49 schreef Munchkin het volgende:
Het uitgangspunt moet zijn dat jij schadeloos gesteld wordt door de verzekeraar. Je hoeft dus niet akkoord te gaan met een te laag bedrag, want dat betekent dat je dus niet schadeloos gesteld wordt. Je had een rijdende auto, zij mogen er voor zorgen dat je een vergelijkbaar exemplaar moet kunnen aanschaffen.
Toen mijn auto op vergelijkbare manier totalloss werd gereden, heb ik de schade expert die kwam kijken een lijstje van vergelijkbare autos op marktplaats laten zien (de iets duurder geprijsde). Helemaal ging hij daar niet in mee, maar ik heb daardoor wel een hoger bedrag gekregen. Aangezien ik toch een nieuwere auto wilde hebben heb ik het daarbij gelaten.
wat niet meehelpt is dat beide auto's bij een berger staan. Beide auto's zijn dermate beschadigd dat die nooit meer gaan rijden. Waarschijnlijk spreek ik die beste schade-expert nooit.quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:51 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Een meestal is er maar één (zwaar overwerkte) schade expert voor de complete regio. Het kan bijzonder lonen normaal en vriendelijk naar deze persoon te zijn en rustig en kalm je situatie uit te leggen.
Waarvoor ook dank.quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Probeer alleen maar wat te helpen, sorry. Ik haal het wel weg.
Geen punt, begrijp ik ook wel.quote:Op dinsdag 18 april 2023 10:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarvoor ook dank.
Ondanks dat ik het zelf niet heb gezien (was binnen 5 minuten wel ter plaatse) ben ik er eigenlijk best kwaad om. |Misschien dat ik wat geïrriteerd over kom waarvoor excuses.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |