Meh, dat gaat vrij rap hoor. En je zal niet ernstig ziek worden, zeldzaamheden daargelaten. Beetje net zo als ze zeggen over de prikken toch?quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:20 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Klopt, maar voordat dit geactiveerd is, ben je wel even verder en dus ziek.

Maar je moet dus eerst wel ziek worden om jezelf te beschermen tegen ziek worden.quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:41 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Meh, dat gaat vrij rap hoor. En je zal niet ernstig ziek worden, zeldzaamheden daargelaten. Beetje net zo als ze zeggen over de prikken toch?

Altijd langer dan de antistoffen, maar ik weet niet hoelang. Zal vast wel onderzoeken voor zijn, maar heb niet gelezen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:41 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Meh, dat gaat vrij rap hoor. En je zal niet ernstig ziek worden, zeldzaamheden daargelaten. Beetje net zo als ze zeggen over de prikken toch?

Iets wat je na de Covid prikken ook nog kan worden?quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar je moet dus eerst wel ziek worden om jezelf te beschermen tegen ziek worden.
 En zelfs ziek na de prik itself?
 En zelfs ziek na de prik itself?

Uhhhmm, maar na de prik verdwijnen die antistoffen net zo hard. En ben je dus ook aangewezen op je T-cellenquote:Op vrijdag 28 april 2023 21:23 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Altijd langer dan de antistoffen, maar ik weet niet hoelang. Zal vast wel onderzoeken voor zijn, maar heb niet gelezen.
Longcovid is niet echt zeldzaam, net zoals andere complicaties die covid of andere infecties kan geven.
Vaccins icm ernstige bijwerkingen zijn heel zeldzaam, hele andere (schaal) dan de complicaties die je kunt krijgen van Covid.
 Tenzij je dus iedere zoveel maanden een nieuw oppep prikkie neemt.
 Tenzij je dus iedere zoveel maanden een nieuw oppep prikkie neemt.

Nou je stelt zelf dat je daarna minder ziek wordt.quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Iets wat je na de Covid prikken ook nog kan worden?En zelfs ziek na de prik itself?
quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:22 schreef Nova het volgende:
[..]
Na het doormaken van een infectie, ontwikkelt ons lichaam inderdaad vaak immuniteit tegen de ziekteverwekker. Dit komt omdat we nadat we zijn blootgesteld aan een bepaalde ziekteverwekker specifieke antilichamen en witte bloedcellen hebben aangemaakt die onthouden hoe deze indringer te herkennen is (door middel van geheugencellen). Wanneer dezelfde of vergelijkbare pathogenen weer verschijnen kan ons immuunsysteem hier -tot op zekere hoogt- beter tegen verdedigen waardoor je hopelijk sneller geneest dan bij de eerste keer! Het blijft natuurlijk wel belangrijk om ook preventieve maatregelen zoals vaccinatie toe te passen als die mogelijkheid er is en daarbij altijd alert te blijven voor nieuwe stammen/versies/pathogenenen/etcetera; onze afweercapaciteiten kunnen helaas niet alle belagers tegelijkertijd aan...

Dat klinkt als een pleidooi voor regelmatig vaccinerenquote:Op vrijdag 28 april 2023 21:25 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Uhhhmm, maar na de prik verdwijnen die antistoffen net zo hard. En ben je dus ook aangewezen op je T-cellenTenzij je dus iedere zoveel maanden een nieuw oppep prikkie neemt.

Ja maar maar maar, wanneer je er niet echt doodziek van bent geworden de 1e keerquote:Op vrijdag 28 april 2023 21:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou je stelt zelf dat je daarna minder ziek wordt.
Dus wat is de keuze: eerst goed ziek worden, of je vaccineren.
Het orakel zegt dit daarover:
[..]
 En je ook van de prik ook ziek kan worden.. Hey, jij mag al mijn boosters hebben vriend, kun je wat vaker gaan. Ik overleef het zonder ook wel
 En je ook van de prik ook ziek kan worden.. Hey, jij mag al mijn boosters hebben vriend, kun je wat vaker gaan. Ik overleef het zonder ook wel  

Je verdraaid het weer aardig, maar goedquote:Op vrijdag 28 april 2023 21:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat klinkt als een pleidooi voor regelmatig vaccineren
 Het maakt geen fuck uit uiteindelijk of je je hebt laten vaccineren of niet
 Het maakt geen fuck uit uiteindelijk of je je hebt laten vaccineren of niet  Ik wil je nog wel een voorbeeld geven van een "risico geval" als je wil
 Ik wil je nog wel een voorbeeld geven van een "risico geval" als je wil  

We hebben kunnen ervaren hoe gevaarlijk het virus was, daarvoor was geen overheid nodig.quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Je verdraaid het weer aardig, maar goedHet maakt geen fuck uit uiteindelijk of je je hebt laten vaccineren of niet
Ik wil je nog wel een voorbeeld geven van een "risico geval" als je wil

Mensen worden ook ziek van de griep, en daar sterven ook mensen aan. We moeten dit Covid gebeuren en het gevaar ervan ook niet zo groot maken als overheden het gemaakt hebben. Maar zal wel iets met niet zelf nadenken, en volop vertrouwen in je overheid te maken hebben.

Ben ik ook niet, maar wel 3 weken flink ziek, daarna lange tijd vermoeidheid en 6 weken 100% smaakverlies, wat niet volledig is hersteld. Bepaalde voedingsmiddelen smaken nog steeds niet normaal.quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja maar maar maar, wanneer je er niet echt doodziek van bent geworden de 1e keer
Niet zo ziek als van Covid zelf.quote:En je ook van de prik ook ziek kan worden..
Voor de laatste booster kreeg ik 300 euro uitgekeerd en heeft me gered tijdens het opleidingstraject voor een nieuwe baan afgelopen winter, waarbij 1/3 van de cursisten is afgevallen omdat ze door Covid te ver achterop waren geraakt. Ik was een van de weinige die die periode niet ziek is geweest.quote:Hey, jij mag al mijn boosters hebben vriend, kun je wat vaker gaan. Ik overleef het zonder ook wel
Ach, ik vind hem best lachen.quote:En dat orakel heb ik niet zoveel mee.

Ja dat is kut voor je, maar kan met een griep ook.. Zijn ook mensen die er jaren last van houden.quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:50 schreef Wantie het volgende:
Ben ik ook niet, maar wel 3 weken flink ziek, daarna lange tijd vermoeidheid en 6 weken 100% smaakverlies, wat niet volledig is hersteld. Bepaalde voedingsmiddelen smaken nog steeds niet normaal.
Wil je dat uitleggen aan degenen die neurologische schade hebben opgelopen en niet meer kunnen functioneren als een normaal mens? Degenen die constant epeleptische aanvallen hebben? Degenen waarvan het lichaam blijft trillen... Leuk hoor, zelfs in Duitsland heeft Karl de prikprins al Pfizer om schadebetalingen gevraagd. 1 op de 2000 zou ernstige schade hebben opgelopen, daar zijn de doden en de onder rapportages nog niet in meegenomen. Goed argument dus van je.quote:
Mag jij vinden, maar doet als geprogrameerd en mensen geloven dat klakkeloos. Dat is pas eng, niet je eigen afwegingen meer maken.quote:

Hoe gevaarlijk nou werkelijk Wantie? Zo gevaarlijk als het nieuws op TV je deed geloven of wat je in je omgeving hebt meegemaakt met 10 tallen mensen die omvielen? En ik wil niet zeggen dat er niks geweest is, maar het is echt schromelijk overdreven qua gevaar voor de volksgezondheid.quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
We hebben kunnen ervaren hoe gevaarlijk het virus was, daarvoor was geen overheid nodig.
Mensen worden inderdaad ook mensen aan griep en vele andere ziekten, maar dat zegt verder niets.
In potentie kan griep zelfs gevaarlijker zijn dan Sars, niet voor niets wordt griep heel goed in de gaten gehouden.

Volle IC's niet meegekregen? Alle noodzakelijke zorg die keer op keer op keer uitgesteld moest worden omdat er geen capaciteit meer voor was. Het erge is dat je nu zelf waarschijnlijk denkt dat je een kritische blik hebt, maar aan je vingers in je oren steken en heel hard la la la roepen is helemaal niets kritisch.quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hoe gevaarlijk nou werkelijk Wantie? Zo gevaarlijk als het nieuws op TV je deed geloven of wat je in je omgeving hebt meegemaakt met 10 tallen mensen die omvielen? En ik wil niet zeggen dat er niks geweest is, maar het is echt schromelijk overdreven qua gevaar voor de volksgezondheid.

Die ziekenhuizen liggen wel vaker vol. Dat gaat vanzelf als er steeds meer mensen bijkomen en ziekenhuizen gesloten worden.quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volle IC's niet meegekregen? Alle noodzakelijke zorg die keer op keer op keer uitgesteld moest worden omdat er geen capaciteit meer voor was. Het erge is dat je nu zelf waarschijnlijk denkt dat je een kritische blik hebt, maar aan je vingers in je oren steken en heel hard la la la roepen is helemaal niets kritisch.

quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volle IC's niet meegekregen? Alle noodzakelijke zorg die keer op keer op keer uitgesteld moest worden omdat er geen capaciteit meer voor was. Het erge is dat je nu zelf waarschijnlijk denkt dat je een kritische blik hebt, maar aan je vingers in je oren steken en heel hard la la la roepen is helemaal niets kritisch.

Ja, en hiv is dodelijk.quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja dat is kut voor je, maar kan met een griep ook.. Zijn ook mensen die er jaren last van houden.
[..]
Schade door vaccinatie is net uitgebreid aan bod geweest, en daaruit bleek dat die vele malen lager is dan schade door Covid.quote:Wil je dat uitleggen aan degenen die neurologische schade hebben opgelopen en niet meer kunnen functioneren als een normaal mens? Degenen die constant epeleptische aanvallen hebben? Degenen waarvan het lichaam blijft trillen... Leuk hoor, zelfs in Duitsland heeft Karl de prikprins al Pfizer om schadebetalingen gevraagd. 1 op de 2000 zou ernstige schade hebben opgelopen, daar zijn de doden en de onder rapportages nog niet in meegenomen. Goed argument dus van je.
[..]
Veel mensen denken een eigen afweging te maken, maar zijn daar eigenlijk niet toe in staat.quote:Mag jij vinden, maar doet als geprogrameerd en mensen geloven dat klakkeloos. Dat is pas eng, niet je eigen afwegingen meer maken.

quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Die ziekenhuizen liggen wel vaker vol. Dat gaat vanzelf als er steeds meer mensen bijkomen en ziekenhuizen gesloten worden.
Dat er minder bedden nodi5xijn komt door veranderingen in behandelwijze, waardoor patiënten veel minder lang in het ziekenhuis hoeven te liggen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Die ziekenhuizen liggen wel vaker vol. Dat gaat vanzelf als er steeds meer mensen bijkomen en ziekenhuizen gesloten worden.

Gevaarlijk in de zin dat in korte tijd grote aantallen ziek worden en daardoor de maatschappij ontwrichten.quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hoe gevaarlijk nou werkelijk Wantie? Zo gevaarlijk als het nieuws op TV je deed geloven of wat je in je omgeving hebt meegemaakt met 10 tallen mensen die omvielen? En ik wil niet zeggen dat er niks geweest is, maar het is echt schromelijk overdreven qua gevaar voor de volksgezondheid.

Het ging er over dat veel meer ouderen op de fiets waren omgekomen in het verkeer.quote:Op zaterdag 22 april 2023 19:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wellicht meer lezen dan de kop
"In 2022 kwamen 737 mensen om door een verkeersongeval, 147 meer dan in 2021."
In 2022 waren er in Nederland 169 938 sterfgevallen. Dat zijn er gemiddeld 3 250 per week.
Denk je echt dat dit de oorzaak is? Nou?

Dat heb ik in de directe kring meegemaakt ja, iemand met kanker waar het bijzonder weinig scheelde of die had een levensreddende behandeling niet kunnen krijgen vanwege de overbelasting van het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]

Als ik naar mijn omgeving kijk, 2 vrienden van begin 30 die in de eerste golf mild ziek zijn geweest, maar daarna maandenlang niet volledig konden werken omdat ze geen energie hadden, 1 collega van me van begin 40 die door Covid in het ziekenhuis is beland, die wist op een gegeven moment niet eens meer wie hij was, zo ver van de wereld raakte hij. Daarna wekenlang herstel, moeder van een andere collega is op de ic belandt, heeft wekenlang in het ziekenhuis gelegen en daarna bijna een jaar revalidatie om weer op krachten te komen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat heb ik in de directe kring meegemaakt ja, iemand met kanker waar het bijzonder weinig scheelde of die had een levensreddende behandeling niet kunnen krijgen vanwege de overbelasting van het ziekenhuis.

Oh ja, daar heb ik ook wat voorbeelden hier van langs zien komen. Ik ben vooral een beetje allergisch richting de was het nou wel zo druk in het ziekenhuis dingen. Daarvoor ken ik te veel mensen die in het ziekenhuis werken, en dat op de relevante afdelingen doen. Een longarts bijvoorbeeld die het vanwege de werkdruk bijna niet meer trok, en regelmatig huilend thuis kwam. Die had regelmatig meer patiënten op haar afdeling die de IC nodig hadden dan er plekken waren op de IC. Die moest kiezen welke van haar patiënten ze dood liet gaan...quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als ik naar mijn omgeving kijk, 2 vrienden van begin 30 die in de eerste golf mild ziek zijn geweest, maar daarna maandenlang niet volledig konden werken omdat ze geen energie hadden, 1 collega van me van begin 40 die door Covid in het ziekenhuis is beland, die wist op een gegeven moment niet eens meer wie hij was, zo ver van de wereld raakte hij. Daarna wekenlang herstel, moeder van een andere collega is op de ic belandt, heeft wekenlang in het ziekenhuis gelegen en daarna bijna een jaar revalidatie om weer op krachten te komen.
Verder is een complexe hartoperatie van een vriend van me bijna een jaar uitgesteld. Die heeft nog steeds last van de gevolgen daarvan, hij is nog steeds niet aan het werk en gaat van complicatie naar complicatie.
Vlak voor de covid crisis is een kennis van me overleden aan een longinfectie. Dat altijd raar gevonden, omdat hij in de 50 was en geen onderliggende aandoeningen had?
Misschien een geval Covid? Er zijn verhalen dat Covid al veel eerder in ons land was dan officieel geregistreerd.
Uiteraard kan dit allemaal ook met andere ziektegolven. Maar ik heb zoiets nooit eerder meegemaakt, en ik ben geen 18 meer.
En we zien dit soort scenarios ook niet als gevolg van het vaccin.

Was ik ook niet, wel 3 weken klachen, na 3 maanden geen antistoffen meer.quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja maar maar maar, wanneer je er niet echt doodziek van bent geworden de 1e keer
Klopt, alle vaccins die ik had, heb ik 2-3 dagen last gehad per vaccin. Maar was niets qua klachten als ik dat vergelijk met hoe mijn covid infectie ging.quote:En je ook van de prik ook ziek kan worden..

Maar nog nooit zo geweest als met Covid-19.quote:Op vrijdag 28 april 2023 23:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Die ziekenhuizen liggen wel vaker vol.
Waarbij zorg ook steeds beter is/wordt, en het aantal bedden was niet het probleem. Je argumenten zijn zwak.quote:Dat gaat vanzelf als er steeds meer mensen bijkomen en ziekenhuizen gesloten worden.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |