Wolthoorn is ook wel een beetje een ouwelullentent toch? Ik ben zelf ook de jongste niet meer maar de paar keer dat ik daar kwam voelde ik me zelfs een jonkiequote:Op woensdag 14 mei 2025 11:20 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Leuk ! Wellicht dat we elkaar nog 's treffen bij OWPint is overigens ook een heel puike plek. Wolthoorn kom ik zelden e Keyzer is helaas niet meer
[..]
Ja ook gezien. Men dacht 'even' met een onderdeel klaar te zijn. De hele brug moet gewoon vervangen worden.
Maarrr, wel leuk vooruitzicht. als dat nieuwe ding geplaatst moet worden. Zal weer weer een hele happening zijn.
quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:53 schreef 2dope het volgende:
Nog even mijn beklag doen over twee kruisingen waar ik helemaal hondsdol van wordt omdat de situatie constant verandert:
- Plantsoenbrug. Nu is dit wéér veranderd kennelijk en hebben automobilisten die vanaf Noorderhaven komen weer voorrang op fietsers?! De haaientanden zijn ook allemaal half weggevaagd. Altijd een teringzooi daar
- Hoendiep / Aweg "vierkante rotonde".Dat hier nog niet meerdere doden zijn gevallen is een godswonder
Nou precies dat. Fietsers hadden het afgelopen jaar (?) gewoon voorrang daar. Dat zorgde ook voor enorme rijen trouwens. Maar vanmorgen zag ik dus weer haaientanden voor fietsers. Het is superverwarrend want mensen gaan dan uit van de situatie zoals die was. Het feit dat de haaientanden nog niet opnieuw geschilderd zijn is ook heel onhandig.quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]![]()
Dat van de Plantsoenbrug wist ik niet eens, mijn man ook niet. We reden daar van de week nog, dat een fietser inderdaad stond te wachten en dat we nog hardop zeiden: ze heeft toch echt voorrang. Kennelijk dus niet.
Eens! De laatste jaren is het toch wat minder geworden daar. Vroeger altijd stampvol en gemêleerd publiek. Nu vaak rustiger en bijna alleen maar kerels.quote:
quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:33 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nou precies dat. Fietsers hadden het afgelopen jaar (?) gewoon voorrang daar. Dat zorgde ook voor enorme rijen trouwens. Maar vanmorgen zag ik dus weer haaientanden voor fietsers. Het is superverwarrend want mensen gaan dan uit van de situatie zoals die was. Het feit dat de haaientanden nog niet opnieuw geschilderd zijn is ook heel onhandig.
Wat ook zo'n klotekruising is, is die van de oranjesingel en kerklaan. Daar snappen voornamelijk fietsers/brommers niet dat verkeer van rechts (oranjesingel) voorrang heeft...
Aan mij heb je niet zo’n goeie want ik ga weinig (meer) uit eten rond het centrum.quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga in juli twee dagen naar Groningen. Als iemand tips heeft qua bezienswaardigheden of restaurants (rondom centrum), dan hoor ik dat graag!
Honey, is that you?quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]![]()
Precies daarover hadden we het van de week ook nog in de auto.
Ja goede vraag waar die perceptie vandaan komt. Als je kijkt naar de verkeerssituatie dan is best duidelijk dat het een gelijkwaardige kruising is, misschien speelt het een rol dat de bestrating anders is? Verder wordt er in de oranjesingel doorgaans langzaam gereden (30 km/h, drempels, zebrapaden, kindvriendelijke buurt) terwijl de kerklaan één recht stuk is waardoor voornamelijk brommers/scooters (maar ook fietsers) de gang er doorgaans goed in hebben. Daarbij zijn er ook een heleboel chauffeurs die daar stoppen ondanks dat ze voorrang hebben, wat ook niet helpt. Als je een middagje bij Mahalo of de Bres zit dan zie je meerdere bijna-doodervaringenquote:Mijn man (die rijdt auto, ik rijd alleen fiets) stopte daar keurig voor rechts. Ik bekende dat ik als fietser op die plek vaak verkeer van rechts geen voorrang geef.![]()
Waarom eigenlijk niet? Ik ben kennelijk niet de enige.
Ik ben trouwens ook nog steeds niet ontwend dat niet alle verkeer op de Nieuwe Boteringestraat voorrang heeft. Daar sta ik dan wel soms nog keurig te wachten als ik via de Noordersingel vanaf de Nieuwe Ebbinge de Nieuwe Boteringe over wil. En dan verbaasd als er een auto voor me stopt omdat ik van rechts kom.
Leuk man. Je bent altijd welkom in huize 2dope voor een potje couch co-opquote:Op donderdag 15 mei 2025 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga in juli twee dagen naar Groningen. Als iemand tips heeft qua bezienswaardigheden of restaurants (rondom centrum), dan hoor ik dat graag!
Het zou wel gek zijn als mijn honey er op FOK! een tweede leven op na zou houden en dan ook nog als mod.quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:32 schreef 2dope het volgende:
[..]
Honey, is that you?
[..]
Ja goede vraag waar die perceptie vandaan komt. Als je kijkt naar de verkeerssituatie dan is best duidelijk dat het een gelijkwaardige kruising is, misschien speelt het een rol dat de bestrating anders is? Verder wordt er in de oranjesingel doorgaans langzaam gereden (30 km/h, drempels, zebrapaden, kindvriendelijke buurt) terwijl de kerklaan één recht stuk is waardoor voornamelijk brommers/scooters (maar ook fietsers) de gang er doorgaans goed in hebben. Daarbij zijn er ook een heleboel chauffeurs die daar stoppen ondanks dat ze voorrang hebben, wat ook niet helpt. Als je een middagje bij Mahalo of de Bres zit dan zie je meerdere bijna-doodervaringen
[ afbeelding ]
Klopt inderdaad. Ben er wel 's geweest en het stonk naar bejaardenquote:Op donderdag 15 mei 2025 08:48 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wolthoorn is ook wel een beetje een ouwelullentent toch? Ik ben zelf ook de jongste niet meer maar de paar keer dat ik daar kwam voelde ik me zelfs een jonkieBij de Uurwerker heb ik 't weer andersom, daar voel ik me een ouwe lul tussen al dat jonge grut. Pintelier is wel een goede balans :> Het boeit ook allemaal niet zoveel maar soms is het contrast wel erg groot.
Ja ik moet echt weer vaker naar de OW, één van de eigenaren is een goede vriend van me dus eigenlijk schandalig dat ik er nog maar zelden ben.
Alle Jezus, is het weer zover. Ik vond het juist ideaal !quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:53 schreef 2dope het volgende:
Nog even mijn beklag doen over twee kruisingen waar ik helemaal hondsdol van wordt omdat de situatie constant verandert:
- Plantsoenbrug. Nu is dit wéér veranderd kennelijk en hebben automobilisten die vanaf Noorderhaven komen weer voorrang op fietsers?! De haaientanden zijn ook allemaal half weggevaagd. Altijd een teringzooi daar
- Hoendiep / Aweg "vierkante rotonde".* Dat hier nog niet meerdere doden zijn gevallen is een godswonder
Verkoopt die snackbar naast de Bres nog blikken Faxe ? Dat vond/vind reusachtig lekker bier !quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het zou wel gek zijn als mijn honey er op FOK! een tweede leven op na zou houden en dan ook nog als mod.![]()
Je maakt ook vrij makkelijk vaart als fietser vanuit de Kerklaan, doordat de weg naar beneden loopt.
Benieuwd wat ze daar nog allemaal gaan veranderen als de Kerklaan straks echt op de schop gaat en de fietsers de baas worden.
nou die naast de Parrel vind ik nog erger ! Maar daar is/was het al jaar en dag een tering zootje.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Mag ik ook nog een duit in het zakje doen?
Kruispunt Eikenlaan met Kastanjelaan. Of je nu fietser, voetganger of automobilist bent ... wat een vreselijk punt
Ik zou het je niet kunnen vertellen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:46 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Verkoopt die snackbar naast de Bres nog blikken Faxe ? Dat vond/vind reusachtig lekker bier !
Daar durf ik zo te zien eigenlijk niet eens te komen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 13:54 schreef sigme het volgende:
Dit kruispunt blijft ook drama, ook na het eerste herontwerp![]()
[ afbeelding ]
Dan moet ik maar weer een keer langsgaan en een kijkje in de koelkast nemenquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou het je niet kunnen vertellen.
Ik zie het niet staan onder ‘dranken’. https://www.cafetaria-kerklaan.nl/#menu
Daar moet je als fietser misschien wachten, maar de voorrangregels zijn daar in ieder geval duidelijk (hoewel niet altijd voor het fietsverkeer langs de Eikenlaan die het fietsverkeer van het Wilgenpad kruist).quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:48 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
nou die naast de Parrel vind ik nog erger ! Maar daar is/was het al jaar en dag een tering zootje.
Ik fiets er dagelijks overheen. Blijft goed uitkijken daar, omdat het 2 kruisingen zijn die elkaar direct opvolgenquote:Op donderdag 15 mei 2025 13:54 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, biljarten en poolen doe ik in Streetlife, Cue Action en sinds kort in die hut naast Huize de Beurs (wat voorheen 24/7 / Santana was). Alleen het is zo vaak zo tyfusdruk dat je eerst een uur moet wachten. Ik was nooit zo van biljart maar omdat bij Cue Action alle pooltafels standaard bezet zijn vragen we de laatste tijd gewoon om een biljarttafel, die zijn vaak als enige nog wel beschikbaarquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:45 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Ben er wel 's geweest en het stonk naar bejaardenAlleen wilde ik er nog eens heen voor een potje biljarten alleen is het daar nooit van gekomen.
Ha meen je ! Ik zit vaak buiten aan zo'n tafel aan het fietspad of onder de luivel. Zit ik daar niet sta ik wil binnen, direct aan zo'n sta-plekje. Zwaai effe als je er bent, proosten we effe.
Ja, wtfquote:Op donderdag 15 mei 2025 13:54 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:52 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ah, biljarten en poolen doe ik in Streetlife, Cue Action en sinds kort in die hut naast Huize de Beurs (wat voorheen 24/7 / Santana was). Alleen het is zo vaak zo tyfusdruk dat je eerst een uur moet wachten. Ik was nooit zo van biljart maar omdat bij Cue Action alle pooltafels standaard bezet zijn vragen we de laatste tijd gewoon om een biljarttafel, die zijn vaak als enige nog wel beschikbaar
Haha goud, als ik weer @ Oude Wacht ben dan mention ik je wel even hier. Onder het luifel is een lekker plekje idd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |