abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208845612
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 23:01 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik begeleid zelf niet de mensen in dit traject maar ken de regels er omtrent, krijg zijdelings wel zaken mee van collega’s die wel de begeleiding doen en mijn team regelt de financiėle kant van het tweede ziektejaar incl de sancties als men zich niet aan de regels houdt van de wet poortwachter.
Nou? Wat denk je ervan, je spreekt die mensen toch ook?
Met je ervaring is dat er door allerlei gebeurtenissen iemand terecht ziek kan raken maar dat er ook soms rancune of een conflict is waarbij burn-out de uitweg is, dit kan tot 2 jaar gerekt worden.
Vakman pur sang
pi_208847499
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, maar je moet eerst 2 jaar in de ziektewet zitten voor je naar het UWV kunt voor een WIA-keuring.
De meeste mensen komen niet in de ziektewet, maar worden doorbetaald vanuit WULBZ. En stromen daaruit naar de WIA.
pi_208847502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:28 schreef Deshain het volgende:

[..]
Dat noemen we vaak 'ziek'.
Ziek en arbeidsongeschikt zijn niet hetzelfde.

1. Je kan ziek zijn en niet arbeidsongeschikt.
2. Je kan ziek zijn EN arbeidsongeschikt.

Er zijn zat mensen die in behandeling voor een ziekte zijn, maar nog steeds fulltime werken.
pi_208848743
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 06:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ziek en arbeidsongeschikt zijn niet hetzelfde.

1. Je kan ziek zijn en niet arbeidsongeschikt.
2. Je kan ziek zijn EN arbeidsongeschikt.

Er zijn zat mensen die in behandeling voor een ziekte zijn, maar nog steeds fulltime werken.
Vandaar dat ik ook aanhalingstekens gebruik om aan te geven hoe we dat doorgaans noemen en niet dat dat de definitie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')