abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2023 @ 09:10:09 #126
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208809504
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 09:21 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Levenskwaliteit, ook die van senioren. Ik geef heel veel om senioren, juist daarom wil ik deze dialoog voeren omdat het ook in hun eigen belang is.
Levenskwaliteit is hoe je je leven ervaart, op basis van alle mogelijke factoren : fysiek, psychisch, economisch, ... Leeftijd heeft daar niet mee te maken.

quote:
Wie is er gebaat bij een leven als ‘kasplant’? Niet de persoon zelf. Die is er wel bij gebaat dat er geïnvesteerd word in zorg die de kwaliteit van leven verbetert.
Waar haal je het idee vandaan dat mensen vanaf 70 plotseling een kasplantje worden ? Ik ben nu 64, en heb afgelopen zondag nog even 100 km gefietst op mijn fatbike (en niet een eFatbike); zodra mijn toerfiets weer rijdt ga ik weer naar rondjes van 150+ km. Ik zie mezelf niet plotseling op mijn 70e verjaardag aan bed gekluisterd zijn.

quote:
Met minder financiële druk kan ie gewoon zijn kinderen zien opgroeien. Meer tijd vrij maken en ervan genieten in goede gezondheid.
Dus jij wil gewoon het geld dat het kost om oudere mensen in leven te houden in je eigen zak stoppen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 18 april 2023 @ 09:17:06 #127
33189 RM-rf
1/998001
pi_208809564
Een discussie over "verplichte euthanasie" moet inderdaad niet gevoerd kunnen worden, omdat je het dan over moord hebt...

Ik vermoed echter dat de mensen die dit soort dingen roepen graag hiermee vooral de discussie over vrijwillige euthanasie willen verstoren en een suggestieve toon hierbij zetten, waarbij ze dan doen alsof het verschil tussen vrijwillige euthanasie en dit verplicht opleggen heel klein zou zijn, wat gewoon nonsens is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 18 april 2023 @ 09:57:31 #128
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208809915
Los van het feit dat dit gewoon een ziek plan is. Waarom is 70 jaar die heilige leeftijd? Genoeg 70'ers die nog fit zijn, vaak nog fitter dan 50'ers en zelfs 40'ers met een ongezonde levensstijl. Ook draaien ze vaak nog mee in de samenleving, beunen wat bij naast hun aowtje en/of doen wat vrijwilligerswerk.

Je wil waarschijnlijk gewoon "zwakkere" mensen die zogenaamd een last zijn voor de groep laten vermoorden. Is 100% sociaal darwinisme.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208814539
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:57 schreef Harvest89 het volgende:
Los van het feit dat dit gewoon een ziek plan is. Waarom is 70 jaar die heilige leeftijd? Genoeg 70'ers die nog fit zijn, vaak nog fitter dan 50'ers en zelfs 40'ers met een ongezonde levensstijl. Ook draaien ze vaak nog mee in de samenleving, beunen wat bij naast hun aowtje en/of doen wat vrijwilligerswerk.

Je wil waarschijnlijk gewoon "zwakkere" mensen die zogenaamd een last zijn voor de groep laten vermoorden. Is 100% sociaal darwinisme.
Daar probeerde ik met mijn vraagstelling op uit te komen. Ik ben het met je eens.

Als dat het antwoord is van de TS dan zijn we ook klaar met dit topic.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_208814559
Als het topic (weer) F&L van aard wordt mag deze terug. Voor nu gaat deze naar VER.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:35:04 #131
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208814850
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:57 schreef Harvest89 het volgende:

ik ben 70 en werk 5 dagen per week en kan harder werken als menig knul van 35
( is ook nodig om in conditie te blijven hoor)

de eerste de beste die mij vervroegd naar het hiernamaals wil sturen die gaat met me mee t
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208814963
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 08:56 schreef Alexandrian het volgende:
Een controversieel onderwerp maar ik hoop dat we hier een rationele discussie over kunnen voeren.

Ik ben van mening dat leven niet intrinsiek waardevol is. We kunnen het waarde geven.

Juist door het verplicht stellen van euthanasie na een bepaalde leeftijd kun je de levenskwaliteit van veel mensen drastisch verhogen. Het biedt zekerheid. Je weet hoe lang je nog hebt en daar kun je je leven dan ook op aanpassen.

Geen mensen meer die keihard werken voor hun pensioen om vervolgens vlak daarvoor onverwachts te overlijden. Je kunt dan gewoon tot je 55e of 60e werken en vervolgens echt genieten terwijl je nog in goede gezondheid bent.

Het zal de druk op allerlei sectoren zoals de zorg ook verlagen die weer deels geïnvesteerd kan worden in betere zorg gericht op levenskwaliteit in plaats van rekken om het rekken.

Ook minder financiële druk gedurende het werkende leven waardoor je je in die kostbare tijd bezig kunt houden met zaken die er echt toe doen.

Al met al toch best wat redenen te noemen waarom deze discussie gevoerd zou moeten worden, ongeacht de eventuele conclusie van zo’n discussie.

[poll=5457]
....en als mensen van 70 geen euthanasie willen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208815697
Gezien de huidige jeugd, kunnen we momenteel beter iedereen tussen 5 en 30 euthanasiseren en gewoon opnieuw beginnen.
Wellicht krijgen we dan weer een gezonde welwillende jeugd die niet bang is om de armen uit de mouwen te steken.
  woensdag 19 april 2023 @ 21:28:50 #134
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_208830999
Coronavaccinaties bestaan al.

Maar even over het idee, het is oprecht een retarded plan. De meeste 70+'ers zijn nog behoorlijk fit. En het is moreel niet echt acceptabel om zomaar mensen te gaan vermoorden vanwege leeftijd.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')