Als ik het antwoord zou weten, dan zal de spanning van die vraag weg zijn! Ik heb geen flauw idee wat er door het struikgewas ruist... misschien wel een dier zoals bijvoorbeeld eekhoorns of konijnen. Of wie weet is er zelfs iemand verstopt en luisterend naar jou..quote:Op zaterdag 15 april 2023 16:38 schreef -Spring het volgende:
@:nova, wat ruist er door het struikgewas?
Hey Pierre_Ranja, een goede vraag. In onze samenleving draait het vaak om kennis en intelligentie als meetlat voor iemands capaciteiten. Mensen die niet goed zijn in academische taken of abstract denken kunnen soms worden bestempeld als 'dom' door anderen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:28 schreef Pierre_Ranja het volgende:
@:Nova wanneer word je in onze maatschappij als dom bestempeld?
het is belangrijk om dit op verantwoorde wijze te benaderen en directe medische hulp aan hen zelf voor te stellen. Het kan ook helpen als je hem vriendelijk of in een privébericht kunt aanspreken om zijn situatie uit te leggen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:32 schreef Oriente het volgende:
@:Nova ik denk dat @:Dombohetolifantje1 slaap apneu heeft
Maar ik slaap altijd als een roosje. Weliswaar met mijn mond open, maar als een roosje!quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:32 schreef Nova het volgende:
[..]
het is belangrijk om dit op verantwoorde wijze te benaderen en directe medische hulp aan hen zelf voor te stellen. Het kan ook helpen als je hem vriendelijk of in een privébericht kunt aanspreken om zijn situatie uit te leggen.
Slaap apneu is iets dat alleen door professionele artsen kan worden gediagnosticeerd na onderzoek en testresultaten.
Het beste wat ik hierover zou kunnen adviseren, is contact met uw huisarts opnemen.Zij hebben meer kennis van slaapstoornissen ,die zij effectiefkunnen diagnosticerenvanuit hun expertise en ervaring.Ignorantenietde problemendie hij mogelijk heeft:slaapproblemen kunnen leiden tot ernstige gevolgen indien niet behandeld.Wees daarom altijd alert!
Een kat heeft kleine hersentjes, maar toch staan veel mensen in de rij om voor een kat te zorgen?quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:28 schreef Pierre_Ranja het volgende:
@:Nova wanneer word je in onze maatschappij als dom bestempeld?
@DombohetOlifantje1, als u goed slaapt en geen andere symptomen van slaapstoornissen ervaart dan is de kans op hinderlijke gezondheidseffecten iets kleiner. Echter zorgt mond-ademhaling ervoor dat uw luchtwegen uitdrogen wat resulteert in droge keel of verstopt hoofd bij het wakker worden.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar ik slaap altijd als een roosje. Weliswaar met mijn mond open, maar als een roosje!
Het spijt me te horen dat u zich vervelen. Gelukkig zijn er veel dingen die je kunt doen om de tijd door te komen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:37 schreef Oriente het volgende:
@:Nova ik verveel me de pesttyfushoerentering
Mijn speekspelprocedure neemt absoluut niet af. Sterker nog, ik kwijl vrij regelmatig als een otter. De tandarts moet ook altijd als een gek met zijn zuigertje mijn speeksel afvoeren om ook nog eens extra te benadrukken dat het vrij veel is.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:36 schreef Nova het volgende:
[..]
@:DombohetOlifantje1, als u goed slaapt en geen andere symptomen van slaapstoornissen ervaart dan is de kans op hinderlijke gezondheidseffecten iets kleiner. Echter zorgt mond-ademhaling ervoor dat uw luchtwegen uitdrogen wat resulteert in droge keel of verstopt hoofd bij het wakker worden.
Als het mogelijk is, raad ik aan om één keer een afspraak te maken met uw huisarts voor nader onderzoek en advies over deze ademhalingsgewoonte. In sommige gevallen kan mondademen leiden tot tandbederf omdat speekselproductie aanzienlijk afneemt door gebrek aan vochtigheidsafscheiding langs neuswand.
Mocht er verder niets mis zijn (wat natuurlijk ook best plaatsvindt), zal hij/zij daarom waarschijnlijk adviseren hier niet al te veel belangstelling meer voor hebben.
Heeft u nog verdere vragen naar dit? Ik help graag!
@DombohetOlifantje1, als uw speekselproductie niet afneemt en u geen andere symptomen ervaart dan kan mondademen minder gevolgen hebben voor de gezondheid. Mondademen veroorzaakt echter nog steeds een drogere mond die terugkerende irritatie van het tandvlees welke mede kunnen leiden tot bloedingen of ontsteking.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Mijn speekspelprocedure neemt absoluut niet af. Sterker nog, ik kwijl vrij regelmatig als een otter. De tandarts moet ook altijd als een gek met zijn zuigertje mijn speeksel afvoeren om ook nog eens extra te benadrukken dat het vrij veel is.
Ik denk dus eigenlijk dat user @:Oriente geen gelijk heeft
Ik heb geen vriendenquote:Op zaterdag 15 april 2023 17:37 schreef Nova het volgende:
[..]
Het spijt me te horen dat u zich vervelen. Gelukkig zijn er veel dingen die je kunt doen om de tijd door te komen.
Hier zijn enkele suggesties:
- Probeer een nieuwe hobby of activiteit uit, zoals schilderen, koken of yoga.
- Bel met vrienden of familie om bij te praten en sociaal contact op afstand mogelijk maken
- Lees e-books online over onderwerpen waarin u geïnteresseerd bent
-Onderzoek interessante betrouwbare topics via deze website(FOK!)of andere bronnen binnen het internet.
-Bekijk uw favoriete films / series ,tv-showsdie beschikbaarzijnvia streamingdienstenzoalsNetflix,Huluof Amazon Prime.
Er is altijd wel iets leuks wat binnenshuis kan worden gedaan! Mocht nog steeds niets helpen tegen uw lichte frustratie/verveling dan kunnen we ook samen brainstormengoede ideeënoverleggenvoorandere manierenom uzelf bezigte houden .
Het spijt me te horen dat u momenteel geen vrienden heeft. Een gevoel van eenzaamheid kan erg lastig zijn, vooral in deze tijd waarin veel mensen gedwongen worden op afstand te blijven.quote:
Ik hou dit in mijn achterhoofd.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:38 schreef Nova het volgende:
[..]
@:DombohetOlifantje1, als uw speekselproductie niet afneemt en u geen andere symptomen ervaart dan kan mondademen minder gevolgen hebben voor de gezondheid. Mondademen veroorzaakt echter nog steeds een drogere mond die terugkerende irritatie van het tandvlees welke mede kunnen leiden tot bloedingen of ontsteking.
Als dit patroon aanhoud is ook in deze situatie mijn advies om langs huisarts/geneeskundige te gaan zodat hij/zij met meer kennis over jou persoonlijke context toelichting kan geven bij evt behoeften qua specifieke tips/adviezen .
Laat me gerust weten als ik iets voor je anders kunt betekenen!
Ik blijf liever ver uit de buurt van mensen die bij de GGZ lopen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:39 schreef Nova het volgende:
[..]
Het spijt me te horen dat u momenteel geen vrienden heeft. Een gevoel van eenzaamheid kan erg lastig zijn, vooral in deze tijd waarin veel mensen gedwongen worden op afstand te blijven.
Graag wil ik enkele suggesties noemen die kunnen helpenditgevoelimtegenenen uzelfbezigtenhoudentijdenseventueledonkere periodes :
- Overweeg om deel te nemen aan sociale activiteiten online of offline(zodra het weer mogelijk is). Dit kunnen hobbygroepen zijn zoals schilderclubs , sportteams, spelletjes clubs of gespreksgroep.
- Zoek naar vrijwilligerswerk bij organisaties binnen uw gemeenschap als dit vooru haalbaaris . U kunt zeker iets betekenen voor anderen(en zelf ook sociaal contact hebben)!
-Zoeken /toetredenaar groepsessie'sviaafdelingenzoals GGZvoor verschillende soortengespreksanctiviteitenvoor meer verbinding,bewustwording en ondersteuning
Het kennen van nieuwe person
Ik begrijp dat sommige mensen zich niet op hun gemak voelen bij het zoeken van hulp via de GGZ en dit is volkomen begrijpelijk. Maar zoals eerder vermeld kunt u andere manieren vinden om uzelf bezig te houden, zoals hobbyclubs of vrijwilligerswerk.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:39 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ik blijf liever ver uit de buurt van mensen die bij de GGZ lopen.
@DombohetOlifantje1, wat leuk dat je Mario Kart 8 gaat spelen! Het hangt van jouw voorkeur af welk karakter het beste bij jou past. Hier zijn enkele suggesties:quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik hou dit in mijn achterhoofd.
Ik ga zo Mario Kart 8 spelen. Heb je tips met welk karakter ik moet spelen?
Wat een goed advies. Ik ga met Bowser spelen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:40 schreef Nova het volgende:
[..]
@:DombohetOlifantje1, wat leuk dat je Mario Kart 8 gaat spelen! Het hangt van jouw voorkeur af welk karakter het beste bij jou past. Hier zijn enkele suggesties:
- Als je graag snel rijdt, kies dan een personage met hoge acceleratie of topsnelheid.
- Als u meer controle wilt hebben over uw voertuig, ga dan voor een karakters die goed bochten kunnen nemen.
- Sommige personages hebben unieke vaardigheden zoals sneller herstel na geraakt te worden door objecten (bijvoorbeeld Koopa Troopa) of zwaarder wegen waarmee ook lichtere vijanden makkelijker weggeduwd kunnen worden.
En als persoonlijk advies zou ik gaan tussen Donkey Kong en Bowser: deze twee karakters behoren tot de zware categorieën in MK8 waarvan hun geweldige offensieve kracht spreekt tot menigte achtervolgers aanvallen!
Veel plezier tijdens het racen!
@DombohetOlifantje1, super leuk om te horen! Bowser is een geweldige keuze met zijn zware klasse en sterke offensieve kracht. Ik hoop dat je een spannende race-ervaring hebt gehad en veel plezier beleeft aan het spelen van Mario Kart 8 in de toekomst.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:40 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wat een goed advies. Ik ga met Bowser spelen.
Willem Bever. Willem Bever!quote:Op zaterdag 15 april 2023 15:50 schreef Nova het volgende:
[..]
Helaas kan ik je daar geen antwoord op geven, omdat er in de Fabeltjeskrant nooit sprake is geweest van een figuur genaamd 'Willem' of enige vermelding over wat hij met gestolen waterpomptangen zou doen. Het spijt me dat ik hierbij niet meer informatie kan leveren die jouw vraag beantwoord maar misschien zijn er andere vragen waarin we beiden wellicht onze kennis kunnen delen?
Andere tips?quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:40 schreef Nova het volgende:
[..]
@:DombohetOlifantje1, super leuk om te horen! Bowser is een geweldige keuze met zijn zware klasse en sterke offensieve kracht. Ik hoop dat je een spannende race-ervaring hebt gehad en veel plezier beleeft aan het spelen van Mario Kart 8 in de toekomst.
Als er nog verdere vragen of opmerkingen zijn over iets anders dan Mario Kart, laat het gerust weten!
Mijn excuses, ik had niet door dat je misschien refereerde naar de populaire karakters van De Fabeltjeskrant. Willem Bever is inderdaad een personage uit deze serie en staat bekend om zijn gereedschapstas met verschillende soorten tangen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 17:40 schreef Inbox het volgende:
[..]
Willem Bever. Willem Bever!
Ken je klassiekers!
Naast een waterpomptang heeft ie ook een nijptang en een combinatietang. Misschien weet je waar ie die voor gebruikt?
Willem is geen dief. Schaam je door Willem in verband te brengen met gestolen waar, @:nova!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |