1e 4 pingels misquote:Op donderdag 3 augustus 2023 23:45 schreef RipCity het volgende:
Bidden dat Celje zo de penalties wint. Dat zou heel veel schelen als eerste portugees er al uit vliegt.
Portugal begrijpt dit gelukkig niet!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 23:24 schreef PippenScottie het volgende:
Oog. Naald.
De vierde en vijfde ploegen van ons land die zich kwalificeren voor de Conference League zijn echt cruciaal.
Zat ook te refreshenquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 00:01 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Portugal begrijpt dit gelukkig niet!
Ik ben toch niet de enige eikel die dit op livescore zat te volgen?
Over een paar seizoenen wel weer, als wij enkele seizoenen zes clubs sturen en zij maar vijf.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 00:09 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Alsof Portugal enige tegenstand was op de ranking.
Die logica mag je me uitleggen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 00:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Over een paar seizoenen wel weer, als wij enkele seizoenen zes clubs sturen en zij maar vijf.
Als je meer clubs mag sturen is de kans groter dat het staartje van die clubs het matig tot slecht doen. Daar worden die punten weer door verdeeld als ik het goed hebquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die logica mag je me uitleggen.
De punten die je haalt worden gedeeld over het aantal teams dat meedoet. Als je een extra team hebt is dat ongunstig, ervan uitgaande dat je zesde team niet veel punten binnenhaaltquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die logica mag je me uitleggen.
Het is daarentegen weer gunstig voor de competitie in geheel omdat er meer geld binnenkomt met meer clubs en vooral in de lucratievere toernooien. Uitdaging is dan om geen Bayern Munchen of PSG scenario te krijgen waarbij de rest amper kans op de titel heeft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:52 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
De punten die je haalt worden gedeeld over het aantal teams dat meedoet. Als je een extra team hebt is dat ongunstig, ervan uitgaande dat je zesde team niet veel punten binnenhaalt
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je meer clubs mag sturen is de kans groter dat het staartje van die clubs het matig tot slecht doen. Daar worden die punten weer door verdeeld als ik het goed heb
Maar het verschil met de nummer 6 (en 7-9) is 1 vaste CL-plek extra, dus dat is al 4 bonuspunten die we krijgen voor dat 6de team. Dat de rest 1 plaats opschuift en wij over de range iets slechtere teams op de plekken hebben t.o.v. 5 teams is minder waard dan die 4 bonuspunten die we nu standaard krijgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:52 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
De punten die je haalt worden gedeeld over het aantal teams dat meedoet. Als je een extra team hebt is dat ongunstig, ervan uitgaande dat je zesde team niet veel punten binnenhaalt
Buiten Ajax, PSV en Feyenoord maken er sowieso weinig clubs kans op de titel, daar gaat het CL geld weinig aan veranderen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is daarentegen weer gunstig voor de competitie in geheel omdat er meer geld binnenkomt met meer clubs en vooral in de lucratievere toernooien. Uitdaging is dan om geen Bayern Munchen of PSG scenario te krijgen waarbij de rest amper kans op de titel heeft.
Het idee is dat de top 3-4 weer spelers ophaalt uit de middenmoot en het geld zo doorsijpelt. Helaas gebeurt dat niet meer omdat die spelers snel in het buitenland terecht komen en dan vaak de bank warm houden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Buiten Ajax, PSV en Feyenoord maken er sowieso weinig clubs kans op de titel, daar gaat het CL geld weinig aan veranderen.
En die middenmoot wordt steeds kwaliteitsarmer ook.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het idee is dat de top 3-4 weer spelers ophaalt uit de middenmoot en het geld zo doorsijpelt. Helaas gebeurt dat niet meer omdat die spelers snel in het buitenland terecht komen en dan vaak de bank warm houden.
De subtop heeft ook meer geld te besteden dan he door de vaste EL plekken. Daarnaast zal het voor de middenmoot ook makkelijker worden om spelers naar de Eredivisie te halen aangezien de competitie meer aanzien heeft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het idee is dat de top 3-4 weer spelers ophaalt uit de middenmoot en het geld zo doorsijpelt. Helaas gebeurt dat niet meer omdat die spelers snel in het buitenland terecht komen en dan vaak de bank warm houden.
Denk dat je berhaupt moet stoppen met play-offs als je 7 vaste plekken hebt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:16 schreef Simmertje het volgende:
Ben overigens benieuwd mocht dit scenario realiteit worden of de KNVB gaat overwegen om de play-offs aan te passen. Lijkt mij niet in het belang van de Eredivisie om plek 4 (dus voorronde CL) als prijs te gebruiken voor de play-offs, zelfs plek 5 (groepsfase EL) zou ik daarvoor niet gebruiken. Lekker plek 6 t/m 9 laten spelen voor voorronde ECL.
Nah, ik vind de play-offs an sich wel een goed idee. Anders speelt 50% van de competitie een paar weken voor het einde nergens meer voor, krijg je alleen maar competitievervalsing van. Dus die voorronde conference league is daar een prima prijs voor (soort van Intertoto gevoel).quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Denk dat je berhaupt moet stoppen met play-offs als je 7 vaste plekken hebt.
Vijfde/zesde worden in de eindstand en dat uiteindelijk de nummer 8/9 Europa ingaat door toevallig net door pech twee potjes na 34 wedstrijden uit vorm te zijn vind ik eerder op competitievervalsing lijken, maar goed.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nah, ik vind de play-offs an sich wel een goed idee. Anders speelt 50% van de competitie een paar weken voor het einde nergens meer voor, krijg je alleen maar competitievervalsing van.
Belgi is twee landen toch ?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 15:11 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Hoe kan dit? Is er geen regel die dit voorkomt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |