Nee, ik doelde er vooral op dat als het een executieverkoop was dat het dan nog een flinke tijd duurt voor je weer kunt kopen.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:18 schreef Pendule het volgende:
[..]
Nee geen BKR registraties, als jij daar op doelde.
Als ik zo zonder informatie zou schatten: 800.000 - 900.000. En dat baseer ik dan op het woord villa en ‘berg’ in combinatie met de stad Amersfoort.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:16 schreef Leandra het volgende:
Ik ben toch echt benieuwd wat zo'n nieuwbouwvilla op de Berg (voormalige Lichtenbergterrein) volgens jou waard is, want je lijkt wat vreemde ideeën over de huizenmarkt te hebben.
Als ik hem niet aangezet had tot verkoop wel. Hij wilde het net zo lang rekken totdat hij weer kon betalen, omdat hij wist dat ik verliefd op zijn huis was. Maar hij moet niet voor mij onrealistische dingen gaan doen.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik doelde er vooral op dat als het een executieverkoop was dat het dan nog een flinke tijd duurt voor je weer kunt kopen.
Dus jij heeft het huis alleen gekocht en de hypotheek betaalt, daarna jou ontmoet, toen baan kwijtgeraakt en 1000 euro netto op achteruit gegaan, en jij wist die inkomensdaling niet te ondervangen met jouw salaris, dus moest hij verkopen.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:14 schreef Pendule het volgende:
[..]
Nee? Hij ik heb hem gezegd jij moet het verkopen want anders raak jij mij in de schulden. En toen kreeg hij nieuw werk maar daarmee kon hij het niet alleen betalen en met mij erbij ook niet,
Nieuwbouwvilla's, die kavels kostten al tussen de 500.000 en 800.000, het bouwen van een huis dat aan de eisen van de gemeente voldoet kost vervolgens nog eens minimaal 500.000 maar eerder 600-750K.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:21 schreef Pendule het volgende:
[..]
Als ik zo zonder informatie zou schatten: 800.000 - 900.000. En dat baseer ik dan op het woord villa en ‘berg’ in combinatie met de stad Amersfoort.
Je gaat natuurlijk geen bezwaar maken als de WOZ te laag is ingeschat.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:12 schreef Pendule het volgende:
[..]
Gaan zij lekker uit zijn naam iedere keer bezwaar maken als hem bij de gemeente. Nooit doen een bureau. Altijd zelf bezwaar maken.
Klinkt niet echt objectief.quote:Met een beetje hersens kan jij zelf wel objectief nadenken wat jouw huis waard is. Mijn oude flat was wat mij betreft niet meer als 80.000 waard. Alleen al omdat de boel half wegrotte en het vol asbest zat.
Maakt het niet echt plausibeler dat jullie 600k hypotheek kunnen krijgen. enig idee wat je daar voor moet verdienen?quote:Op donderdag 13 april 2023 20:48 schreef Pendule het volgende:
[..]
hij was zijn oude (beter betaalde) baan kwijt geraakt. Nu heeft hij wel een nieuwe baan, maar is er wel 1000 netto op achteruit gegaan. En ik, ik ja.. ik ben een buitenlander. Ik ga pas werken als het geld op is. (nee ik werk bij een soort aannemer, maar deeltijd.)
Ongeveer 120K bruto per jaar.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:58 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Maakt het niet echt plausibeler dat jullie 600k hypotheek kunnen krijgen. enig idee wat je daar voor moet verdienen?
Ik had graag gezien dat ts de vraag had beantwoord aangezien ik sterk de indruk heb dat hij werkelijk geen idee heeft waar hij het over heeft.quote:Op donderdag 13 april 2023 22:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ongeveer 120K bruto per jaar.
Bij voorkeur stabiel inkomen, geen wilde dingen met bonussen en dergelijke.
Ja, ik dacht ik kop m ff in, want met 100K per jaar waarvan 25K bonussen en een partner die 20K verdient gaat m dat niet worden.quote:Op donderdag 13 april 2023 22:03 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ik had graag gezien dat ts de vraag had beantwoord aangezien ik sterk de indruk heb dat hij werkelijk geen idee heeft waar hij het over heeft.
En dan te bedenken dat hij ook nog eens 1000 euro netto per maand minder is gaan verdienen. @Pendule moet het maar gewoon houden bij zijn krantenwijk, want verder komt er alleen maar onzin uit.quote:Op donderdag 13 april 2023 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ik kop m ff in, want met 100K per jaar waarvan 25K bonussen en een partner die 20K verdient gaat m dat niet worden.
Het moet echt wel een stabiel vast inkomen zijn, dus beetje 8K bruto per maand, als TS nog een beetje parttime 20K per jaar verdient.
¤ 1.000 netto per maand minder is idd zo'n ¤ 2.000 bruto per maand minder, dat is een kleine 25K per jaar verschil... grappig genoeg qua maximale hypotheek ongeveer ¤ 125.000 minder.quote:Op donderdag 13 april 2023 22:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat hij ook nog eens 1000 euro netto per maand minder is gaan verdienen. @:Pendule moet het maar gewoon houden bij zijn krantenwijk, want verder komt er alleen maar onzin uit.
Dat is inderdaad hoe de lepel in de vork zit.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus jij heeft het huis alleen gekocht en de hypotheek betaalt, daarna jou ontmoet, toen baan kwijtgeraakt en 1000 euro netto op achteruit gegaan, en jij wist die inkomensdaling niet te ondervangen met jouw salaris, dus moest hij verkopen.
Zoveel informatie had ik niet hoor. Ik ging er vanuit dat die huizen er al stonden. Ik ben daar al niet geweest sinds dat die pijp met dat gebouwtje er nog stonden. Ik weet toch niet dat jij dat terrein leeg bedoelt.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nieuwbouwvilla's, die kavels kostten al tussen de 500.000 en 800.000, het bouwen van een huis dat aan de eisen van de gemeente voldoet kost vervolgens nog eens minimaal 500.000 maar eerder 600-750K.
Dus als je het goedkoopste huis op een van de goedkoopste kavels hebt laten bouwen zit je al op een miljoen, maar het gros is veel groter dan dan een huis met een bouwprijs van 500K.
Ergo; je mag wat aan je kennis van de markt gaan doen voor je opnieuw mensen beledigt met een bizar laag bod en dan ook nog eens een lelijk briefje in de bus gaat doen nadat ze je bod niet accepteren.
Op een A-locatie betaal je zelfs voor een "bouwval" een hoop geld, en het midden van het land, zeker met een goede (lees: rechtstreekse) treinverbinding naar Amsterdam in de buurt is duur.
Dat komt door hem, niet door mij. Hij verdient goed. En dan kom ik met mijn ‘domme mensen’ werk. Daarnaast nog wat ander inkomen, maar dat ga ik natuurlijk niet meerekenen want dan krijg ik de belastingdienst op mijn dak.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:58 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Maakt het niet echt plausibeler dat jullie 600k hypotheek kunnen krijgen. enig idee wat je daar voor moet verdienen?
Ik zit wit inderdaad rond de 23.000 per jaar. Niet echt veel. Zou alleen dus niet kunnen kopen.quote:Op donderdag 13 april 2023 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ik kop m ff in, want met 100K per jaar waarvan 25K bonussen en een partner die 20K verdient gaat m dat niet worden.
Het moet echt wel een stabiel vast inkomen zijn, dus beetje 8K bruto per maand, als TS nog een beetje parttime 20K per jaar verdient.
De woz waarde is te laag ingeschat en dan daar geen melding van maken is inderdaad niet echt objectief.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je gaat natuurlijk geen bezwaar maken als de WOZ te laag is ingeschat.
[..]
Klinkt niet echt objectief.
Doe het bod nog een keer per post maar dan met een dode vogel erbij.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:41 schreef Pendule het volgende:
Er zijn dingen waardoor ik heel boos wordt. Mijn bod op een huis afwijzen valt daar ook onder. Wat denken deze smerige vuile teringflikkers.
Huis staat voor 320.000 te koop, maar ziet er niet uit en ziet eruit als een bouwval. Allemaal rottende ramen en deuren buiten aan. Binnen ziet het eruit alsof het huis net uit winterslaap is gekropen na 50 jaar.
Ik en mijn vriend hebben nu 125.000 geboden. Gaan zij niet mee akkoord.
Wat denk jij vieze gore vuile tering hoertjes
Klacht: realistisch bod op huis afgewezen.
Leuke verdraaiing.quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:55 schreef Pendule het volgende:
[..]
De woz waarde is te laag ingeschat en dan daar geen melding van maken is inderdaad niet echt objectief.
Dat heet consumentenrecht.quote:Valt in hetzelfde rijtje als met van die hypocriete honden die naar de kassa lopen en dan gaan klagen dat de prijs in de winkel lager ligt.
De kassa is altijd leidend in winkels.quote:Als de prijs in de winkel hoger is en bij de kassa lager, dan hoor jij hen niet.
Vreemd temperament heb je.quote:Smerig volk dat soort oneerlijke honden.
Dat de kassa leidend is is dus onzin. Dat vat jij zo op. De winkel waar ik heb gewerkt heeft zelfs nog een bordje geplaatst dat de prijs in de rekken altijd leidend is. Als ik achter de kassa stond zette ik altijd dat scherm uit waar klanten kunnen meekijken omdat ik geen zin had in dat gierige gezeik. Of betalen of opdonderen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 01:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuke verdraaiing.
[..]
Dat heet consumentenrecht.
[..]
De kassa is altijd leidend in winkels.
Ik heb er wel eens een opmerking over gemaakt, en dan gold gewoon de kassaprijs.
[..]
Vreemd temperament heb je.
Bezwaar indienen is geen verplichting.
Nope, heet klantvriendelijkheid.quote:Op vrijdag 14 april 2023 01:09 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dat de kassa leidend is is dus onzin. Dat vat jij zo op.
Dus volgens de winkelregels waren de winkelprijzen leidend, maar jij zette gewoon het scherm uit zodat klanten dat niet konden controleren en dus teveel betaalden.quote:De winkel waar ik heb gewerkt heeft zelfs nog een bordje geplaatst dat de prijs in de rekken altijd leidend is. Als ik achter de kassa stond zette ik altijd dat scherm uit waar klanten kunnen meekijken omdat ik geen zin had in dat gierige gezeik. Of betalen of opdonderen.
Nee, jouw inschatting van je vorige woning is niet objectief.quote:En wat verdraai ik dan? Jij zegt is niet objectief om te melden dat woz waarde hoger is dan geschatte waarde.
Slaat nergens op.quote:En het het gaat hem niet om bezwaar maken, maar om de reden waarop. Alleen maar bezwaar maken alleen maar omdat jij daar een slaatje uit zou kunnen slaan is honden gedrag.
Dus hij verdient rond de 100k per jaar en voorheen zat ie op 125k per jaar waar hij ontslagen werd? Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:52 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik zit wit inderdaad rond de 23.000 per jaar. Niet echt veel. Zou alleen dus niet kunnen kopen.
Dat gebouwtje met die pijp is het voormalige Elisabeth terrein, dat is niet op de Berg.quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:49 schreef Pendule het volgende:
[..]
Zoveel informatie had ik niet hoor. Ik ging er vanuit dat die huizen er al stonden. Ik ben daar al niet geweest sinds dat die pijp met dat gebouwtje er nog stonden. Ik weet toch niet dat jij dat terrein leeg bedoelt.
Is het een beetje a la Bosch en Duin? Ik heb daar een tijdje zwart schoon gemaakt. Die huizen daar gingen voor miljoenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |