https://www.ad.nl/binnenl(...)isjes-meer~af16821a/quote:Een ‘inclusieve’ taalgids moet een einde maken aan het gebruik van ongewenste termen over het onderwijs, zoals ‘witte en zwarte scholen’, en aan onderscheidend taalgebruik in de klas, denk aan ‘jongens en meisjes’.
Zo is het niet langer de bedoeling dat de woorden ‘achterstandsleerling’ of ‘achterstandsscholen’ worden gebruikt. Ook het ‘gehandicapte kind’ in de klas kan echt niet meer. Onderscheid maken tussen ‘lager en hoger onderwijs’ is eveneens uit den boze.
Verder kunnen scholen werken aan een genderneutrale aanduiding op de schoolpas en in de schooladministratie, zoals vermelding van een X in plaats van M (mannelijk) en V (vrouwelijk).
Zo spreken we liever van brandweerkracht dan van brandweerman.
quote:Op woensdag 12 april 2023 07:12 schreef Metalfrost het volgende:
Ze doen maar.
Ik heb mijn eigen woordenboek.
En botst dat? Prima toch.
Dat soort types doet me spontaan wild om me heen slaan. Urenlang. Zonder moe te worden.quote:Op woensdag 12 april 2023 07:12 schreef Metalfrost het volgende:
Ze doen maar.
Ik heb mijn eigen woordenboek.
En botst dat? Prima toch.
Je kan er voor kiezen om je er wat van aan te trekken. Dat willen de wokies juist. Wrijving veroorzaakt tegenstand, tegenstand roept vraagtekens op en voor je het weet schaar je jezelf bij degenen waar je je zo tegen hebt verzet.quote:Op woensdag 12 april 2023 07:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat soort types doet me spontaan wild om me heen slaan. Urenlang. Zonder moe te worden.
Je hier zo druk over maken dat je er al schuimbekkend een topic over gaat openen op internet.quote:Op woensdag 12 april 2023 07:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat soort types doet me spontaan wild om me heen slaan. Urenlang. Zonder moe te worden.
Er kan nog wel meer niet in deze OP.quote:Op woensdag 12 april 2023 08:45 schreef LooneyTroons het volgende:
Kunnen de mods dit topic even hernoemen? Volgens de nieuwe regels kan 'achterlijkheid' echt niet meer hoor!
Mag ik aansluiten bij het beraad?quote:Op woensdag 12 april 2023 08:49 schreef damsco het volgende:
Ik ga mij even beraden op een reactie. Ik kom hier later vandaag op terug.
Dit idd. Media zijn lachwekkend vandaag de dag.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:34 schreef nietzman het volgende:
Yessss de pers heeft weer een ragetitle for clickssss.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |