abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 mei 2023 @ 06:02:21 #101
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209085027
Nou, 5:05 was het weer feest. Flesje gedaan, maar ze ging echt mooi niet weer slapen. Het wordt echt elke dag eerder. Trek dit echt zo slecht :'(
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 10 mei 2023 @ 07:58:21 #102
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209085443
quote:
17s.gif Op woensdag 10 mei 2023 06:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Nou, 5:05 was het weer feest. Flesje gedaan, maar ze ging echt mooi niet weer slapen. Het wordt echt elke dag eerder. Trek dit echt zo slecht :'(
Hier geven we vaak de speen als hij te vroeg wakker is. Maar snap dat dat voor jou geen structurele oplossing kan zijn :')

Is ze altijd vroeg wakker of is het minder vaak als ze de dag ervoor minder overdag heeft geslapen?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_209087125
quote:
17s.gif Op woensdag 10 mei 2023 06:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
:o Dat is echt wel heel vroeg ;(
pi_209087209
Zou het extra donker maken in haar kamer nog iets zijn? Ik roep maar iets hoor. Sterkte in ieder geval!
  woensdag 10 mei 2023 @ 10:56:50 #105
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209087219
quote:
2s.gif Op woensdag 10 mei 2023 07:58 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Hier geven we vaak de speen als hij te vroeg wakker is. Maar snap dat dat voor jou geen structurele oplossing kan zijn :')

Is ze altijd vroeg wakker of is het minder vaak als ze de dag ervoor minder overdag heeft geslapen?
Ze heeft vier spenen in haar bed liggen, dus altijd wel eentje bij de hand. Dus dat is het niet. Het is de laatste weken echt elke ochtend dat ze zo vroeg wakker is. Ooit (paar maanden geleden) was het structureel 6:30. Prima tijd. Dat werd steeds vroeger. Toen heel lang rond 6:00, ook nog prima. Had ik geaccepteerd. Maar sinds een aantal weken wordt het dus steeds eerder. Met af en toe een dag dat ze wel tot 6:00/6:15 slaapt. Maar bij die dagen kan ik niet verklaren hoe het dan ineens wel kan. Want het is heel wisselend of ze dan de dag ervoor bij de opvang is geweest of niet, twee of één slaapje heeft gedaan. Er is geen peil op te trekken. Het is een fase. Het is een fase. Het is een fase. Het is een fase. Het is ee.. hoop ik ;(
|| justdiggit.org ||
  woensdag 10 mei 2023 @ 10:58:21 #106
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209087226
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:55 schreef LauriLynne het volgende:
Zou het extra donker maken in haar kamer nog iets zijn? Ik roep maar iets hoor. Sterkte in ieder geval!
Heb ik wel over nagedacht inderdaad. Het is al behoorlijk donker maar er piept hier en daar altijd nog wel licht doorheen natuurlijk. Kan het wel even proberen door tijdelijk de ramen af te plakken en kijken hoe dat uitpakt, voor we iets duurs aanschaffen.
|| justdiggit.org ||
pi_209087298
Frustrerend vind ik dat soort dingen waar geen duidelijke oorzaak voor lijkt.
Sinds verzetten van de klok en dat het eerder licht is, merk ik dat mijn dochter ook eerder wakker is.
pi_209087338
Wij hebben ook extra schuifgordijnen besteld, de verduisterende rolgordijnen laten aan de zijkanten ook heel iets licht door en het wordt nu natuurlijk ook om 5:15 al langzaam licht. Hopelijk zorgt dat ervoor dat het in ieder geval bij 6:00 blijft. :p
  woensdag 10 mei 2023 @ 12:11:48 #109
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209087975
quote:
17s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ze heeft vier spenen in haar bed liggen, dus altijd wel eentje bij de hand. Dus dat is het niet. Het is de laatste weken echt elke ochtend dat ze zo vroeg wakker is. Ooit (paar maanden geleden) was het structureel 6:30. Prima tijd. Dat werd steeds vroeger. Toen heel lang rond 6:00, ook nog prima. Had ik geaccepteerd. Maar sinds een aantal weken wordt het dus steeds eerder. Met af en toe een dag dat ze wel tot 6:00/6:15 slaapt. Maar bij die dagen kan ik niet verklaren hoe het dan ineens wel kan. Want het is heel wisselend of ze dan de dag ervoor bij de opvang is geweest of niet, twee of één slaapje heeft gedaan. Er is geen peil op te trekken. Het is een fase. Het is een fase. Het is een fase. Het is een fase. Het is ee.. hoop ik ;(
Het is een fase!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_209089940
Ja, dat sowieso. Wij hebben een x aantal weken gehad dat F. steevast rond 1:30/1:45 weer wakker werd. De laatste 5 dagen is het steeds weer 4:30/4:45, beter. Nadien slapen we dam gelukkig ook nog eventjes.
pi_209090004
Nou hier was het na 3 weken lang kommer en kwel ineens een hele goede nacht.
7 tot 6 *O*
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_209091768
@tgnd: hoe ziet haar slaap- en eetschema er overdag uit?
En de 2e optie is: meegaan in haar ritme. Dus jij 19u erin en 5u eruit
  woensdag 10 mei 2023 @ 17:25:49 #113
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209092006
quote:
17s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Sowieso is de overgang van 2 naar 1 slaapje ook wel lastig merkte ik. Het werd een beetje een twilight zone, eene dag ging het prima en de andere dag was er toch een 2e slaap nodig. Ook lunch Anna nu redelijk vroeg en eten we op tijd, maar inmiddels red ze het wel tot 19:00. Overdag slaapt ze van 11:30-14:30 ongeveer.
  woensdag 10 mei 2023 @ 17:27:25 #114
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209092026
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:59 schreef _Lily_ het volgende:
@:tgnd: hoe ziet haar slaap- en eetschema er overdag uit?
En de 2e optie is: meegaan in haar ritme. Dus jij 19u erin en 5u eruit
Even uitgaand van haar laatste 'normale' tijden:
6:00 wakker
6:15 fles (180+6+pap)
7:30 boterham met boter en beleg
9:15 banaan
Bij twee slaapjes tussen 10:00 en 10:30 naar bed en tussen 12:00 en 12:30 er weer uit. Dan twee boterhammen.
Bij éēn slaapje rond 11:00 nog een boterham en dan rond 11:30 naar bed. Meestal dan tussen 13:30 en 14:30 er weer uit en dan nog een boterham.
14:30 fruit en/of yoghurt
Bij twee slaapjes rond 15:30 naar bed en meestal is ze rond 16:30 wel weer wakker (als ze heeft geslapen, anders is het gewoon chillen in bed).
Rond 17:30 avondeten.
Rond 18:30 yoghurt of fruit of andere snack.
19:00 naar boven, omkleden, tanden poetsen, voorlezen en naar bed. Meestal ligt ze er dan 19:15 in en slaapt ze vrijwel gelijk (of ik ieder geval horen we haar niet meer).
Tussendoor onbeperkt toegang tot water uit een beker, bij de lunch vaak ook nog een beker melk. Op de opvang (twee keer per week) houden ze dit schema ook ongeveer aan maar dan nog vrijwel altijd met twee slaapjes.

Met haar mee naar bed doe ik ook af en toe, maar ik wil ook nog een beetje me-time hebben als ze naar bed is, dat heb ik al zo weinig momenteel. Ik lig er sowieso altijd om 21:00 in.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:03:16 #115
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209092491
quote:
17s.gif Op woensdag 10 mei 2023 17:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Sowieso is de overgang van 2 naar 1 slaapje ook wel lastig merkte ik. Het werd een beetje een twilight zone, eene dag ging het prima en de andere dag was er toch een 2e slaap nodig. Ook lunch Anna nu redelijk vroeg en eten we op tijd, maar inmiddels red ze het wel tot 19:00. Overdag slaapt ze van 11:30-14:30 ongeveer.
Ja, daar zitten wij nu duidelijk in, die twilight zone. Als ze het dan een paar dagen 'goed' deed op één slaapje, heeft ze er ineens weer twee nodig. En ik volg haar daar gewoon in, dus het is niet alsof ik haar wat op leg. Het komt ook vaak genoeg voor dat ik haar voor twee slaapjes neerleg maar ze die tweede alleen maar aan het keten is in bed.

Maar de afgelopen weken (of is het al maanden?) is ze gewoon altijd heel vroeg wakker en het wordt steeds eerder. Met vandaag weer een nieuw record. En het lijkt nu echt niet uit te maken of ze overdag dan 1 uur of 3,5 uur geslapen heeft, of ze veel prikkels of juist gematigde prikkels heeft gehad. Maar we bikkelen wel door, hoop alleen dat het weer een beetje richting 'normaal' gaat een paar weken voor ik moet bevallen, want ik sta nu 's ochtends huilend op :')
|| justdiggit.org ||
  woensdag 10 mei 2023 @ 20:13:12 #116
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209093881
quote:
17s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ja, daar zitten wij nu duidelijk in, die twilight zone. Als ze het dan een paar dagen 'goed' deed op één slaapje, heeft ze er ineens weer twee nodig. En ik volg haar daar gewoon in, dus het is niet alsof ik haar wat op leg. Het komt ook vaak genoeg voor dat ik haar voor twee slaapjes neerleg maar ze die tweede alleen maar aan het keten is in bed.

Maar de afgelopen weken (of is het al maanden?) is ze gewoon altijd heel vroeg wakker en het wordt steeds eerder. Met vandaag weer een nieuw record. En het lijkt nu echt niet uit te maken of ze overdag dan 1 uur of 3,5 uur geslapen heeft, of ze veel prikkels of juist gematigde prikkels heeft gehad. Maar we bikkelen wel door, hoop alleen dat het weer een beetje richting 'normaal' gaat een paar weken voor ik moet bevallen, want ik sta nu 's ochtends huilend op :')
Ik hoop het ook voor je want ik weet nog hoe pittig het was :* . En pak ook overdag je rust. Ik heb ook meer dan eens een middagslaapje mee gepakt toen ik zwanger was van Anna. Dan was het gewoon beter vol te houden.
pi_209093945
Als ze twee keer slaapt, vind ik om 15:30 uur nog slapen nogal laat. Mijn F. slaapt al een half jaar nog maar 1 dut, maar als ze om 11:30/12:00 nog niet wil, gebeurt het ook gerust dat ze pas om 13:30 uur gaat slapen. Ik wil alleen echt niet dat ze pas na 15:00 uur wakker wordt, want dan hebben we 's avonds weer gekeet in bed. Ze slaapt vrijwel nooit langer dan 1,5 uur 's middags. Soms wel 2 uurtjes, vooral bij de GO.
pi_209093966
Hoe is ze 's morgens? Mijn F. is ook altijd vroeg en die wordt om 11:30 uur duidelijk moe. Ik probeer haar nooit voor die tijd op bed te leggen, ook niet als het een keer 5:00 is. Wakkertijd van ongeveer 5 uur/5,5 uur lijkt hier het beste te werken.
  woensdag 10 mei 2023 @ 20:46:09 #119
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209094339
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 20:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoe is ze 's morgens? Mijn F. is ook altijd vroeg en die wordt om 11:30 uur duidelijk moe. Ik probeer haar nooit voor die tijd op bed te leggen, ook niet als het een keer 5:00 is. Wakkertijd van ongeveer 5 uur/5,5 uur lijkt hier het beste te werken.
Ze is heel erg aan 's ochtends. Ze wil gelijk naar buiten, spelen, lezen, etc. Tegen 10/10:30 is ze vaak echt wel weer moe. Ik probeer haar dus wel eens wakker te houden tot 11:30 voor één slaapje maar dat lukt niet altijd. Ze viel laatst gewoon rond 10:45 in slaap tijdens het spelen.

Ik snap dat 15:30 laat is, maar als ze van haar eerste dutje 'pas' rond 12:30 wakker wordt is eerder naar bed brengen ook geen optie, want dan slaapt ze sowieso niet. Maar tot 19:00 red ze het ook echt niet.
|| justdiggit.org ||
pi_209095891
En dat eerste slaapje gewoon een uur laten duren, zodat ze er 's middags ook een uur eerder in kan? Dan heb je wellicht 2x een uur slaaptijd. Zit de tweede dut minder dicht op de bedtijd en heb je 's ochtends ook niet dat ze al kan 'overslapen'. 2 uur is dan best lang.
pi_209096159
quote:
17s.gif Op woensdag 10 mei 2023 17:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Even uitgaand van haar laatste 'normale' tijden:
6:00 wakker
6:15 fles (180+6+pap)
7:30 boterham met boter en beleg
9:15 banaan
Bij twee slaapjes tussen 10:00 en 10:30 naar bed en tussen 12:00 en 12:30 er weer uit. Dan twee boterhammen.
Bij éēn slaapje rond 11:00 nog een boterham en dan rond 11:30 naar bed. Meestal dan tussen 13:30 en 14:30 er weer uit en dan nog een boterham.
14:30 fruit en/of yoghurt
Bij twee slaapjes rond 15:30 naar bed en meestal is ze rond 16:30 wel weer wakker (als ze heeft geslapen, anders is het gewoon chillen in bed).
Rond 17:30 avondeten.
Rond 18:30 yoghurt of fruit of andere snack.
19:00 naar boven, omkleden, tanden poetsen, voorlezen en naar bed. Meestal ligt ze er dan 19:15 in en slaapt ze vrijwel gelijk (of ik ieder geval horen we haar niet meer).
Tussendoor onbeperkt toegang tot water uit een beker, bij de lunch vaak ook nog een beker melk. Op de opvang (twee keer per week) houden ze dit schema ook ongeveer aan maar dan nog vrijwel altijd met twee slaapjes.

Met haar mee naar bed doe ik ook af en toe, maar ik wil ook nog een beetje me-time hebben als ze naar bed is, dat heb ik al zo weinig momenteel. Ik lig er sowieso altijd om 21:00 in.
Ik zie niks geks. Weet t ook niet. Je kan haar inderdaad ook niet zomaar op 1 slaapje per dag zetten als ze nog 2 nodig heeft. Maar ik sluit me wel aan bij komkommer. Misschien moet ze overdag minder slapen. Ik weet dat het vloeken in de kerk is maar bij J hielp dat. Hier wordt er sowieso niet geslapen na 15u want dan heb ik problemen s avonds en s nachts. Als ze dat niet redt kan je haar evt 20-30min laten powernappen, maar niet langer dan dat.

Wat betreft het laatste: wat kan je partner hierin betekenen?
Want ik geef je grif gelijk dat je me-time nodig hebt. Maar me-time tot 21u is een uitdaging als je zwanger bent, om 5u eruit bent en misschien s nachts ook nog een paar keer. Dus wat kan je hierover met je partner afspreken?

Misschien is ze van zichzelf een vroege vogel. Sommige biologische klokken staan vroeg afgesteld.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Lily_ op 10-05-2023 22:34:43 ]
  donderdag 11 mei 2023 @ 06:42:53 #122
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209097598
Ja, dat kan ik wel proberen inderdaad. Vanaf morgen maar even. Vandaag gaat ze naar de opvang en daar gaat ze nog mee in het ritme dat daar is met alle kindjes die twee slaapjes doen.

Thanks voor het meedenken en de steunbetuigingen iedereen. Doet me goed O+

@_Lily_ wat mijn vriend betreft, die helpt zoveel hij kan maar hij werkt natuurlijk nog gewoon. We hebben geluk dat ze de nachten gewoon volledig doorslaapt. Maar ik word zelf wel één of twee keer per nacht wakker om te plassen of door een schoppende baby. In de weekenden pakt hij (of mijn schoonmoeder, die ook vaak hier is) de ochtenden, maar ik word er alsnog wakker van en het komt heel zelden voor dat het me lukt om nog weer in slaap te vallen. Overdag slapen probeer ik wel, maar ook dat lukt lang niet altijd.

Vandaag eindelijk voor het eerst in hele lange tijd het huis weer de hele dag voor mezelf, dus ik ga lekker bijslapen en ontspannen O+
|| justdiggit.org ||
pi_209097885
Geniet ervan. 🥰
pi_209098140
quote:
17s.gif Op donderdag 11 mei 2023 06:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

@:_Lily_ wat mijn vriend betreft, die helpt zoveel hij kan maar hij werkt natuurlijk nog gewoon. We hebben geluk dat ze de nachten gewoon volledig doorslaapt. Maar ik word zelf wel één of twee keer per nacht wakker om te plassen of door een schoppende baby. In de weekenden pakt hij (of mijn schoonmoeder, die ook vaak hier is) de ochtenden, maar ik word er alsnog wakker van en het komt heel zelden voor dat het me lukt om nog weer in slaap te vallen. Overdag slapen probeer ik wel, maar ook dat lukt lang niet altijd.

ik snap dat je partner veel doet, maar nog steeds ben jij oververmoeid. Het is zwaarder om nooit een goede nacht van 7u achter elkaar te maken dan om fulltime te werken hoor. Jullie zouden het toch 50/50 kunnen verdelen zodat jij ook eens een goede nacht hebt. Of bijv 30/70 als hij meer werkt dan jij. Mijn man en ik werken allebei 4 dagen en doen het ook zo. Ene nacht en ochtend doet hij, de andere ik.

Wat betreft slapen: desnoods ga je op zolder, uit de buurt van man en kind in jouw rust-nachten

Maar ik snap dat de praktijk weerbarstig is hoor. Je moet telkens creatief zijn met hoe je je rust pakt
pi_209098183
Ik heb hier een ander probleem met J waarover jullie misschien advies hebben.

Hij moet 1 van ons erbij hebben om in te slapen. Hoe krijg ik dat eruit? Ik heb het gevoel dat we ergens een afslag hebben gemist en nu het hem zelf hebben aangeleerd.

Ik heb hem vanaf z’n geboorte zelf in slaap laten vallen in bed, dus dat doetie. Maar ik bleef er wel altijd bij. Was nooit een probleem, 10 min naast z’n bed zitten en hij sliep.

Maar nu slaapt hij dus niet meer in als ik (of man) niet naast z’n bed zit. En soms wil hij een vinger vasthouden tot hij slaapt. Schattig, maar echt zwaar als hij s nachts wakker wordt om 4u en het dan 45 min duurt voor hij weer slaapt.

Ik lees ook van ouders die hun kind in bedje leggen en dan weggaan. Dat is hier niet mogelijk. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')