abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208896663
We hebben inderdaad maat 23 moeten kopen, deze waren inderdaad te klein aan het worden. 🥲 Had moeders het toch goed ingeschat. De meneer in de schoenenspeciaalzaak was nogal eng.
Dametje. Zo leuk, al die verschillen!
pi_208896799
hier beginnen er steeds meer woordjes te komen O+. wat van die geluidswoordjes, "boem" of "ohoh" als er wat valt, "papa, mama, baba" (grote broer), "haiiiiii" en zn lievelings "al klaaaarrr" als hij wil dat we ergens mee stoppen _O- zoals het schoonmaken van zn gezichtje.
15 maanden nu :).
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_208896834
Dat praten is leuk, hè? Ik sta er echt iedere keer weer versteld van wat ze allemaal al weet en snapt nadat je het zelfs terloops gezegd hebt, bijvoorbeeld. In de auto had ik het afgelopen weekend letterlijk over 'mijn moeder' (zei ik tegen mijn man), begint die kleine in 1x heel hard 'oma' te roepen.
  dinsdag 25 april 2023 @ 13:14:22 #54
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208896908
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dat praten is leuk, hè? Ik sta er echt iedere keer weer versteld van wat ze allemaal al weet en snapt nadat je het zelfs terloops gezegd hebt, bijvoorbeeld. In de auto had ik het afgelopen weekend letterlijk over 'mijn moeder' (zei ik tegen mijn man), begint die kleine in 1x heel hard 'oma' te roepen.
Wauw, dat is knap :D

Ik ga alle verkeerd uitgesproken woorden nog wel missen als hij ze uiteindelijk niet meer verkeerd zegt.
Ofitant = olifant etc. O+
pi_208897086
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:14 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Wauw, dat is knap :D

Ik ga alle verkeerd uitgesproken woorden nog wel missen als hij ze uiteindelijk niet meer verkeerd zegt.
Ofitant = olifant etc. O+
onze vijfjarige zegt nog steeds vol overtuiging "rijstrafel" en "verderkijker" O+
pi_208897099
Haha, 'olifant' wordt hier 'ojuh', met een tèhhhh erachteraan.

Ja, wel echt bizar. Ik zal vast wel eens gezegd hebben dat oma de mama van mama is, maar dat is natuurlijk super abstract.
Net waren we op bezoek bij mijn oma, die wordt binnenkort 83 en is dus overgrootmoeder van F., riep ze in 1x 'oma oud'. :D We noemen haar ook 'oude oma' of 'omie', ook grappig dat ze het verschil maakt tussen gewoon 'oma' en 'oma oud'.
pi_208897124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
onze vijfjarige zegt nog steeds vol overtuiging "rijstrafel" en "verderkijker" O+
De 'verderkijker' hoorde ik inderdaad ook altijd bij kinderen in de logopediepraktijk, toen ik er nog werkte. :) En 'lilolade'.
  dinsdag 25 april 2023 @ 13:50:23 #58
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208897173
Ik vind verderkijker veel logischer dan verrekijker O+

Hier inmiddels al zowat hele zinnen, 'mama douchen klaar', 'lekker appelmoes gegeten'. Zo leuk!
pi_208897321
L is niet zo vlot met praten maar dat was grote zus ook niet en toen die eenmaal begon stopte ze niet meer. Dus ik ga ervan uit dat L hetzelfde doet. Papa zegt ze veel en iets wat lijkt op de naam van haar zus, af en toe mama, dagdag. Ze snapt wel veel en voert ook ‘opdrachtjes’ uit.

Verder ook hier een kleintje maar dan wel met grote voeten. Bijna 1.5 jaar, kledingmaat 74-80 en schoenmaat 22.
  dinsdag 25 april 2023 @ 19:26:44 #60
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208900624
Vind dat praten echt zo schattig! Bambi gaat daar ook echt heel hard mee, ze zegt al zoveel :o En vind de net-niet-woorden extra schattig O+ Pees = speen, Raffe = giraffe, Ogel = vogel, Ethe = ekster, Piets = fiets, etc. O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_208901507
Oh en ‘nee’ weet ze ook duidelijk uit te spreken inclusief hoofdschudden erbij >:)
pi_208902778
Anna is echt een kletskous en ik vind het zo leuk. Er komen al wat zinnetjes uit als nee, mij! , poes aai, mama ben je?, Dag papa (inclusief zwaaien), kom hier (met handbewegingen). Ze papegaait ook van alles na, vooral de boze buien van grote broer. Zij moet dan schaterlachen en hij wordt dan nog bozer.
pi_208921799
Nog meer moeders/dreumessen naar de markt geweest?

Hier leggings en (korte)broeken gescoord. En ze is in de draaimolen geweest 🥰. Ze bleef keurig zitten en ze vond het geweldig.
pi_208922295
Ja, vanmorgen vroeg al! Het was kwart voor 6, dus wij waren om stipt 8 uur bij de AH en daarna naar de kleedjesmarkt. F. vond het ook leuk, dat struinen! Ze deed het netjes, liep niet overal volle bak op af. :D 2 puzzels en 2 sets van Little People voor samen 3,50 gekocht.
pi_208925402
Zo, momenteel vind ik het wel echt pittig, dat peutergedrag. Het was altijd al een dametje, maar de laatste weken..... Zo weinig geduld, zo Oost-Indisch doof, zo gehaaid, zo temperamentvol. Ze snapt alles, onthoudt en weet alles en dat is knap lastig, je kunt haar niet meer voor de gek houden. En bij oma luistert ze in 1x, terwijl ze bij mij de boel afbreekt als ik zeg dat ze iets moet doen ('laat maar staan'). Ik weet dat het erbij hoort hoor, maar arghhh.
  vrijdag 28 april 2023 @ 05:59:12 #66
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208928871
Pfff, kind wordt steeds vroeger wakker lijkt het wel. Ooit werd ze 'gewoon' rond 6:30 wakker. Laatste maanden werd dat al steeds vaker 5:45 en vanochtend is het zelfs 5:15. Ze is wel langzaam van twee naar één slaapje aan het gaan (ik volg haar hierin, sommige dagen doet ze er nog twee, andere één). Afgelopen twee dagen heeft ze er één gedaan, waarvan gisteren eentje van 3,5 uur. En nu is ze dus al sinds 5:15 wakker. Niet te doen dit :O
|| justdiggit.org ||
pi_208928875
J doet al 1 slaapje sinds hij 15 maanden is.
Het begon ermee dat hij redelijk plotseling heel veel moeite had om s middags zijn 2e slaapje te doen.

Ik kreeg terror middagen waarbij ik J onwillig in slaap probeerde te krijgen. Waarbij hij uiteindelijk te laat begon aan zijn 2e slaapje en s avonds om 22u nog vol energie was.

Toen heb ik uit wanhoop die hele 2e slaap in 1x geskipt om te kijken wat er gebeurde.

Ik kreeg een kind dat de hele middag rondrende en wiens oogjes om 19u dichtvielen. En sliep tot de volgende ochtend.

Nooit meer terug gegaan naar de 2e slaap haha.
Praten doetie nog steeds niet, zucht
pi_208929221
wij zijn ook net over naar een slaapje, heel af en toe twee als ie vroeg wakker is en t anders niet redt op 1 slaapje. hij bleek verbazingwekkend veel langer vrolijk wakker te kunnen zijn dan ik verwachtte :D
  vrijdag 28 april 2023 @ 08:44:33 #69
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208929288
We hebben J. gisteravond voor het eerst geen speen gegeven met slapen. Hij is nu bijna 2. Ik had hem uitgelegd dat speentjes voor baby's zijn en hij nu al een heel grote jongen is. Keihard brullen natuurlijk.
Maar na 2x troosten/instoppen heeft hij van ong. 20.00 tot 5.30 geslapen zonder te huilen O+ straks met het middagdutje probeer ik het weer.
Ik zag hier tegenop maar de eerste nacht viel me erg mee. Ben benieuwd naar de komende nachten :D
  vrijdag 28 april 2023 @ 10:00:23 #70
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208929814
Vind de overgang naar één slaapje echt lastig. Ze heeft af en toe dat uurtje in de middag echt nog nodig. Ze valt ook rond 10 uur gewoon om van vermoeidheid, dus vind het ook moeilijk haar steeds iets later in de ochtend naar bed te doen, zeker als ze, zoals vandaag, om 5:15 wakker is. Ben helemaal gesloopt nu maar de dag is nog maar net begonnen :') Duik er zelf nu in ieder geval ook maar even in nog :O
|| justdiggit.org ||
pi_208929870
Wij zitten ook in de overgangsfase van 2 naar 1 slaapje overdag. We volgen R daar in en kijken wat ze nodig heeft. Maar lastig is het soms wel!
pi_208929882
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 april 2023 10:00 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vind de overgang naar één slaapje echt lastig. Ze heeft af en toe dat uurtje in de middag echt nog nodig. Ze valt ook rond 10 uur gewoon om van vermoeidheid, dus vind het ook moeilijk haar steeds iets later in de ochtend naar bed te doen, zeker als ze, zoals vandaag, om 5:15 wakker is. Ben helemaal gesloopt nu maar de dag is nog maar net begonnen :') Duik er zelf nu in ieder geval ook maar even in nog :O
Ze hoeft ook niet al naar 1 slaapje toch? Als ze 2 nodig heeft doet ze 2.
Als ze om 5:15 wakker is snap ik wel dat ze 2 slaapjes nodig heeft

Met 1 slaapje per dag heb ik overigens nooit geprobeerd het op te schuiven, J is s ochtends al moe. Hij slaapt dus vroeg, van 11u tot 13u ofzo en is daarna wakker tot 19u en hij omvalt.

De laatste weken is me opgevallen dat hij zelf het slaapje opschuift. Eerst naar 11:15 en nu 11:30
  vrijdag 28 april 2023 @ 10:44:18 #73
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208930115
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 10:10 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ze hoeft ook niet al naar 1 slaapje toch? Als ze 2 nodig heeft doet ze 2.
Als ze om 5:15 wakker is snap ik wel dat ze 2 slaapjes nodig heeft

Met 1 slaapje per dag heb ik overigens nooit geprobeerd het op te schuiven, J is s ochtends al moe. Hij slaapt dus vroeg, van 11u tot 13u ofzo en is daarna wakker tot 19u en hij omvalt.

De laatste weken is me opgevallen dat hij zelf het slaapje opschuift. Eerst naar 11:15 en nu 11:30
Hoeft ze ook niet, daarom zeg ik ook eerder dat ik haar erin volg. Maar soms doet ze dus ineens een paar dagen één slaapje en dan weer twee. Maar wel elke ochtend zo vroeg wakker zijn. En vooral dat vroeg wakker zijn trek ik nu erg slecht ;(
|| justdiggit.org ||
pi_208930212
Snap ik, TGND. Hier ook een dame die vaak vroeg is en/of die nog 1 of 2x wakker wordt 's nachts. Soms is het hier inderdaad ook 5:30 en dan begint het al: 'mama?' 'MAMA! BUITEN MAMA!'. Soms probeer ik haar nog even te laten drinken bij me als ik op tijd ben voordat ze gaat roepen, dan wil ze nog wel eens een uurtje verder tukken.
Het is al zeer vermoeiend als je niet zwanger bent, laat staan als je dat wel best.
pi_208931994
Kwart over 5 dat is gewoon nog nacht. Ik snap dat het pittig is, helemaal als je zwanger bent.

Peuterdreumesfase klinkt ook als hard werken komkommer.

Hier vandaag 7 stappen los gezet. Het begint ergens op te lijken.

Op kdv nog altijd 2 slaapjes, thuis al vanaf een maand of 14 nog maar 1 slaapje. Behalve vandaag geloof ik. We hebben een tentbedje geprobeerd (training voor de vakantie), maar inmiddels ligt ze in eigen bed nog te keten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')