abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208789411
@TGND: helemaal normaal in feite. Ik heb een half jaar geleden de training van het Vlaggensysteem gevolgd vanuit mijn werk, om dit soort gedrag te kunnen classificeren. Als je Googlet, kun je zien welke gedragingen er al voorkomen bij baby's en dreumesen en hoe dit gesignaleerd wordt. Nee, sommige dingen kun je beter niet in het openbaar doen, maar zijn wel normaal. Dit is zoiets, denk ik. Gaat bij ons natuurlijk ook zo. ;)
pi_208805637
voor zover ik weet uit mijn werk is het gewoon leeftijdsadequaat om dit soort gedrag te laten zien, tm ongeveer de kleuterleeftijd :Y vanaf dat moment is het mogelijk om daar afspraken over te maken, waar wel en waar niet bijvoorbeeld. Tot die leeftijd zou ik zelf denk ik vooral afleiden en uit de situatie halen zonder het af te keuren.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_208811722
Wat doen jullie een dreumes aan de voeten bij het buitenspelen? Hij loopt nog niet dus ik denk dat hij laarsjes steeds zou verliezen. Maar die natte modderige sokken vind ik ook niks :N
pi_208811858
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 12:59 schreef B.ertha het volgende:
Wat doen jullie een dreumes aan de voeten bij het buitenspelen? Hij loopt nog niet dus ik denk dat hij laarsjes steeds zou verliezen. Maar die natte modderige sokken vind ik ook niks :N
Ik heb leren slofjes ^O^ . Als ze vies en nat zijn even op laten drogen, troep eraf schudden en klaar.
  dinsdag 18 april 2023 @ 13:44:15 #30
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208812184
quote:
Wij hadden altijd simpele flexibele schoentjes van de Action:
https://www.action.com/nl-nl/p/babyschoenen/
pi_208812994
quote:
Ik deed toch laarsjes en een regenbroekje
pi_208813678
Wij hebben voor buiten oude leren schoentjes met soepele zool. De leren slofjes wist ze allemaal uit te krijgen.
pi_208816303
Dank voor de tips. Hij krijgt zijn aapies ook uit, misschien toch iets zoeken met veters.
pi_208818621
onze dreumes heeft mini slip-ons van vans O+ blijven prima zitten maar zijn natuurlijk niet waterdicht van boven. ze hebben ook varianten met klittenband
pi_208823823
Ik heb van die anti-slipsokken/schoenen, het zit er tussenin. Wel met een flexibel rubber zooltje, zodat de onderkant van de voetjes niet nat/vies worden. Maar die heb ik nooit hoeven gebruiken eigenlijk. Mijn dochter wilde niet buiten lopen op blote voeten en die dingen, alleen op van die mini-Crocs. :') Ze ging 3 weken later echt al loslopen en sindsdien met eerste stapschoentjes naar buiten geweest. Het was toen september en mooi weer, dus dat scheelde.
pi_208859996
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik heb leren slofjes ^O^ . Als ze vies en nat zijn even op laten drogen, troep eraf schudden en klaar.
Heb je waarschijnlijk een goede stevige variant. De mijne heeft er in redelijk korte tijd al twee paar doorheen gekropen buiten.
Deze week liep ze voor het eerst stapjes los. Dus dit weekend gaan we op jacht voor schoentjes.

Hoe gaat het met de andere dreumesjes?
pi_208861521
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 09:28 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Heb je waarschijnlijk een goede stevige variant. De mijne heeft er in redelijk korte tijd al twee paar doorheen gekropen buiten.
Deze week liep ze voor het eerst stapjes los. Dus dit weekend gaan we op jacht voor schoentjes.

Klopt ja, ik heb van stapperdestap en mijn oudste heeft deze ook veel aan gehad. Ze zijn handgemaakt met restleer uit de meubelindustrie, dus dat moet wel tegen een stootje kunnen ^O^ . Die van Anna beginnen nu wel wat te slijten, maar dat is nu echt niet gek gezien hoe intensief ze door 2 kinderen gebruikt zijn.
pi_208868062
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 april 2023 12:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Klopt ja, ik heb van stapperdestap en mijn oudste heeft deze ook veel aan gehad. Ze zijn handgemaakt met restleer uit de meubelindustrie, dus dat moet wel tegen een stootje kunnen ^O^ . Die van Anna beginnen nu wel wat te slijten, maar dat is nu echt niet gek gezien hoe intensief ze door 2 kinderen gebruikt zijn.
Ze hebben leuke dingen. Goede om te onthouden.
pi_208872416
-

[ Bericht 100% gewijzigd door _Lily_ op 23-04-2023 12:52:37 ]
  zondag 23 april 2023 @ 22:18:00 #40
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208880192
mijn dreumes (1 jaar en drie maanden nu) is me toch een waaghalsje :X rennen over het randje van het bankstel, traplopen met een rotgang, op stoelen klimmen (en dan heel trots "tadaaaa" roepen en applaudisseren voor zichzelf _O- ). En dat terwijl hij echt nog heel klein is.

je hebt echt ogen in je rug (en een sterk hart) nodig met deze :D
pi_208882590
Hier net zo 1, ldg. Die van mij loopt het liefst op banken, gaat op krukjes en stoelen staan, springt op ons bed en gebruikt haar ledikantje soms als klimrek. Niet letterlijk, maar soms denk ik dat ze wil gaan koppeltjeduikelen.
Haar motoriek is daardoor ook best wel goed. Springen lukt haar bijvoorbeeld ook al, ze komt echt met 2 voetjes tegelijk al los van de grond. Traplopen (van de trap af) kan ze ook zelfstandig en rechtop, maar we lopen er altijd achter (naar boven) of voor (naar beneden).

Inderdaad ogen in m'n rug nodig, soms valt ze, maar tot nu toe nooit heftig.
pi_208882609
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 09:28 schreef LauriLynne het volgende:

[..]

Leuk! Is het gelukt met schoentjes?
Wij gaan deze week ook maar weer opmeten, ik gok dat we naar maat 23 moeten nu. En dan lente-/zomerschoenen in plaats van laarsjes.
pi_208882865
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:52 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Leuk! Is het gelukt met schoentjes?
Wij gaan deze week ook maar weer opmeten, ik gok dat we naar maat 23 moeten nu. En dan lente-/zomerschoenen in plaats van laarsjes.
Zeker gelukt! Trots dat ze nu rondstapt. Maatje 20 is nog ruim genoeg.
pi_208887462
Leuk! Veel stapplezier, nu gaan ze de wereld echt ontdekken!
Maat 20, is ze überhaupt vrij klein? Die van mij begon zelfs in 21 half september, toen ze net 13 maanden was. :o
  maandag 24 april 2023 @ 16:25:19 #45
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208887519
Die van mij is nu bijna 18 maanden en loopt ook nog op 20 :P Zijn wel bijna te klein, denk nog een paar weekjes.

Hier ook veel klimmen, springen en steeds op gevaarlijke randjes of dingen. Ze is zo ongelooflijk snel dat ze laatst zelfs van de bank viel terwijl we erbij zaten. Konden het echt niet tegenhouden. En ze leert er ook niet van }:|
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_208887831
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Maat 20, is ze überhaupt vrij klein? Die van mij begon zelfs in 21 half september, toen ze net 13 maanden was. :o
Zit tussen de 0 en de -1 op de curve. Laatste meten is al wel even geleden. Qua shirt wordt 80 vaak wat klein. Broeken gaat ze richting 80. Dus ze is zeker niet groot, nee.

Mijn dochter is juist heel voorzichtig. Klimt eigenlijk niet of nauwelijks. Blijft doorgaans weg van randjes. Gaat zelfs achterste voren van het gras naar de tegels 😂
pi_208889276
Oh nee, vrij klein dametje dan. Schattig. 🥰
Hier alles in 86 of 86/92 eigenlijk, en leggings in 92 - zit net wat meer comfy. Een trui is maat 80 en die valt groot, dus die kan nog goed. 92 qua shirts is nog aan de grote kant, al kan het prima als je het in de broek of in het rokje doet. Vestjes draagt ze wel in 92, daarbij niet zo erg dat het iets groter valt. De vorige keer (ruim 2 maanden terug) bijna 83 cm, geen idee wat het nu is.
pi_208895995
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hihi hier ook een. Kleintje hoor
J is bijna 19 maanden (!) en is ook nu pas naar maat 20. Echt dit weekend maat 19 opgeborgen

Hij was zo schattig op zijn mini maat 19 schoentjes. Hij oogt jong. Hij kan nog niet rennen en loopt echt nog zo wijdbeens met de handjes in de lucht. Op straat hoor ik vaak: “oh wat schattig, hij loopt net”
En ik denk dan bij mezelf: hij is al ruim 1,5

Kleding ook maat 80. Ik had alvast de nieuwe slaapzak maat 86-104 gekocht maar zijn hoofd verdween erin. Dus ik heb hem maar even weer opgeborgen.

Hij is ook rustig. Kan nog niet rennen en niet springen. Hij vindt het het leukst om van afstapjes te stappen, telkens opnieuw
pi_208896056
Zo leuk die verschillen!

R is bijna 16 maanden, kledingmaat 86. Eind februari was ze 79cm lang ongeveer. Loopt nog niet (grote broer geeft alles wel aan als ze iets wil hebben en er zelf niet snel genoeg bij kan, want op haar billen gaat ze als een speer). Ze zegt wel MAMAAAA en (vooral) PAPAAAA. En speelt de hele dag kiekeboe O+
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:35:31 #50
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208896072
Inderdaad grappig om te zien hoe het bij iedereen weer heeel anders is.
J is bijna 24 maanden en heeft ook maat 86 :D
En hij kan niet normaal lopen, alleen rennen en springen en stuiteren.
Bij de intake van de peuterspeelzaal zeiden ze dat het de bedoeling is dat de kinderen niet rennen binnen :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')