Niet vervelend bedoeld, maar dit stelt me ergens wel gerustquote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:37 schreef eponine het volgende:
[..]
Nee hoor, ze doet hetzelfde als haar grote broer alleen dan nog ietsje langzamer(hij stond met 15 maanden en liep met 20 maanden)
Ter referentie, mijn oudste liep pas met 26 maandenquote:Op woensdag 28 juni 2023 08:19 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld, maar dit stelt me ergens wel gerustHier loopt hij met 17 maanden ook nog enkel aan de hand en dat vind ik ergens ook eng, want dat is niet volgens "de boekjes"
Fijn dat het je gerust stelt! “De boekjes” zijn ook maar gemiddelden hè. Jouw jochie kan vast andere dingen weer wat sneller dan “de boekjes”quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:19 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld, maar dit stelt me ergens wel gerustHier loopt hij met 17 maanden ook nog enkel aan de hand en dat vind ik ergens ook eng, want dat is niet volgens "de boekjes"
Dat is hier ook het enige wat echt goed werkte. Ter geruststelling, hier duurde het max een uur en toen sliep hij. En na 2 dagen was het al over.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Net maar even de ouderchat van het CB ingeschakeld voor advies over het slapen. Ik was er al bang voor, maar het advies is om haar te laten huilen. Om de 5 minuten alleen even naar binnen om haar te laten weten dat ik er wel ben en dat ze nog even mag gaan slapen en als ze echt overstuur is dan troosten maar kort en weer terugleggen. Dit een week volhouden, zou na een paar dagen beter moeten gaan.
Het is wel echt het enige dat ik nog niet had gedaan omdat ik het laten huilen liever zo min mogelijk doe, maar we zijn nu een beetje wanhopig aan het worden en gaan het dan maar proberen, denk ik. Pff
We gaan het zien. Wel een fijne geruststelling dat het na twee dagen al over was. Hoop hier ook zo snel.quote:Op woensdag 28 juni 2023 10:25 schreef June. het volgende:
[..]
Dat is hier ook het enige wat echt goed werkte. Ter geruststelling, hier duurde het max een uur en toen sliep hij. En na 2 dagen was het al over.
Ik heb met je meegedaan…. J is een draakje en mijn karma voor het hele eerste jaar slapen als een Roosje is aangebroken.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
We gaan het zien. Wel een fijne geruststelling dat het na twee dagen al over was. Hoop hier ook zo snel.
Schoonmoeder had afgelopen weekend een trucje ontdekt om Bambi overdag in haar eigen bedje te laten slapen (hand op haar hoofd, zachtjes over haar voorhoofd aaien met je duim en een liedje zingen die je steeds langzamer en zachter doet), zelf die net voor het eerst toegepast en het werktSnel zelf een dutje doen
hoe was hetquote:Op woensdag 28 juni 2023 08:18 schreef KaBuf het volgende:
Vandaag komt eeeeeiiiindelijk iemand van het consultatiebureau bij ons langs. Heeft lang zat geduurd
Eenkennigheid richting mij wordt steeds erger en erger. Mijn vriendin gaat eraan onderdoor en hierdoor neem ik ook vrij veel over in huis, waardoor ik er ook bijna aan onderdoor ga.
Vrijdag al met de huisarts hierover gepraat en als het gesprek van het CB niets brengt, kan hij ons doorverwijzen naar een ander extern bureau gelukkig.
Hoe gaat het?quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
We gaan het zien. Wel een fijne geruststelling dat het na twee dagen al over was. Hoop hier ook zo snel.
Schoonmoeder had afgelopen weekend een trucje ontdekt om Bambi overdag in haar eigen bedje te laten slapen (hand op haar hoofd, zachtjes over haar voorhoofd aaien met je duim en een liedje zingen die je steeds langzamer en zachter doet), zelf die net voor het eerst toegepast en het werktSnel zelf een dutje doen
Poh, dat we dit niet eerder hebben gedaan, had ons een hoop stress en slaap gescheeldquote:Op vrijdag 30 juni 2023 20:35 schreef June. het volgende:
[..]
Hoe gaat het?
Hier leef in in elk geval met je mee. We zijn op vakantie en draak is elke ochtend stipt om 5.15u wakker.![]()
Slaaptraining vind in toch wat lastig in een tent met buren of dunne wandjes van ons huisje. Nog paar dagen en dan zijn we weer thuis. Misschien is het ook wel het (ontbreken) van ritme op dit moment.
Wat fijn dat het zo goed gaatquote:Op zaterdag 1 juli 2023 06:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Poh, dat we dit niet eerder hebben gedaan, had ons een hoop stress en slaap gescheeld![]()
Three days in;
Eerste dag was ze om 5:15 wakker, toen ruim een uur steeds vijf minuten laten huilen, troosten en weer terugleggen, gaf ze het rond 6:15 op, om 6:30 lag ze na een korte stilte lekker te kletsen dus toen haar eruit gehaald.
Gisteren was ze al later wakker, 5:40. Na 20 minuten was ze stil en weer rond 6:30 wakker, dus weer met haar eruit gegaan.
Vandaag weer wakker rond 5:40, na een keer terugleggen kwam ze net rond 6:15 even. Nog even teruggelegd en dat gaat dus nog prima. 6:30 mag ze eruit.
Al zo'n enorme vooruitgang, en dat in slechts drie dagen
Wat vervelend dat het bij jullie nu net op vakantie begonnen is. Kan me voorstellen dat slaaptraining dan lastig is nu. Hopelijk ondanks dat wel alsnog een fijne vakantie? Waar zitten jullie?
Jullie zijn dus lekker aan het rondtoeren? Klinkt goed, met zo'n speelschuur!quote:Op zaterdag 1 juli 2023 07:41 schreef June. het volgende:
[..]
Wat fijn dat het zo goed gaatHier was het gelukkig vanochtend ook weer wat later.
We zijn nu nog in de Allgau in een superfijne airBnB waar ze een enorme speelschuur hebben voor de kids incl cavia's en konijnen om te knuffelen.
Hiervoor waren we in een huisje aan her Gardameer en daarvoor in midden Italië (op een leuke camping, bekend van ik vertrek)
Wat had je nou gedaan? De aanpak van je schoonmoeder of die van het consultatiebureau?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 06:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Poh, dat we dit niet eerder hebben gedaan, had ons een hoop stress en slaap gescheeld![]()
Three days in;
Eerste dag was ze om 5:15 wakker, toen ruim een uur steeds vijf minuten laten huilen, troosten en weer terugleggen, gaf ze het rond 6:15 op, om 6:30 lag ze na een korte stilte lekker te kletsen dus toen haar eruit gehaald.
Gisteren was ze al later wakker, 5:40. Na 20 minuten was ze stil en weer rond 6:30 wakker, dus weer met haar eruit gegaan.
Vandaag weer wakker rond 5:40, na een keer terugleggen kwam ze net rond 6:15 even. Nog even teruggelegd en dat gaat dus nog prima. 6:30 mag ze eruit.
Al zo'n enorme vooruitgang, en dat in slechts drie dagen
Wat vervelend dat het bij jullie nu net op vakantie begonnen is. Kan me voorstellen dat slaaptraining dan lastig is nu. Hopelijk ondanks dat wel alsnog een fijne vakantie? Waar zitten jullie?
Die van het consultatiebureau. Dus steeds max. vijf minuten laten huilen, even kort troosten (zo min mogelijk zeggen/doen verder), weer terugleggen en weer weg. Dat consequent blijven volhouden, hoe hard ze ook huilt. Eerste dag dus na een uurtje stil, tweede dag na 20 minuten en vandaag vrijwel geen kik meer na eerste keer terugleggen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:43 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat had je nou gedaan? De aanpak van je schoonmoeder of die van het consultatiebureau?
Welke het ook is, ik ga het uitproberen op J hahaha
Mijn moeder heeft me dit ook geadviseerdquote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Die van het consultatiebureau. Dus steeds max. vijf minuten laten huilen, even kort troosten (zo min mogelijk zeggen/doen verder), weer terugleggen en weer weg. Dat consequent blijven volhouden, hoe hard ze ook huilt. Eerste dag dus na een uurtje stil, tweede dag na 20 minuten en vandaag vrijwel geen kik meer na eerste keer terugleggen.
Ik heb vanavond de daad bij het woord gevoegd en na een uur krijsen sliep hij in zijn eigen bed.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Die van het consultatiebureau. Dus steeds max. vijf minuten laten huilen, even kort troosten (zo min mogelijk zeggen/doen verder), weer terugleggen en weer weg. Dat consequent blijven volhouden, hoe hard ze ook huilt. Eerste dag dus na een uurtje stil, tweede dag na 20 minuten en vandaag vrijwel geen kik meer na eerste keer terugleggen.
Ja, ik vind het ook echt kut inderdaad, maar uiteindelijk is het beter voor beide. Goed dat je het gedaan hebtquote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb vanavond de daad bij het woord gevoegd en na een uur krijsen sliep hij in zijn eigen bed.
Ik vond het niet leuk maar voel me ook niet super schuldig. Ik ben elke 5 min naar hem toegelopen om hem te troosten. Hij moet het leren
Ik weet het niet. De 2e nacht ging helemaal niet beter. Hij raakte juist alleen maar meer overstuur als ik binnenkwam om te troosten en daarna weer wegging en hij begon echt fysiek te vechten om z’n bedje uit te komen. En het duurde langer dan de eerste keer.quote:Op zondag 2 juli 2023 07:49 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook echt kut inderdaad, maar uiteindelijk is het beter voor beide. Goed dat je het gedaan hebtEn nu volhouden, anders zijn zijn tranen van gisteren voor niets geweest.
Ik zou echt proberen het nog even een paar dagen aan te kijken. Hij gaat je nu uitproberen natuurlijk. Maar als het niet goed voelt snap ik ook heus dat je het niet doet.quote:Op maandag 3 juli 2023 02:18 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik weet het niet. De 2e nacht ging helemaal niet beter. Hij raakte juist alleen maar meer overstuur als ik binnenkwam om te troosten en daarna weer wegging en hij begon echt fysiek te vechten om z’n bedje uit te komen. En het duurde langer dan de eerste keer.
Dus ik vraag me af wat wijsheid is
Lastig om te zeggen. Mijn vriendin wil best meegaan in de voorgestelde aanpak, maar dat wordt filmen van een leuke situatie en dan die later terugkijken. Ben benieuwd hoe dat gaat werken, maar wie weetquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |