abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209673059
Ons kinderdagverblijf heeft een speciale 3+ groep die zou moeten lijken op de voorschool. Zo oud is Purk nog niet dus ik ken het alleen van de rondleiding. Goed om in gedachte te houden dat ernaast wellicht nog een optie is.
  woensdag 28 juni 2023 @ 08:18:47 #252
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209674918
Vandaag komt eeeeeiiiindelijk iemand van het consultatiebureau bij ons langs. Heeft lang zat geduurd :')
Eenkennigheid richting mij wordt steeds erger en erger. Mijn vriendin gaat eraan onderdoor en hierdoor neem ik ook vrij veel over in huis, waardoor ik er ook bijna aan onderdoor ga.
Vrijdag al met de huisarts hierover gepraat en als het gesprek van het CB niets brengt, kan hij ons doorverwijzen naar een ander extern bureau gelukkig.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 28 juni 2023 @ 08:19:55 #253
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209674926
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 21:37 schreef eponine het volgende:

[..]
Nee hoor, ze doet hetzelfde als haar grote broer alleen dan nog ietsje langzamer :Y (hij stond met 15 maanden en liep met 20 maanden)
Niet vervelend bedoeld, maar dit stelt me ergens wel gerust :@ Hier loopt hij met 17 maanden ook nog enkel aan de hand en dat vind ik ergens ook eng, want dat is niet volgens "de boekjes" :P
  woensdag 28 juni 2023 @ 09:14:57 #254
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209675454
Net maar even de ouderchat van het CB ingeschakeld voor advies over het slapen. Ik was er al bang voor, maar het advies is om haar te laten huilen. Om de 5 minuten alleen even naar binnen om haar te laten weten dat ik er wel ben en dat ze nog even mag gaan slapen en als ze echt overstuur is dan troosten maar kort en weer terugleggen. Dit een week volhouden, zou na een paar dagen beter moeten gaan.

Het is wel echt het enige dat ik nog niet had gedaan omdat ik het laten huilen liever zo min mogelijk doe, maar we zijn nu een beetje wanhopig aan het worden en gaan het dan maar proberen, denk ik. Pff ;(
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 28 juni 2023 @ 10:20:19 #255
208890 June.
Seriously?
pi_209676357
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2023 08:19 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Niet vervelend bedoeld, maar dit stelt me ergens wel gerust :@ Hier loopt hij met 17 maanden ook nog enkel aan de hand en dat vind ik ergens ook eng, want dat is niet volgens "de boekjes" :P
Ter referentie, mijn oudste liep pas met 26 maanden :7 Ook helemaal goed gekomen, hoewel hij wel wat hypermobiel is in zijn gewrichten. Dus dat zal zeker hebben bijgedragen, het bewaren van evenwicht kost hen gewoon meer moeite.
Shine bright like a diamond.
pi_209676399
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2023 08:19 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Fijn dat het je gerust stelt! “De boekjes” zijn ook maar gemiddelden hè. Jouw jochie kan vast andere dingen weer wat sneller dan “de boekjes” :Y
  woensdag 28 juni 2023 @ 10:25:05 #257
208890 June.
Seriously?
pi_209676435
quote:
17s.gif Op woensdag 28 juni 2023 09:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Net maar even de ouderchat van het CB ingeschakeld voor advies over het slapen. Ik was er al bang voor, maar het advies is om haar te laten huilen. Om de 5 minuten alleen even naar binnen om haar te laten weten dat ik er wel ben en dat ze nog even mag gaan slapen en als ze echt overstuur is dan troosten maar kort en weer terugleggen. Dit een week volhouden, zou na een paar dagen beter moeten gaan.

Het is wel echt het enige dat ik nog niet had gedaan omdat ik het laten huilen liever zo min mogelijk doe, maar we zijn nu een beetje wanhopig aan het worden en gaan het dan maar proberen, denk ik. Pff ;(
Dat is hier ook het enige wat echt goed werkte. Ter geruststelling, hier duurde het max een uur en toen sliep hij. En na 2 dagen was het al over.
  woensdag 28 juni 2023 @ 11:34:27 #258
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209677191
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:25 schreef June. het volgende:

[..]
Dat is hier ook het enige wat echt goed werkte. Ter geruststelling, hier duurde het max een uur en toen sliep hij. En na 2 dagen was het al over.
We gaan het zien. Wel een fijne geruststelling dat het na twee dagen al over was. Hoop hier ook zo snel.

Schoonmoeder had afgelopen weekend een trucje ontdekt om Bambi overdag in haar eigen bedje te laten slapen (hand op haar hoofd, zachtjes over haar voorhoofd aaien met je duim en een liedje zingen die je steeds langzamer en zachter doet), zelf die net voor het eerst toegepast en het werkt :o Snel zelf een dutje doen :z
|| justdiggit.org ||
pi_209685043
Na mijn bericht van gisteren ging R vandaag ineens een soort van staan :o. Ze zat in haar bed en de kat liep voorbij (die mag normaal niet in haar kamer, maar ik was daar bezig en had de deur open laten staan). Dat was toch wel interessant genoeg om eens haar best te gaan doen blijkbaar ^O^
pi_209703308
Leuk, epo! Wie weet is dit de opmaat, inderdaad.

Hier heb ik bij de kringloop een paar doosjes legpuzzels gehaald. De houten insteekpuzzels met rode knopjes zijn inmiddels volle bak uitgespeeld, al vindt ze ze nog steeds leuk. Zelfs de puzzel met 32 insteekstukjes wordt binnen 3 minuten gemaakt en ze weet precies welk stukje het is als ze de achterkant alleen al ziet. De puzzels zijn steeds met 4, 6, 9 en 12/16 stukjes. Die van 4 en 6 lukten net al aardig. :')
Verder hier weer wat koortsig, 38,6 en wat waterige oogjes. Volgende week gaan we op vakantie. Hopelijk wordt het niet erg / is het snel weer voorbij.
pi_209705193
quote:
17s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
We gaan het zien. Wel een fijne geruststelling dat het na twee dagen al over was. Hoop hier ook zo snel.

Schoonmoeder had afgelopen weekend een trucje ontdekt om Bambi overdag in haar eigen bedje te laten slapen (hand op haar hoofd, zachtjes over haar voorhoofd aaien met je duim en een liedje zingen die je steeds langzamer en zachter doet), zelf die net voor het eerst toegepast en het werkt :o Snel zelf een dutje doen :z
Ik heb met je meegedaan…. J is een draakje en mijn karma voor het hele eerste jaar slapen als een Roosje is aangebroken.

Hij slaapt niet.
Nacht na nacht eruit met maar 3u slaap naar het werk.
Heerlijk dat ik vandaag z’n middagdutje kon meepakken, ik voel me herboren.

Voorschool…. Peuterspeelzaal… ik zie allemaal opties die me duizelen. Ik weet niet wat wijsheid is want ik moet sowieso op zoek naar een andere opvang en dat verlamt me nu eventjes want onze huidige opvang is heel fijn. Reden is dat we gaan verhuizen
pi_209708786
Sterkte met het slapen, Lily. Om je gerust te stellen, de voorschool is de 'nieuwe' naam voor de psz. ;)
  vrijdag 30 juni 2023 @ 19:12:21 #263
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209709034
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2023 08:18 schreef KaBuf het volgende:
Vandaag komt eeeeeiiiindelijk iemand van het consultatiebureau bij ons langs. Heeft lang zat geduurd :')
Eenkennigheid richting mij wordt steeds erger en erger. Mijn vriendin gaat eraan onderdoor en hierdoor neem ik ook vrij veel over in huis, waardoor ik er ook bijna aan onderdoor ga.
Vrijdag al met de huisarts hierover gepraat en als het gesprek van het CB niets brengt, kan hij ons doorverwijzen naar een ander extern bureau gelukkig.
hoe was het :) ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 30 juni 2023 @ 20:35:23 #264
208890 June.
Seriously?
pi_209709880
quote:
17s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Hoe gaat het?
Hier leef in in elk geval met je mee. We zijn op vakantie en draak is elke ochtend stipt om 5.15u wakker. :O

Slaaptraining vind in toch wat lastig in een tent met buren of dunne wandjes van ons huisje. Nog paar dagen en dan zijn we weer thuis. Misschien is het ook wel het (ontbreken) van ritme op dit moment.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 06:27:25 #265
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209713424
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 20:35 schreef June. het volgende:

[..]
Hoe gaat het?
Hier leef in in elk geval met je mee. We zijn op vakantie en draak is elke ochtend stipt om 5.15u wakker. :O

Slaaptraining vind in toch wat lastig in een tent met buren of dunne wandjes van ons huisje. Nog paar dagen en dan zijn we weer thuis. Misschien is het ook wel het (ontbreken) van ritme op dit moment.
Poh, dat we dit niet eerder hebben gedaan, had ons een hoop stress en slaap gescheeld :o

Three days in;
Eerste dag was ze om 5:15 wakker, toen ruim een uur steeds vijf minuten laten huilen, troosten en weer terugleggen, gaf ze het rond 6:15 op, om 6:30 lag ze na een korte stilte lekker te kletsen dus toen haar eruit gehaald.
Gisteren was ze al later wakker, 5:40. Na 20 minuten was ze stil en weer rond 6:30 wakker, dus weer met haar eruit gegaan.
Vandaag weer wakker rond 5:40, na een keer terugleggen kwam ze net rond 6:15 even. Nog even teruggelegd en dat gaat dus nog prima. 6:30 mag ze eruit.
Al zo'n enorme vooruitgang, en dat in slechts drie dagen _O_

Wat vervelend dat het bij jullie nu net op vakantie begonnen is. Kan me voorstellen dat slaaptraining dan lastig is nu. Hopelijk ondanks dat wel alsnog een fijne vakantie? Waar zitten jullie?
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 1 juli 2023 @ 07:41:28 #266
208890 June.
Seriously?
pi_209713516
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 06:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Poh, dat we dit niet eerder hebben gedaan, had ons een hoop stress en slaap gescheeld :o

Three days in;
Eerste dag was ze om 5:15 wakker, toen ruim een uur steeds vijf minuten laten huilen, troosten en weer terugleggen, gaf ze het rond 6:15 op, om 6:30 lag ze na een korte stilte lekker te kletsen dus toen haar eruit gehaald.
Gisteren was ze al later wakker, 5:40. Na 20 minuten was ze stil en weer rond 6:30 wakker, dus weer met haar eruit gegaan.
Vandaag weer wakker rond 5:40, na een keer terugleggen kwam ze net rond 6:15 even. Nog even teruggelegd en dat gaat dus nog prima. 6:30 mag ze eruit.

Wat vervelend dat het bij jullie nu net op vakantie begonnen is. Kan me voorstellen dat slaaptraining dan lastig is nu. Hopelijk ondanks dat wel alsnog een fijne vakantie? Waar zitten jullie?
Wat fijn dat het zo goed gaat O+ Hier was het gelukkig vanochtend ook weer wat later.
We zijn nu nog in de Allgau in een superfijne airBnB waar ze een enorme speelschuur hebben voor de kids incl cavia's en konijnen om te knuffelen.

Hiervoor waren we in een huisje aan her Gardameer en daarvoor in midden Italië (op een leuke camping, bekend van ik vertrek :D)
  zaterdag 1 juli 2023 @ 07:49:24 #267
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209713539
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 07:41 schreef June. het volgende:

[..]
Wat fijn dat het zo goed gaat O+ Hier was het gelukkig vanochtend ook weer wat later.
We zijn nu nog in de Allgau in een superfijne airBnB waar ze een enorme speelschuur hebben voor de kids incl cavia's en konijnen om te knuffelen.

Hiervoor waren we in een huisje aan her Gardameer en daarvoor in midden Italië (op een leuke camping, bekend van ik vertrek :D)
Jullie zijn dus lekker aan het rondtoeren? Klinkt goed, met zo'n speelschuur! O+

Fijne vakantie nog! Ik hoop voor je dat het later wakker worden blijft :D
|| justdiggit.org ||
pi_209718155
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 06:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Three days in;

Wat had je nou gedaan? De aanpak van je schoonmoeder of die van het consultatiebureau?
Welke het ook is, ik ga het uitproberen op J hahaha
  zaterdag 1 juli 2023 @ 14:47:43 #269
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209718190
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:43 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wat had je nou gedaan? De aanpak van je schoonmoeder of die van het consultatiebureau?
Welke het ook is, ik ga het uitproberen op J hahaha
Die van het consultatiebureau. Dus steeds max. vijf minuten laten huilen, even kort troosten (zo min mogelijk zeggen/doen verder), weer terugleggen en weer weg. Dat consequent blijven volhouden, hoe hard ze ook huilt. Eerste dag dus na een uurtje stil, tweede dag na 20 minuten en vandaag vrijwel geen kik meer na eerste keer terugleggen.
|| justdiggit.org ||
pi_209722450
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Die van het consultatiebureau. Dus steeds max. vijf minuten laten huilen, even kort troosten (zo min mogelijk zeggen/doen verder), weer terugleggen en weer weg. Dat consequent blijven volhouden, hoe hard ze ook huilt. Eerste dag dus na een uurtje stil, tweede dag na 20 minuten en vandaag vrijwel geen kik meer na eerste keer terugleggen.
Mijn moeder heeft me dit ook geadviseerd
Maar dan kan ik bijna gewoon een week vrij nemen van werk zucht want dit is ondoenlijk als ik om 5:30 eruit moet voor werk
pi_209725977
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik heb vanavond de daad bij het woord gevoegd en na een uur krijsen sliep hij in zijn eigen bed.

Ik vond het niet leuk maar voel me ook niet super schuldig. Ik ben elke 5 min naar hem toegelopen om hem te troosten. Hij moet het leren
  zondag 2 juli 2023 @ 07:49:58 #272
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209728496
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 22:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb vanavond de daad bij het woord gevoegd en na een uur krijsen sliep hij in zijn eigen bed.

Ik vond het niet leuk maar voel me ook niet super schuldig. Ik ben elke 5 min naar hem toegelopen om hem te troosten. Hij moet het leren
Ja, ik vind het ook echt kut inderdaad, maar uiteindelijk is het beter voor beide. Goed dat je het gedaan hebt :Y En nu volhouden, anders zijn zijn tranen van gisteren voor niets geweest.
|| justdiggit.org ||
pi_209741489
quote:
17s.gif Op zondag 2 juli 2023 07:49 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ja, ik vind het ook echt kut inderdaad, maar uiteindelijk is het beter voor beide. Goed dat je het gedaan hebt :Y En nu volhouden, anders zijn zijn tranen van gisteren voor niets geweest.
Ik weet het niet. De 2e nacht ging helemaal niet beter. Hij raakte juist alleen maar meer overstuur als ik binnenkwam om te troosten en daarna weer wegging en hij begon echt fysiek te vechten om z’n bedje uit te komen. En het duurde langer dan de eerste keer.

Dus ik vraag me af wat wijsheid is
  maandag 3 juli 2023 @ 08:22:59 #274
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209742064
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 02:18 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik weet het niet. De 2e nacht ging helemaal niet beter. Hij raakte juist alleen maar meer overstuur als ik binnenkwam om te troosten en daarna weer wegging en hij begon echt fysiek te vechten om z’n bedje uit te komen. En het duurde langer dan de eerste keer.

Dus ik vraag me af wat wijsheid is
Ik zou echt proberen het nog even een paar dagen aan te kijken. Hij gaat je nu uitproberen natuurlijk. Maar als het niet goed voelt snap ik ook heus dat je het niet doet.

Hier hadden we vanochtend ook een 'terugval'. Maar dat komt denk ik omdat mijn vriend gisteren aan de beurt was en niet consequent was maar na twee keer gewoon met haar naar beneden is gegaan.
|| justdiggit.org ||
  maandag 3 juli 2023 @ 08:39:27 #275
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209742188
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 19:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
hoe was het :) ?
Lastig om te zeggen. Mijn vriendin wil best meegaan in de voorgestelde aanpak, maar dat wordt filmen van een leuke situatie en dan die later terugkijken. Ben benieuwd hoe dat gaat werken, maar wie weet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')