SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aldus.
prutserquote:Op donderdag 13 april 2023 11:49 schreef Fretwork het volgende:
Remklauw gesloopt bij het uitboren
Kan Shimano aub stoppen met het gebruik van niet ingevette aluminium boutjes voor een platte schroevendraaier...
Ja bij diegene die wel loskwam uiteraard gelijk de tube anti-seize erbij gepakt. Maar ook die kwam er heeeeel droog en lastig uit.quote:Op donderdag 13 april 2023 23:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Sowieso wat koperpasta erop voordat je ze erin doet volgende keer (ook voor de inbus variant). Tegenwoordig zitten er gewoon inbus op. Althans, bij mijn nieuwe Propel en de Gravel 2 jaar geleden zaten die standaard. Op de oude Propel heb ik ze vrij kort na aanschaf vervangen.
Juist, dat ding, boogje waar die doorheen gaat is gebroken. Lijkt me dat daar wel krachten op komen, dus maar even op andere fietsen tot het onderdeel binnen isquote:Op vrijdag 14 april 2023 08:16 schreef the_critic het volgende:
Dat ding dat de remblokjes op z'n plek houd bedoel je?
Splitpen erin ipv een schroefje.. Fool-proof
Ik heb altijd het idee dat als je dat te vaak los/vast maakt dat die over kunnen breken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 08:16 schreef the_critic het volgende:
Dat ding dat de remblokjes op z'n plek houd bedoel je?
Splitpen erin ipv een schroefje.. Fool-proof
bijna knap dat je dit gelukt is.quote:Op donderdag 13 april 2023 22:41 schreef Fretwork het volgende:
Ultegra disc brake. Kruipolie, tikken, schokbelasting, manieren om meer grip te krijgen, tangen, noem maar op wilden allemaal niet helpen.
Met de schroefverwijderaar tordeerde de kop eraf, bij een verdere poging het schroefdraad vrij te krijgen door uitboren brak het deel dat de pen op zijn plek moet houden.
Ongetwijfeld een manier gemist, misschien iets met hitte/kou, maar op een gegeven moment waren er weinig wegen terug
Het was zeldzaam prutsen inderdaad, maar ben er wel van overtuigd dat de stalen varianten van dezelfde boutjes niet zo fucking kut waren geweest.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:38 schreef dop het volgende:
[..]
bijna knap dat je dit gelukt is.
Ik heb nog een br8070 liggen waar bij 1 zuiger mist.
Weet niet of je daar iets mee kunt.
Maar is kwestie van zuigertje overzetten, en opnieuw vullen en ontluchten.
BB's vaak vervangen? Wat doe je daar dan mee?quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:11 schreef Z het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Wheels Manufacturing bottom brackets? Is het het geld waard? Ik vervang best vaak mijn BB vanwege krakende lagers.
https://www.mantel.com/wh(...)duro-bearings-abec-3
Leuk maar Basic lagers zonder extra afdichting.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:11 schreef Z het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Wheels Manufacturing bottom brackets? Is het het geld waard? Ik vervang best vaak mijn BB vanwege krakende lagers.
https://www.mantel.com/wh(...)duro-bearings-abec-3
Ik ben groot en sterk. Dat is het denk ik. Gaan nooit langer dan een jaar mee.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
BB's vaak vervangen? Wat doe je daar dan mee?
Mogelijk slijten de BB's snel omdat mijn bracket-pot niet helemaal de juiste vorm heeft. Dan is dit soort bracket mogelijk een oplossing. Hambini heeft daar helemaal mooie oplossingen voor maar die zijn tamelijk prijzig.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:03 schreef dop het volgende:
[..]
Leuk maar Basic lagers zonder extra afdichting.
Dus welk probleem wil je hier mee oplossen.
Speling op de pressfit?
Hoevaak per jaar vervang je die blokken?quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat als je dat te vaak los/vast maakt dat die over kunnen breken.
Vervangen niet vaak. Maar ik maak het wel regelmatig schoon. Ze komen er dus wel wat vaker dan 1 keer per jaar af.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:58 schreef the_critic het volgende:
[..]
Hoevaak per jaar vervang je die blokken?
1x pj of 1,5j ff nieuwe pen erin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |