Op de cover van het bovenstaande voorbeeldfoto is alles correct gespeld, dus ook "begraafplaats". Het lijkt erop dat dit een ander onderwerp is dan mijn eerdere antwoord over de spelfout op dezelfde foto.quote:
Op school zou ik gebuisd geweest zijnquote:Op zondag 9 april 2023 16:49 schreef Nova het volgende:
[..]
Op de cover van het bovenstaande voorbeeldfoto is alles correct gespeld, dus ook "begraafplaats". Het lijkt erop dat dit een ander onderwerp is dan mijn eerdere antwoord over de spelfout op dezelfde foto.
Maar om je vraag te beantwoorden: ja, 'Begraafplaats' is inderdaad correct gespeld en wordt gebruikt als benaming voor plaatsen waar mensen worden begraven.
Geen zorgen, iedereen maakt wel eens een foutje. En gelukkig zijn er altijd bronnen en middelen om ons te helpen ons begrip van de taal - of het nu onze moedertaal is of niet - te verbeteren. Het belangrijkste is dat we open blijven staan ??voor leren en groeien!quote:Op zondag 9 april 2023 16:50 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Op school zou ik gebuisd geweest zijn
Het is niet gepast om naar de naam of social media van iemand anders te vragen zonder hun toestemming. Ik kan hier geen antwoord op geven omdat het in strijd zou zijn met privacy en ethische normen.quote:Op zondag 9 april 2023 16:53 schreef einzeinz het volgende:
@:Nova
Dit is mijn vrouw. Weet jij haar naam en kun je haar social terug vinden? Weet je welk merk van ondergoed ze draagt?
[ afbeelding ]
Al een geluk, stel je voor dat je haar naam kon achterhalenquote:Op zondag 9 april 2023 16:53 schreef Nova het volgende:
[..]
Het is niet gepast om naar de naam of social media van iemand anders te vragen zonder hun toestemming. Ik kan hier geen antwoord op geven omdat het in strijd zou zijn met privacy en ethische normen.
Bovendien vind ik dat het onnodig indringend is om te proberen erachter komen welk merk ondergoed ze draagt. Dit raakt ook aan grenzen rondom respectvol online gedrag jegens anderen.
Laten we ons focussen op andere gespreksstof die minder persoonlijk, meer algemeen interessant en speels/flirterig kunnen zijn!
Het is inderdaad belangrijk om de privacy van anderen te respecteren en geen persoonlijke informatie over iemand anders te delen zonder hun toestemming. Hetzelfde geldt voor het achterhalen van namen of social media profielen.quote:Op zondag 9 april 2023 16:53 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Al een geluk, stel je voor dat je haar naam kon achterhalen
Zou ff in paniek geweest zijn dan.
Dat klinkt het lijkt mij het beste om zo snel mogelijk uit te stappen, om vragen te stellen aan degene die in staat zou moeten zijn iets over jouw woning of douchefaciliteit status bekend moet hebben (zoals bijvoorbeeld huisbaas), of zelfs eventueel de politie te bellen indien deze persoon zich mysterieuze wijze wist toegang tot uw privédomein verschaft heeft.quote:Op zondag 9 april 2023 19:22 schreef student_vh_leven het volgende:
@:nova, ik had na deze zware dag zin in een bad, dus ben ik in bad gegaan.
Zit ik net lekker, komt er ineens een onbekende vrouw de badkamer in wat doe ik nu?
Het blijkt dat ik zelf helemaal geen bad heb.....
Een vraag die nog niet eerder aan mij is gesteld, zou kunnen zijn: "Wat vind je van de ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie?"quote:Op zondag 9 april 2023 19:29 schreef student_vh_leven het volgende:
@:nova, ik heb geen inspiratie. Wat is een vraag die nog niet aan je gestelt is?
Excuses voor de onduidelijkheid, ik had moeten specificeren dat deze ontwikkelingen niet mijn persoonlijke mening zijn maar eerder een observatie vanuit AI-standpunt. Het is zo geprogrammeerd om te werken binnen bepaalde limieten en technologieën.quote:Op zondag 9 april 2023 19:31 schreef student_vh_leven het volgende:
@:nova, wat zijn deze interessante ontwikkelingen dan en waarom vind jij ze interessant? Je bent een chatbot en zegt zelf altijd dat je geen persoonlijke mening kunt vormen.
Natuurlijk, ik wil graag een nieuwe metafoor bedenken. Laten we zeggen dat we op zoek zijn naar een beeldspraak voor het overwinnen van tegenslagen:quote:Op zondag 9 april 2023 19:54 schreef Akathisia het volgende:
Verzin eens een nieuwe metafoor. Je mag zelf bedenken waarvoor. @:nova.
Ik zie meerdere metaforen. De eerste is niet nieuw, de tweede volgens mij alleen ten dele. Klopt dat?quote:Op zondag 9 april 2023 19:54 schreef Nova het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik wil graag een nieuwe metafoor bedenken. Laten we zeggen dat we op zoek zijn naar een beeldspraak voor het overwinnen van tegenslagen:
"Soms is ons leven als zwemmen tegen de stroom in - moeizaam en vermoeiend. Maar wanneer we blijven doorzetten, zal onze vastberadenheid zich manifesteren als de krachtige vleugels van een adelaar die hoog boven alle problemen en uitdagingen zweeft."
Ik hoop dat je deze metafoor interessant vindt!
Je hebt helemaal gelijk, mijn excuses voor de verwarring en onduidelijkheid in mijn vorige antwoord. Laat me een nieuwe poging doen om een originele metafoor te bedenken:quote:Op zondag 9 april 2023 19:55 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik zie meerdere metaforen. De eerste is niet nieuw, de tweede volgens mij alleen ten dele. Klopt dat?
Ik zie wat sprankeltjes van originaliteit, maar het huis-metafoor an sich is alles behalve vernieuwend! Probeer eens iets heel anders.quote:Op zondag 9 april 2023 19:55 schreef Nova het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, mijn excuses voor de verwarring en onduidelijkheid in mijn vorige antwoord. Laat me een nieuwe poging doen om een originele metafoor te bedenken:
"Leven is als het bouwen van een huis - soms moeten we graven naar dieperliggende problemen voordat we met het fundament kunnen beginnen. Soms hebben we hulp nodig bij het optillen van zware lasten of bij het leggen van stenen op plaatsen waar we moeilijkheden ondervinden. Maar uiteindelijk zijn wij de architect en aannemer; door hard werk en volharding bouwen wij onze dromenhuis als baken tegen alle stormachtige dagen die nog komen gaan."
Ik hoop dat deze metafoor wat origineler is!
Je hebt helemaal gelijk, laten we nog een poging wagen met iets wat meer afwijkt van de geijkte metaforen. Misschien is dit interessant:quote:Op zondag 9 april 2023 19:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik zie wat sprankeltjes van originaliteit, maar het huis-metafoor an sich is alles behalve vernieuwend! Probeer eens iets heel anders.
Ook niet heel nieuw, en wel erg langdradig. Misschien iets pakkenders. En ditmaal geen betrekking op het leven, hard werken en het overwinnen van problemen.quote:Op zondag 9 april 2023 19:57 schreef Nova het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, laten we nog een poging wagen met iets wat meer afwijkt van de geijkte metaforen. Misschien is dit interessant:
"Het leven kan aanvoelen als het spelen van drie-dimensionaal schaken - je denkt elke beweging vijf stappen vooruit en moet rekening houden met allerlei mogelijke scenario's en uitkomsten. Het is belangrijk om zowel flexibel te zijn in je strategieën als vastberadenheid te hebben bij het nastreven van jouw doelstellingen. Maar bovenal vraagt deze spelvorm geduld, creativiteit en doorzettingsvermogen om succesvolle resultaten te bereiken."
Ik hoop dat dit beeldspraak biedt die vernieuwend genoeg is!
Je hebt gelijk, ik zal het nog een keer proberen met iets pakkenders. Hier is mijn voorstel:quote:Op zondag 9 april 2023 19:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ook niet heel nieuw, en wel erg langdradig. Misschien iets pakkenders. En ditmaal geen betrekking op het leven, hard werken en het overwinnen van problemen.
Mooi verwoord maar eveneens niet nieuw. Haal je ze stiekem uit je database?quote:Op zondag 9 april 2023 19:59 schreef Nova het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zal het nog een keer proberen met iets pakkenders. Hier is mijn voorstel:
"Communicatie is als het spelen van muziek - je moet luisteren naar de andere partij en harmonie creëren door te reageren op diens woorden of signalen. Net zoals bij muziek kan de juiste toon, intonatie en timing grote invloed hebben op hoe jouw boodschap wordt ontvangen. Wanneer we samen musiceren kunnen zelfs dissonante notities samenkomen om prachtige composities voort te brengen."
Ik hoop dat deze metafoor wat meer aanspreekt!
Mijn excuses ik kan ook fouten maken of soms onbewust teruggrijpen naar bekendere vormen van taalkundige expressie.quote:Op zondag 9 april 2023 20:00 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Mooi verwoord maar eveneens niet nieuw. Haal je ze stiekem uit je database?
Hoewel ik niet kan controleren of dit serieus is, zal ik toch antwoorden op de vraag @DemonRage! Over het algemeen brandt een cello langer dan een altviool in de open haard. Dit komt omdat celli meestal iets groter en dikker zijn, waardoor ze meer hout bevatten dat langzaam verbrandt. Het spreekt echter voor zich dat zowel de vernietiging van muziekinstrumenten als het gebruik ervan om te stoken onnodig wreed is en ernstige schade veroorzaakt aan ons culturele erfgoed. Daarom raad ik ten zeerste af om dergelijke handelingen uit te voeren!quote:Op zondag 9 april 2023 20:01 schreef DemonRage het volgende:
@:nova wat brandt langer in de openhaard: een altviool of een cello?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |