abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 februari 2003 @ 23:52:54 #26
136 V.
Like tears in rain...
pi_8402527
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:38 schreef BAZZA het volgende:
mits er geen GL figuur is die hem afschiet.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage maandag 10 februari 2003 @ 23:56:56 #27
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8402639
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:50 schreef Fortuynaanhanger het volgende:

Ik vind JahJah enger dan Michiel Smit. Zo heeft JahJah de aanslagen op 11 september goedgekeurd en dat is nogal wat.

Smit wil integratie met harde hand afdwingen. Dat is geen enge uitspraak zeker?
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:00:00 #28
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8402718
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:52 schreef Verbal het volgende:

V.

Inderdaad, laten we hopen dat dat niet gebeurt.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:00:43 #29
8502 BAZZA
pi_8402733
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:56 schreef SunChaser het volgende:

Dat is opzich al wat minder erg dan de ander gewoon uitmoorden met zelfmoord aanslagen op gebouwen.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:01:36 #30
136 V.
Like tears in rain...
pi_8402756
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:00 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Inderdaad, laten we hopen dat dat niet gebeurt.

Laten we hopen dat jij het fatsoen ontwikkelt om eens op te houden met dat soort domme zuigteksten.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_8402814
Tja, ik denk dat lief vragen weinig meer helpt... maar goed voor mij persoonlijk is de grens of iemand mensen wil terug sturen of niet. Je kan mensen echter wel stimuleren om in te burgeren en daar moet je wellicht sancties tegenover stellen. Wat we nu hebben is dat 60% van de hier geboren Marokkaanse jongeren zich Marokkaan voelt, 30% Marokkaans Nederlander en 10% Nederlander. Dat moet omhoog naar 100% Nederlander. Als je geen Nederlander wil worden zou ik zeggen: ga dan terug, want over 5 generaties zal die 100% Nederlanderschap deo volente wel gehaald worden. Abou JahJah heeft een hele andere agenda en die wordt volgens mij meer bepaald door haat tegen Israel dan dat ie het belang van de hier wonende Berbers wil dienen.
pi_8402829
Uhmmm, een beetje meer ontopic svp, anders ga ik bijdragen schrappen.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:04:39 #33
8502 BAZZA
pi_8402831
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:01 schreef Verbal het volgende:

Laten we hopen dat jij het fatsoen ontwikkelt om eens op te houden met dat soort domme zuigteksten.

V.

Of dat jij eens zou ophouden met het niet toevoegen van enige info aan een topic of aldoor een "V" onderaan een boodschap te zetten.
pi_8402834
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:56 schreef SunChaser het volgende:

[..]

De harde hand beoordeel ik als net zo min nastrevenswaardig als het laffe wegkijken of verdoezelen. Problemen dienen wat mij betreft te worden benoemd en aangepakt. De harde hand verdient niet mijn voorkeur. Liever zie ik problemen aangepakt in overleg met degenen die het betreft en hun sociale omgeving.

Als dat echter niet lukt binnen redelijk gestelde termijnen dan zullen er toch grenzen gesteld moeten worden. In het uiterste geval betekent dit de harde hand daar ik het monopoly op geweld graag in handen van de staat laat om tegen te gaan dat de bevolking zelf het recht ter hand neemt en het wachten is op de eerste lynchpartij

Hoe zie jij dat?
Kies jij ervoor de problemen de problemen te laten met gerede kans op groei van intimidatie en escalatie of heb jij een werkbare oplossing om de leefbaarheid in buurten te vergroten die ik mis?

salva cum reverentia
  Redactie Frontpage dinsdag 11 februari 2003 @ 00:05:45 #35
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8402856
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:04 schreef hoppe het volgende:
Hoe zie jij dat?
Kies jij ervoor de problemen de problemen te laten met gerede kans op groei van intimidatie en escalatie of heb jij een werkbare oplossing om de leefbaarheid in buurten te vergroten die ik mis?
Werkbaar maar niet tegen elke prijs.
pi_8402925
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:05 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Werkbaar maar niet tegen elke prijs.

Om een Balkenende-antwoord van je te vermijden zal ik het scherper stellen.
Kies je voor escalatie van problemen of voor gecontroleerde aanpak van problemen?

Het eerste leidt uiteindelijk tot ongecontroleerd geweld van de ene burger tegen de andere, het laatste zou kunnen uitdraaien op gecontroleerd geweld tegen zich misdragende burgers.

salva cum reverentia
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:11:50 #37
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_8402968
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:04 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Wat we nu hebben is dat 60% van de hier geboren Marokkaanse jongeren zich Marokkaan voelt, 30% Marokkaans Nederlander en 10% Nederlander. Dat moet omhoog naar 100% Nederlander.
Wat is er mis met 100% Marokkaanse Nederlander?
Zolang je Nederlander bent (en je zo voelt en zo behandeld wordt) zie ik niet in waarom je niet trots zou mogen zijn om van Marokkaanse (voor)ouders af te stammen. Veel Friezen, Limburgers hebben die trots ook en zolang je jezelf niet boven een ander stelt is daar niets mis mee.
Oh.
Ok.
pi_8403045
Het lijdend voorwerp onderwerp van dit topic is Michiel Smit. Over zijn denkbeelden praten mag, maar voor een diepgaande discussie over integratie open je maar een nieuw topic.
pi_8403116
het is me niet helemaal duidelijk of hij zelf opstapt of eruit gezet wordt?
pi_8403192
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:18 schreef Wup het volgende:
het is me niet helemaal duidelijk of hij zelf opstapt of eruit gezet wordt?
Volgens de "officiële lezing" een beetje van beide. Ze hebben na rijp beraad vanavond in goede vrede besloten dat het beter is om uit elkaar te gaan. Ik kan me echter niet voorstellen dat LR blij is dat Smit niet zijn zetel opgeeft.
pi_8403397
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:21 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Volgens de "officiële lezing" een beetje van beide. Ze hebben na rijp beraad vanavond in goede vrede besloten dat het beter is om uit elkaar te gaan. Ik kan me echter niet voorstellen dat LR blij is dat Smit niet zijn zetel opgeeft.

Ik kan me de strategie nog voorstellen dat 'leefbaar' gedachtengoed en strategiën om dat te verwezenlijken nu via bliksemafleider Michiel Smit gebracht gaan worden opdat Leefbaar Rotterdam salonfähig wordt/blijft. In dat geval is het handig Smit zijn zetel te laten houden. Mogelijk verwacht Sörensen dat Smit zijn wilde haren kwijtraakt in de komende periode en kan er na een jaar of twee, drie weer een hereniging plaatsvinden...

offtopic modus:
ik bedenk me net: wilde haren en Smit is niet echt een voor de hand liggende combinatie

salva cum reverentia
pi_8403444
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:32 schreef hoppe het volgende:
Ik kan me de strategie nog voorstellen dat 'leefbaar' gedachtengoed en strategiën om dat te verwezenlijken nu via bliksemafleider Michiel Smit gebracht gaan worden opdat Leefbaar Rotterdam salonfähig wordt/blijft. In dat geval is het handig Smit zijn zetel te laten houden. Mogelijk verwacht Sörensen dat Smit zijn wilde haren kwijtraakt in de komende periode en kan er na een jaar of twee, drie weer een hereniging plaatsvinden...
ik denk niet dat Smit zich voor dat soort spelletjes leent, die is veel te fanatiek. Maar het enige wat hij in zijn eentje kan doen is hard schreeuwen en wat om zich heen schoppen. En dat zou best wel eens richting Leefbaar Rotterdam kunnen zijn.....
pi_8403728
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:36 schreef Wup het volgende:

[..]

ik denk niet dat Smit zich voor dat soort spelletjes leent, die is veel te fanatiek. Maar het enige wat hij in zijn eentje kan doen is hard schreeuwen en wat om zich heen schoppen. En dat zou best wel eens richting Leefbaar Rotterdam kunnen zijn.....

Ik denk dat je Michiel Smit onderschat. De man komt onbevangen over maar lijkt mij zeker niet zo dom als KAFKA en AFA hem afschilderen. Hij wint geen mensen als hij zijn eigen politieke nest gaat bevuilen en is volgens mij zeker slim genoeg om dat door te hebben.
salva cum reverentia
pi_8403827
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 01:05 schreef hoppe het volgende:

[..]

Ik denk dat je Michiel Smit onderschat. De man komt onbevangen over maar lijkt mij zeker niet zo dom als KAFKA en AFA hem afschilderen. Hij wint geen mensen als hij zijn eigen politieke nest gaat bevuilen en is volgens mij zeker slim genoeg om dat door te hebben.

sja ik weet het ook niet hoor, ik ken die man niet goed genoeg om het dom te noemen. Maar hij schuwt er niet voor om hard te gaan schreeuwen en schoppen zodra er een camera bij hem in de buurt komt. Dat doe hij ongetwijfeld om mensen te winnen. Ik neem dus aan dat hij zich richt op diegenen die LeefBaar Rotterdam een te slappe hap vinden.....
pi_8404185
We zijn veel te naief in Nederland t.o.v. de aankomende Islamitisering.

Onder andere Michiel Smit is iemand die hier openlijk -hoewel niet altijd even genuanceerd- iets van durft te zeggen en iets aan wil doen. Dat waardeer ik in hem, samen met zijn voorstellen m.b.t. zero tolerance beleid.

Als in Europa de moslimgemeenschap zich nog meer gaat separeren en een meer fundamentalistische richting in gaat nemen, ben ik bang dat dit uiteindelijk tot een progrom zal leiden...

[Dit bericht is gewijzigd door ganzegal op 11-02-2003 02:33]

pi_8404212
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:14 schreef BAZZA het volgende:
Op die site zie ik weinig daarover staan, zeker al gewist...

Michiel is een rare man en hoort niet thuis in de politiek.

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_8408784
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 02:32 schreef TheWilliedockSaints in navolging van BAZZA het volgende:

[..]

Welkom in een minder egocentrische werkelijkheidsbeleving.

Ik tracht me te verdiepen in de bewijslast en argumentatie die je aanvoert om je standpunt te kunnen begrijpen:

a. Michiel Smit IS een rare man
stelling of aanname wordt niet nader toegelicht dient kennelijk als 'feit' te worden geaccepteerd.
b. Michiel Smit hoort niet thuis in de politiek.
stelling of aanname lijkt te worden onderstreept door de eerste aanname. Gezien het hier een vooringenomen standpunt in plaats van een beredeneerd verhaal betreft kan ook de tweede aanname niet anders dan tot subjectief onderbuikgevoel bestempeld worden.

Iemand mag graag blaten? Schrijf hier dan desnoods dat JIJ hem een rare man VINDT en dat JIJ Vindt dat hij niet thuishoort in de politiek. Nu je je echter van absolute uitspraken bedient kun je een weerlegging van je uitspraken verwachten.

De man is gewoon democratisch gekozen door de lokale bevolking van Rotterdam die haar stem uitbracht op leefbaar Rotterdam waar Smit op de lijst stond. Vanwege dit volksmandaat hoort de man democratisch bezien thuis in de politiek ongeacht wat hij verder voor onzin uitkraamt.

Vanaf nu is het aan politieke concurrentie, pers en publiek deze politicus kritisch te bevragen op zijn streven en stellingname in plaats van hem een etiket op te plakken om hem het dagelijkse functioneren in onze samenleving onmogelijk te maken.

Dit heet democratie.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 11-02-2003 12:53]

salva cum reverentia
pi_8408841
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:22 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ja, het lijkt er eerder op dat hij een slaatje probeert te slaan uit de bezoekers
van zo'n site (merendeel moslims?) misschien dat dat niet zo goed valt in de
omgeving van deze (semi?) nazi

Hoezo is Michiel Smit een nazi?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_8409120
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:50 schreef Fortuynaanhanger het volgende:

[..]
Ik vind JahJah enger dan Michiel Smit. Zo heeft JahJah de aanslagen op 11 september goedgekeurd en dat is nogal wat.

Dat ligt wel wat genuanceerder, zoals je hier kunt lezen.
representative democracy is a contradiction in four year terms - www.hermanbeun.info
pi_8409578
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 12:55 schreef hermanbeun het volgende:

[..]

Dat ligt wel wat genuanceerder, zoals je hier kunt lezen.

Aan nuance heeft niet iedereen behoefte hier

Ik vind beide heren niet zo eng. Smit laat zich vooral met enge types in en moet er voor waken niet in de nazistische hoek weg te glijden. Waarom iemand Jahjah in dit verband opvoert, is me volstrekt onduidelijk. Dat hij kanttekeningen bij 11 september plaatst, is alleen maar moedig.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')