quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:38 schreef BAZZA het volgende:
mits er geen GL figuur is die hem afschiet.
V.
quote:Smit wil integratie met harde hand afdwingen. Dat is geen enge uitspraak zeker?
Op maandag 10 februari 2003 23:50 schreef Fortuynaanhanger het volgende:Ik vind JahJah enger dan Michiel Smit. Zo heeft JahJah de aanslagen op 11 september goedgekeurd en dat is nogal wat.
quote:Inderdaad, laten we hopen dat dat niet gebeurt.
Op maandag 10 februari 2003 23:52 schreef Verbal het volgende:
V.
quote:Dat is opzich al wat minder erg dan de ander gewoon uitmoorden met zelfmoord aanslagen op gebouwen.
Op maandag 10 februari 2003 23:56 schreef SunChaser het volgende:
Smit wil integratie met harde hand afdwingen. Dat is geen enge uitspraak zeker?
quote:Laten we hopen dat jij het fatsoen ontwikkelt om eens op te houden met dat soort domme zuigteksten.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:00 schreef BAZZA het volgende:[..]
Inderdaad, laten we hopen dat dat niet gebeurt.
V.
quote:Of dat jij eens zou ophouden met het niet toevoegen van enige info aan een topic of aldoor een "V" onderaan een boodschap te zetten.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:01 schreef Verbal het volgende:
Laten we hopen dat jij het fatsoen ontwikkelt om eens op te houden met dat soort domme zuigteksten.V.
quote:De harde hand beoordeel ik als net zo min nastrevenswaardig als het laffe wegkijken of verdoezelen. Problemen dienen wat mij betreft te worden benoemd en aangepakt. De harde hand verdient niet mijn voorkeur. Liever zie ik problemen aangepakt in overleg met degenen die het betreft en hun sociale omgeving.
Op maandag 10 februari 2003 23:56 schreef SunChaser het volgende:[..]
Smit wil integratie met harde hand afdwingen. Dat is geen enge uitspraak zeker?
Als dat echter niet lukt binnen redelijk gestelde termijnen dan zullen er toch grenzen gesteld moeten worden. In het uiterste geval betekent dit de harde hand daar ik het monopoly op geweld graag in handen van de staat laat om tegen te gaan dat de bevolking zelf het recht ter hand neemt en het wachten is op de eerste lynchpartij ![]()
Hoe zie jij dat?
Kies jij ervoor de problemen de problemen te laten met gerede kans op groei van intimidatie en escalatie of heb jij een werkbare oplossing om de leefbaarheid in buurten te vergroten die ik mis?
quote:Werkbaar maar niet tegen elke prijs.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:04 schreef hoppe het volgende:
Hoe zie jij dat?
Kies jij ervoor de problemen de problemen te laten met gerede kans op groei van intimidatie en escalatie of heb jij een werkbare oplossing om de leefbaarheid in buurten te vergroten die ik mis?
quote:Om een Balkenende-antwoord van je te vermijden zal ik het scherper stellen.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:05 schreef SunChaser het volgende:[..]
Werkbaar maar niet tegen elke prijs.
Het eerste leidt uiteindelijk tot ongecontroleerd geweld van de ene burger tegen de andere, het laatste zou kunnen uitdraaien op gecontroleerd geweld tegen zich misdragende burgers.
quote:Wat is er mis met 100% Marokkaanse Nederlander?
Op dinsdag 11 februari 2003 00:04 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Wat we nu hebben is dat 60% van de hier geboren Marokkaanse jongeren zich Marokkaan voelt, 30% Marokkaans Nederlander en 10% Nederlander. Dat moet omhoog naar 100% Nederlander.
quote:Volgens de "officiële lezing" een beetje van beide. Ze hebben na rijp beraad vanavond in goede vrede besloten dat het beter is om uit elkaar te gaan. Ik kan me echter niet voorstellen dat LR blij is dat Smit niet zijn zetel opgeeft.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:18 schreef Wup het volgende:
het is me niet helemaal duidelijk of hij zelf opstapt of eruit gezet wordt?
quote:Ik kan me de strategie nog voorstellen dat 'leefbaar' gedachtengoed en strategiën om dat te verwezenlijken nu via bliksemafleider Michiel Smit gebracht gaan worden opdat Leefbaar Rotterdam salonfähig wordt/blijft. In dat geval is het handig Smit zijn zetel te laten houden. Mogelijk verwacht Sörensen dat Smit zijn wilde haren kwijtraakt in de komende periode en kan er na een jaar of twee, drie weer een hereniging plaatsvinden...
Op dinsdag 11 februari 2003 00:21 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Volgens de "officiële lezing" een beetje van beide. Ze hebben na rijp beraad vanavond in goede vrede besloten dat het beter is om uit elkaar te gaan. Ik kan me echter niet voorstellen dat LR blij is dat Smit niet zijn zetel opgeeft.
offtopic modus:
ik bedenk me net: wilde haren en Smit is niet echt een voor de hand liggende combinatie
quote:ik denk niet dat Smit zich voor dat soort spelletjes leent, die is veel te fanatiek. Maar het enige wat hij in zijn eentje kan doen is hard schreeuwen en wat om zich heen schoppen. En dat zou best wel eens richting Leefbaar Rotterdam kunnen zijn.....
Op dinsdag 11 februari 2003 00:32 schreef hoppe het volgende:
Ik kan me de strategie nog voorstellen dat 'leefbaar' gedachtengoed en strategiën om dat te verwezenlijken nu via bliksemafleider Michiel Smit gebracht gaan worden opdat Leefbaar Rotterdam salonfähig wordt/blijft. In dat geval is het handig Smit zijn zetel te laten houden. Mogelijk verwacht Sörensen dat Smit zijn wilde haren kwijtraakt in de komende periode en kan er na een jaar of twee, drie weer een hereniging plaatsvinden...
quote:Ik denk dat je Michiel Smit onderschat. De man komt onbevangen over maar lijkt mij zeker niet zo dom als KAFKA en AFA hem afschilderen. Hij wint geen mensen als hij zijn eigen politieke nest gaat bevuilen en is volgens mij zeker slim genoeg om dat door te hebben.
Op dinsdag 11 februari 2003 00:36 schreef Wup het volgende:[..]
ik denk niet dat Smit zich voor dat soort spelletjes leent, die is veel te fanatiek. Maar het enige wat hij in zijn eentje kan doen is hard schreeuwen en wat om zich heen schoppen. En dat zou best wel eens richting Leefbaar Rotterdam kunnen zijn.....
quote:sja ik weet het ook niet hoor, ik ken die man niet goed genoeg om het dom te noemen. Maar hij schuwt er niet voor om hard te gaan schreeuwen en schoppen zodra er een camera bij hem in de buurt komt. Dat doe hij ongetwijfeld om mensen te winnen. Ik neem dus aan dat hij zich richt op diegenen die LeefBaar Rotterdam een te slappe hap vinden.....
Op dinsdag 11 februari 2003 01:05 schreef hoppe het volgende:[..]
Ik denk dat je Michiel Smit onderschat. De man komt onbevangen over maar lijkt mij zeker niet zo dom als KAFKA en AFA hem afschilderen. Hij wint geen mensen als hij zijn eigen politieke nest gaat bevuilen en is volgens mij zeker slim genoeg om dat door te hebben.
Onder andere Michiel Smit is iemand die hier openlijk -hoewel niet altijd even genuanceerd- iets van durft te zeggen en iets aan wil doen. Dat waardeer ik in hem, samen met zijn voorstellen m.b.t. zero tolerance beleid.
Als in Europa de moslimgemeenschap zich nog meer gaat separeren en een meer fundamentalistische richting in gaat nemen, ben ik bang dat dit uiteindelijk tot een progrom zal leiden...
[Dit bericht is gewijzigd door ganzegal op 11-02-2003 02:33]
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:14 schreef BAZZA het volgende:
Op die site zie ik weinig daarover staan, zeker al gewist...Michiel is een rare man en hoort niet thuis in de politiek.
quote:Welkom in een minder egocentrische werkelijkheidsbeleving.
Op dinsdag 11 februari 2003 02:32 schreef TheWilliedockSaints in navolging van BAZZA het volgende:[..]
Ik tracht me te verdiepen in de bewijslast en argumentatie die je aanvoert om je standpunt te kunnen begrijpen:
a. Michiel Smit IS een rare man
stelling of aanname wordt niet nader toegelicht dient kennelijk als 'feit' te worden geaccepteerd.
b. Michiel Smit hoort niet thuis in de politiek.
stelling of aanname lijkt te worden onderstreept door de eerste aanname. Gezien het hier een vooringenomen standpunt in plaats van een beredeneerd verhaal betreft kan ook de tweede aanname niet anders dan tot subjectief onderbuikgevoel bestempeld worden.
Iemand mag graag blaten? Schrijf hier dan desnoods dat JIJ hem een rare man VINDT en dat JIJ Vindt dat hij niet thuishoort in de politiek. Nu je je echter van absolute uitspraken bedient kun je een weerlegging van je uitspraken verwachten.
De man is gewoon democratisch gekozen door de lokale bevolking van Rotterdam die haar stem uitbracht op leefbaar Rotterdam waar Smit op de lijst stond. Vanwege dit volksmandaat hoort de man democratisch bezien thuis in de politiek ongeacht wat hij verder voor onzin uitkraamt.
Vanaf nu is het aan politieke concurrentie, pers en publiek deze politicus kritisch te bevragen op zijn streven en stellingname in plaats van hem een etiket op te plakken om hem het dagelijkse functioneren in onze samenleving onmogelijk te maken.
Dit heet democratie.
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 11-02-2003 12:53]
quote:Hoezo is Michiel Smit een nazi?
Op maandag 10 februari 2003 23:22 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ja, het lijkt er eerder op dat hij een slaatje probeert te slaan uit de bezoekers
van zo'n site (merendeel moslims?) misschien dat dat niet zo goed valt in de
omgeving van deze (semi?) nazi
quote:Dat ligt wel wat genuanceerder, zoals je hier kunt lezen.
Op maandag 10 februari 2003 23:50 schreef Fortuynaanhanger het volgende:[..]
Ik vind JahJah enger dan Michiel Smit. Zo heeft JahJah de aanslagen op 11 september goedgekeurd en dat is nogal wat.
quote:Aan nuance heeft niet iedereen behoefte hier
Op dinsdag 11 februari 2003 12:55 schreef hermanbeun het volgende:[..]
Dat ligt wel wat genuanceerder, zoals je hier kunt lezen.
Ik vind beide heren niet zo eng. Smit laat zich vooral met enge types in en moet er voor waken niet in de nazistische hoek weg te glijden. Waarom iemand Jahjah in dit verband opvoert, is me volstrekt onduidelijk. Dat hij kanttekeningen bij 11 september plaatst, is alleen maar moedig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |