Ik voorspel nu al enorm veel hacks die plaats zullen vinden doordat AI makkelijk fouten in code kan opsporen, overigens gebeurt dat nu ook al (in goede zin), maar het is wachten tot de eerste ransomware groups dit gaan funden. Daarnaast wordt privacy ook een enorm ding.quote:Op zaterdag 8 april 2023 15:36 schreef Yevgeuni het volgende:
[..]
ik zie het gevaar niet zo
geef eens wat concrete voorbeelden
zijn vooral grote bedrijven die het vrezen dan, niet de gewone burgerquote:Op zaterdag 8 april 2023 15:41 schreef isieweertraag het volgende:
[..]
Ik voorspel nu al enorm veel hacks die plaats zullen vinden doordat AI makkelijk fouten in code kan opsporen, overigens gebeurt dat nu ook al (in goede zin), maar het is wachten tot de eerste ransomware groups dit gaan funden. Daarnaast wordt privacy ook een enorm ding.
De meeste grote bedrijven hebben hun security inmiddels wel goed op orde, ik zie vooral problemen bij de middelgrote bedrijven en sectoren die weinig aandacht aan hun beveiliging hebben gegeven. Wat bijvoorbeeld nog steeds een groot probleem zijn, zijn de industriële systemen. Kan behoorlijk vervelend zijn als een hacker even her en der wat sluizen open zet.quote:Op zaterdag 8 april 2023 15:49 schreef Yevgeuni het volgende:
[..]
zijn vooral grote bedrijven die het vrezen dan, niet de gewone burger
Voor dodelijke wapens heb je geen AI nodig. Vraag maar aan Japan.quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:17 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik denk dat de chipboycot van de VS van China niet uit de lucht komt vallen.
Zolang we nog niet eens de belastingsdienst van fatsoenlijke software die niet op XP draait kunnen voorzien vrees ik nergens voorquote:Op maandag 10 april 2023 23:34 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat we hier wel gigantische problemen mee gaan krijgen binnen nu en 50 jaar. Einde van de mensheid? Allicht, maar dat gaat wel een proces zijn van honderd a tweehonderd jaar. The devil is in the details. Als het echt zo veel intelligenter is kunnen we echt niet alles overzien. We denken van wel met maatregelen, maar ik zie het niet gebeuren.
Zou het onvermogen van de staat, als potentieel de enige regulerende agent (alhoewel dat ook een farce zal blijken), juist niet méér angst moeten inboezemen bij de ontwikkeling die volledig langs hem heen, zij het in het buitenland, zij het in de private sector, gerealiseerd wordt?quote:Op maandag 10 april 2023 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Zolang we nog niet eens de belastingsdienst van fatsoenlijke software die niet op XP draait kunnen voorzien vrees ik nergens voor
Nee, maar zo ver zijn we natuurlijk ook nog niet. Het gaat er om dat we een punt bereiken waarna het zelf volledig autonoom dingen kan doen en zichzelf exponentieel verbeteren en bijleren. Dan begint het.quote:Op maandag 10 april 2023 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zolang we nog niet eens de belastingsdienst van fatsoenlijke software die niet op XP draait kunnen voorzien vrees ik nergens voor
Volgens mij worden computers door"AI" alleen gevaarlijk efficient. En het gaat om wie die AI's programmeert. We hebben gezien met ChatGPT dat "AI" gevaarlijk censurerend kan doen of open kan zijn. Dus komt het neer op de (eventueel maar er zijn er veel) gevaarlijk sociopatische gekke mensen die een AI programmeren voor x doel. Bijvoorbeeld het ondermijnen van normale burgers.quote:Op zaterdag 8 april 2023 15:21 schreef Speedfight het volgende:
Teeveepee. Interessant en gek dat hier al jaaaaren sciencefictionfilms over gemaakt worden en t nu toch zo ver lijkt te komen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |