Levensboom
Opgroeien in mijn gevoels- en belevingswereld,
zoals een boom van een klein plantje uitgroet tot iets groots en sterks.
Zo sterk als een boom in de grond vastgeankerd staat,
zo zou ik ook graag in mijn schoenen willen staan.
Zoals een boom voor zichzelf opkomt door te zorgen voor genoeg zonlicht op de bladeren, zou ik ook voor mezelf willen opkomen,
Niet alleen om te kunnen overleven,
Maar genoeg om een fijn leven te kunnen leiden.
Erg zou ik het, denk ik, niet vinden om af en toe een mindere tijd te hebben,
zoals een boom in de herfst zijn bladeren verliest,zolang er maar in het vooruitzicht is dat ik weer kan en mag opbloeien in de lente.
quote:Heel mooi hoe je dat ziet. Zo had ik het zelf nooit gezien.
Op maandag 10 februari 2003 22:36 schreef Pacific het volgende:
Zoals een boom voor zichzelf opkomt door te zorgen voor genoeg zonlicht op de bladeren, zou ik ook voor mezelf willen opkomen.
elk feel good boek heeft dit soort spreuken
quote:Hmz, zo een soort boeken lees ik eigenlijk nooit, eerder met spanning o.i.d.
Op maandag 10 februari 2003 22:53 schreef wonko het volgende:
cliche clicheelk feel good boek heeft dit soort spreuken
quote:Ja en
het gaat hier niet om een feel good boek....
zo kan je alles wel cliche noemen
quote:Ja en.......................... beetje makkelijk.
Mensen die net doen alsof et zo uit een boek overgetikt zou zijn... ik denk dat ik het maar moet opvatten als een compliment, en verder.... het zegt meer over diegene die het zegt als van mij, dus "Laat de topicstarter in zijn/haar waarde aub." <- ik heb zelf niet het gevoel dat mijn waarde zeg maar omlaag word gehaald...
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:05 schreef Pacific het volgende:
Ik had eigenlijk dus meer gehoopt op serieuze reacties over wat jullie er van vinden, en of jullie er evt. iets in herkennen o.i.d....
Dit stukje tekst heb ik geschreven aan de hand van een hoop verhalen die ik op had geschreven om mijn gedachten en problemen onder woorden te brengen.
Ook moest ik doelen hebben om aan te werken tijdens therapie, en dit is het resultaat dus van een pen oppakken tijdens een slapeloze nacht...Mensen die net doen alsof et zo uit een boek overgetikt zou zijn... ik denk dat ik het maar moet opvatten als een compliment, en verder.... het zegt meer over diegene die het zegt als van mij, dus "Laat de topicstarter in zijn/haar waarde aub." <- ik heb zelf niet het gevoel dat mijn waarde zeg maar omlaag word gehaald...
maar okay, of ik er wat in herken.... jawel.... zeer zeker... ik zou het alleen nooit zoals jij kunnen opschrijven....
quote:Okay... het is alweer goed
Op maandag 10 februari 2003 23:30 schreef Pacific het volgende:
Vava, ik neem het jou ook niet kwalijk hoor, ik dank je ook zeer voor jouw mening
Ik probeerde dus aan te geven dat ik dat wel wardeer, alleen die nutteloze opmerkingen (zoiets waar jij ook al op reageerde en mij in verdedigde) vind ik dus niet nodig..
Ik vind dat andere een beetje kortzichtig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |