Jan_Onderwater | donderdag 6 april 2023 @ 09:53 |
Foto's van de zilvergrijze Porsche 1 Foto's van de blauwe Porsche 2 circa 100 meter verder geparkeerd dan waar het ongeluk plaats vond. Foto's van de zwarte Porsche 3 achterstevoren op de A3 Overzichtsfoto's van de situatie
| |
Tengano | donderdag 6 april 2023 @ 09:54 |
Wow ![]() | |
Jan_Onderwater | donderdag 6 april 2023 @ 09:58 |
Ik rij daar vaak, en er zijn veel Nederlanders die, als ze de grens over zijn ff lekker op het gas willen drukken, en ook veel Nederlanders die met hun hoestbui op wielen zonder in de spiegels te kijken ineens naar Links komen om met 5KM/H verschil een vrachtwagen in te halen. Het is een gevaarlijk stuk tot, laten we zeggen afrit Bocholt, puur door rijgedrag. In de andere richting in NL, het stuk bij Zevenaar, twee opritten vlak na elkaar waar mensen graag ASAP naar links willen drukken. Gevoeld wekelijks ongelukken. | |
SnodeSnuiter | donderdag 6 april 2023 @ 10:08 |
Ff lekker het gas in drukken mag daar, met dien verstande dat het ook kan, nat wegdek en actieve regen hoort daar niet bij, drukte op die 2baans weg overigens ook niet | |
Jan_Onderwater | donderdag 6 april 2023 @ 11:06 |
Het gaat er niet om of het mag, het gaat er om dat, direct na de grens de snelheidsverschillen ineens veel groter zijn, mensen niet opletten (spiegelen), en lopen te dringen. Ik mag nu snel rijden dus ik zal ook snel rijden, flikker op daar voor me. Mensen willen snel gaan rijden waar anderen ineens willen gaan inhalen omdat die ook sneller willen gaan rijden. Verder rij je daar een heuvel op, als het hard regent komt er veel water op de weg. Verder is het juridisch zo, dat je verplicht bent je snelheid aan het verkeer aan te passen, dat betekend ook dat als je bij een ongeluk betrokken bent en je reed snel, je tenminste een deelschuld krijgt, want het ongeluk laat zien dat je snelheid voor de verkeerssituatie te hoog was. | |
Basp1 | donderdag 6 april 2023 @ 11:14 |
snelheid aan het verkeer aanpassen het zou voor deze bestuurders beter afgelopen zijn als ze hun snelheid zouden aanpassen aan de omstandigheden dus vanwege de flink natte weg daar 80 te gaan rijden. ![]() | |
Jan_Onderwater | donderdag 6 april 2023 @ 11:15 |
Dit, en niet op de vluchtstrook lopen/staan | |
PluggieOD | donderdag 6 april 2023 @ 11:16 |
Sowieso. Even losstaand van aquaplaining. Duitsland is sowieso niet zo veilig rijden op de snelweg met continu snelheidswisselingen. Soms korte stukken waar je oneindig mag, gigantische verschillen treden op, de een rijdt nog 100, de ander plots 220. Om na 3 kilometer weer massaal in de ankers te moeten voor een 100 stuk - met alle consequenties van dien. Verder een groot verschil tussen mensen die de betreffende weg kennen en die hem niet kennen: de een gaat een paar 100 meter van te voren in de ankers, de ander komt er na een paar 100 meter pas achter. Ben in het bezit van een "snelle" auto maar het valt me de afgelopen jaren steeds meer zelf op. Sowieso leer je al op een circuit "snel is relatief"; bij grotere snelheidsverschillen worden dingen relatief sneller gevaarlijk. | |
#ANONIEM | donderdag 6 april 2023 @ 11:18 |
Als jij ziet dat een maat van jou een zwaar ongeluk heeft gehad rij jij naar de eerstvolgende afrit en belt daar 112? ![]() Natuurlijk ga je meteen kijken hoe het er voor staat, niet eens als het een maat van je is hopelijk. Je bent verplicht te stoppen als je een ongeluk voor je neus ziet gebeuren. En dient ook hulp aan te kunnen bieden. Dan moet je toch ergens uitstappen. | |
Jan_Onderwater | donderdag 6 april 2023 @ 11:23 |
klopt. Ik rij regelmatig naar bv Stuttgart, Bayreuth, Flensburg en dit valt mij ook op. Met alle bijna ongelukken van dien. Ben er al jaren achter dat het eigenlijk helemaal geen zin heeft Planken en Ankers te combineren, op een afstand van pakweg 500KM gewoon relaxed 120 rijden op de cc versus planken/remmen scheelt het minuten in reistijd, met het verschil dat het je veel meer energie kost. Wat je wint aan reistijd lever je veelvoudig in aan vermoeidheid bij aankomst, nog te zwijgen wat je meer verbruikt aan brandstof. En ik begrijp het best dat het een kick is ff snel te rijden, dat vind ik ook, maar ontspant aankomen als ik zakelijk onderweg ben is mij meer waard. | |
PluggieOD | donderdag 6 april 2023 @ 11:24 |
Twee keer persoonlijk meegemaakt dat ik NIET stopte, en eerst een veilige plek zocht. Met 1 keer een luid schreeuwende bijrijder "STOPPEN, STOPPEN" Wat betekende dat ik pas bij de eerstvolgende afslag gestopt ben. Geloof er HELEMAAL niets van dat een wet mij verplicht te gaan stoppen op een vluchtstrook die ik gevaarlijk acht. Het is mijn verantwoordelijkheid voor zowel mijzelf als mijn bijrijder. | |
Accordtje | donderdag 6 april 2023 @ 11:24 |
Inderdaad ja. Die stukken waar je dan "op het gas mag" zijn soms zodanig kort dat het eigenlijk zinloos is en als het relatief druk is nog voor meer gevaarzetting zorgt ook. Op die stukken kunnen ze beter de snelheidsbeperking laten doorlopen. | |
#ANONIEM | donderdag 6 april 2023 @ 11:27 |
Dat ligt aan de situatie ja, op zondagochtend op de 3 is het wat anders rijden dan op donderdagochtend op de ring Amsterdam. Natuurlijk kun je op de vluchtstrook normaal stoppen. daarna zorg je er voor dat je zo snel mogelijk achter de vangrail bent. En precies op dat moment klapte de volgende auto er dus op. | |
Accordtje | donderdag 6 april 2023 @ 11:27 |
De verplichting om hulp aan te bieden beperkt zich meestal tot het bellen van de hulpdiensten. Je dient zeker jezelf niet in gevaar te brengen om hulp te verlenen. | |
Jan_Onderwater | donderdag 6 april 2023 @ 11:27 |
Achter de vangrails gaan staan, niet op de vluchtstrook. De eerste auto lag van de weg af, waren niet gewond. Men stopte om te helpen, daarna ging men gemeenschappelijk de vluchtstrook weer op waar ze door de derde auto werden geschept. Waren ze achter de vangrails gebleven (zoals je hoort te doen in zo een situatie) was het niet zo een groot drama geworden. | |
#ANONIEM | donderdag 6 april 2023 @ 11:30 |
Ja hoe kom jij achter de vangrail dan, terug je auto in? Door jezelf te teleporten? Je doet nu alsof ze op die vluchtstrook gezellig een biertje aan het drinken waren en een peukje aan het roken. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2023 11:31:13 ] | |
lkbenookeenklant | donderdag 6 april 2023 @ 11:30 |
Je auto voor het ongeluk parkeren, je wielen insturen dat ze naar de vangrails wijzen, goed kijken, uitstappen, hesje aantrekken en er overheen klimmen natuurlijk | |
Jan_Onderwater | donderdag 6 april 2023 @ 11:32 |
Jij was erbij natuurlijk. Feit blijft dat men met meerdere mensen op de vluchtstrook stond. | |
#ANONIEM | donderdag 6 april 2023 @ 11:32 |
Ja dan moet je toch echt de vluchtstrook over lopen. Dit was allemaal nog binnen de 1 minuut gebeurt he. | |
#ANONIEM | donderdag 6 april 2023 @ 11:33 |
Nee natuurlijk was ik er niet bij, maar het lijkt me wel duidelijk dat dit nog allemaal is gebeurt op het moment dat er nog paniek was, daar zat echt geen 10 minuten tussen. | |
Jan_Onderwater | donderdag 6 april 2023 @ 11:33 |
Nee, het is gebeurd nadat men bij de eerste crash was, die auto lag over de vangrail in de berm, die zijn uitgestapt om vervolgens op de vluchtstrook te gaan. | |
#ANONIEM | donderdag 6 april 2023 @ 11:34 |
Ah, jij was er dus wel bij ![]() | |
Jan_Onderwater | donderdag 6 april 2023 @ 11:37 |
Ik heb het verslag van de politie gelezen | |
#ANONIEM | donderdag 6 april 2023 @ 11:39 |
daar stond ook echt in dat ze lekker aan het chillen waren na 10 minuten ja. Gelukkig weet jij je kop er goed bij te houden nadat je zoiets hebt gezien. Wat ben jij slim zeg. | |
#ANONIEM | donderdag 6 april 2023 @ 13:29 |
U vergeet de gevarendriehoek. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2023 13:30:05 ] | |
#ANONIEM | donderdag 6 april 2023 @ 17:53 |
Hoe hard reden ze dan? | |
Basp1 | donderdag 6 april 2023 @ 18:09 |
Als ik een foto van een auto zie die aan de andere kant van een vangrail terecht komt lijkt me die wel harder als 80 gegaan te hebben. ![]() | |
Tengano | donderdag 6 april 2023 @ 18:13 |
Die snelheid van die beide Porsches is allang bekend natuurlijk, maar dat krijgen wij blijkbaar niet te horen. Iig tot nu toe nog steeds niet, en ik vraag me af of ze dat uberhaupt nog bekend gaan maken. Ze hebben het alleen maar over het feit dat er 'te hard' is gereden, en waar je geen raketgeleerde voor hoeft te zijn, om als buitenstaander tot diezelfde conclusie te komen. | |
#ANONIEM | donderdag 6 april 2023 @ 18:28 |
Waarom zou jij dat moeten weten? | |
potjecreme | donderdag 6 april 2023 @ 18:34 |
Ga je weer lopen zuigen. Waarom wil jij weten waarom hij dat wil weten? | |
Soury | donderdag 6 april 2023 @ 18:45 |
En die muppets die op de weg staan ipv achter de vangrail | |
Tengano | donderdag 6 april 2023 @ 19:25 |
En die persoon die over de vangrail sprong. | |
stropdaz | vrijdag 7 april 2023 @ 22:09 |
Ook zo'n maf verhaal. Die lag daarna vast onder in de greppel haha | |
r_one | vrijdag 7 april 2023 @ 22:13 |
En Jo Bonten. | |
Tengano | vrijdag 7 april 2023 @ 22:24 |
Godsonmogelijk dat die Porsche sneller zou zijn dan Jo Bonten ![]() Los van het feit nog dat Jo Bonten volkomen onzichtbaar zou zijn in zo'n setting en die Porsche hem niet eens zou kunnen vinden ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Tengano op 07-04-2023 22:34:24 ] | |
r_one | vrijdag 7 april 2023 @ 23:08 |
Welke Porsche? 1 2 3 of 4? Of 5? | |
Tengano | vrijdag 7 april 2023 @ 23:11 |
lol |